Kirjoittaja Aihe: HPI Savage 2.0  (Luettu 115939 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #90 : 24.04.04 - klo: 16.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Lainaus käyttäjältä: "GUNTHER"
Ruuvit löysällä ja kierteet huonot lautaspyörästä. liima olis hyvä. Ei tullu tolppia mukana vain ne normit.

Laittakaa pidemmät ruuvit ja lukitkaa liimalla. Älkää kiristäkö liikaa. Kannattaa pistää se kuntoon, koska lautaspyörä joutuu rasitukselle.
Mikä kori tuli vakion lisäksi? Pyytäkää Villeä etsimään korkeampi tolppa, koska semmoinen tulee sarjan mukana.


Ei tullu normi koppaa vaan semmonen Land Cruiserin koppa. JOoo laitetaan pitemmät ruuvit tai liimmaaa.
-EhtoollisWeli

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #91 : 24.04.04 - klo: 21.52 »
Mul on ollu vähä ongelmia ton slipper clutchin kaa. Laitoin sen vissii liian tiukalle, ni mult meni yks päivä savagesta toi etummainen keskikardaani.. :|  Ja sit ku sitä slipper clutchia yrittää jättää vähäki löysemmälle, ni aina lähtee vähä ku skootteri  :wink:  Ja se ruuvi ei taho pysyy missää asennossa, ni täytyy joka välissä ruuvailla, vaikka laitoin ruuvilukitetta (täytyy kai lisätä) Mul ei oo siinä sitä normaalia jousta tai jotain, mul on vaa siinä prikkoja sen päärattaan ja sen mutterin välissä, vaikuttaakohan negatiivisesti :?:
Ja nyt tänää, ku olin ajelemassa, ni auto sammu. No luonnollisesti yritin käynnistää. Se oli kai muodostanut erittäin pahan nestelukon, ku on alaneula melko rikkaalla ja pikkukierroksilla pörräilin vähän aikaa, ni ku yritin käynnistää, ni siitä kuulu vaan naps, ja rupes yksitielaakeri luistamaan. No koko höskän avattua huomasin, että yksitielaakeri sieltä rotosta oli mennyt halki :?  Ne itse neulat ei luistanu akselin ympäri, vaan se putkilo siinä "kuoren" sisällä pääsi luistamaan. Laitoin sen metallikitillä eli kemiallisella metallilla kiinni, mutta se auto on toiminu nyt koko päivän, paitsi kunnes nyt illalla rupesin taas käynnistää, ni annoin koneelle liikaa polttoainetta, ni ensin käynnisty ja parin sekan päästä tukehtu. Ja sit ku rupesin uuellee käynnistää, ni roton akussa ei ollu enää powerii(onneks), mut silti ne metallikitit kai otti vähä itteesä ja rupes kai vähä antaa periks.
En ymmärrä miksi en sitte saanu niitä polttoaineita sieltä pois sieltä koneesta, ku oli menny liikaa? Otin tulpan pois ja laitoin auton väärinpäin, mutta silti sieltä ei tullut ku ihan vähä ainetta maahan. Silti oli niin kova nestelukko, ettei sitä jaksanu käsillä vauhtipyörästä pyörittää :o (melko ahdas väli), mutta normaalisti sitä kyllä jaksaa ihan helposti pyörittää.
Sillon ku ekan kerran avasin sen roton sieltä koneen päädystä, ni samalla avasin koneen päädyn, ni sieltä tuli kämmenen täydeltä polttoainetta :shock:  Olikohan nyt illalla käyny samanlailla, et on saanu ihan älyttömästi polttoainetta, mut ne ei vaa lähe sielt jostain syystä pois. :x

Oho, ku tuliki pitkä stoori, mut jos ees joku jaksais lukee :roll:  :lol:
Jos on epäselvää tekstiä, ni kysykää selvennyksiä :wink:

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #92 : 25.04.04 - klo: 00.30 »
Minne se jousi on joutunut. Ei se toimi ilman sitä.  :shock:
http://koti.mbnet.fi/jakke68/Savage/kuvat/luistokytkin.jpg
Ylimääräisiä nitroja ei saa pois pelkästään autoa kääntämällä vaan tulpan poiston jälkeen rättiä eteen ja pyörittelet hetken rotolla konetta. Nitroa on nimittäin myös kaasarissa ja moottorin/ kampiakselin kammioissa.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #93 : 25.04.04 - klo: 11.47 »
Joo,o, se jousi on tärkeä osa sitä slipperiä. Pistä alaneulaa 1/4 kiinnipäin, ni ei oo aina löpöä täynnä, ja hyökkää kuin elukka paikaltaan  :P
Taas kehissä.. ;)

Poissa Nipa

  • Tulokas
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #94 : 25.04.04 - klo: 13.15 »
Onkohan mahollista virittää akkua ohjaimeen AA paristojen tilalle ?
Kyllä Lähtee !

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #95 : 25.04.04 - klo: 13.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Nipa"
Onkohan mahollista virittää akkua ohjaimeen AA paristojen tilalle ?

On hyvinkin mahdollista. Yksinkertaisinta on ostaa sormiakkuja. Valmiita akkupakettejakin myydään, mutta jos ohjaimessa ei ole liitintä, niin akku täytyy itse kytkeä.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #96 : 25.04.04 - klo: 16.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Minne se jousi on joutunut. Ei se toimi ilman sitä.  :shock:
http://koti.mbnet.fi/jakke68/Savage/kuvat/luistokytkin.jpg
Ylimääräisiä nitroja ei saa pois pelkästään autoa kääntämällä vaan tulpan poiston jälkeen rättiä eteen ja pyörittelet hetken rotolla konetta. Nitroa on nimittäin myös kaasarissa ja moottorin/ kampiakselin kammioissa.


Sori ku kirjotin epäselvästi :oops: , mutta pyörittelin kyllä sitä konetta rotolla vähän aikaakin, ja sit totesin, et ei sielä enää voi olla ainetta ja kokeilin startata, mut neulalaakeri suttas.
Ja silti sit ku avasin sen koneen päädyn, ni tuli polttoainetta älyttömästi sieltä kampiakselin suunnalta. Se ei ollu raakaa polttoainetta, vaan sitkeetä mömmöä ennemmin, eli varmaan suurimmaksee osaksee öljyä. :roll:

Ja tosiaan mulla ei ole mitään jousta sielä slipperissä, käytettynä ostin auton, ja ei tullut mukaan minkään valtakunnan jousia :shock:  :x

Ja toi savage 21:selläki koneella muuten lähtee ihan keula pystyssä nurmikolla jos mikään paikka ei luista, mikä mulla on harvinaista. Aina luistaa joko slipperi tai hexi. :|  Ja jos laittaa hexit oikein hyvin kiinni ja kiristää slipperin kunnolla, et pääsis oikeen kunnolla lähettelee, ni sit menee vetoakseli tai jotain muuta. :mrgreen:

ps. kuinka jäykkä se slipperin jousi on :?: eli ajaako lukkoprikat mitenkään sen asiaa :?:  :)

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #97 : 25.04.04 - klo: 17.34 »
Oliko se moottorin päätylevy löysällä ja oliko siinä nähtävissä rakoa? Jos motti on imenyt sieltä raosta moskaa sisälle. Onko sulla mahdollista ottaa kuvia siitä?
Se jousi on aika jäykkä ja en oikein usko, että lukkoprikat ajaa samaa asiaa. Ne on joko liian kireällä tai sitten ne löystyvät.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
HPI Savage 2.0
« Vastaus #98 : 25.04.04 - klo: 17.57 »
Kukkalapio, ei ehkä kannata laitella paikkoja niin kireelle alkaa autosta kaikki paikat hajomaan jos ei käytetä sitä slipperiä. Ei se siihen oo huvikseen tehty meinaan se suojaa yllättävän paljon voimansiirtoa ;)

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #99 : 25.04.04 - klo: 18.18 »
Ota Hobbylinnan Mikkoon yhteyttä ja kysy voisko hän hommata sulle jousen. Tässä kuitenkin varaosasetti joka sisältää jousen:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDLJ0&P=7
Muistiko auton myyjä mainita, että jousi puuttuu? On se kuitenkin voimansiirrossa erittäin tärkeä osa.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #100 : 25.04.04 - klo: 18.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Ota Hobbylinnan Mikkoon yhteyttä ja kysy voisko hän hommata sulle jousen. Tässä kuitenkin varaosasetti joka sisältää jousen:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDLJ0&P=7
Muistiko auton myyjä mainita, että jousi puuttuu? On se kuitenkin voimansiirrossa erittäin tärkeä osa.


No ei todellakaan maininnut mitään :?  eikä se maininnut sillon ku ostin edes, että roton yksitielaakeri puuttuu ja että rotossa oo akkua, joka ottas virtaa vastaa...

Lassi: se on siitä kiinni, et ne osat menee, ku on niin kuluneet kaikki osat. Niin vanha auto jo.. :|

edit: ja eikös se kumminki pitäs olla niin, että slipperi ei luista kiihdytyksissä :?  Pakko olla. Muuten ei oo mitää hyötyä ostaa tehokkaampaa konettakaa..

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #101 : 25.04.04 - klo: 18.45 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
ja eikös se kumminki pitäs olla niin, että slipperi ei luista kiihdytyksissä :?  Pakko olla. Muuten ei oo mitää hyötyä ostaa tehokkaampaa konettakaa..

Näin on, slipper-kytkimen tarkoitus on ettei se luista kiihdyttäessä, mutta hypystä alas tullessa se säästää voimansiirtoa luistamalla kunnes pyörintänopeus on tasainen koko voimansiirrossa. Tietenkin se säästää myös voimansiirtoa jos höllää kaasua ennen alastuloa, mutta aina se ei onnistu.  :wink:
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #102 : 25.04.04 - klo: 20.11 »
Mutta mä joudun vääntämään sen slipperin naama irvessä kiinni, ja sittekki se luistaa aivan liikaa, eli se on niin kulunut, ettei se enää ota kiinni kunnolla.
Laitoin kyllä viimeksi siihen sellasen uuden hiekkapaperin, mutta se on varmaan kulunut ihan kokonaan puhki, ku mul luistaa se joka kiihytyksessä. Ja se löystyy aina vähän väliä, välillä niin löysälle, ettei ees sudi renkaat enää. :?

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #103 : 26.04.04 - klo: 01.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
Hmm ,pitää huomen avata TAAS Takapää ja kokeilla toimisko nuilla ohjeilla mitä jakke anto. Laitanko eka ne normaalit ruuvit ja liimaa vai pidemmät ruuvit ja liimaa? taidan laittaa suoraa pitemmät ja liimaa.Jos ei toin jälkee toimi niin lyön koko diffin täyteen tinaa ja reiät täyteen liimaa ja ne pitemmät ruuvit paikalleen.Jos ei SITTENKÄÄN toimi niin ostan uuden diffin  8) .Hei muuten apuja siinä pakin kanssa en saanu sitä irti onko jakkella ohjeita miten sais auki?tai jollain muulla..

Laita suoraan pidemmät ruuvit ja tippa pikaliimaa.
Miksi sun täytyy pakki irroittaa ja mitä et saa auki? Jos tarkoitat sitä käyrää linkkitankoa joka menee vetoakselin ympäriltä, niin helpoimmalla pääset kun irroitat radiokotelon ja vaihdelaatikon rungosta. Oli aikas hankala asennettava.
Jos sulla ei ole ohjeita voin skannata ne nettiin. Tai itseasiassa voisinkin skannata samantien kaikki lisäosien ohjeet jotka löytyy.8)
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #104 : 26.04.04 - klo: 19.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
noniin,perä ei toimi vieläkään vaikka laitoin paremmat ruuvit.mitä tehdä?


1: :D Veto menee taakse(siis gardaani pyörii)
2: :D diffi toimi loistavasti kiinnilaittaessa
3: :( etuveto vain toimii
4: :( pas*a kerääntyy taakse

Tarkennuksia kiitos. :)
Jos veto lähtee kardaanilta ja diffi toimii on vika välissä. Oletko tarkistanut, että kaikki lukkoruuvit on paikoillaan. Kun pyörität etupyöriä, niin pyöriikö takapyörät ja toisinpäin. Kokeile myös siten, että pidät toista takapyörää ja pyörität toista. Kuuluuko/ tuntuuko rutinaa tai jotain epämääräistä?
Alkaa tuntua siltä, kuin joku osa puuttuisi jostain välistä. Tarkista manuaalista osien oikeellisuus.
Mitä sinne taakse kerääntyy ja tarkalleen mihin?
Löysin pakkimodulin manuaalin Hpin sivuilta:
http://hpieurope.com/instructions.php?lang=en
Selaa nitro option parts kohdasta.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #105 : 26.04.04 - klo: 19.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
Elikkä, Kun se kardaani pyörii ja se menee sinne taakse diffin siihen
mihin se diffin sisä osa tulee kiinni se pyörii,toi rengas juttu toimii.
Mut kun autolla lähtee ajamaan perä ei vedä,mutta kun ilmaan ottaa ne pyörii mutta kuitenkin hitaampaa kuin keula..ja kun tasaisella maalla painaa kaasua niin keula vetää simona sutia mut perä pysyy "paikallaan".

Auttaisiko uusi diffi?saan juuri 35e eli savagen diffi maksaa 32.00e
hmm..niin niitä diffin ruuveja ei saanu täysin tiukalle,mutta laitettiin sinne diffin ruuvien reikiin liimaa. tai miten lukko perä ja kunnolla pitemmät ruuvit?ja liima?



Kaikki diffin ulkopuolella toimii ei itse diffi ku ´lautaspyörän puoleinen diffin ratas luistaa. Se ratisee ku diffii kääntelee pyörien päästä.
-EhtoollisWeli

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #106 : 26.04.04 - klo: 20.23 »
No silloin sieltä diffistä on mennyt rattaat. Oletteko miksutin ja gunther avanneet itse diffiä, ja katsoneet rattaiden kuntoa. Savageen maksaa diffinrattaat n. 5-10e.  Ainakin HPI rush Evoon oli linnassa varastossa tuota diffin rataspakettia.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #107 : 26.04.04 - klo: 20.52 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
No silloin sieltä diffistä on mennyt rattaat. Oletteko miksutin ja gunther avanneet itse diffiä, ja katsoneet rattaiden kuntoa. Savageen maksaa diffinrattaat n. 5-10e.  Ainakin HPI rush Evoon oli linnassa varastossa tuota diffin rataspakettia.


Ollaan avattu! Diffin ruuvin kierteet oli cacana jo alun alkaen. Uus diffi tai rattaat.
-EhtoollisWeli

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #108 : 26.04.04 - klo: 20.56 »
Molemmista ulostuloista pitää diffin pyöriä herkästi...
Taas kehissä.. ;)

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #109 : 26.04.04 - klo: 20.58 »
Vetoakselin päässä oleva kruunupyörä luistaa?? Eli se joka on sitä planeettaratasta vasten..  :roll:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #110 : 26.04.04 - klo: 21.17 »
Otat vaan silmän tarkasti käteen, ni kyllä te vian löydätte  8)
Mikään paikka ei saa luistaa, rutista tai takerrella.
Taas kehissä.. ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #111 : 26.04.04 - klo: 22.03 »
Ei diffejä tarttee kavereilta kokeilla, kun on iso homma purkaa se. Radioviat on sit erikseen  :) Diffi on niin yksinkertainen, et vian löytää kyllä alle minuutissa...
Taas kehissä.. ;)

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #112 : 26.04.04 - klo: 22.05 »
Avatkaa diffi uudestaan ja kattokaa onko molemmissa akselin päissä olevissa pienissä lautaspyörissä ne tapit paikoillaan. Tosta kuvasta ne löytyy numerolla Z260
http://www.hpieurope.com/manuals/841/841-19.jpg
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #113 : 26.04.04 - klo: 22.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
oikean puoleisessa ainaki oli sen katoin jo ajat sitte,mut tota vasemmalla olevaa kiristelin tänää ja tuntu olevan aika löysällä? kiristänkö lisää ja kokeilen autoa?

Siis ne pienien lautaspyörien takaosan urassa poikittain olevat tapit jotka menee akselin läpi.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #114 : 27.04.04 - klo: 13.07 »
http://store.savagess.com/product_info.php?cPath=29&products_id=293 Pikkasen halpa!!! Paljonko tuolta tulis kaiken kaikkiaan maksamaan jos tilais?

--

jeejee, noita hinta juttuja varten on oma topicci vapaalla puolella sekä monta topiccia Tower tilaamisesta joka vastaa tätä tapausta.

Eli toivon ettei tässä vastaile kukaan tähän kysymykseen.

Tv. Ylläpito
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #115 : 27.04.04 - klo: 21.14 »
Huomasin Hobbylinnan sivuilta http://hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=31&sub=181 keskidiffin kotelo ? Eihän savages ole kuin edessä ja takana diffit...
Taas kehissä.. ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #116 : 27.04.04 - klo: 21.51 »
Taas kehissä.. ;)

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #117 : 27.04.04 - klo: 21.54 »
Juu näin on. Se on vaihdelaatikon kotelo.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #118 : 02.05.04 - klo: 13.26 »
Mult meni se roton yksitielaakeri täs hajalle ja sit meni kytkinkello palasiks ja palat kans meni päreiks ja jouset hävis kytkimestä.

En jaksa selostaa tarkempaa, ku just olin laittanu oikee hienot sepostukset tosta kytkimen pamahduksesta ja muusta, ni yhtäkkii tekstit hävis :evil:  :x

No, minkä kokoista kytkinkelloa suosittelette tolle 21 koneelle :?:
Mul oli 13 hampainen, onko se vakio?

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
HPI Savage 2.0
« Vastaus #119 : 02.05.04 - klo: 21.43 »
Siis mä en nyt tajua Miksutin mikä siinä perässä voi olla?

Lueskelin noita teijän juttuja, ja Jakelta oli tullu tosi hyviä neuvoja... mäkin epäilin sitä että takakartaanin se vetarin takapää ois irti... eli se mikä pyörittäää perän sisällä olevaa pientä ratasta, joka taas ottaa lautaspyörään kiinni. Sekään ei luista?

Ja diffi toimii? eihä toi voi olla mahollista, hmm...  ei ne ole voinnu ne pienet tapitkaan diffin sisältä pudota ku mulla toimi ihan ok, viimeks ku ajelin...  hmm... ellei ne oo sulta päässy livahtaa pois ku diffi ollu auki?
Kyosho Inferno MP9e