Kirjoittaja Aihe: Turbotulppa+Tavallinen hehku=Oikosulku?  (Luettu 2227 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Turbotulppa+Tavallinen hehku=Oikosulku?
« : 09.05.04 - klo: 22.09 »
Näin tällä kertaa.........kokeilin onko hehkussani virtaa,ja suoritin kokeilun turbotulpalla.
Lopputuloksena oli oikosulku,ja ainakin hehku p*skana,kärähti niin notta tulppakin musteni.
Vaatiiko turbotulppa jonkin erikoishehkun?
Jos ei vaadi,niin soittanen HobbyPeopleen,ja kerron tapauksesta.
Kamat hommattu sieltä!

Poissa totaer90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/totaer
Turbotulppa+Tavallinen hehku=Oikosulku?
« Vastaus #1 : 09.05.04 - klo: 22.12 »
Ei käsittääkseni, korjatkaa jos oon väärässä.
Kyosho Mirage 1/18  Thunder Tiger MTA-4 1/8 HoBao hyper 7 TQ.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Turbotulppa+Tavallinen hehku=Oikosulku?
« Vastaus #2 : 09.05.04 - klo: 23.09 »
kyllä pitäs ihan sama hehku käydä tavalliseen ja turbotulppaan.
EuroRC / TEK

Mika R

  • Vieras
Turbotulppa+Tavallinen hehku=Oikosulku?
« Vastaus #3 : 09.05.04 - klo: 23.11 »
Ei mitään tekemistä kärähtämisen kanssa, mulla on ainakin toiminut aina hyvin!

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Turbotulppa+Tavallinen hehku=Oikosulku?
« Vastaus #4 : 10.05.04 - klo: 07.33 »
Siis kuinka paljon käytätte niitä turbotulppia?
Mä en oo ikinä käyttäny, ni onko niissä jotain eroakin? :wink:
Ja onko ne sitte kuin kalliita ja vaikeampia säätää?
Pitäsköhän mun ostaa sellanen :mrgreen:

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Turbotulppa+Tavallinen hehku=Oikosulku?
« Vastaus #5 : 10.05.04 - klo: 07.36 »
Mää olen jostain lukenut että ne olisivat heikompia ja niitä käytettäisiin rata-autoissa, koska ne saattaa mennä rikki vaikka kolahduksesta. Pitääkö tämä paikkaa?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Turbotulppa+Tavallinen hehku=Oikosulku?
« Vastaus #6 : 10.05.04 - klo: 07.56 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Siis kuinka paljon käytätte niitä turbotulppia?
Mä en oo ikinä käyttäny, ni onko niissä jotain eroakin? :wink:
Ja onko ne sitte kuin kalliita ja vaikeampia säätää?
Pitäsköhän mun ostaa sellanen :mrgreen:

Mulle HobbyPeople lähetti erehdyksessä tavallisen tulpan sijasta turbotulpan,jota en voi käyttää autossa,kun ei ole turbokantta.

Mika R

  • Vieras
Turbotulppa+Tavallinen hehku=Oikosulku?
« Vastaus #7 : 10.05.04 - klo: 08.11 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Mää olen jostain lukenut että ne olisivat heikompia ja niitä käytettäisiin rata-autoissa, koska ne saattaa mennä rikki vaikka kolahduksesta. Pitääkö tämä paikkaa?


En mä ole huomannut, mutta motti vaatii turbokannen ja jotkut sanovat että koneen säätäminen olis vähän vaikeampaa turbo tulpan kanssa.. no kuulostaahan se luonnolliselta kun paineet on kovemmat. Sehän se on idea. Itsellä ei tällä hetkellä turbokantta missään koneessa, koska turbotulpat maksaa liikaa tavallisiin nähden.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Turbotulppa+Tavallinen hehku=Oikosulku?
« Vastaus #8 : 10.05.04 - klo: 14.22 »
Pystyisitkö mika muistaa mitää turbotulpan ja -kannen hintaa? :|

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Turbotulppa+Tavallinen hehku=Oikosulku?
« Vastaus #9 : 10.05.04 - klo: 15.07 »
Turbo-kansi vaatii turbo-tulpan, koska tavallinen ja turbo-tulppa eivät ole samanlaisia. Vastaavasti toistepäin. Samaakin konetta voi saada vaihtoehtoisesti turbo- tai normaalikannella. Itse kansi tai tulppa ei ole kuitenkaan rakenteeltaan tai hinnaltaan kovinkaan paljon erilainen. Hinnat riippuvat luonnollisestikin valmistajasta ja mallista.

Suurimmat erot turbo- ja normaalikoneissa on se, että turbo tulpat hajoavat huomattavasti helpommin, säätäminen on hieman hankalampaa ja turbo-tulpalla saavutetaan pieni tehonlisäys.

Poissa TJ

  • Jäsen
    • Profiili
Turbotulppa+Tavallinen hehku=Oikosulku?
« Vastaus #10 : 10.05.04 - klo: 15.18 »
Turbo ja normaalin tulpan ainoa ero on tulpan kiinnityksessä ja tiivistyksessä. Normaalin tulpan kierteen ovat suorat ja tiivistys on messinkisellä prikalla. Turbotulpan pää on sensijaan kartion mallinen ja tiivistyy suoraan kannessa olevaan vastaavaan kartioon jolloin kierre ei jatku läpi saakka.

Turbotulpan etu on sen mahdollistamassa paremmassa kannen muodossa ja paremmassa tiivistyksessä. Kestävyys ja itse tulpan suorituskyky on sama riippuen tulpan muista ominaisuuksista, mutta teholisäys tulee kannen muodosta ja tiiveydestä.

Sana turbo on pelkkä markkinointikikka sinäänsä ja huono sellainen, sillä EFRA kielsi aikoinaan turbotulpat joistain luokista vaikkei niissä mitään etua sillälailla ollutkaan.. nyt tuosta on jo luovuttu.
Xray / Serpent / Orion / Nosram / Hudy