Kirjoittaja Aihe: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset  (Luettu 15895 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e
« Vastaus #30 : 11.08.12 - klo: 23.28 »
Hyvinhän se mänöö :)

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e
« Vastaus #31 : 12.08.12 - klo: 16.22 »
Tos vielä kuvaa korokkeelta, muutama klippi yhdistettynä

eRazor 6S

Ja aiempi

eRazor 6S ORION 1950kv + 180A Pro sensored
« Viimeksi muokattu: 13.08.12 - klo: 13.59 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #32 : 20.08.12 - klo: 09.26 »
EDAM halusi lisätä videon niiden faceen

http://www.facebook.com/edam.hobby.3

Jenkeissä on ollut kasvavaa kiinnostusta.. mites meillä?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #33 : 20.08.12 - klo: 21.03 »
Tilasin joku aika sitten vielä varaosa-auton joka on nyt päivitetty muutamilla pro osilla kuten hillari dekki, OS2 -tyypin takaripustukset (Mugen yhteensopiva) ja OS2 -tyypin nivelvetarit edessä. Sitten vielä tein huvikseni hiilikuidusta sivuhihnan kiristimen pidikkeen  :wink:

Tarkoitus olis ottaa tyypit tällä lauantaina Hyvinkäällä

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa SRC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #34 : 20.08.12 - klo: 21.07 »
Tätä ei ilmeisesti vielä toistaiseksi suomesta saa?
Kiinnostaisi kovasti sähkökäyttöisenä, tallista löytyy vanha honkkarin GT8 auto, mutta ei oikein nuo nitro vehkeet kiinnosta enään.

Mielenkiintoinen auto kyllä, missä hinnoissa liikutaan auton suhteen?

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #35 : 20.08.12 - klo: 21.16 »
Semi-OT, mutta Honkkarin GT-8 autosta saa patteriauton ihan kohtuullisella vaivalla.

Konversiosarja on ns. "bolt-on" ainakin DM-1:een. Lisäksi joko 2-speed pinjoni tai heivaa vaihteen pois. Mekaaniset jarrut voi askarrella maun mukaan.

Omassa HN GT-8e:ssä on mekaaniset jarrut + vaihde, mutta taidan ottaa vaihteen veke talven aikana.

Toki GT-8 autoja saa jo valmiiksi patterikäyttöisinä  :cool:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa SRC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #36 : 20.08.12 - klo: 21.30 »
Itselläni on vain se, että kun tuen sitä että varaosia saisi edes kohtuudella jostain, mutta honkkariin ei taida olla enää garagen toiminnan lopetettua ollut kunnon vara-osa pakkia saatavilla suomessa?

Itsellänikin vanhat osat alkaa olla huvenneet, ja jos totta puhutaan niin uusi on aina uusi ja pääsis rakentamaan enemmän :afro:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #37 : 20.08.12 - klo: 21.59 »
Tätä ei ilmeisesti vielä toistaiseksi suomesta saa?
Kiinnostaisi kovasti sähkökäyttöisenä, tallista löytyy vanha honkkarin GT8 auto, mutta ei oikein nuo nitro vehkeet kiinnosta enään.

Mielenkiintoinen auto kyllä, missä hinnoissa liikutaan auton suhteen?

Itse hommailin noita suoraan Taiwanista, syntyi vähän sattumalta sinne yhteydet ja sain autot promootio hintaan ja hinta oli maltillinen, Suomeen toimitettuna kuluineen veroineen jossain 200-300€ hujakoilla sis. kori ja renkaat.

Uskoisin että autoja alkaa ilmestymään EDAM jälleenmyyjille, Italia, USA.. Suomessa on vähän hiljaista ainakin toistaiseksi. Jos joku on kuitenkin kiinnostunut jälleenmyynnistä niin mulla on yhteydet valmistajaan.

Kyllähän näitä tietysti rakentaa melkeinpä mistä vaan C8 autosta mutta plussa tässä on se että paketti ajovalmis, lisää vain sähköt ja ohjauslaitteet. Toimii ilman päivitysosiakin.

Sähkö on vaan niin helppoa ja siistiä tosiaan. GT8 autoa ehkä snadisti miellyttävämpi kokemus, hihnaveto ja rata-auton geometria, lola korissa hyvät ominaisuudet, eikä myöskään näytä radalla pahalta. Tosiaan Kössiltäkin tulee VE GT8 pikapuoliin ulos. En silti harkitse vaihtoa hetkeäkään, on näissä jotain vähän enmmän. Toisaalta hubaa varmasti vetää molemmilla samaan aikaankin Le Mans tyyliin.
« Viimeksi muokattu: 20.08.12 - klo: 22.03 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #38 : 21.08.12 - klo: 09.49 »
Itselläni on vain se, että kun tuen sitä että varaosia saisi edes kohtuudella jostain, mutta honkkariin ei taida olla enää garagen toiminnan lopetettua ollut kunnon vara-osa pakkia saatavilla suomessa?
Nitroauto varaosiksi ja uusi auto suoraan patteriversiona esim. Jenkeistä?
Team C:tä saa myös patteriautona, jopa vissiin RTR-versiona.

Mika, saahan RG:stäkin tehtyä patteriauton... Itse olen vähän kahden vaiheilla miten tuon Schepiksen kanssa, ajaako nitroilla (75 ml tankki!) vai tekisikö siitä(kin) patteriauton.

Eniveis, jos Hyvinkäällä tyyppejä tarjolla, niin kiinnostaa...   :cool:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #39 : 21.08.12 - klo: 12.03 »
Juu, kyllähän RG:stä saa hyvän e-version, laitoinhan akoinaan niistä kuviakin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C8e
« Vastaus #40 : 21.08.12 - klo: 20.33 »
Jep, autohan on varsin kookas 1:8 ja
nopeus pitää saada tuonne 100 km/h
tuntumaan kuten vastaava polttis.

Ootko jo kokeillu mitä kulkee?
Niin että mitä sillä tiedolla tekee, ei mitään mutta olisi semmonen kiva nice to know juttu...
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #41 : 21.08.12 - klo: 21.53 »
Oon kokeillu ja siitä videota edellä, mutta nopeutta ei ole tutkattu.

Uskoisin jo olevan lähellä, jos ei vielä siinä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #42 : 23.08.12 - klo: 15.13 »
Formula ajoa Hollannista

S966e

Topspeed: 90-95 kmh (4S lipo)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #43 : 23.08.12 - klo: 16.36 »
Voisi olettaa että "riittävät" huiput pitäs olla 4S akulla reilusti yli 100km/h, kun turistitkin menee 2S akuillakin sen 100km/h ja mattoautot 1S akuilla normiradoilla n 80km/h.

Oikeat CeeKasit taitaa mennä isoilla radoilla jo sen 120-130km/h kun 90 luvulla jo mentiin pitkästi yli satasta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #44 : 23.08.12 - klo: 16.47 »
Olisikohan tuossa hieman lyhyen puolella välitykset, kun kiihtyminen näyttäisi lakkaavan pääsuoralla aika pian.

Samaisella radallahan ajettiin TSM-10 MM:t vajaa kuukausi sitten ja videon perusteella sanoisin, että 2S akkuiset turistit kulkivat suoran päässä lujempaa vaikka pääsivät kiihdyttämään vasta suoralla silloin olleen chikaanin jälkeen (paikka on tumma leveä kohta suoran varressa).

Huomattavaa on, että videon ajo tapahtuu pimeään vuorokauden aikaan keinovalossa. Aika hyvä valaistus onkin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #45 : 23.08.12 - klo: 18.57 »
Toi kaveri ajaa 4s mutta väittöää ajavansa kovempia läppejä
ku 6s ja 0,5s hitaammin kuin nitrot. No ehkä just sen pääsuoran verran.
Välitys oli minusta pitkä 23/44, eli kai max mitä noissa yleensä..
Oma valinta 6s eikä lopu veto pääsuoralla.. Se on 33% lisää kierroksia tohon..
Lauantaina lisää..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #46 : 23.08.12 - klo: 22.08 »
Nyt olis kisa-auto kasassa Lauantaita varten





Huomaatteko eron akkukoteloiden osalta kuvissa? Nyt on low-profile ohjausservo niin akkukotelo mahtuu sille sivulle paremmin eikä koteloita tarvitse asentaa niin taakse/lähelle takarengasta. Tiedä sitten miten vaikuttaa käsittelyyn, kun akut ovat nyt 20-30mm keskempänä autoa pituussuunnassa, ehkä ei mitenkään..
« Viimeksi muokattu: 24.08.12 - klo: 06.22 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #47 : 24.08.12 - klo: 08.59 »
Huomaatteko eron akkukoteloiden osalta kuvissa? Nyt on low-profile ohjausservo niin akkukotelo mahtuu sille sivulle paremmin eikä koteloita tarvitse asentaa niin taakse/lähelle takarengasta. Tiedä sitten miten vaikuttaa käsittelyyn, kun akut ovat nyt 20-30mm keskempänä autoa pituussuunnassa, ehkä ei mitenkään..


En tiedä noista, mutta sähköjohtojen pituuksissa olisi kyllä mielestäni optimoitavaa...  Toivotaan Hyvinkäälle kuivaa keliä niin näkee kuinka "formula" liikkuu.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #48 : 24.08.12 - klo: 10.54 »
ylempi vai alempi kuva? ylempi on uudempi. ainakaan moottorijohdot eivät ole pitkät, akkujohdot ovat mutta se niputettua akkupantojen alle.

joo toivotaan. ja toivotaan että Ollinmäen Mugenin renkaat sopivat akseleille, pitäs kyllä sopia.
Jos ei sovi niin sitten ei paljon ajeta. Tai pitää ajaa tolla toisella mutta siirtää sähköt siihen takas ensin.

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #49 : 24.08.12 - klo: 11.51 »
Toi kaveri ajaa 4s mutta väittöää ajavansa kovempia läppejä
ku 6s ja 0,5s hitaammin kuin nitrot. No ehkä just sen pääsuoran verran.
Välitys oli minusta pitkä 23/44, eli kai max mitä noissa yleensä..
Oma valinta 6s eikä lopu veto pääsuoralla.. Se on 33% lisää kierroksia tohon..
Lauantaina lisää..

Se on muuten 50% lisää eikä 33%  :police:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #50 : 24.08.12 - klo: 17.14 »
Ai niin onkin hehe, ajattelin kai per akku niinku , no mut joo  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #51 : 25.08.12 - klo: 13.46 »
Hieno päivä menossa hyvinkäällä.

20t pinjonilla 1-1,5sek hitaampi ku nitro c8:t

23t pinjoni meni temp cuttiin

Olen tp-10 keskimmäisen ae ryhmän vauhdissa,
20sek alitus kiikarissa, nyt .11 sek päässä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #52 : 25.08.12 - klo: 21.45 »
Ajoin lopuksi 18T:llä, se oli paras tänään (tehtaankin suositus). Auto parani mukavasti päivän mittaan, tästä on kiva jatkaa 2013

Sairaan siistit skabat! Suuri kiitos - kaikille, etenkin Ollinmäen Antille luokan isänä, kilpakavereille ja järkkäreille

Muutamia kuvia varikolta, sori unohdin ottaa kuvan radasta, joka oli tosi hieno







Pokaali oli mukava extra! Ja muisto



Tässä vielä vähän läppivertailuja Div I nitro - Div I electric - Div 2 electric (GT-8 e)



« Viimeksi muokattu: 25.08.12 - klo: 21.54 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #53 : 26.08.12 - klo: 09.16 »
Kiva juttu Mika että sait laitteet iskukuntoon ja ehdit kisoihin mukaan. Uskon että kaikilla oli mukava harrastuspäivä ja kiihkeää kilvanajoakin päästiin vähän kokeilemaan.

Kiinnostusta C8 ja varsinkin C8e-autoja kohtaan tuntuu olevan siellä täällä. Nyt on hyvä hetki aloittaa rakennusprojekti jos asia kiinnostaa. Löflundin auto on ainakin myynnissä jos aihiota tarvitsee ja miksei myös minunkin?

Samoin jos on toiveita ensikesän kisaformaatin suhteen, niin nyt on hyvä hetki tuoda ajatuksia julki. (mielellään Ratakasi-topikissa).

-A-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #54 : 26.08.12 - klo: 09.46 »
Joo kyllä kannatti!

Sähköluokat ovat nousussa tekniikan myötä. Kisaamaan pääsee helposti ilman mekaanikkoa ja jos en olis kikkaillut pinjonin kanssa niin yhtään keskeytystä ei olis tullut, helppo sinänsä.

Tosin takasiiven tuen sain vaihtaa ku ajoin treeneissä shikaaniin ja siitä komeeseen lentoon. Mutta keskeytystä siitäkään ei tullut.

edit: hetkinen, lähtihän mulla kerran sivuhihna joten 1 keskeytys kuudesta olis tullut, nyt tuli 3 koska kaksi lähtöä meni tempu cuttiin  :grin:

3+7 eräpituus passeli. 20 kierrosta, ja nopea kaveri 21+ kierrosta, ehtii ajamaan ja se kyllä riittää kisaamismielessä ihan hyvin. Yhteislähtö lipulla olis ollu kiva lisä.

Älkää nyt autoista luopuko, mutta päivittää saa :)
Kauppisella (Kappi) on auto, joten hän on mukana ensi vuonna. Tänään on GT kisoissa joten ei ehtinyt mukaan.  Raikkaan Tonikin varmaan harkitsee, samoin ehkä Nappe kun otti tyypit mun autolla  :cool:

Ja olihan siellä tosiaan kiinnostuneita, upeeta jos kipinä olis riittävän voimakas sytyttämään mukaantulon joko nitrona tai sähköisenä. Hyvä puolihan tässä on että molemmilla voi luokkaa ajaa.


 
« Viimeksi muokattu: 26.08.12 - klo: 09.53 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #55 : 26.08.12 - klo: 19.07 »
Pannaanko prototyyppiautoon F1 tyyliset takajarrut?  :grin:

F1 style brake lights ;)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #56 : 31.08.12 - klo: 12.22 »
Koitin heittää pientä lenkkiä eilen tattiksella mutta eipä noi renkaat kestä ottaa kauheesti vettä alle ku noilla nopeuksilla muuttuu kuskista matkustajaksi. No pikkasen pääsi driftaamaan eipä silti. Ihan loppuhan ne renkaat oli jo valmiiksi
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #57 : 01.09.12 - klo: 20.20 »
Teinpä uuden korin ja rakensin siihen scoopin. Siltä varalta että kasvatetaan välityksiä  :cool:

kilikaleilla; noi skuuppi kuvat on otettu hehkulampun valossa niin värit ovat mitä sattuu ..





Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #58 : 17.09.12 - klo: 20.56 »
Lisäsin vastariboksin autoon ja muuta pientä

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
« Vastaus #59 : 24.09.12 - klo: 09.50 »
On kyllä edelleen siisti peli sulla ja hyvällä tekniikalla. Toi skuuppikin näyttää toimivalta, ilmavirta ohjautuu ilmeisesti suoraan moottorille? Vai tuleeko noparin ja moottorin väliin?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-