Kirjoittaja Aihe: Zaboon 4wd  (Luettu 33731 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Zaboon 4wd
« : 05.05.04 - klo: 20.27 »
Mistä saa hiiliä kyoshon moottoriin merrki on siis kyosho modifield 15T? Minulla on noparina Futaba Mc230cr niin onko tuossa kyseisessä noparissa pakki? Olen alottelemassa sähköauto harrastusta zaboon 4wd autolla...
Neuvot ovat tarpeen....
Team Losi xxx

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Zaboon 4wd
« Vastaus #1 : 05.05.04 - klo: 21.06 »
Riippuu onko moottorissa hiilet pystyssä vai vaakatasossa?
Todennäköisesti kaikki kyosho kauppiaat myy niitä hiiliä.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
JEP!
« Vastaus #2 : 06.05.04 - klo: 20.23 »
Joo hiilet on vaaka-asennossa. Onko kellään tuota futaban noparia? Kun en tiedä minkä lankasta konetta se nopari kestää? En saa selvää englanninkielisistä ohjeista....
Lisseee, Lissee, Neuvvojaa!......
Team Losi xxx

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Zaboon 4wd
« Vastaus #3 : 06.05.04 - klo: 20.28 »
http://www.futaba-rc.com/radioaccys/futm0922.html

Jos tulkitsin oikein niin lankaraja on 20 ja pakkikin pitäisi löytyä?
XC - Poor boys Bruiser

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #4 : 06.05.04 - klo: 21.45 »
Jos ton noparin rajoitus todellakin on 20 lankainen, ei se todennäköisesti kestä 15 lankaista konetta, vaikka ei oliskaan kuin Kyoshon 15 lankainen...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa JuhoM

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.thybrid.tk
Zaboon 4wd
« Vastaus #5 : 06.05.04 - klo: 22.10 »
Tästä tulikin mieleeni, käykö Kyoshon koneeseen Reedyn hiilet? Kun itseltäni paloi hiilet ja tilasin RC-pisteestä uudet.

Entä mitä tehdä uusien hiilien kanssa? Pitääkö ne ajaa sisään, tms...?
Kyosho/ Duratrax/ Hitec/ GM/
Kiihtyy ku kirjahylly!!

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #6 : 07.05.04 - klo: 11.50 »
Kyllä uudet hiilet pitää ajaa sisään! Eli ne voi sisään ajaa pienellä jännitteellä esim. kolmella kennolla.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Zaboon 4wd. Ou JEAA.....
« Vastaus #7 : 07.05.04 - klo: 18.48 »
Toi mun nopari kyl kestää 15 lankasta moottoria ainakin, mutta kuinka kireän moottorin siihen voi enimmillään laittaa? Kyosho kauppias sanoi, että voi laittaa 15:lankasesta kireämmänkin moottorin, mut ota siitä nyt selvää.... Onko kokemuksia tuosta noparista?  Paljollakohan  maksais tohon zaboniin kuulalaakerit (pyöriin ainoastaan) Onko kellään zabonii?
Kuinka paljo se 4wd auttaa?
 :lol:

LOL  :lol:
Team Losi xxx

Poissa WRC206

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #8 : 07.05.04 - klo: 20.01 »
Futaba Mc230cr ei kestä 15 lankasta konetta, rajoitus sille on 20 lankaa. Mc330cr taasen kestää 13 lankaisenkin.
- Tamiya solar car -

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kylllä Kai!
« Vastaus #9 : 08.05.04 - klo: 11.06 »
En tiedä, mut kyl se nopari kestää tota 15T moottoria. Ootteko varmoja, että toi nopari kestäis vaan ton 20 T? Onkohan minua huijjattu :cry: ?
Team Losi xxx

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #10 : 08.05.04 - klo: 12.04 »
Jos Futaba spekseissään ilmoittaa, että kestää 20-lankasta, niin eiköhän niihin spekseihin kannata luottaa. Futaba on antanut virrankestotiedot myös ihan Ampeereissa: Current (fwd/rev) / 90A/45A. Tuo nyt ei kuitenkaan kerro juuri mitään, koska jatkuvan virran kestoarvoa ei ilmoiteta, tuon täytyy olla jonkin sortin piikki.

Ilmeisesti eri valmistajien lankamäärältään vastaavissa koneissa on eroja ottotehoissa. Sillä perusteella noparisi voisi vaikka kestääkin 15T-konetta. Olettaen siis, että esim. Kyoshon 15T kone vastaa ottotehoiltaan jotain kireämpää ~20T konetta. Mutta tuollaisia olettamuksia ei voi varmaksi todistaa kuin tarkoilla mittauksilla ja tuollaisten olettamuksien varaan ei myöskään voi perustaa konevalintaansa.

Joten, valitse kone speksien mukaan, 20T luvattu, joten sen alle ei kannata mennä. Myyjältä voisit kyllä tivata perusteluita virheelliseen (?) tuotekuvaukseen. Perin ikävää toimintaa, jos näin tosiaan on käynyt.
Lahti Rock City

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kuulalaakerit? MITÄ?
« Vastaus #11 : 10.05.04 - klo: 17.35 »
Tänään tossa äsken ajelin zaboon autolla ja toimi ihan moitteettomasti. Nopari ei ole vielä hajonnut ja moottori purskuttaa eteen päin  :lol: !!!
Kuulalaakereita olen tällä hetkellä etsiskelemässä (vain renkaisiin)
Tietääkö kukaan minkäkokoset kuulalaakerit tohon zaboniin sopis ja kappale määrä ois ihan kiva tietää. Eli koko ja kpl :?:
Kiitos :!:  :!:  :!:
:!:
Team Losi xxx

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Zaboon 4wd
« Vastaus #12 : 10.05.04 - klo: 17.37 »
Eikös luulis räjäytyskuvasta löytyvän?

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ei löydy
« Vastaus #13 : 10.05.04 - klo: 17.46 »
En löydä kokoja enkä tarkkaa määrää. Eikö kukaan tiedä kokoja ja määrää ja noin.hintaa?
Team Losi xxx

Poissa JuhoM

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.thybrid.tk
Re: Kuulalaakerit? MITÄ?
« Vastaus #14 : 10.05.04 - klo: 17.46 »
Lainaus käyttäjältä: "ultima123"
Tänään tossa äsken ajelin zaboon autolla ja toimi ihan moitteettomasti. Nopari ei ole vielä hajonnut ja moottori purskuttaa eteen päin  :lol: !!!
Kuulalaakereita olen tällä hetkellä etsiskelemässä (vain renkaisiin)
Tietääkö kukaan minkäkokoset kuulalaakerit tohon zaboniin sopis ja kappale määrä ois ihan kiva tietää. Eli koko ja kpl :?:
Kiitos :!:  :!:  :!:
:!:

Tota noin... Jos sulla ei oo kuulalaakereita autossa, ja on 15 lankanen moottori, niin ehdotan ettet paljoa ajelisi sillä, ennenkuin olet ostanut ne kuulalaakerit. Rattaat ja muut ei oikeen taida tykätä...
Kyosho/ Duratrax/ Hitec/ GM/
Kiihtyy ku kirjahylly!!

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Zaboon 4wd
« Vastaus #15 : 10.05.04 - klo: 17.51 »
No löysin ainaskin tälläsen kuulalaakerisarjan Zapooniin 12kpl 5x10 ja 4kpl 8x14.

Poissa TapHaap

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/topaz.tattoo/
Zaboon 4wd
« Vastaus #16 : 10.05.04 - klo: 18.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
No löysin ainaskin tälläsen kuulalaakerisarjan Zapooniin 12kpl 5x10 ja 4kpl 8x14.

Kyoshon laakerit ovat hinnaltaan n. 2 - 3,5Eur/kpl riippuen ostopaikasta......
#### Tapsa ####
## nick:Biker62 ##

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Re: Kuulalaakerit? MITÄ?
« Vastaus #17 : 10.05.04 - klo: 18.07 »
Lainaus käyttäjältä: "JuhoM"
Lainaus käyttäjältä: "ultima123"
Tänään tossa äsken ajelin zaboon autolla ja toimi ihan moitteettomasti. Nopari ei ole vielä hajonnut ja moottori purskuttaa eteen päin  :lol: !!!
Kuulalaakereita olen tällä hetkellä etsiskelemässä (vain renkaisiin)
Tietääkö kukaan minkäkokoset kuulalaakerit tohon zaboniin sopis ja kappale määrä ois ihan kiva tietää. Eli koko ja kpl :?:
Kiitos :!:  :!:  :!:
:!:

Tota noin... Jos sulla ei oo kuulalaakereita autossa, ja on 15 lankanen moottori, niin ehdotan ettet paljoa ajelisi sillä, ennenkuin olet ostanut ne kuulalaakerit. Rattaat ja muut ei oikeen taida tykätä...


Mulla on ultimasa liukulakerit ja hyvin on toiminu se ite auto vaikka olenkin ajellut jotain 17 ja 12 lankasilla koneilla, tosin melko väljässä kunnossa se on.  :|
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa JuhoM

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.thybrid.tk
Zaboon 4wd
« Vastaus #18 : 10.05.04 - klo: 18.16 »
Joo, mut se ei tee hyvää autolle...
Itekkin vaihoin kuulalaakerit, vaikka en pistänyt kuin 23 lankasen koneen, ja ennen on ollut 27 lankanen kone. Toi tuo kyllä vauhtiakin lisää vähän kun siihen laittaa kuulalaakerit.
Kyosho/ Duratrax/ Hitec/ GM/
Kiihtyy ku kirjahylly!!

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
zaboon rulezz
« Vastaus #19 : 21.05.04 - klo: 20.57 »
joo mulki on zaboon ja se rulettelee ihan hyvin on muuten saanu wähän röykytystäki jo :D  ostin muuten siihen sisä renkaat (joita en vielä oo ehtiny testata :( ) mää kylllä ajattelin ostaa siihen joitain virityksiä mutta kyllä sillä virittelemättönämäkin rässii :twisted:

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: zaboon rulezz
« Vastaus #20 : 21.05.04 - klo: 23.27 »
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
joo mulki on zaboon ja se rulettelee ihan hyvin on muuten saanu wähän röykytystäki jo :D  ostin muuten siihen sisä renkaat (joita en vielä oo ehtiny testata :( ) mää kylllä ajattelin ostaa siihen joitain virityksiä mutta kyllä sillä virittelemättönämäkin rässii :twisted:


Mitkä ihmeen sisä renkaat??

Mika R

  • Vieras
Zaboon 4wd
« Vastaus #21 : 21.05.04 - klo: 23.30 »
oliskohan insertit?

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Zaboon 4wd
« Vastaus #22 : 22.05.04 - klo: 09.56 »
Eikös sisärenkailla tarkoita yleisimmmin inserttejä mutta zabooner voi varmaan tarkoittaa myös foameja koska niillä ajetaan sisällä, joten mahdoton tietää ennekuin hän ilmoittaa tarkemmin.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #23 : 23.05.04 - klo: 12.16 »
sisärenkaat=asvaltti/matto auto renkaat

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #24 : 23.05.04 - klo: 12.17 »
joo ei oo foamiset

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Zaboon 4wd
« Vastaus #25 : 23.05.04 - klo: 12.39 »
Mattoauton renkaat ovat foamia. Tehdään nyt kerralla selväksi että mattoautolla tarkoitetaan C-12 luokan autoa koska niillä ajetaan vain matolla. Touring-autot eivät ole siis mattoautoja vaikka niillä talvisin ajetaankin matolla. Epäilen siis että zapooner tarkoittaa slicksejä puhuessaan sisärenkaista.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa aj

  • Tulokas
    • Profiili
zaboon 4wd
« Vastaus #26 : 27.05.04 - klo: 14.02 »
zaboonista vielä, hommasin semmosen "pojalle" ja ajoimme sen heti kurakeleillä väljäksi. Muutenkin suosittelen heti vaihtamaan koko autoon sen laakerisarjan. Vauhtikin lisääntyi huomattavasti ja väljyys poistui.
Nyt laitoimme vielä paremman noparin joka kestää 10t asti. Olisiko jollain ehdottaa hyviä ripeitä moottoreita, itse olin ajatellut kyoson omaa 3x15 moottoria.
aj

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Re: zaboon 4wd
« Vastaus #27 : 27.05.04 - klo: 15.45 »
Lainaus käyttäjältä: "aj"
zaboonista vielä, hommasin semmosen "pojalle" ja ajoimme sen heti kurakeleillä väljäksi. Muutenkin suosittelen heti vaihtamaan koko autoon sen laakerisarjan. Vauhtikin lisääntyi huomattavasti ja väljyys poistui.
Nyt laitoimme vielä paremman noparin joka kestää 10t asti. Olisiko jollain ehdottaa hyviä ripeitä moottoreita, itse olin ajatellut kyoson omaa 3x15 moottoria.


Itse en välttämättä lähtisi suosittelemaan kyoshon omaa moottoria. Itselläni ei tosin ole koskaan sitä umpipäätyistä moottoria lukuun ottamatta kyoshon omia koneita. Itse olen käyttänyt nyt lähes vuoden hyvillä kokemuksilla integyn moottoreita. Toki varmasti myös muilla valmistajilla on ihan hyviä moottoreita. Jos haluaa moottoriisi pitkän huoltovälin voisi suositella LRP syndicate konetta. Jos noparisi kestää 10t asti niin voisn melkein suositella koneen lanka määräksi 12-27. Tehoeroja 15t kyoshon ja esim. LRP Syndicaten tai Integyn Matrix koneiden välillä en osaa sanoa mutta voisin sanoa että kaikki ovat suht saman tehoisia. Tosin täytyy muistaa että nopeuteen vaikuttaa niin moni asia. Jos olet pihasudittelija (niinkuin todennäköisesti oletkin koska tänävuonna tuskin tullaan järjestämään kovin montaa 4wd krossi kisaa) lähtisin suosittelemaan 17t Integy matrix 8.0 tai 9.0 moottoreita. Tuosta Syndicatesta on mahdoton mennä sanomaan koska itselläni ei ole kokemusta siitä, mutta sitä tunnutaan "kehuvan" ylivertaisena harjoitukoneena. Olen nyt muutaman viikon seurannut kun kaveri on ajanut ZaBoonilla ja 15t kyoshon omalla koneella eikä siitäkään ole juuri mitään pahempaa sanottavaa.
Kyoshoa myy melko moni kaupias Suomessa. Power Racing myy LRP:tä ja Integyä myy Medasec.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Re: zaboon 4wd
« Vastaus #28 : 27.05.04 - klo: 16.05 »
Lainaus käyttäjältä: "aj"
Nyt laitoimme vielä paremman noparin joka kestää 10t asti. Olisiko jollain ehdottaa hyviä ripeitä moottoreita, itse olin ajatellut kyoson omaa 3x15 moottoria.


Oikeastaan mikä tahansa konekäämitty moottori käy. Käsinkäämittyä ei varmaan kannata paljon edes harkita, hinta on kuitenkin suht' moninkertainen. Ainoa tarkastamisen arvoinen asia on että moottorissa on molemmissa päissä kuulalaakerit ja pääty on avattavissa. Päädyn avattavuus helpottaa moottorin huollettavuutta ja kuulalaakerit paitsi lisäävät tehoa, myös vähentävät huollon tarvetta.

15 lankainen lienee ihan hyvä piha-ajeluun, kireämmissä moottoreissa teho toki lisääntyy, mutta vastaavasti ajoaika lyhenee ja huollon tarve (sorvaus ja uudet hiilet) lisääntyy.

Kysy moottoria paikalliselta jälleenmyyjältä. Parina hintapoimintana Medasecillä näyttäisi Integyn 15x2 39eur + pk, Hobbylinnassa 14x2 Nosram 33eur + pk. Nosramista ei kokemusta, mutta Integy on tiettävästi pätevä kone.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho
« Vastaus #29 : 27.05.04 - klo: 19.06 »
Itselläni on Kyosho 3x15  modifield moottorina. Hyvin toimii futaban säätimen kanssa. Tänään kun ajelin autollani asfaltilla renkaista rupesi kuulumaan vähän ääntä. Ääni luultavasti johtuu liukulaakereista jotka ovat ``löysällä``? Olenko oikeassa? Paljonko maksaa kuulalaakeri sarja '? Lähteekö toi ääni pois kuulalaakerisarjan avul? Mitä hyötyä on kuulalaakereista ? (tiedän tyhmä kysymys, muta kysyn nyt kuitenkin)  :roll:
Team Losi xxx