Kirjoittaja Aihe: Short course 2wd rtr aloittelijalle?  (Luettu 4334 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jezuz

  • Tulokas
    • Profiili
Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« : 23.04.12 - klo: 20.49 »
Kaipaisin apuja auton ostoon, tarkoituksena olis hommata junnulle auto kun tuntuis kiinnostavan ajelu kovasti (olis hyvää vastapainoa tietokoneen hakkaukselle ja oppis vielä tekniikkaa paremmin).

Mikä malli/merkki olis hyvä aloitteluun, rtr pakettia pidän ehdottomasti hyvänä koska mitään ei ole ennestään ja vaisummat voimavarat auttaa itse ajamisen opettelussa!? Jyväskylässä kun asutaan niin tuntuis olevan asso, traxxas ja kyosho hyvin edustettuina joten varaosia uskoisin että löytyis mikäli pitävät edes jotain varastossa.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #1 : 23.04.12 - klo: 21.01 »
Traxxas Slash tai Kyosho Ultima sc, kumpi enemmän mielyttää.
Varaosia löytyy myös muista rc liikkeistä.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #2 : 23.04.12 - klo: 21.08 »
Slässille ääni, jos vain osia löytyy läheltä (vaikkapa empä ole montaa itse tarvinnut)
Erittäin kestävä auto, ainoa onkelma on, että tuppaa keikkaamaan yli, koska siinä on korkea painopiste.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #3 : 23.04.12 - klo: 21.16 »
traxxas, kyösho tai asso. kunhan on harjattomalla tekniikalla. harjalliset ei pitkään autoa eteenpäin vie.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #4 : 23.04.12 - klo: 22.11 »
Heiteään vielä hpi blitz vaihtoehdoksi. Pirun kestävä ja osaavissa käsissä myös nopea auto.
« Viimeksi muokattu: 23.04.12 - klo: 22.33 kirjoittanut RoddeR »
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #5 : 23.04.12 - klo: 22.15 »
Totta, tosin ei taida saada RTR:nä harjattomana, mikäli harjaton on vaatimuksena.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #6 : 23.04.12 - klo: 22.28 »
Mulla on myös samanlainen auto hakusessa paitsi että kilpailut on myös suunnitelmissa. Mitäs ootte mieltä teamC autoista? Olisi rtr jossa on harjaton kone ja 2.4 Ghz radio sekä edullinen hinta.
Team associated RC8B3.1

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #7 : 23.04.12 - klo: 22.30 »
Edellä mainitut Traxxas Slash, Kyosho Ultima SC ja Team Associated SC10 taisivat olla myös suosituimmat takatuupparit kuluneen talven Winter Cupissa, joten mikä tahansa niistä varmaan toimii.

Assolla ajan itse, ja ei voi valittaa. Jyväskylässä Medasec (RCM.fi) on vissiin aloittanut virallisen maahantuonnin, joten varaosaa varmaan löytynee kohtuullisesti. Jos ostat RTR-paketin, niin kannattaa ostaa ehdottamasti tuo uudempi Race Spec (RS) -versio jossa on vanteet hex-sovituksella ja paremmat V2-iskarit. Sähköpuolella siinä tulee mukaan Reedyn 3300kv harjaton ja XP:n nopari, jolla molemmilla pääsee hyvin alkuun eikä tarvitse heti vaihtaa parempaan.
Wacky Stack Racing Team

Poissa Johan_L

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #8 : 24.04.12 - klo: 11.26 »
itse ajan Asso SC10:llä, poika 2wd Slashilla. Molemmilla autoilla kilpailtu talven cupissa, nyt tarkoitus jatkaa skaboja kesälläkin. Molemmissa autoissa puolensa, tässä mun mielipide kummankin auton eduista:

Asso

+ Matala painopiste
+ Hyvät vetarit vakionakin
+ Vakio setupilla hiukan nopeampi kuin Slash

Slash

+ Vakiona kestävämpi kuin Asso
+ Vakiosetupilla helpompi ajaa kuin Asso
+ Hyvin sää-suojatut sähköt
+ Korkeampi maavara, sopivampi auto "piha-bashaukseen"

Asson saa kestävämmäksi RPM/Hot Racing osilla, Slashin saa nopeammaksi Pro-Line/tekno osilla, jolloin autojen ero pienenee entisestään. Molempien autojen edustus Suomessakin hyvällä tasolla varaosien suhteen. Jos ajaisin yli 50% radalla valitsisin Asson, muuten Slashin.
E-TMK UA

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #9 : 24.04.12 - klo: 13.38 »
itse ostin ensimmäiseksi autoksi juuri tttatuuppari corrin, täytyy sanoa että hauska peli :) en sen enempää osaa autoja vertailla, mutta jos nyt lähtisin ostoksille ostaisin ehkä nelivedon. Vaikuttavat helpommilta ajettavilta aloittelioille :)

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #10 : 24.04.12 - klo: 14.27 »
itse ostin ensimmäiseksi autoksi juuri tttatuuppari corrin, täytyy sanoa että hauska peli :) en sen enempää osaa autoja vertailla, mutta jos nyt lähtisin ostoksille ostaisin ehkä nelivedon. Vaikuttavat helpommilta ajettavilta aloittelioille :)
Mikä merkki? Itseltä ääni Traxxasille
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Jarpeli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #11 : 24.04.12 - klo: 18.11 »
Itsekin aluksi mietin tuuppi corrin ostoa hetki sitten. Tulin kuitenkin siihen tulokseen että crossi tuli ostettua. Aluksi oli tarkoitus ostaa auto vain piha rälläykseen ja satunnaiseen radalla ajeluun.
No mutta kuinka kävikään. Muutamat kerrat jaksoin putsailla tuota kaikesta hiekka sotkusta kun oli tullut ajeltua milloin missäkin ja eihän rehtiä rata autoa voi likasena pitää eikä tuota jaksa jatkuvasti purkaa osiin. Olen vielä saanut pidettyä itseni kurissa mutta, nelikko sc auto tulee mutta milloin sitä en vielä tiedä.
  Traxxas taitaa olla kestävä bashaus auto piha maastoon mutta, losia käytettään ilmeisesti paljon kisoissa. Asson sc malleissa on hihnaveto joka mahdollistaa erilaisia säätö mähdollisuuksia. Ilmeisesti kuitenkin Losilla ajetaan pää sääntöisesti kärjessä?
Itse ajattelin olla hieman erilainen ja ostaa tuon TeamC:n nelikon. Hieman kuitenkin kaipaisin tietoa onko tuolla eri vetotavan toteutuksella oikestikin suuri merkitys ja mikä losista tekee nopean.
Yhtäkaikki. Eli kyllä joka pojalla täytyy radalle olla crossi mutta, piha ajeluun tarvitaan nelikko corri että pääsee talvellakin etenemään.

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #12 : 24.04.12 - klo: 18.17 »
Itse ajattelin olla hieman erilainen ja ostaa tuon TeamC:n nelikon. Hieman kuitenkin kaipaisin tietoa onko tuolla eri vetotavan toteutuksella oikestikin suuri merkitys ja mikä losista tekee nopean.
Yhtäkaikki. Eli kyllä joka pojalla täytyy radalle olla crossi mutta, piha ajeluun tarvitaan nelikko corri että pääsee talvellakin etenemään.

Taitaa olla niin, että Losi on Suomen kisoissa kärjessä ihan vain siksi että sattumalta moni nopea kuski ajaa sellaisella. Samat kuskit olisi varmasti kärjessä myös esim Assolla/Durangolla.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #13 : 24.04.12 - klo: 18.55 »
Pihasuttaukseen löytyy paljon sopivampiakin autoja, mutta toki jos corrin muoto miellyttää silmää niin semmoinen kannattaa hommata. ihan 59 euron vehkeelläkin pärjää suttauksessa: Ansmann Macnum brushless
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #14 : 24.04.12 - klo: 22.23 »
Itse ajattelin olla hieman erilainen ja ostaa tuon TeamC:n nelikon. Hieman kuitenkin kaipaisin tietoa onko tuolla eri vetotavan toteutuksella oikestikin suuri merkitys ja mikä losista tekee nopean.
Yhtäkaikki. Eli kyllä joka pojalla täytyy radalle olla crossi mutta, piha ajeluun tarvitaan nelikko corri että pääsee talvellakin etenemään.

Taitaa olla niin, että Losi on Suomen kisoissa kärjessä ihan vain siksi että sattumalta moni nopea kuski ajaa sellaisella. Samat kuskit olisi varmasti kärjessä myös esim Assolla/Durangolla.

Joka kerta kun nopea kuski on ottanut varastonperukoilta Durangon DESC410, on lopputuloksena ollut voitto vaikka siellä on ollut nopeat Losi kuskitkin radalla.
Yhtä Durangon nelkkua ulkoilutettiin talven aikana muutaman kuskin voimin ja tosiaan jokainen kisa mihin sillä milloin kukakin ajoi, oli sama lopputulos.

Jos autoja mietitään kisaamiseen niin puhdas rehellinen mielipiteeni testausten jälkeen on puhtaasti Durangossa.
Jos pihasuditteluun niin sitten on lähes sama minkä sinne hommaa... Monessa suhteessa Traxxas tulee jopa järkevimmäksi.

Tuupeissa ajelin itse Kyosholla.
RTR autosta hieman viritelty.
Kaikki kisat mihin osallistuin oli tuloksena voitto (paitsi endurance kisa missä edellämainittu durangon neliveto päihitti meidän takaveto Kyosho tiimin niukasti)

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #15 : 25.04.12 - klo: 18.49 »
Pihasuttaukseen löytyy paljon sopivampiakin autoja, mutta toki jos corrin muoto miellyttää silmää niin semmoinen kannattaa hommata. ihan 59 euron vehkeelläkin pärjää suttauksessa: Ansmann Macnum brushless
Mistä tuon saa RTR:nä 59 eurolla? Tahtoo!
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« Vastaus #16 : 25.04.12 - klo: 19.09 »
Pihasuttaukseen löytyy paljon sopivampiakin autoja, mutta toki jos corrin muoto miellyttää silmää niin semmoinen kannattaa hommata. ihan 59 euron vehkeelläkin pärjää suttauksessa: Ansmann Macnum brushless
Mistä tuon saa RTR:nä 59 eurolla? Tahtoo!

Ei RTR:nä vaan rullaavana.