Kirjoittaja Aihe: M-8 yksityyppirenkaat?  (Luettu 44645 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #60 : 14.10.12 - klo: 18.23 »
Siis on tasapuolista, että kosteuden aiheuttamia eroja ei saa kaventaa oikealla rengasvalinnalla!? Jep.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #61 : 14.10.12 - klo: 18.26 »
Yksityyppirengas ei toimi kaikissa olosuhteissa. OK. Sehän hienoa.

Tästä tulee mieleen viimeaikainen tarina Ruotsista, jossa koulun kokkia kielsi valtuusto tekemästä liian hyvää ruokaa vaikkakin kustannuksien mukaista, koska se ei ole tasa-arvoista muiden koulujen oppilaita kohtaan.  Eli tasapuolisuuden nimissä p****a kaikille!. Jep.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #62 : 14.10.12 - klo: 18.28 »
Se kosteus on ainakin kaikissa muissa ollut samanlainen kaikille kuskeille, eli kyllä. Nyt olet asian ytimessä.
Tuossa tilanteessa otetaan ruuvari käteen ja mietitään säätömuutoksia jos ei muuten toimi. Ainakaan en ole koskaan nähnyt kisoissa tilannetta, että ykstyyppirenkailla ajettaessa joku olisi jättänyt kisan kesken koska aamukosteus ja auton setuppi ei kohdannut.

Mennään nyt niin uskomattomalla tasolla näissä keskusteluissa jo, että meikäläisen viimeinen sana on TÄSSÄ. :D
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #63 : 14.10.12 - klo: 18.33 »
Pistäkää vaan lista tänne, ketkä on yksityypin puolesta tai vastaan. Sitten ihan oikeat nimet eikä näitä nimimerkkejä.

Mikä teitä rengasvalinnassa pelottaa? Sehän on yksi lajin suola. Spekuloida sillä.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #64 : 14.10.12 - klo: 19.53 »
Vesa: Mistä moinen päättely? "Meinaatko ihan oikeasti  Tuukka, että MM ja EM-kisojen takia mitkään muut rengasfirmat muissa luokissa eivät enää ole pystyssä, koska MM-kisoissa on ollut muissa kumirengasluokissa ykstyyppirenkaat jo noin 10 vuotta ja enemmänkin? " Sen sijaan kyllä tiedän, että rengastehtaiden välisen KILPAILUN takia on renkaat kehittyneet vallan paljon.

Toiseksi Vesa OLENKO ehdottanut teidän himmeliluokkiinne YHTÄÄN mitään? EN ole, ei kiinnosta, ei ole asiaa. ENKÄ OLE EHDOTTAMASSA SINNE YHTÄÄN MITÄÄN. Ajakaa puolestani vaikka vanhoilla munkeilla. Mutta sinulla tuntuu olevan joku fetissi, että kaikkien luokkien pitää olla samanlaisia, "kun se on hyväksi havaittu". Nyt ratkotaan olematonta ongelmaa, joka aiheuttaa ongelmia. Jep.

Puhut Vesa välillä pelkästään EM-kisoista ja kuitenkin viittaa tulevaan Suomisääntöön "haluttiin me sitä tai ei". EM-kisoissa meillä on tasan tarkkaan kolme henkilöä, joiden menestyminen voi olla yksityyppirenkaista kiinni. Teemu Leino, Ari Heinonen ja JQ. Muut on HARRASTAJIA, joiden menestymisen on renkaista johtuen on samaa luokkaa kuin Olympialaisten 10000 metrin kilpailussa suomalaisen piikkareitten merkki kenialaisten ja etiopialaisten joukossa. Pärjätä voi jos pystyy housunlahkeessa roikkumaan koko matkan ajan. Eli ei ja se ei ole niistä piikkareista kiinni.

Heidänkö (TL,AH,JQ) EM-kisaamismahdollisuuksia nyt yritetään parantaa? Hekö tätä on pyytänyt? Ja tämä keino on nyt löydetty.

Tai antaa olla. Jään seuraamaan ratojemme ja kisojen (+omien taskujen) täyttymistä, nyt kun saadaan vaan  rengasrajoite voimaan.

Vesa. Pakko myöntää, että on ihailtavaa varmuus omista mielipiteistä ja "ei-mitään-todellistaa-syytä-olla-ajamatta-yksityyppirenkailla" sokeutta palstan esitettyjen perustelujen osalta, joita kuitenkin on mm Hmör, Hoke, JQ ja minä esittänyt.

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #65 : 14.10.12 - klo: 20.09 »
Toiseksi Vesa OLENKO ehdottanut teidän himmeliluokkiinne YHTÄÄN mitään? EN ole, ei kiinnosta, ei ole asiaa. ENKÄ OLE EHDOTTAMASSA SINNE YHTÄÄN MITÄÄN. Ajakaa puolestani vaikka vanhoilla munkeilla. Mutta sinulla tuntuu olevan joku fetissi, että kaikkien luokkien pitää olla samanlaisia, "kun se on hyväksi havaittu". Nyt ratkotaan olematonta ongelmaa, joka aiheuttaa ongelmia. Jep.

Tässä valtakunnassa ei ole yhtään "himmeliluokkaa".
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #66 : 14.10.12 - klo: 20.39 »
vastataan nyt vielä kerran, vaikka toisin lupasin.

Mulla ei ole minkäänlaista fetissiä rc-vehkeisiin liittyen. Kaikkien luokkien ei tarvitse olla samanlaisia, mutta jostain syystä muutosvastarinta on ihan käsittämätöntä AINA kun se koskee M-8 luokkaa. Se pistää miettimään, ei ainoastaa minua vaan monia muitakin.

Koita nyt Tuukka muistaa, että mä en ole mitään rengassääntöä ehdottanut. Olen yksi lajiryhmän jäsenistä, ja olen vain koittanut kaivaa esiin ne todelliset perusteet, mutta saan vastaukseksi jotain ihan käsittämätöntä perusteetonta bullshittiä, ja arvostelua ja syyttelyä joka kohdistuu meikäläiseen, koska yritän selvittää mikä siinä on aina niin hemmetin vaikeaa jos asioita yritetään YKSINKERTAISTAA.

JQ, Teemu tai Ari ajaa täsmälleen/vähintään samoilla sijoilla, olipa yksityyppirengas tai ei. En usko että kenellkäkään heistä jää EM tai MM kisat sen takia ajamatta. En nyt enkä ensivuodenhuomenna usko siihen.

Jos se ei ole kerta renkaasta kiinni kuten taas vaihteeksi kirjotat, niin silloin ei ole mikään ongelma että tehdään yksityyppisääntö, onhan koneillakin koko määrätty. Vai kokisitko tasapuoliseksi jos joku ajaa 0.28 koneella?

Näyttää hieman vaikealta saada sinua Tuukka ymmärtämään, että esimerkiksi oikeissa autokilpailuissa on jokin syy, miksi säännöissä pyritään rajaamaan asioita.

Aiemmat kommentit kantoivat pääajatuksenaan mm.
-huolen omasta sponssitilanteesta, mistä renkaat jne.

Suosittelen tutustumaan muiden luokkien käytäntöön niin ei ole niin äärimmäisen suuria ennakkoluuloja ja asenteita.

Luokkayhteyshenkilön tulisi kyllä tietää, mitä luokassa tapahtuu, miksi ja mitä on ehdotettu ja kenen toimesta. Copter vastaa polttisluokista, joten kannattaa kysyä häneltä.

Touringluokatkin olivat ennen vapaalla renkaalla ajettavia kisoja ja samat miehet olivat kärjessä, erot vain olivat todella paljon suurempia. Miksi? Rengastietous, vanteet, seokset jne eivät vain ole sama asia kaikille niin kauan kuin ne eivät ole samanlaisia.

Todetaan vaikka loppuun, että OK, Suomessa ykstyyppirengas on M-8 luokassa huono vaihtoehto, kuten oli kiinteät numerot, koska:
-mitään ei ole tarvetta muuttaa, koska kaikki on hyvin
-kärkikuski kertoo aina mikä on nopein rengas mihinkin tilanteeseen
-Suomessa erot eivät voisi olla pienempiä kisoissa, joten yksityypittämiselle ei ole tarvetta
-muissa paitsi M-8 luokassa eli himmeliluokissa joissa paino ja auton rakenne ei ole niin merkittävä, renkaat merkitsevät suurempaa roolia

On niin koomista koko keskustelu jo, ettei pysty jatkamaan, sori.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #67 : 14.10.12 - klo: 20.41 »
Toiseksi Vesa OLENKO ehdottanut teidän himmeliluokkiinne YHTÄÄN mitään? EN ole, ei kiinnosta, ei ole asiaa. ENKÄ OLE EHDOTTAMASSA SINNE YHTÄÄN MITÄÄN. Ajakaa puolestani vaikka vanhoilla munkeilla. Mutta sinulla tuntuu olevan joku fetissi, että kaikkien luokkien pitää olla samanlaisia, "kun se on hyväksi havaittu". Nyt ratkotaan olematonta ongelmaa, joka aiheuttaa ongelmia. Jep.

Vesa. Pakko myöntää, että on ihailtavaa varmuus omista mielipiteistä ja "ei-mitään-todellistaa-syytä-olla-ajamatta-yksityyppirenkailla" sokeutta palstan esitettyjen perustelujen osalta, joita kuitenkin on mm Hmör, Hoke, JQ ja minä esittänyt.

Tässä luokkayhteyshenkilöllä taisi pettää harkintakyky.

Ensinnäkin, minulle nuo yllä olevat lauseet kertoo sem, että M8-luokka(yhteyshenkilö) ei ole valmis tai halukas ottamaan keskusteluun uusia aiheita, vaikka niille selvästi on kannatusta ja olisivat varmasti aidon keskustelun arvoisia. Sokeus taitaa siis olla siellä päässä. Perusteluja on esitetty, harvinaisen yksiselitteisesti.

Toisekseen, miten ihmeessä voi väittää ettei ongelmaa ole. Se, että jos sitä ongelmaa ei ole joillain tietyillä henkilöillä, ei tarkoita sitä, etteikö sitä voi olla olemassa muualla. Ainakin minulle se on ongelma.

Kolmannekseen, kuulostaa aika julmalta nimitellä muita luokkia himmeliluokiksi. Kertoo aika paljon ajatustavasta ja asenteesta, ehkäpä myös näkemyksen puutteesta.

Alan pikkuhiljaa ymmärtämään sen, miksi aito keskustelu on muutamalle henkilölle niin helvetin hankalaa. Niin tässä, kuin monessa muussakin aiheessa. Eikös luokkayhteyshenkilön tulisi miettiä ja pohtia niitä tapoja ja keinoja, joilla luokkaansa voisi kehittää? Tässä (teoreettisessa) keskusteluusa on osattava jättää omia ajatuksia taka-alalle ja miettiä sen sijaan sitä, mikä tämän kaiken takana on.

Flying Calacucco

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #68 : 14.10.12 - klo: 20.47 »
Toiseksi Vesa OLENKO ehdottanut teidän himmeliluokkiinne YHTÄÄN mitään? EN ole, ei kiinnosta, ei ole asiaa. ENKÄ OLE EHDOTTAMASSA SINNE YHTÄÄN MITÄÄN. Ajakaa puolestani vaikka vanhoilla munkeilla. Mutta sinulla tuntuu olevan joku fetissi, että kaikkien luokkien pitää olla samanlaisia, "kun se on hyväksi havaittu". Nyt ratkotaan olematonta ongelmaa, joka aiheuttaa ongelmia. Jep.

Vesa. Pakko myöntää, että on ihailtavaa varmuus omista mielipiteistä ja "ei-mitään-todellistaa-syytä-olla-ajamatta-yksityyppirenkailla" sokeutta palstan esitettyjen perustelujen osalta, joita kuitenkin on mm Hmör, Hoke, JQ ja minä esittänyt.

Tässä luokkayhteyshenkilöllä taisi pettää harkintakyky.

Ensinnäkin, minulle nuo yllä olevat lauseet kertoo sem, että M8-luokka(yhteyshenkilö) ei ole valmis tai halukas ottamaan keskusteluun uusia aiheita, vaikka niille selvästi on kannatusta ja olisivat varmasti aidon keskustelun arvoisia. Sokeus taitaa siis olla siellä päässä. Perusteluja on esitetty, harvinaisen yksiselitteisesti.

Toisekseen, miten ihmeessä voi väittää ettei ongelmaa ole. Se, että jos sitä ongelmaa ei ole joillain tietyillä henkilöillä, ei tarkoita sitä, etteikö sitä voi olla olemassa muualla. Ainakin minulle se on ongelma.

Kolmannekseen, kuulostaa aika julmalta nimitellä muita luokkia himmeliluokiksi. Kertoo aika paljon ajatustavasta ja asenteesta, ehkäpä myös näkemyksen puutteesta.

Alan pikkuhiljaa ymmärtämään sen, miksi aito keskustelu on muutamalle henkilölle niin helvetin hankalaa. Niin tässä, kuin monessa muussakin aiheessa. Eikös luokkayhteyshenkilön tulisi miettiä ja pohtia niitä tapoja ja keinoja, joilla luokkaansa voisi kehittää? Tässä (teoreettisessa) keskusteluusa on osattava jättää omia ajatuksia taka-alalle ja miettiä sen sijaan sitä, mikä tämän kaiken takana on.

+1

Jos mulla olisi fetissi johonkin noista himmeliluokista, tuskin olisin ajanut muita kuin yhtä luokkaa. Monestako luokasta Tuukka sinulla tai autokunnallasi on referenssiksi tarpeeksi infoa, että voit perustaa sen muuhun kuin kuulopuheisiin?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #69 : 14.10.12 - klo: 22.24 »
Ai että on selvästi kannatusta...

Jep jep.

Henkilöiltä jotka eivät aja tai ole ajaneet kyseistä luokkaa vuosiin.

Ja taas he jotka luokkaa ajavat, kertovat että kuvailtuja ongelmia ei ole olemassa.
Niinjoo, mutta eiväthän he mitään tajua.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #70 : 14.10.12 - klo: 22.30 »
Tämän keskustelun perusteella äänet jakautuvat aika tasan. Eli kannatusta on yhtä paljon kuin vastustustakin. Se ei lisää homman painoarvoa, että on kovempi ääni tai huutaa asiansa.

Henkilöiltä jotka eivät aja tai ole ajaneet kyseistä luokkaa vuosiin.

Villi veikkaus miks ei oo ajanut?
« Viimeksi muokattu: 14.10.12 - klo: 22.42 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #71 : 14.10.12 - klo: 22.48 »
Nyt ei voi enää olla nauramatta.

Perustat näkemyksesi siis foorumiin????

Huihai.


Ja uskomattomimman kapeakatseisuuden todistaa myös tuo väite että aika tasan on kannatus täällä mennyt.


Hyvin pikainen lasku tästä topikista.
7 on vastaan yksityyppirengasta ja huikeat 3 puolesta.


ilmiömäisellä matematiikalla laskettuna 70% vastaan ja 30% puolesta.

Ja tämäkin vain ja ainoastaan foorumin laskuilla...
Jos lasken mukaan kaikki ne jotka ovat tätä asiaa kasvotuste kommentoineet niin prosentit ovat todella karut.
« Viimeksi muokattu: 14.10.12 - klo: 22.53 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #72 : 14.10.12 - klo: 22.52 »
Villi veikkaus miks ei oo ajanut?

Jos tuo on syy miksi et ole luokkaa ajanut niin olen sanaton.


Kuten todettua... Ongelmaa ei ole, mutta jos sen ongelman haluaa aivan väkisin tehdä niin syy löytyy ainoastaan peilistä.
Kokeneemmat on ratkaissut ongelmat jo sinunkin puolestasi.
Et tarvitse kuin yhtä rengasta koko kaudeksi ja treenaaminen on halpaa koska voit ostaa halvimman pään renkaita treenaamiseen... Tai sitten vielä paremmin... ostat niitä edullisimpia renkaita ja ajat niillä.

Jäätävän yksinkertaista.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #73 : 14.10.12 - klo: 22.53 »
Väitän edelleen, että avoimelle keskustelulle ko. asiasta olisi kysyntää. Ei se minun mielipiteeni siitä miksikään muutu, vaikka kuinka väännetään.

Mutta kun ei ole valmiuksia tai halua keskusteluun, niin minkäs sille voi.
Flying Calacucco

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #74 : 14.10.12 - klo: 22.55 »
Olipa aika ikävää luettavaa. Voisitteko vaikkapa jättää nuo kaikki toistenne mollaamiset ihan omiksi tiedoiksenne? Ylilyöntejä tulee näemmä todella helposti.

Juu, oli asiaakin, mutta jäi niin monien tunteiden taakse.

Ihan hyvä, että asiasta keskustellaan, mutta onko tässä asiassa nyt marssijärjestys hieman väärä?
Näin sain itse tiedon tästä asiasta. Luin Neobuggy TM sivuilta 8. lokakuuta perjantaina, että AKK Federation ehdottaa M8-luokkaan kyseistä asiaa. Sen jälkeen aletaan kysellä jälkikäteen RC10.fi -palstalla mielipiteitä ja herätetään provosoitua keskustelua, koska halutaan selvittää miksi näin ei voisi olla. Miksi näin?

Oliko seuroista ja niiden harrastajilta/kilpailijoilta kyselty asian tiimoilta jo aiemmin vai miten oli edetty?
Halutaan siis kysellä harrastajien/kilpailijoiden mielipiteitä.
Minulta on tämä asia mennyt näemmä ohi ihan totaalisesti.

Kai

Tämä on minun oma mielipiteeni, ei seuran tai muiden harrastajien.

EDIT: Päivä muutettu. Muistin väärin. Niin se viikko vaan hurahtaa. :)

« Viimeksi muokattu: 14.10.12 - klo: 23.27 kirjoittanut Kay Jay »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #75 : 14.10.12 - klo: 23.07 »
Väitän edelleen, että avoimelle keskustelulle ko. asiasta olisi kysyntää. Ei se minun mielipiteeni siitä miksikään muutu, vaikka kuinka väännetään.

Mutta kun ei ole valmiuksia tai halua keskusteluun, niin minkäs sille voi.

Täällä on valmiudet keskustelulle.

Turha vain mistään mitään keskustella kun sanon mitä tahansa niin kommentit ovat vain ettei olla nähty yhtään perustelua jne jne jne.


Eli täysin turhaa asiasta keskustella mikäli asenne on puhtaasti tuo.
Ja sanoit myös päälle että vaikka siitä keskustelu käytäisiin niin mielipiteesi ei muuttuisi millään tavoin.

Aivan... eli ei valmiuksia tai halua avoimelle keskustelulle.


Tää on aina uskomattominta.
Yhtäkään mun sanaa ei uskota... ei uskota että en puhu yhtään oman navan äänellä eikä mulla ole näissä keskusteluissa mitään omia intressejä.
Puhun ainoastaan sen mukaan mitä ylivoimaisesti suurin osa harrastajista on tästä asiasta mieltä.

Eikä uskota ettei harrastajat koe tässä luokassa mitään rengasongelmaa.
Vain koska itse haluaa olla hankala ja tehdä sen ongelman vaikka väkisin.

Sama juttu kun on keskusteltu kiinteistä numeroista.
Jokavuosi kuulen katsojilta, kuskeilta, kierroslaskijoilta aivan samat sanat.
Ei jukoliste erota niitä kiinteitä numeroita... 1-12 numerot pystyy sentään erottamaan.

On yksi kierroslaskijakin aikanaan todennut että siinävaiheessa jos keksitään kiinteet numerot niin hän ei tule enää yhtäkään M8 kisaa hoitamaan.
No ei silloin häntäkään uskottu.
Uskottiinkohan edes entistä luokkayhteyshenkilöäkään asiassa.

Hirveä vänkäys ja valitetaan siitä miten vain toisilla ei ole valmiuksia keskusteluun jne.

Näköjään sinulla vielä vähemmän kun vuosi toisensa jälkeen käydään tämä sama keskustelu.
Se ei vaan ole keskustelua että ei olla millään tavoin valmiita muuttamaan näkemyskiään, eikä suostuta edes sekunniksi näkemään kolikon toista puolta...

Jos väität että minulla tai muilla ei ole valmiuksia tai halua niin olet vähintään yhtä haluton ja vailla valmiuksia.

Et siis ole tippaakaan parempi, vaan jopa pahempi ja tämä johtuu siitä ettei ole näkemystä asiasta kun ei ole vuosiin edes ollut näkemässä asioita.

Todella uskomatonta.

Huvittavaa iltahuvia tää lähinnä jo on... varsinkin kun tiedän että aivan sama mitä asian eteen tehtäisiin, mutta jos säännöt pysyvät samana niin sama aihe paukautetaan joka vuosi eteen kuin se olisi uusi... Jokavuosi väitetään olevan sama ongelma mitä kuitenkaan kyseistä luokkaa ajavat eivät itse tiedä olevankaan, vaan ovat jopa tyytyväisempiä kun on tullut entistä enemmän vaihtoehtoja valita ja harrataa vaikka edullisemmin kuin ennen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #76 : 14.10.12 - klo: 23.11 »
itseasiassa joo... tää keskustelu voitaiskin käydä samaan tyyliin kuin kesällä oli ohimennen maininta TSP luokan tulevaisuudesta keskustelulle...
Vain mikäli osallistui erääseen kisaan.

Tehdään niin että keskustelu käydään vain mikäli on ajanut viimekauden M8 kisat.

Tuukka vois vaikka välittömästi keksiä palaverille päivämäärän.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #77 : 14.10.12 - klo: 23.25 »
Väitän edelleen, että avoimelle keskustelulle ko. asiasta olisi kysyntää. Ei se minun mielipiteeni siitä miksikään muutu, vaikka kuinka väännetään.

Mutta kun ei ole valmiuksia tai halua keskusteluun, niin minkäs sille voi.

Eli täysin turhaa asiasta keskustella mikäli asenne on puhtaasti tuo.
Ja sanoit myös päälle että vaikka siitä keskustelu käytäisiin niin mielipiteesi ei muuttuisi millään tavoin.

Aivan... eli ei valmiuksia tai halua avoimelle keskustelulle.

Yhtäkään mun sanaa ei uskota...

Jos luet uudelleen tuon lainaamasi tekstin. Sanoin, että mielipiteeni ei muutu miksikään siitä, että avointa ja rehellistä keskustelua kaivataan. En siitä, että ykstyyppirengas on kaikissa tilanteissa absoluuttisesti paras vaihtoehto.

Kuulostaa melko isällisiltä nämä kommentit. Kai se olis helpoin nöyrtyä ja todeta, että joo-joo, kyllä minä uskon. Valitettavasti minun elämänfilosofiaan ei pakottaminen kuulu, eikä se toimi tässäkään kohtaa.

Ja joo-o. Kyllä ne keskustelut TSP-10 luokasta samoin polttiskrossin kiinteistä numeroista on edelleen olemassa, ei nekään häviä/muutu siitä, että dr. hoke käskee. Uskon vahvasti, että tulee aika jolloin järki voittaa näissäkin asioissa.

Mutta kun tässä säikeessä puhutaan ykstyyppirenkaasta, niin kysynpä nyt edelleen, että olisiko tämän logiikan mukaan parempi, että myös muissa luokissa luovutaan ykstyyppirenkaan + muiden reguloitujen asioiden käyttämisestä (perustele vastauksesi, kiitos)?
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #78 : 14.10.12 - klo: 23.46 »
En käske.

Uskomatonta ettei sanaakaan ymmärretä.

Viimeisen kerran.

Tämä on eri luokka kuin muut.

Muita luokkia on turha ottaa vertailukohteeksi, koska asiat jotka toimivat kyseisissä luokissa, eivät vain toimi tässä luokassa samalla tavalla.

Turisteissa yksityyppirengastus... toimii.
Yksityyppisäädin täysin turhaa... Ja siihenkin täysin samat perusteet kuin tähän M8 rengas asiaan.

Maastosarjan kiinteä numerointi toimii jotenkuten... Silti aina sama stoori tuomareilta ja katsojilta... Ei pysty näkemään.
Siihen lisättynä polttiskrossin muutama lisämauste niin homma ei vaan toimi M8 luokassa.
Uusin maastosarjan rengassääntö on saanut aikaan keskustelun harrastajien keskuudessa ja jokainen huomaa sieltä saman asian... Rengaskustannukset pomppasivat reilusti ylös heillä jotka ajavat kahta luokkaa.

Oli miten oli niin vastaukseni kysymykseesi on... Täällä käydään keskustelua vain M8 luokasta.
Asiat jotka toimivat muissa luokissa, ovat niiden luokkien asia.
Eri luokissa asiat ovat monellatavoin erilailla joten niitä ei kuulu sotkea keskenään.
Tähän keskusteluun ei millääntavoin kuulu se pitäisikö muka muista luokista poistaa yksityyppisyydet jne. mutta vastaan silti. Ei pitäisi, koska kyseiset säännöt toimivat niissä luokissa hyvin, vaikkakin jotkin asiat toimisivat vähintään yhtähyvin samalla säännöllä kuin M8 luokassa.

Mikäli ei pysty näkemään luokkien välisiä eroja ja haluaa sotkea nämä asiat keskenään niin silloin ei ole näkemystä siitä mikä M8 luokassa toimii ja mikä ei.
Mikäli ei ole kokemusta ja välitöntä näkemystä luokan menosta tänäpäivänä, ei ole näkemystä siitä mikä tässä luokassa toimii ja mikä ei.

Keskustella voi asiasta vaikka miten, mutta kuten huomattua... Se on täysin turhaa, koska sinä olet tuota mieltä ja ylivoimainen osa luokan harrastajista on toista.

Yhtä kaukaahaettua kuin minä rupeisin vuosi toisensa jälkeen täällä äänestämään sen puolesta että C12 luokkaa ajettaisiin kumirenkailla... "Toimiihan ne muissakin luokissa."
"en aja kyseistä luokkaa koska siellä on hirveä ongelma foamirenkaiden sorvaamisen kanssa"

-Kyseistä luokasta mun kokemus vähäistä
-Se mikä jossain toisessa luokassa toimii, ei liity mitenkään siihen mikä toimii C12 luokassa

Pidän siis suuni kiinni koko aiheesta koska olen jäävi ottamaan kyseisen luokan asioihin kantaa edes "rakentavan" keskustelun verran.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #79 : 15.10.12 - klo: 00.00 »
Uskomatonta ettei sanaakaan ymmärretä.

Pidän siis suuni kiinni koko aiheesta koska olen jäävi ottamaan kyseisen luokan asioihin kantaa edes "rakentavan" keskustelun verran.

Joskus asiat menee niin, että ymmärryksen puute riippuu enemmän viestin lähettäjästä, kuin sen vastaanottajasta.

Tuo toinen lause oli ilmeinen kehotus pitää "turpa kiinni", koska olen eri mieltä asiasta. En pidä.

Siihen lisättynä polttiskrossin muutama lisämauste niin homma ei vaan toimi M8 luokassa.
Eri luokissa asiat ovat monellatavoin erilailla joten niitä ei kuulu sotkea keskenään.
Tähän keskusteluun ei millääntavoin kuulu se pitäisikö muka muista luokista poistaa yksityyppisyydet jne. mutta vastaan silti. Ei pitäisi, koska kyseiset säännöt toimivat niissä luokissa hyvin, vaikkakin jotkin asiat toimisivat vähintään yhtähyvin samalla säännöllä kuin M8 luokassa.

Mikäli ei pysty näkemään luokkien välisiä eroja ja haluaa sotkea nämä asiat keskenään niin silloin ei ole näkemystä siitä mikä M8 luokassa toimii ja mikä ei.

Esim. tässäkään lainauksessa ei ole mitään konkreettista asiaa mielipiteesi tueksi, joten voisitko täsmentää. Mitkä on ne M8 luokan lisämausteet ja mitkä on ne erot esim. sähkö- ja polttiskrossin välillä, kun puhutaan renagsasiasta?
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #80 : 15.10.12 - klo: 00.02 »
Sääli että Hoke on ainut täällä joka on puolustelemassa näitä asioita.
Nyt camoon M8 kuskit ja kertokaas oma mielipiteenne niin nähdään missä m8 menee renkaiden suhteen.
Vaikka en ole vuosiin tätä luokkaa ajannut mutta melkein on 15vuotta ajannut kisaa tätä luokkaa niin minun ääneni menee selvästi vapaa rengastukselle.
piis kaikille kuin tämän kirjoitin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #81 : 15.10.12 - klo: 00.09 »
Pekka hyvä.

Mulle riitti jo tuollaisten asioiden toistaminen.
Olen kertonut ne jo monena vuotena, mutta yhtään asiaa en silti ole näköjään sanonut.

Ja vielä isompana syynä että tässä puhutaan nyt vain ja ainoastaan M8 renkaista.

Muiden luokkien koukerot eivät liity tämän luokan kuvioihin mitenkään.

Jos ei eroja pysty näkemään vaikka niitä on jo moneen otteeseen jo monien eri henkilöiden toimesta useampana vuotena kerrottu niin turha niitä on tässä taaskaan toistaa.

Syy on aina siinä että kun nimimerkkinä on tämä hyvin tuttu niin syy on ainoastaan kirjoittajassa.
Eli syy on ennakkoasenteessa.

Mun on aivan turha kirjoittaa yhtään mitään, ellen vaihda nimimerkkiä ja muuta kirjoitustyyliä.
Se on moneen kertaan nähty tällä foorumilla erilaisissa tilanteissa että kun joku toinen tulee sanomaan aivan saman asian kuin minä niin se ymmärretään... jos minä sanon niin välissä on ignore tai suodatinlasit... tulkinnat jne.

En keskustele enää tippaakaan asioista mikäli muita luokkia vedetään mukaan.
Täysin turhaa.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #82 : 15.10.12 - klo: 00.14 »
Mitkä on ne M8 luokan lisämausteet ja mitkä on ne erot esim. sähkö- ja polttiskrossin välillä, kun puhutaan renagsasiasta?

Mulle riitti jo tuollaisten asioiden toistaminen.
Olen kertonut ne jo monena vuotena, mutta yhtään asiaa en silti ole näköjään sanonut.

Kerro nyt vaan, kun kerran kysytään. Hyvällä tuurilla voi olla että ehkä kenties mahdollisesti saatan osan asioista jopa kenties ymmärtääkin. Voi myös hyvin olla, että olen missannut jokusen keskustelun tässä vuosien varrella.
Flying Calacucco

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #83 : 15.10.12 - klo: 00.19 »

Yhtä kaukaahaettua kuin minä rupeisin vuosi toisensa jälkeen täällä äänestämään sen puolesta että C12 luokkaa ajettaisiin kumirenkailla... "Toimiihan ne muissakin luokissa."
"en aja kyseistä luokkaa koska siellä on hirveä ongelma foamirenkaiden sorvaamisen kanssa"

-Kyseistä luokasta mun kokemus vähäistä
-Se mikä jossain toisessa luokassa toimii, ei liity mitenkään siihen mikä toimii C12 luokassa

Pidän siis suuni kiinni koko aiheesta koska olen jäävi ottamaan kyseisen luokan asioihin kantaa edes "rakentavan" keskustelun verran.

Juurihan itse vedit C-12 luokan mukaan :)

Hoke, ei ole sama asia jos keskustellaan M-8 luokan ykstyyppirenkaasta, tai C-12 luokan renkaan muuttamisesta kumirenkaaksi. Asia olisi samalla viivalla, jos ehdottaisin M-8 luokan renkaaksi foamirengasta.
Mutta ymmärsin yskäsi.

Kerroin jo aiemmin tässä keskusteluketjussa, että näkisin mielelläni ykstyyppirenkaat C-12 luokassa, muttei se vain ole valvonnan kannalta mahdollista suorittaa ilman todella suuria muutoksia organisaatioon ja rengastyyppeihin. Voin laittaa pöydälle 20 erilaista seosta foami ihan millon vaan, ja et huomaa sormilla tai silmillä eroa niissä.  Tässä siis ero. Ja muistutetaan vielä, että en ole missään vaiheessa mihinkään mitään virallisesti ehdottanut, että sääntöjä muutettaisiin, toisin kuin joku aiemmissa kirjoituksissaan väitti ilman todellista tietoa. Olen vain sääntömuutoksen kannalla, koska.....perusteet löytyy yltä ja alta. Olen vain penännyt niitä faktoja eli tosiasioita jotka oikeasti olisivat ykstyyppirenkaan valinnan edessä ja ylitsepääsemättömiä poistaa.

Kilvanajamisen kannalta kuitenkin olen aivan varma, että ykstyyppirengas olisi oikea vaihtoehto, koska aika-ajoin tulee tarve renkaille, joita et saa edes rahalla, ja suorituskyky on jotain ihan muuta. Ainoat ongelmat olisivat:
-valvonta ja tarkastaminen
-saatavilla olevien renkaiden lukumäärä koska foamit repeilevät joskus, ja määrää on vaikea rajata koska rikkinäisillä ei voi ajaa
-eri merkeillä on erilainen vanne, joten ne eivät sopisi kaikkiin merkkeihin.
-kuten aiemmin mainittu, mieluummin roudaisin vain 10-20 paria n 110-120 parin sijaan kisoihin

YHTÄÄN noista yllälistatuista ongelmista ei ole M-8 luokassa estämässä ykstyyppirengasta valittavaksi, jos nyt faktoja otetaan esille.
« Viimeksi muokattu: 15.10.12 - klo: 00.30 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #84 : 15.10.12 - klo: 00.32 »
Hei comooooooooon.

Se oli esimerkki siitä miten ilmiömäisen tarpeellista minun spekulointi kyseisen luokan säännöistä olisi.

Jos ei luokkaa aja, eikä ole sen kiemuroista muutamaan vuoteen ollut tietoinen niin on suoraansanottuna aika jäävi ottamaan asiaan kantaa...
Mielipiteen voi heittää, mutta näin vahva suoranainen vänkääminen asiasta monena vuonna on jo hupaisaa.

Kaksi henkilöä jotka eivät ole vuosiin kyseistä luokkaa ajaneet, jopa kohtalaisen vahvasti tuovat esiin olematonta ongelmaa ja luokkaa vuosia ajaneiden kommentit ovat jopa puutaheinää heidän mielestään.

Joku ei nyt ihan oikeesti ole kohdallaan tässä yhtälössä.
Vielä vähemmän jos Vesa sinun asemassa ollaan asiasta noin vahvalla mielipiteellä liikkeellä.
Sinun jos kenen pitäisi kuunnella nimenomaan niitä jotka kyseistä luokkaa ajavat ja joilla siitä on vahvaa kokemusta.
Sinunhan ymmärtääkseni kuuluisi ajaa harrastajien asiaa, eikä omaa mielipidettä vuosientakaisen lyhyehkön kokemuksen ja nykyisen "fiiliksen" pohjalta.

JQ kertoi myös oman lyhyen mielipiteensä... Eikö silläkään ole mitään merkitystä?
JQ:n ääni vastaa pariakymmentä luokkaa ajamattoman ääntä... ellei enemmän.
Joojooo... tosta heitosta ei sit tartte viisastella mitään.
Pointti joko ymmärrettiin tai sitten ei.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #85 : 15.10.12 - klo: 00.48 »
Vesa...

Miksi ihmeessä roudaisit edes 10-20 paria, kun ei sellaista määrää tarvitse edes hulluimmat panostajat????

Tuo ei päde suomen kisoissa promileakaan.

Ulkomaiden arvokisoissa tuo on pahimmassa tapauksessa jopa totta.

Minä olen itse henkilökohtaisesti yksi pahimpia panostajia.
Olen kantanut suomen kisoissa hirveän määrän renkaita mukana.
Ne mahtui silti tuohon 10-20 parin väliin nätisti.
Se sisälsi vähintään 3 kuviota ja minimissä 2 eri seosta.

Vuosia olen huomannut miten turhaa edes tuollaisen määrän mukanaan ronttaaminen on.
Nykyään kisoihin lähtiessä mulla on keskimäärin 8 paria renkaita mukana ja niistäkin pari paria vois jättää kotiin, jos ei potisi pakkomielteistä panostusta.

Nykyään kokemuksen kautta tiedän että kyseisissä kisoissa toimii tämä tai tämä rengas... Ja vain mikäli keli heittää melkoisen häränpyllyn älyttömästä helteestä kylmään niin saatan jopa tarvita kahta seosta päivänaikana.

Aivan hurjaa meininkiä.

Muut renkaat koen silti puhtaana plussana pienentämässä monien harrastajien kustannuksia oikeasti selvästi halvempina rengaskustannuksina.

Ja edelleen... Vain hölmöilemällä ja hirveää määrää renkaita edestakas sohlaamalla voi joutua kantamaan useampaa settiä kuin minä.

Tosin... päivänaikana ajetaan niin vähän lähtöjä ettei edes puolien testaaminen ole mahdollista.

Kaikkein paras on tilanne kun ei tiedä mikä rengas jollain suomen radalla toimii.
Ei tarvitse ottaa kuin jotku renkaat mukaan millä voi edes treenit vetästä kun menee ihmettelemään että mihinkäs suuntaan ne mutkat edes kääntyy ja mitenpäin rataa pitäisi yrittää kiertää.
Aamulla parilta top jätkältä käy kysymässä mikä rengas... Selvä... käyn ostamassa yhdet sellaiset.
Tai jos haluaa edetä edullisemmin niin käy kysymässä top kuskilta joka ajaa edullisemmalla renkaalla, ellei sattunut se eka kysyttävä olemaan juuri sellainen.
Huikea panostus... yksi tai korkeintaan kaksi satsia renkaita riippuen siitä miten korkealle tuli noustua.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #86 : 15.10.12 - klo: 00.51 »
Kaksi henkilöä jotka eivät ole vuosiin kyseistä luokkaa ajaneet, jopa kohtalaisen vahvasti tuovat esiin olematonta ongelmaa ja luokkaa vuosia ajaneiden kommentit ovat jopa puutaheinää heidän mielestään.

Kaipaisin hieman enemmän faktaa näihin postauksiin. Mikä M8:ssa on muuttunut viimeisen kahden vuoden aikana niin olennaisesti, että se tekee kommenttini epäolennaisiksi?

Kaipaan edelleen myös perusteluja aiemmin kysymääni, koska se on se oleellisin asia tässä koko keskustelussa. Taitaa vaan olla niin, ettei noiden heittojen tueksi mitään aitoa faktaa olekaan.

Mitkä on ne M8 luokan lisämausteet ja mitkä on ne erot esim. sähkö- ja polttiskrossin välillä, kun puhutaan renagsasiasta?
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #87 : 15.10.12 - klo: 00.54 »
Mulle on mussutettu vuosia niin paljon toistamisesta ties miltä tahoilta lähtien että nyt jätän väliin.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #88 : 15.10.12 - klo: 01.03 »
Jotenki tuntuu huonolta lähteä vertailemaan sähkörossi M8 luokkaan.
Vähän kuin vertaisi LS-5 ja sähkötouring.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #89 : 15.10.12 - klo: 01.05 »
Eli niitä perusteluja ei siis ole.

Se on harmi, sillä olisin ihan aidosti halunnut ymmärtää tämän asian.

Jotenki tuntuu huonolta lähteä vertailemaan sähkörossi M8 luokkaan.

Miksi?
Flying Calacucco