Kirjoittaja Aihe: Kyosho PureTen Alpha 2.0  (Luettu 54967 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #30 : 28.04.04 - klo: 20.16 »
Lainaus käyttäjältä: "henrikhomppi"
Onkos toi 5 liian kylmä

minä ajelen tälläkin hetkellä 5 eikä mitään

Poissa henrikhomppi

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #31 : 29.04.04 - klo: 21.53 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Kyllä taitaa olla, tosin riippuu vähän käyttämästäsi polttoaineesta. Epäilen, ettet käytä 25%:sta nitroa siinä kuitenkaan...

Joo en käytä 25% vaan 10%. Käväsin ostamassa seiskan ja johan loppu moottorin käynti ongelmat :D
Iron Maiden

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #32 : 06.05.04 - klo: 10.27 »
mulla on ongelmana että auto käy hetken hyvin uudella tulpalla ja lähtee sekä kulkee ku pien eläin, mutta ekan tankillisen jälkeen auto alkaa booata kun kaasua painaa ja sammuu lopulta.. uus tulppa kiinni ja taas ajetaan tankillinen ja sen jälkeen sama ongelma. :( ongelmana tulppa vai ylikuumeneminen tms?

fuili on 10% modeltechniksiä.

pitääkö siis hommaa kuumempi vai kylmempi tulppa? tällähetkellä kaikki on vakio-osia..

kiitos avusta  :)

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #33 : 06.05.04 - klo: 14.13 »
Voi kyl ylikuumentuakki. Ni siihen auttaa esim. neulan rikastaminen!
Ja tietysti voi tehä jäähdytysreikiä koriin..

Ja kai kylmempi tulppa siihen auttais

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #34 : 09.05.04 - klo: 17.53 »
Jees.. Nyt kone käy ja kukkuu.. Ongelmat olivat ylikuumeneminen ja säädöntarve, erittäin tarkasti täytyy säätää naks by naks. Laitoin myös tulpalle toisen tiivisteen (vähentää puristuksia) ja kone käy paremmin, tosin hieman laiskemmin, mutta pysyypä käynnissä :)

Seuraava ongelma sitten onkin että parin tankillisen jälkeen on pääratas aina sileenä. :x  Saako niitä jostakin alumiinisena? Liikkeet ei ainakaan myy mutta voiko näitä teettää kenties jossain?

Kiitos kaikille auttaneille.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #35 : 09.05.04 - klo: 18.10 »
Niitä päärattaita ei tarvitse hommata alumiinisia :!:
Jos kone on kunnolla ruuvilukitteiden kera kiinni, niin ei sen pitäisi mennä. :?
Eli ruuvilukite on erittäin tarkeä siinä moottorin ruuveissa!
Se kone varmaan pääsee liikkumaan ees taas, jolloin se pääratas pääsee irti kytkinkellosta, ja rupee luistaa yli, jolloin ratas kulahtaa hetkessä.

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #36 : 09.05.04 - klo: 20.35 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Niitä päärattaita ei tarvitse hommata alumiinisia :!:
Jos kone on kunnolla ruuvilukitteiden kera kiinni, niin ei sen pitäisi mennä. :?
Eli ruuvilukite on erittäin tarkeä siinä moottorin ruuveissa!
Se kone varmaan pääsee liikkumaan ees taas, jolloin se pääratas pääsee irti kytkinkellosta, ja rupee luistaa yli, jolloin ratas kulahtaa hetkessä.


Tästä olikin irc:n puolella jo puhetta, oli edellisenä iltana laitettu uusilla rattailla paperilapun kanssa säätöihin ja ruuvilukitteen kera väännetty kone paikoilleen.. Silti tänään puolen tunnin jälkeen sutas tyhjää ja hammasratas sileeks  :cry:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #37 : 09.05.04 - klo: 20.55 »
No pystyisitkö kumminkin sanomaan, että siirtyykö se moottori silloin etäämmäs päärattaasta kun rupee vetää yli :?:  :|

Jos siihen pohjaan on alapuolelle tullut moottorin ruuveista kolot siihen kohtaan, että kytkinkello on irti päärattaasta, niin kun kiristät moottorin kiinni, se ei kauaa pysy, kunnes ruuvit mulpsahtavat niihin koloihin. :P

Toivottavasti sait ees jotain selvää :mrgreen:

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #38 : 10.05.04 - klo: 07.35 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
No pystyisitkö kumminkin sanomaan, että siirtyykö se moottori silloin etäämmäs päärattaasta kun rupee vetää yli :?:  :|


Kone oli aivan paikoillaan siinä missä pitääkin. Ratas on vain aivan sileä. Kyselen tänään muutamasta paikasta jos heillä pystyy teettämään näitä ko rattaita. Varmasti on kalliinpuoleista mutta halvemmaksi tulee kun joka ajon jälkeen ostaa uus ratas. :roll:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #39 : 10.05.04 - klo: 14.33 »
Jos sulla on edes lähelle vakiota oleva kone ja ei kauheesti muutakaan systeemejä, ni kyllä se muovirataskin kestää :!:
Jos sulla katos on metallinen kytkinkello ja metallinen pääratas, ni mitähän kuvittelisit käyvän kun kivi tai joku pääsee sinne väliin, mikä noissa pureteneissa on varsin yleistä? :?
Siinä vaa on jotain vialla! :lol:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #40 : 02.06.04 - klo: 21.58 »
Millaisia hyppyjä tuo kestää kun kiinnostais hiukkan tuo auto ja tarttis päästä yhdelle crossiradalle ajeleen.
Voiko kuvitellakkaan 0,5m kork. hyppyjä? ja pysyykö pystyssä?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #41 : 02.06.04 - klo: 22.05 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Millaisia hyppyjä tuo kestää kun kiinnostais hiukkan tuo auto ja tarttis päästä yhdelle crossiradalle ajeleen.
Voiko kuvitellakkaan 0,5m kork. hyppyjä? ja pysyykö pystyssä?

Ei sitä autoa kannata ehdottomastikkaan rääkätä hypyillä! Ei oo siihen tarkoitettu, ollenkaan. Ja ei sillä krossiradalla oikee pääse, pihasuditteluun ihan jees. Hyvä auto aloittaa, mutta vähääkään kokeneemmalle ei tuo auto kyllä luultavasti riitä kovinkaan hyvin..

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #42 : 02.06.04 - klo: 22.14 »
en olis ostanutkaan, T-Maxx on parempi.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #43 : 02.06.04 - klo: 22.17 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
en olis ostanutkaan, T-Maxx on parempi.

 :mrgreen: Aika paha, ois kai pitäny kattoo kirjottajaa kelle vastaa.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #44 : 02.06.04 - klo: 22.22 »
No rippuu kysynkö jostain autosta vai T-Maxxista. Jos kysyn Maxxista enkä autosta niin silloin kantsii vastata. Mutta muuten.. :?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #45 : 02.06.04 - klo: 22.23 »
Sillä T-Maxx ei ole auto se on:TULEVAISUUS! :mrgreen:

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #46 : 03.06.04 - klo: 02.09 »
Kyllä se on menneisyys, ollut markkinoillakin ties kuinka kauan jo. No hyvää ei kannata muuttaa, ja hiton hyvä ettei koko ajan tuu jotain uuta Maxx -versiota kuten eräillä valmistajilla.. onneksi Traxxas, HPI ja Asso jenkkeinä eivät kuulu tohon sakkiin, niiltä kun tulee jotain ulos niin se pysyy markkinoilla 5+ vuotta.

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #47 : 07.07.04 - klo: 12.42 »
Sopiiko HPI:n 15FE moottori suoraan alphaan?

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #48 : 07.07.04 - klo: 12.59 »
Mitat ovat samat kuin K GS15R :ssä joten eiköhän

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #49 : 10.07.04 - klo: 12.04 »
Nyt tuli ostetttua pureten alpha 3. Ajalin tossa pari tankillista. Mutta sitten auto on ala kierroksilla aika laiska mutta hetken päästä kiiihtyy. 5 minuutin päästä auto käyy n iin kuumana että heti kun koneeseen koskee niin sormet palaa. Kone ei ota edes täysiä kierroksia.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #50 : 10.07.04 - klo: 12.09 »
Ajoitko kenties sisään ollenkaan?
Onko sulla lämpömittaria? Ilman lämpömittaria kone voi käydä miten haluaa! Sulla on arvatenkin liian laihalla se ja ilman sisäänajoa...

Sisäänajossa ei saa ajaa täysillä kierroksilla ja koneen on oltava mahdollisimman rikkaalla niin että just käy.

-M.V
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #51 : 10.07.04 - klo: 12.33 »
Auto kävi sellaiset 1.½ tankillista pölkyllä.  sitten ajelin vielä jonkin aikaa hissukseen. Vaikka seos on niin rikkaalla että se röpötöö ja vähän sylkee nitroa niin kuumenee tyhjä käynnilläkin niin että moottori rupeaa vähän savuamaan. Nyt mittasin lämmön ja lämpö oli 153C. Voisko autaa jos ostais kylmemmän tulpan. Miten tulpissa menee se lämpö numero. Onko se niin että mitä pienee numero sitä kylmempi. Mulla on nyt F6
Vai olsiko kone rikki kun jäi toi sisään ajo vähän vähiin.



 Kaveri osti kanssa uuden ja ajoi vain puoli tankkia sisään ja sitten ajeli hana auki ja toimii aivan täydellisesti.

Toivoisin pikaisesti neuvoa.

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #52 : 10.07.04 - klo: 23.49 »
Olisko tämä moottori tehokkaampi alphaan Nitro Star 15FE vai tämä torq 16 http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=6&sub=130
Molemmat mahtaa olla tehokkaampia kuin toi kyoshon oma gs15

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #53 : 14.07.04 - klo: 23.10 »
Jos ton hpi 15FE motin meinaa alphaan laitaa niin pukit ainakin tarvii. Vähä joutuu ottaa pois siitä kolosta johka vauhtipyörä tulee. Mutta kyllä vetää iloisemmin tolla HPI 15FE. Kyllä se ton kyoshon oman koneen voitaa. :lol:

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #54 : 08.11.04 - klo: 20.10 »
Mitä minun pureten alpha3:ssa on vikana, kun käynnistän sen, niin se ottaa hirveästi kierroksia, eikä renkaat pyöri . Eikä vakauta mitään jos yritän jarruttaa. :(
Savolaeset jyrree!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #55 : 08.11.04 - klo: 20.19 »
Katso että kaikki hammasrattaat ottavat toisiinsa kunnollisesti kiinni ja missään ei ole kulumaa. Katso myös vetoakselit ja tasauspyörästöt. Manuaali kertonee lisää.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #56 : 08.11.04 - klo: 20.22 »
Joo, pitänee tehdä niin. Kiitti tiedosta
Savolaeset jyrree!

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #57 : 08.11.04 - klo: 20.39 »
Jaahas, mulla olikin kaasariservon vipu kaasun puolella koko ajan, kun mä olin jarrupalan korjannu, niin jouduin irrottamaan sen servon ruuvin, enkä tietenkään osannu laittaa sitä vipua oikeeseen kohtaan.
Savolaeset jyrree!

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #58 : 08.11.04 - klo: 20.48 »
Tiiättekö vaikuttaako mitään puren tehoon, jos suurentaa sitä niinsanottua "viripillin"  ulostulo aukkoo, tai leikkais sen poies kokonaan.
Savolaeset jyrree!

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #59 : 08.11.04 - klo: 23.01 »
Mulla on sama ongelma ku C-Artilla paitsi mulla on viripilli ja mega forcen kone..

Mulla on vielä yks pääratas ja jos se ei kestää 1 tuntia enempään niin sitten täytyy keksiä jotain.

Mistäköhän olis hyvä ja suhkot helppo tehä lokasuojat??