Kirjoittaja Aihe: Moottoripyörät  (Luettu 17499 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #90 : 18.05.04 - klo: 11.28 »
18w saa korkeintaan 25kw. 20 saa isomman. Sit 21w saa millasen haluu. Mitä, onko se lahja A-kortti poistettu ? ei mun mielestä kun iskälläkin on kortti  :shock:
Taas kehissä.. ;)

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Moottoripyörät
« Vastaus #91 : 18.05.04 - klo: 11.37 »
A1-luokan ajokortti    Ikäraja 16 vuotta
Moottoripyörät, joiden sylinteritilavuus on enintään 125cm3 ja teho enintään 11 kW.

A-luokan ajokortti    Ikäraja 18 vuotta
Pyörän teho saa olla enintään 25 kW (34 hv) sekä tehopainosuhde enintään 0,16 kW/kg.

Iso A-luokan ajokortti    
Kaikki moottoripyörät, A-luokan ajokortti ollut voimassa 2 vuotta
tai
ikäraja 21 vuotta ja tutkinto vähintään 35 kW tehoisella pyörällä.

Tuo keskimmäinen kortti on siitäkin mielenkiintoinen rajoiltaan, ettei 90-luvun alun täystehoista piikkiä saa ajaa vielä silläkään. niiden tehopainosuhde on jossain 0,2 kW/kg tietämillä (25 kW ja 120 kg).

En tarkoittanut sitä, että jo olemassa olevia A-oikeuksia olisi poistettu. Uutta vaan ei saa enää ajamalla pelkästään autokortti.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #92 : 18.05.04 - klo: 11.44 »
Eli minä kun oon nyt tuon yli 21w, ni saan nyt tuon kortin ens kuussa, ni saan heti ajaa 1000cc pyörää ? Tää ei oo vielä tullut niin selväksi  :P Mutta en nyt heti isoa pyörää osta.. en niin hullu ole  :wink:
Taas kehissä.. ;)

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Moottoripyörät
« Vastaus #93 : 18.05.04 - klo: 12.18 »
Juu, kuten aikaisemmin todettiinkin, entisiä A-kortteja ei luonnollisestikaan ole poistettu.

Itsellänikin on iso A kun satuin ajamaan kortin sopivaan aikaan.

Harmi vaan että mitään pyörää ei ole tullut ajettua ties kuinka moneen vuoteen, ja tuskinpa tulen enää saamaan aikaiseksi moista hankkiakaan :-)

(for the record, jos hankkisin, se olisi varmaan sieltä kesymmästä päästä, kruisailu se siinä kivaa on..)
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #94 : 18.05.04 - klo: 12.33 »
Hehee... Tossa aamulla näin kotipihan luona ison "mopon" Oli märkä asfaltti ja kuski väänti kahvaa... Hienosti se suti ja perä heitteli  :D Ja hienot äänet kun oli tehoputki siinä...
Taas kehissä.. ;)

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Moottoripyörät
« Vastaus #95 : 18.05.04 - klo: 12.43 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Eli minä kun oon nyt tuon yli 21w, ni saan nyt tuon kortin ens kuussa, ni saan heti ajaa 1000cc pyörää ? Tää ei oo vielä tullut niin selväksi  :P Mutta en nyt heti isoa pyörää osta.. en niin hullu ole  :wink:


Jos olet suorittanut tutkinnon yli 35 kW pyörällä tai olet omistanut aikasemman kortin yli 2 vuotta.

Ei sillä kuutiotilavuudella tai teholla ole merkitystä, jos ymmärtää oikeasti rajansa. Toisaalta lussummalla vehkeellä ei pysty tapahtumaan niitä vahinkoja niin helposti. Hyvä esimerkki on yksi kaverini, joka siirtyi kevarista suoraan 1300 GSX-R:n (kuutiot on oikein) puikkoihin. Aivan ensimmäiseksi hän runttasi kevarityylillä kaasun pohjaan. Seurauksen voittekin arvata. Pyörä oli palasina sadan metrin päässä ja kuski selällään suurinpiirtein lähtöpisteessä. Pyörä lähti, kuski ei. Pienemmällä pyörällä näin ei olisi välttämättä käynyt.

Poissa possu

  • Tulokas
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #96 : 18.05.04 - klo: 12.54 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Eli minä kun oon nyt tuon yli 21w, ni saan nyt tuon kortin ens kuussa, ni saan heti ajaa 1000cc pyörää ?


Näin on, kunhan ajat inssin "isolla pyörällä".

Aika läpihuutojutulta toi A kortin hankkiminen tuntui kun itse ajoin sen 23 veenä. Käsittelykokeessa vaan piti vähän skarpata kun ei ekalla mennyt ihan nappiin, inssiajo taas oli pelkkää kruisailua eikä inssiautoa näkynyt kertaakaan taustapeileissä.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #97 : 18.05.04 - klo: 13.09 »
Kyllä... kiitoksia vastauksista  :P
Possu: Vai ei inssiautoa näkynyt peilissä.. Taisit vääntää urakalla sitä tuppea  :mrgreen:  Tuleeko ne muuten aina inssissä autolla perässä vai moottoripyörällä joskus ?
Taas kehissä.. ;)

Poissa possu

  • Tulokas
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #98 : 18.05.04 - klo: 13.39 »
Ajotunneilla maikka ajeli omalla prätkällä perässä/vierellä.
Kerran jopa lähdimme viivalta ajotunnin aikana, aika huoletta 500:n autokoulukawan kahvasta sai vääntää ei siinä paljon eloa ollut.

Inssiajossa äijä tuli tietenkin autolla perässä.
Enkä nyt mitenkään hirveesti kehdannut vääntää tuppea :D
Taisi enemmän olla iltapäiväruuhka joka aiheutti näköyhteyden katoamisen.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #99 : 18.05.04 - klo: 13.42 »
Minunkin autokoulussa oli enne Kawasaki ER500. 49hp tehoa. Nyt siellä on Kawasaki 750z 110hp tehoa. Aika iso muutos  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Poissa possu

  • Tulokas
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #100 : 18.05.04 - klo: 14.20 »
750z alkaa olemaan jo aika tiukka peli autokoulukäytössä, mutta toisaalta mitä isompi pyörä sitä helpompi on läpäistä käsittelykoe IMO.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #101 : 18.05.04 - klo: 14.24 »
Noh, hitausajo varmaan helppoa  :lol: Kun ei oo tullut muulla ajeltua koskaan ku mopolla, sillä sitäkin enemmän sit  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Otsomaani

  • Vieras
Moottoripyörät
« Vastaus #102 : 18.05.04 - klo: 15.15 »
Eikös prätkätkin loppujen lopuksi ole kulkuvälineitä eikä leluja?

Jos leikkiä tahtoo niin ostaa jonkunnäkösen dirtti/DH/freeride fillarin :)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #103 : 18.05.04 - klo: 15.16 »
http://www.neweramodels.com/prod65_motorcycle_a.htm?session_id=fkioiejcalbgcuvlyqikhbbwijxnfwhf

Tuossa olisi tyyliä  :D
Onkohan vielä nelitahti kone kun ei näy äänenvaimentajaa.. Ja mitä noilla keulimissuojilla tekee...  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #104 : 18.05.04 - klo: 15.36 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
http://www.neweramodels.com/prod65_motorcycle_a.htm?session_id=fkioiejcalbgcuvlyqikhbbwijxnfwhf

Tuossa olisi tyyliä  :D
Onkohan vielä nelitahti kone kun ei näy äänenvaimentajaa.. Ja mitä noilla keulimissuojilla tekee...  :mrgreen:



Oli tuolla sellasiakin joissa on nelari mutta toihan on kiihdytys moottoripyörä.  :wink:
http://www.neweramodels.com/cgi-bin/item.cgi?session_id=oougryqmghpplkagxjhyodmpbvqfqtsj&part_id=1826 Tossa on parempia kuvia. On tossa jarru mutta ei servoja.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #105 : 31.05.04 - klo: 20.00 »
Tänään pääsin eka kertaa ajaa sillä kawa 750z  8) Oli helpompi sillä tehä hidasajoa kuin piikillä  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #106 : 31.05.04 - klo: 22.54 »
jokos olet paljon räppäillyt sillä?
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #107 : 31.05.04 - klo: 22.59 »
En.. Autokoulun pyöräkin  :lol: Oliskin itellä varaa sellaiseen...
Taas kehissä.. ;)

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #108 : 31.05.04 - klo: 23.13 »
oho! en lukenut viestejä ylhäältä, luulin et ostit sellasen! :oops:  :D
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #109 : 20.06.04 - klo: 15.44 »
Mopolla ajellaan toistaiseks vielä kun ei ikä isompiin vielä riitä. Ja mopo on Cagiva Husqvarna WSM50. Ens vuonna tulee sitten varmaankin piikkikortti, ja luultavasti lähretään saksasta hakemaan kevaria.
Tämmösestä oon haaveillut: Kuva

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #110 : 20.06.04 - klo: 20.43 »
Kuinkas moni oli Bomber Weekendissä? Sehän oli Tänä viikonloppuna...
Itse olin paikalla lauantaina.

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoripyörät
« Vastaus #111 : 09.08.04 - klo: 14.49 »
Meidän talliin tuli just vähä aika sitte Suzuki intruder vs 1400
custom pyörä.