Päivitystä kaudelle 2013:
Ratamaksut ovat pähkinänkuoressa seuraavat toukokuusta eteenpäin:
PKSRCA:n LAVANGON RADAT kausi 2013 (1/8 nitro/sähkö-, 1/10 sähkö-, 1/5 bensa-, Rallikross -radat)
PKSRCA:n jäsenet:
40€/kk, kertamaksu 10€/pv, koko kausi 120€/touko-elokuu. Kokokausimaksu tarjous on voimassa vain toukokuun ajan!
Ei jäsenet:
60€/kk, 10€/pv, koko kausi 180€/touko-elokuu
Muuta huomioitavaa:
-Lavangon maksulla saa ajaa myös tattarisuon radalla (ei toisinpäin) ja luonnollisesti kaikki lavangon radat on käytettävissä samalla ratamaksulla.
-KK-maksu tarkoittaa KALENTERIKUUKAUTTA!
-Alle 8v lapset maksavan aikuisen mukana ilmaiseksi
-Junioritiistai-iltoina rallikross-rata on ilmainen kaikille (muut radat maksullisia)
-Ratamaksu tulee olla suoritettu ETUKÄTEEN, ENNEN ajamista
-Talouden 2. jäsen -50% ja seuraavat -75% (koskee myös kertamaksuja)
-Syyskuu ilmainen
Rallikross rata on ilmainen huhtikuun lopun ajan, muut radat toistaiseksi SULJETTU!
Maksut ovat voimassa toistaiseksi.
Ratamaksu maksetaan PKSRCA:n tilille, maksutiedot:
IBAN tilinumero: FI9614163000129296 (Nordea)
BIC/SWIFT NDEAFIHH
Saaja: Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat ry
Viesti: Nimi, ratamaksu, Lavanko
Tässä vähän sääntöjä ja infoa rallicross radasta.
Aukioloajat: sähköautoilla 9-22 jokapäivä ja polttiksilla muuten sama mutta viikonloppuina polttisten pitää lopettaa 20:00.
Renkaat: mikä vaan kumirengas.
Kalusto: Kaikentyyppiset RC autot (ja muutkin maakulkuneuvot) polttis, bensa ja sähkö. Kokoluokka 1/8 ja pienemmät. Saa olla krossi, ralliauto, SC-auto, monsteri, neliveto, takaveto tai etuveto, moottoripyörä, mönkijä tai joku muu.
Ajosuunta: muista radoista poiketen tätä rataa voidaan ajaa molempiin suuntiin, mutta luonnollisesti kaikki ajavat samaan suuntaan. Suunta vaihdetaan tarvittaessa jos läsnäolijat niin keskenään sopivat.
Muuta: radan omatoiminen muuttaminen kielletty mutta muutosehdotukset erittäin sallittua ja niitä toteutetaan mahdollisuuksien mukaan. Paikoiltaan siirtyneet ratamerkit tulee siirtää takaisin paikoilleen. Rata ei kärsi jos siinä ajetaan sateella tai sateen jälkeen, joten mitään rajoitusta ei kelin suhteen ole jos kalusto kestää.
Tärkein sääntö on kuitenkin löysä pipo eli täällä on tarkoitus pitää hauskaa ja leikkimielistä kilpaa voidaan ajaa keskenään mutta aloittelijoille ja hitaammille annetaan kohteliaasti tilaa jne.
___________________________________________________________ _____________________________________
Ja alkuperäiset radan ideointijupinat syksyltä 2012:
Eli sähkö, polttis ja viitosratojen kaveriksi aletaan puuhailemaan lavankoon rallicross rataa. 1/8 ja pienemmille kopperoille.
Rata tulee asfalttialueen eteläpäätyyn (sähköradan pääty) ja ulottuu jonkinverran sora-alueelle kohti sähkörataa. Tarkemmat mitat selvinnee huomenna perjantaina 31.8. jonka jälkeen päästään merkkailemaan rata-alue ja samalla voidaan jo rajata aluetta paikalta löytyvillä tarvikkeilla. Sitten voidaankin jo ruveta visoimaan profiileja (useampi vaihtoehtoinen reitti, soralenkillä ja ilman jne) ajajakorokkeen paikkaa ja semmosta.
Hyppyrit pidetään hyvin maltillisena jotta ajo sujuu kaikilla rallicross vekottimilla tai isommalle hyndälle kiertomahdollisuus tai jotain.
Aikataulu on aika avoin mutta eiköhän siinä jo testailla jotain rallia jo viikonloppuna. Mä koitan ottaa tänään vähän kuvia alueesta niin näette minkälainen se paikka on.
Kehitysideoita ja kommentteja saa esittää ihan vapaasti, mutta muistakaa että tässä mennään ihan kevyellä budjetilla ja kausi on jo aika lopussa. Koitetaan saada rata nyt vaan semmoseen testailu ja kehitysvaiheeseen aluksi, että nähdään mihin suuntaa sitä lähetään jalostamaan.