Siinä muuttuu juu pituus, mutta niin muuttuu myös momentti mikäli iskaria liikutetaan tukivarressa.
Toisinsanoen, mitä lähemmäs rengasta liikutat iskaria tukivarressa, sitä jäykemmäksi sekä jousitus että vaimennus muuttuu.
Progressiivisuus myös vähenee.
Yläkohtaa muuttamalla vaikutus on samantapainen, mutta vaikutus on selvästi vähäisempää, eikä myöskään momentti muutu samalla tavoin kuin tukivarresta liikuttaessa.
Yläkohtaa siirtäessä vaikutetaan enemmänkin progressiivisuuteen kuin momenttiin.
Turha näitä oikeastaan on millään lähteä mittailemaan, kuin ainoastaan huvikseen...
Kun ei tietenkään mikään koneella saatu data kerro tippaakaan siitä mitä tapahtuu auton käytökselle käytännössä.
Iskarin paikan muuttaminen ei ole mitenkään yksiselitteisesti selitettävissä oleva asia.
Siis siten ettäkö siitä voisi mitään selkeää setuppi opasta kirjoittaa.
Voihan sitä toki kertoa liirumlaarumit siitä miten yläpäätä sisäänpäin laittamalla sivuttaispito paranee blaa blaa...
Mutta kun tämäkään ei tietysti ole selkeä asia.
Jos esim peräpito on autossa heikko ja sitä halutaan lisätä iskaria kallistamalla niin voi olla että mennäänkin pahasti väärään suuntaan... Mikäli se peräpidon heikkous onkin johtunut renkaan kulmista.
Tällöin pito saattaakin parantua nostamalla iskaria pystympään.
Ja näitä asioitahan ei taas millään mittalaitteella saada selville... Ne selviävät vain autoa katsomalla ja kokeilemalla.
Iskarin kiinnityspaikkoja kannattaa olla enemmän kuin yksi.
Mutta ei niitä montaa kannata tehdä.
Muutoksen vaikutus selviää jo kohtalaisen pienellä siirrolla, ja taas liioittelemalla tehdään vain homma moninkerroin hankalammaksi.
Yhdet tai korkeintaan kahdet reiät vakiopaikasta sisään ja ulospäin... (lässykässä tuskin ainakaan takana tarvitsee ulospäin)