Kirjoittaja Aihe: 1/8 krossarit 2.0  (Luettu 64658 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #90 : 09.08.04 - klo: 09.41 »
Mitäs jos mä sanon et mä oon käyny lavangossa :wink: .
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #91 : 09.08.04 - klo: 09.44 »
Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"
Mitäs jos mä sanon et mä oon käyny lavangossa :wink: .
Ei se käyminen auta, ois pitäny ajaakki. :mrgreen:  Ja voihan sielä käydä hissuttelemassa puolet pienempää vauhtia kuin ne, joilla menee autot aina rikki. :roll:

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #92 : 09.08.04 - klo: 11.18 »
No lavangossa se ei ole autosta kiinni, jos ajat hyndän täysillä ja sit auto tippuu suoraan päin 2x4:losta niin ei siinä mikään kestä!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #93 : 09.08.04 - klo: 14.07 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
No lavangossa se ei ole autosta kiinni, jos ajat hyndän täysillä ja sit auto tippuu suoraan päin 2x4:losta niin ei siinä mikään kestä!


Missäs kohdassa siellä kakkosnelonen on?
Suurin ongelma tällähetkellä siellä on pahasti kuluneet hyppyrit, jotka lennättävät auton jokakerta eritavalla.
Jokakerta hyppyriin tullessa on fiilis kuin Lottoarvonnassa.

Ja nyt tietysti joku kommentoi että kaasulla/jarrulla kontrolloidaan ilmassa autoa. Ei paljon auta kun heti ilmaan lähdettyä auto päättää yrittää kolmois salkovia tai jotain vastaavaa.

Jos Lavangossa järjestettäisiin kunnostus talkoot niin olisin ensinmäisten joukossa ilmoittautumassa mukaan.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #94 : 09.08.04 - klo: 14.16 »
Ne on aidan tukitolpat...
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #95 : 09.08.04 - klo: 14.20 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Ne on aidan tukitolpat...


Ok. Siis varmaan tarkotat siinä tupla tripla mikälie hyppyreiden vieressä.
Älä nyt hyvä mies niin pahasti ohi hyppää, kyllä siitä ekasta hypystä auto lähtee ihan ok, mut ne loput onkin sitten toivotaan toivotaan hyppyreitä.

Mika R

  • Vieras
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #96 : 09.08.04 - klo: 21.15 »
Hyvä että täällä on samaa fiilistä muillakin, luulin että olen lähes ainoa joka sössii noiden hyndien suhteen :D

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #97 : 09.08.04 - klo: 21.18 »
Onko joku muu ku minäkin loikannu siellä väärälle kaistalle :D  :shock: ???
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #98 : 09.08.04 - klo: 22.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Hyvä että täällä on samaa fiilistä muillakin, luulin että olen lähes ainoa joka sössii noiden hyndien suhteen :D


Joo kyl niissä hyndissä sössii pakollakin kun ovat niin kuluneet.

Kun kävin kuukausi sitten ajamassa niin oli niin hyvässä kunnossa että vaikka ajoin ensinmäistä kertaa koko autolla lavangossa niin hypyt tuli 98% varmuudella nätisti alas.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #99 : 09.08.04 - klo: 22.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"
Onko joku muu ku minäkin loikannu siellä väärälle kaistalle :D  :shock: ???


No ei oo kyllä onnistunu. :D
Miten sä siinä onnistuit? :shock:

Yrititkö montakin kertaa  :mrgreen:  :mrgreen:

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #100 : 09.08.04 - klo: 22.39 »
Läks auto täysin kintaasta :D eikä tarvinnu edes yrittää!!
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #101 : 10.08.04 - klo: 08.06 »
Hyppimisen opettelu tulee kalliiksi, mutta ei niitä ajamatta opi. Yleensä hyppyristä löytyy joku ajolinja, jolla voi ajaa hyppyrin "oikein" yli, mutta siihen ajaminen on sitten se vaikeus.

Autossa on yksi oleellinen säätö hyppäämisen kannalta. Jos auto pohjaa hyppyrissä, niin tällöin voi yleensä nätin lentoradan unohtaa. Usein nimenomaan perä pohjaa, koska löysäperäisellä on muuten helppo ajaa. Tämän virheen itse teimme. Eli autoa ylöspäin ja timmimmällä joustolla. Eri asia on sitten onko tälläinen jousitus hyvä radan muille osiolle. Pohjaamisen näkee hyppyrista, siinä se savi on kiillottunut.

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #102 : 10.08.04 - klo: 10.18 »
Eilen meni lähes koko päivä lavangossa opettelemassa rataa ja justiinsa hyppyreitä. Loikat meni miten sattuu, mutta välillä osu hyvinkin kohilleen. Senhän pitäis onnistua tasasesti kahella hypyllä koko hyppyrisarja.
Mitään ei ihme kyllä mennyt rikki, vaikka osumia tuli välillä todella kovaa (eturenkaalla alas yms).


Onnittelut Mugenille mestaruudesta. Aika tasasta vääntöö noin merkkien kannalta. 10 joukossa aika tasasesti Kyoshoa, Mugenia ja pari Cronoa ja Hobao. Eli kaikki tutut kärkimerkit edustettuina.
 
Kyosho kuskina täytyy tietysti mainita, että Kyoshoa oli neljä kymmenestä. Ei toki ensimmäisenä (kuten joku kohta muistuttaisi) vaan kolme seuraavaa. Tämä siis täysin omaa merkkiään puolustavan kuskin kommenttina.
Power-Save-Racing Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #103 : 10.08.04 - klo: 10.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Hyppimisen opettelu tulee kalliiksi, mutta ei niitä ajamatta opi. Yleensä hyppyristä löytyy joku ajolinja, jolla voi ajaa hyppyrin "oikein" yli, mutta siihen ajaminen on sitten se vaikeus.

Autossa on yksi oleellinen säätö hyppäämisen kannalta. Jos auto pohjaa hyppyrissä, niin tällöin voi yleensä nätin lentoradan unohtaa. Usein nimenomaan perä pohjaa, koska löysäperäisellä on muuten helppo ajaa. Tämän virheen itse teimme. Eli autoa ylöspäin ja timmimmällä joustolla. Eri asia on sitten onko tälläinen jousitus hyvä radan muille osiolle. Pohjaamisen näkee hyppyrista, siinä se savi on kiillottunut.


Yleensä joo.
Käyppäs kävelemässä lavangon rata ympäri ja katso minkälaiset montut hyppyrin keulalla on.
Ei auta ajolinja eikä säätäminen, kun on puolen auton mentävä rako kunnossa.

Itse hyppään joka kerta hyppyreistä ja olen oppinut hypyt aika hyvin kunnes tuli nämä monsuuni sateet jotka söivät radan ja varsinkin hyppyrit niin ruvelle että niistä ei näyttäny edes Jose ja kumppanit loikkaavan hyvin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #104 : 10.08.04 - klo: 10.55 »
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Eilen meni lähes koko päivä lavangossa opettelemassa rataa ja justiinsa hyppyreitä. Loikat meni miten sattuu, mutta välillä osu hyvinkin kohilleen. Senhän pitäis onnistua tasasesti kahella hypyllä koko hyppyrisarja.
Mitään ei ihme kyllä mennyt rikki, vaikka osumia tuli välillä todella kovaa (eturenkaalla alas yms).


Onnittelut Mugenille mestaruudesta. Aika tasasta vääntöö noin merkkien kannalta. 10 joukossa aika tasasesti Kyoshoa, Mugenia ja pari Cronoa ja Hobao. Eli kaikki tutut kärkimerkit edustettuina.
 
Kyosho kuskina täytyy tietysti mainita, että Kyoshoa oli neljä kymmenestä. Ei toki ensimmäisenä (kuten joku kohta muistuttaisi) vaan kolme seuraavaa. Tämä siis täysin omaa merkkiään puolustavan kuskin kommenttina.


Joo kahdella se onnistuukin.
Tällähetkellä näyttäis olevan varmin konsti hypätä se ns. kahdella lyhyellä, eli ei mutkaan asti vaan siihen tokavikaan kumpuun.

Tosta eturenkaalla alastulemisesta.
Tulitko kertaakaan alas niin että oli ohjaus täysin esim.vasempaan käännetty ja rysähti koko massa sille vasemmalle renkaalle ja suoraan vastakumpuun.

Tällähetkellä jokainen auto jonka olen nähnyt tulevan kyseisellä tavalla alas on kärsinyt jollain tavalla. Vähintään on saranatapit vääntynyt.
Näinpäs myös yhen Kyöstin josta pamahti alumiininen ohjauspala *skaks, vantti ja saranatappi mutkalle.
Itse olen saanut kyseisissä rysähdyksissä PCR PRO:sta ainoastaan pivot pallon mutkalle 1,8€ laaki ja vaihdossa ei kulu kun viisminuuttia ja muutama ärräpää##¤*.

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #105 : 10.08.04 - klo: 11.01 »
Kyllä kärrynpyöriä tuli heitettyä, mutta tuskin tulin eturenkaalle alas fillarit täysin käännettynä.
Mutta tapit ja vantit on titaania, ettei ensimmäisenä väänny. Vantit jos vääntyy niin saa uudet ilmaseksi. Eli ei oo ihan orginaalia kokonaan.
Power-Save-Racing Team

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #106 : 10.08.04 - klo: 14.50 »
Eiköhän lauantaina tulla harjoittelemaan/katsomaan kraatereita.

Ja ilmeisesti kandee ottaa myös varaosien lisäksi lapio mukaan.

Se lapio on muuten ylioppilaslahja naapurilta. Viisas mies - se naapuri. Tukee hyviä harrastuksia.

Usein vaikeinta hyppyreissä on hyppäämättä jättäminen.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #107 : 10.08.04 - klo: 15.15 »
Pistin Joselle tekstiviestiä, että lavangossa voisi pitää pienehköt talkoot, sillä nykyinen rata ei oikeen ole kilpailu-iskussa.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #108 : 10.08.04 - klo: 15.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Pistin Joselle tekstiviestiä, että lavangossa voisi pitää pienehköt talkoot, sillä nykyinen rata ei oikeen ole kilpailu-iskussa.


Erittäin hienoa. :)  :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #109 : 10.08.04 - klo: 15.53 »
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Kyllä kärrynpyöriä tuli heitettyä, mutta tuskin tulin eturenkaalle alas fillarit täysin käännettynä.
Mutta tapit ja vantit on titaania, ettei ensimmäisenä väänny. Vantit jos vääntyy niin saa uudet ilmaseksi. Eli ei oo ihan orginaalia kokonaan.


Tästä tulikin mieleeni että kuinka yks Kyösti kuski on selittähy jo pari kertaa että titaani vantit menee ihan mutkalle ja vielä helpommin kuin teräksiset?? :shock:  :shock:
Esittelikin niitä autostaan kuinka mutkalla ovat. :shock:  :shock:

Poissa Raipe

  • Jäsen
    • Profiili
1/8
« Vastaus #110 : 10.08.04 - klo: 15.54 »
Hmmm... mun pakoputki ulvoo omituisella tavalla. onko muilla tätä? ja onko se haitallista? mitä myös pitää tehdä? ei uskalla ajaa kovin kauan ku putki alkaa ulvoo... että normaalia vai ei.. se on teidän päätettävissä.

Mika R

  • Vieras
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #111 : 10.08.04 - klo: 18.15 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Kyllä kärrynpyöriä tuli heitettyä, mutta tuskin tulin eturenkaalle alas fillarit täysin käännettynä.
Mutta tapit ja vantit on titaania, ettei ensimmäisenä väänny. Vantit jos vääntyy niin saa uudet ilmaseksi. Eli ei oo ihan orginaalia kokonaan.


Tästä tulikin mieleeni että kuinka yks Kyösti kuski on selittähy jo pari kertaa että titaani vantit menee ihan mutkalle ja vielä helpommin kuin teräksiset?? :shock:  :shock:
Esittelikin niitä autostaan kuinka mutkalla ovat. :shock:  :shock:


Tuskinpa, titaani alloy (6AL4V) on pyöreesti melkein 3x kertaa vahvempaa kuin vähähiilinen teräs tai ruostumaton teräs ja yli kaksi kertaa vahvempaa kuin T6 alumiini (6061 tai 7075). Näissä on eri mittareita mutta voit sanoa Kyosho kuskille että tarkistaa ovatko ne todella titaania vai vaan tavallista terästä myyty titaanina  :mrgreen:


Tosta pakoputken ulvomisesta voisi sanoa että niin sen pitääkin!

.mika

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #112 : 10.08.04 - klo: 18.16 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

...titaani vantit menee ihan mutkalle ja vielä helpommin kuin teräksiset??

Todella vaikea uskoa moista. Yleensä rc-autoissa käytetty titaani on noin 3 kertaa "vahvempaa" kuin normaaliteräs. Jotkut erikoisteräkset ovat samaa luokkaa murtolujuudeltaan titaanin kanssa.

Enkä usko, että valmistaja lupaisi antaa vääntyneen tilalle uuden ilmaiseksi, jos niitä kovin paljon menisi. Tai varsinkaan, jos vääntyilisivät helpommin kuin teräksiset.
Power-Save-Racing Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #113 : 10.08.04 - klo: 21.01 »
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

...titaani vantit menee ihan mutkalle ja vielä helpommin kuin teräksiset??

Todella vaikea uskoa moista. Yleensä rc-autoissa käytetty titaani on noin 3 kertaa "vahvempaa" kuin normaaliteräs. Jotkut erikoisteräkset ovat samaa luokkaa murtolujuudeltaan titaanin kanssa.

Enkä usko, että valmistaja lupaisi antaa vääntyneen tilalle uuden ilmaiseksi, jos niitä kovin paljon menisi. Tai varsinkaan, jos vääntyilisivät helpommin kuin teräksiset.


No mä ihmettelinkin kun oon aina ymmärtäny että titaani on kovinta ainetta mitä noissa vanteissa ja saranatapeissa käytetään.
Mut kun se niin varmasti iskänsä kanssa väitti niin en jaksanu vastaankaan sanoa.

Mika R

  • Vieras
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #114 : 10.08.04 - klo: 22.27 »
Jos siinä oli joku väärinkäsitys puolin tai toisin.. ainakin se muovi siinä ympärillä voi taipua etenkin titaanisten kanssa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #115 : 10.08.04 - klo: 23.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Jos siinä oli joku väärinkäsitys puolin tai toisin.. ainakin se muovi siinä ympärillä voi taipua etenkin titaanisten kanssa


Ei vaan ne esitteli niitä vantteja ja saranatappeja irrallisina.
Ja nimenomaan sanoivat moneen kertaan että titaani vääntyy.
Se homma lähti siitä kun mainitsin että noi HoBaon Pivotit pitäis saada titaanista niin ei enää taipuis.
Siihen ne sit vaan totes että ei kyllä titaaniset varmaan kestäis yhtään paremmin ja mä olin ihan ihmeissäni. :shock:

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #116 : 11.08.04 - klo: 00.47 »
Titaani on kyllä hieno asia, mutta kun vauhtia on tietty määrä, niin yleensä jotain sieltä hajoaa. Jos vantit ovat titaania niin hienoa, ne eivät mene miksikään, mutta tuossa vaiheessa yleensä sitten ylätukivarsi taikka vantin toisessa päässä oleva muovinen kiinnike menee murusiksi. Pari normaaleja vanttteja taitaa maksaa jotain 4 EUR tms, titaaniset ~ 40 EUR per setti, eli siis 20 EUR per pari. Ylätukivarret taitaa olla jotain 6 EUR per pari luokkaa. Tuosta voi itse kukin tehdä pikaisia laskelmia onko taloudellisesti järkeä laittaa titaania joka paikkaan. ;)

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #117 : 11.08.04 - klo: 08.25 »
Itselläni on kyoshossa titaaniset vanttiruuvit. Kaksi niistä on taittunut. Eli tukivarret ainakin kestää.

Kun huvikseni koitin ruuvipenkissä taittaa vanttiruuvia takaisin :D Ei onnistunut!!

Myös titaaniset saranatapit löytyy! Nekin taittuvat. Tiedä sitten...

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #118 : 11.08.04 - klo: 08.38 »
Mä voisin onnistua saamaan VTT:ltä jotain jämäpaloja titaania kun setä on töissä metallurgian jossain tutkimusyksikössä johtotehtävissä. Se saa kaikkee hauskaa sieltä :)!

Siellähän sitä voisi esimerkiksi teettää alustan MP-5:seen titaanista jos vaan viitsisi maksaa hieman heille. Täytyykin pirautella joku päivä sedälle ja kysyä mitä maksaisi :)!

Niin ja kyllä se titaani on murtolujuudeltaan kestävämpää kuin tavallinen teräs joita näissä käytetään.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #119 : 11.08.04 - klo: 11.00 »
Blenheim, titaani on kyllä kestävämpää kuin alumiini, Mutta se painaa pikkasen enemmän.  :)