Päävalikko

Kaasarin keskineula, apua tarvitaan

Aloittaja Rph, 28.04.04 - klo: 20.42

Rph

Voisko joku ystävällisesti kertoa kyseisen neulan käyttötarkoituksen ??  itse en oikein tiedä mitä hyötyä siitä on käytännössä. :|

Itsellä Hyper 8P , josta tuntuis olevan säädöt hukassa ? tulppa on ehjä ja gaso dynaglo 16%. silloin kun motti toimii kuin unelma se kuumenee liikaa ja tyhjä käynti on kuin jänisräikkää käyttäisi, jos säätää pääneulasta rikkaalle niin että lämpö olisi ok niin laite on todella laiska. ( oisko keskineulan asento väärä ,olen kyllä ruuvannut mut taitaa vaan mennä huonompaan )

Eli jos jollain kyseinen motti niin katsoisitko perussäädöt kaikista kolmesta neulasta ( montako kierrosta kiinni asennosta )

T: Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

fiesta6

Jos tyhjäkäynti sillee röpöttää, niin kiristä sitä alaneulaa. Ja auton pitää kiihtyä hyvin, siitä se säädetään. Ei sit liian tiukalle  :wink:
Pääneulasta isot kierrokset sit..
Taas kehissä.. ;)

mike_87

Ihan ensiksi katso, että tyhjäkäyntiasennossa kaasuttimen kurkku on n. 2mm. auki.
Sitten säädät pääneulasta sen verran että auto kiertää kunnolla. Tässä vaiheessa kiihtyvyys saa olla mitä nyt sattuu olemaan.

Sen jälkeen säädät alaneulasta sen verran laihalle, että jos ajat jonkun matkan(50m) kaasu pohjassa, ja pysähdyt, odotat 15 sek. ja taas kaasu pohjaan, niin auton pitäisi kiihtyä kunnolla. jos ei kiihdy kunnolla, kiristä alaneulaa.  kiristä aina noin. 1/6 kierrosta kerralla.  

Ja pääneulaan ei tarvitse koskea lainkaan. Se on samassa asennossa niin sisäänajon aikana kuin normaalikäytössäkin. Jos olet jo ehtinyt ruuvailemaan, niin pyöritä se niin, että ruuvin kanta on samassa tasossa, kuin ruuvin "ympäryskin".

Toivottavasti on apua, kerro sit lisää jos jotain ongelmia ilmenee.

Jani Lindqvist

Keskineula on vähän sellainen, että se on paras antaa olla siinä asennossa mihin tehtaalla on laitettu.. Siitä säädetään lähinnä sitä, miten äkäisesti mylly vastaa kaasuun..
Pääneulasta säädetään yläpään seos ja alapäätä säädetään alaneulan ja tyhjäkäyntiruuvin oikealla suhteella.

Rph

Keskineulan kanta on nyt rungon tasalla, ja taitaa olla nyt aika hyvä.  KIITOKSET KAIKILLE


Mutta en vieläkään tiedä tarkkaan mitä se fyysisesti tekee? muuttaako kanavan ominaisuuksia, tilavuus ym...  :?

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

mike_87

Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Ja pääneulaan ei tarvitse koskea lainkaan. Se on samassa asennossa niin sisäänajon aikana kuin normaalikäytössäkin. Jos olet jo ehtinyt ruuvailemaan, niin pyöritä se niin, että ruuvin kanta on samassa tasossa, kuin ruuvin "ympäryskin".

.
Sorry, tuossa tarkoitin KESKIneulaa enkä pääneulaa.