Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 2.0  (Luettu 451936 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1740 : 07.11.05 - klo: 16.57 »
Saranatappeihin yleensä pääsee kosteus joloin saranatappeihin pääsee korroosio iskemään, joka saa tukivarsien liikkeen hieman tahmeammaksi ja osat kuluu nopeemmin... En suosittele vesipesua kuin silloin kun pesee puretut osat.
Laakereihin en päästä kosteutta koskaan... Ainoastaan paperilla putsaan pintapuolin ja kun alkaa rohisemaan tai klappaamaan niin uutta paikalleen.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
kytkinlaakerit
« Vastaus #1741 : 07.11.05 - klo: 23.57 »
noniiin! siinähän niitä laakereiden kulumiseen vaikuttavia tekijoitä on. tosin tuskin nämä ihmiset voi vaikuttaa kaikkeen mitä tossa listassa on mutta ei oo tarkoituskaan. siitä sitten vaan miettii mitä voi tehdä asennuksessa paremmin. laakereita ei kannata kuitenkaan ajaa ihan loppuun koska jos leikkaa kiinni niin usein myös kampiakselin pää/kytkinkello vaurioittuu. ja jos kampiakseliin kuluu sellaset urat niin ei kestä enää mitkään laakerit.

Lainaus
mutta silti eniten vaikuttaa se, miten hyvin auton (myös laakerit) putsaa ajon jäkeen (vaikka paineilmalla), ja sen minkälaisissa oloissa ajaa..


en kyllä ihan heti menis puhaltelemaan laakereihin -> kaikki lika menee sinne sisälle! vai puhallatko läpi :?:  :wink:  jos laakereita putsaa niin pitää ottaa suojat auki. esim. rätillä pyyhkimenen laakerin päältä=rätillä lian tunkeminen laakerin sisään.

yksinkertaisin homma on asentaa ne laakerit kunnolla=hyvä pitkittäis välys, kattoo ettei prikka/prikat hankaa laakerin kehälle jne. ja sit vaihtaa ne kun ne on hajoamassa ei sillon kun ne on hajonneet pirstaleiksi..

kertokaas kuinka monta litraa te ootte ajanut kytkinlaakereilla? ja minkä laisia laakereita ootte käyttänyt.. merkki? suojaus? saadaan täällä kaikkien tietoon mitä niitten kuuluis kestää.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1742 : 08.11.05 - klo: 00.10 »
Itte käytän noita JP-nitroracingiltä saatavia tavallisia laakereita.
Kappalehinta on 0.60e/kpl ja ovat siis halpoja.
Yleensä aina kun kone on irti, niin uudet laakerit kiinni. Paikka jossa en säästele laakereita on tämä.

Kahesti kisa päättyny siihen että kytkinlaakeri hajonnu -> kytkinkello irti. Ens kesänä ei tuu tapahtumaan!

Pari putiloo lakruja Jartsalta ja vaihtelee niitä aina kun vaan kone on irti, tai sitten litran välein.

Pete, tux ja kumppanit kehuivat koko kesänsä ajaneensa samoilla kyoshon 'kryptoniitti(?)' -laakereilla. (~15e/kpl) :D
Mä kyl sanon et täs kohtaa pojat tais yrittää vetää nenästä meikäläistä ;)


Mä tossa kans mietiskelin et mitä eri moottori vaikuttaa kytkinlaakereitten kestoon. Tultiin siihen tulokseen ettei siel oo mitään välii mikä kone on.
CMB joka kuulemma syö eniten laakereita,  mutta mulla se on vieny enemmän kiertokankia kuin kytkinlaakereita. Noh, ei tästä enempää. Maanantaikappaleet on maanantaikappaleita.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
hahaaa
« Vastaus #1743 : 08.11.05 - klo: 00.14 »
Lainaus
Pete, tux ja kumppanit kehuivat koko kesänsä ajaneensa samoilla kyoshon 'kryptoniitti(?)' -laakereilla. (~15e/kpl)  
Mä kyl sanon et täs kohtaa pojat tais yrittää vetää nenästä meikäläistä  


HAHHAH!! :lol:  mä en ainakaan oo ajanu.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1744 : 08.11.05 - klo: 00.15 »
MatiasV:
Sun kannattaa harjoitella polttomoottorin käyttämistä halvemmalla moottorilla kuten esim Samurai.

Ja se CMB ei syö sen enempää laakereita kun joku RB C5 että sullekkin tiedoksi.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
...
« Vastaus #1745 : 08.11.05 - klo: 00.19 »
ei ne mitään laakereita vie. mihin ne ne veis? :mrgreen:

näsäviisaus...
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1746 : 08.11.05 - klo: 08.24 »
oon vähän pihalla, onko ne kytkinlaakerit kytkinkellon ratasosan alla?
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1747 : 08.11.05 - klo: 09.13 »
Watti takaisin sisään eli kyllä ne kytkinlaakerit sieltä löytyvät.

Ja lisää kytkinlaakerin ikään vaikuttavia asioita:'
- epäkesko kytkinkello
- epäkesko diffin ratas
- muotovirheet kytkinkellon rattaissa ja diffin rattaissa
- diffin pukki heiluu
- epätasapainoinen kytkinkello ja diffi
- moottorin tärinä + muut tärinät

Eiks kukaan muu keksi lisää?

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1748 : 08.11.05 - klo: 09.36 »
Toiset äänestää foorumissa ja toiset treenaa. Sit ennen kisaa vaihtavat kytkinkellon laakerit ja käy pokkaamassa pokaalin. Sit taas treenaamaan.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: hahaaa
« Vastaus #1749 : 08.11.05 - klo: 17.05 »
Lainaus käyttäjältä: "MP_777"
Lainaus
Pete, tux ja kumppanit kehuivat koko kesänsä ajaneensa samoilla kyoshon 'kryptoniitti(?)' -laakereilla. (~15e/kpl)  
Mä kyl sanon et täs kohtaa pojat tais yrittää vetää nenästä meikäläistä  


HAHHAH!! :lol:  mä en ainakaan oo ajanu.
joo en kyl mäkää :mrgreen:  noi just paaljon ajoo vaa ja vaihtaa ne laakerit vaikka säännöllisin välein ja aina ennen kisoja.ajaa ne vanhat laakerit sitte harjoituksissa loppuu!
CEN | RB | FUTABA |

Poissa anssi

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1750 : 08.11.05 - klo: 19.30 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Toiset äänestää foorumissa ja toiset treenaa. Sit ennen kisaa vaihtavat kytkinkellon laakerit ja käy pokkaamassa pokaalin. Sit taas treenaamaan.

Erittäin hyvin sanottu vaikken itse juuri treenaakaan, enkä ees kisaa kun satunnaisesti -> en kyllä osaa ajaakaan. Kossit suotta takertu tohon mun heittämään moottoritekijään. Yritin keventää, mutta surkea epäonnistuminen. Team Hobao Ilpoinen vaikenee...

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1751 : 08.11.05 - klo: 22.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"

Pete, tux ja kumppanit kehuivat koko kesänsä ajaneensa samoilla kyoshon 'kryptoniitti(?)' -laakereilla. (~15e/kpl) :D
Mä kyl sanon et täs kohtaa pojat tais yrittää vetää nenästä meikäläistä ;)


Mattis, Mä sanoin että MULLA kesti koko vuoden samat lakut!
Tai no mä vaihdon ne vantaan viimisissä kisoissa pois koska ne alko pitämään jtn ihme ääntä, sit niist uusist laakereit ei puhutakka...  :?
ja on muuten yks toinenkin laitilan kaveri ajanut melkein koko kesän samoilla lakuilla.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1752 : 08.11.05 - klo: 22.19 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"

Pete, tux ja kumppanit kehuivat koko kesänsä ajaneensa samoilla kyoshon 'kryptoniitti(?)' -laakereilla. (~15e/kpl) :D
Mä kyl sanon et täs kohtaa pojat tais yrittää vetää nenästä meikäläistä ;)


Mattis, Mä sanoin että MULLA kesti koko vuoden samat lakut!
Tai no mä vaihdon ne vantaan viimisissä kisoissa pois koska ne alko pitämään jtn ihme ääntä, sit niist uusist laakereit ei puhutakka...  :?
ja on muuten yks toinenkin laitilan kaveri ajanut melkein koko kesän samoilla lakuilla.


Näin on, aika masentavaa että ne miragen laakerit menivät heti rikki. Krytoxit olisivat voineet kestää sen yhden nousufinaalin vaikka ääntä pitivätkin.  :)

Mä taisin olla ainut täältäpäin kuka sai krytoxit rikki suht nopeesti, mutta vain kerran tuli tänä kesänä kytkinlaakerit vaihdettua, eli kyllä ne todellakin jonkin verran kestää!
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
kytkinlaakerit
« Vastaus #1753 : 08.11.05 - klo: 22.39 »
kyllähän kytkin laakereilla voi jaa vaikka 10 vuotta jos ajaa 0.5l vuodessa.. litramääränä pitää ilmottaa..
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Re: kytkinlaakerit
« Vastaus #1754 : 08.11.05 - klo: 23.00 »
Lainaus käyttäjältä: "MP_777"
kyllähän kytkin laakereilla voi jaa vaikka 10 vuotta jos ajaa 0.5l vuodessa.. litramääränä pitää ilmottaa..


En mä laske litroja, en mä sillä tiedolla mtn tee..!! Mähän saisin pitää kauhjaa kirjaa jokasest mun autost jos alkaisin kaikkien kaikkii litra määriä, ym laskemaan... :shock:  Loppujenlopuks krossarilla tuli aika vähän ajettua, kaikki sm-kisat, hobaocup ja treeniä....
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
...
« Vastaus #1755 : 09.11.05 - klo: 00.01 »
nii joo, sul on paljon autoja.. mut kuitenki jos joku on laskenut kytkinlaakereiden kestävyyttä litroina niin saa laittaa tänne ihan rohkeesti määriä. voi olla että jotkut joutuu vaihtamaan niitä sen takia liian usein että on asennettu väärin/ei tiedä mitä niitten pitäisi kestää jne..
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1756 : 09.11.05 - klo: 12.47 »
Lainaus käyttäjältä: "anssi"
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Toiset äänestää foorumissa ja toiset treenaa. Sit ennen kisaa vaihtavat kytkinkellon laakerit ja käy pokkaamassa pokaalin. Sit taas treenaamaan.

Erittäin hyvin sanottu vaikken itse juuri treenaakaan, enkä ees kisaa kun satunnaisesti -> en kyllä osaa ajaakaan. Kossit suotta takertu tohon mun heittämään moottoritekijään. Yritin keventää, mutta surkea epäonnistuminen. Team Hobao Ilpoinen vaikenee...


Älä aliarvio itteäs dude. Oot 2 kisaa ajanut. Toisessa olit kakonen ja toisessa oli ongelmia :) Ens vuonna hätytellään Kallekin mukaan niin tulee hauskat kisareissut  :D
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1757 : 11.11.05 - klo: 02.33 »
Minkä mittaiset on Hobaon takaiskarit,
kokopituus silmästä silmään ja pituus kokoonpuristettuna?
Tarkoituksena olis saada genesikseen toimivat iskarit, alkuperäisten ko. mitat
on 145/105mm.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1758 : 11.11.05 - klo: 14.57 »
Viikonloppuna pääsen vihdoinki mottii säätää :)  Ja minut voi nähdä KEMIN kivikon koululla 8)
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa aKey

  • Tulokas
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1759 : 11.11.05 - klo: 18.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Casull"
Minkä mittaiset on Hobaon takaiskarit,
kokopituus silmästä silmään ja pituus kokoonpuristettuna?
Tarkoituksena olis saada genesikseen toimivat iskarit, alkuperäisten ko. mitat
on 145/105mm.


Mun iskarit on kiinnityspisteiden keskipisteistä mitattuna noin 126,9/87,4mm.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1760 : 12.11.05 - klo: 22.46 »
Sanokaas mitä Hyper 7 TQ RTR malliin kannattaisi ensimmäiseksi päivitää? (Olen vaihtanut jo CNC ohjauspalat ja nivelvetoakselit eteen)

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1761 : 12.11.05 - klo: 23.38 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Sanokaas mitä Hyper 7 TQ RTR malliin kannattaisi ensimmäiseksi päivitää? (Olen vaihtanut jo CNC ohjauspalat ja nivelvetoakselit eteen)

Hobaon siniset jouset ja diffeihin ja iskareihin öljyt...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Hjpt

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1762 : 13.11.05 - klo: 00.13 »
Mistä näkisin, mitä eroa on noilla hyper 7:n eri versioilla? esim. PBS, PCR ja TQ joka taitaa olla uusin?
Tai jos joku osaa tosta vaan lonkalta heittää niin käyhän sekin :)

Poissa klasu

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1763 : 13.11.05 - klo: 20.14 »
Mitä diffiöljyjä käytätte hyperissä(tavalliset diffit, ei spider) naillä keleillä, entä iskarit?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1764 : 13.11.05 - klo: 20.18 »
Itselläni on 6000-6000-1000 Etu-Keski-Taka :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1765 : 13.11.05 - klo: 20.46 »
Vakiodiffeillä sanoisin varsinkin tälle kelille 7000/7000/3000

Ellei jopa pykälää paksumpaa keskelle.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1766 : 13.11.05 - klo: 20.58 »
Vakiodiffisetup on:

5000 - 7000 - 3000


Hyper 7
PBS: palloripustukset
PCR: palloripustukset, laydown radiolevy
PCR Pro Suomessa: C-palaripustukset, laydown servot, hiilikuidut, Spiderdiffi ym Hyper 7 Pro auton varustukset
TQ: 3,5mm iskarit, c-palat, kovapinnoitetut rungonosat pa suodatin, pitkät Pro auton tukivarret ja 20* c-palat ym.
DTQ Pro: kaikki tarpeellisimmat ja tarpeettomat viritysosat vakiona joista nyt arvokkaimmat on CNC ohjauspalat, Proline Crimefighter renkaat, pitkät 3,5mm iskarit, CNC iskaritornit, uusi pitkä kevennetty duralumiini pohjalevy, 2 kpl Spider diffi, CNC ackermanlevy, alumiinikardaanit, CNC jarrulevyt ja carbon jarrupalat, hiilikuidut, CNC moottoripukit + aluslevyt, alumiiniset kuulat, servosavertolpat, jarrukammet ym ym ja mitäs niitä nyt kaikkia olikaan :)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Hjpt

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1767 : 14.11.05 - klo: 18.42 »
Entäs sitten vielä pro SE? Mitäs siitä löytyy ja millon on myyty semmosta?

Poissa Jussi_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1768 : 14.11.05 - klo: 19.51 »
Special Edition. Ei vissii myydä enää ainakaa suomessa...
Pikkuautot myyty:(

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #1769 : 15.11.05 - klo: 14.18 »
Hobao Hyper 7 TQ RTR varaosat:
CNC ohjauspalat 39€
Starttiboxi 75€
Kytkinkello ja pääratas 30€
Nivelvetoakselit eteen 23€
Blue Bird servo 28€
Kori+maalit 30€
Starttiboxin akku 47€

Yht.272€/ ensimmäinen gallona...

Hinnat eivät ole tarkkoja :wink:

Tuon verran mennyt rahaa ensimmäisen gallonan aikana, tuskin enää paljoa mitään tarvitseekaan ostaa :)