Kirjoittaja Aihe: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet  (Luettu 17256 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #60 : 01.01.13 - klo: 14.47 »
Mulla olis tarkoitus aloittaa kerhoajelut stanuturistilla.
Päädyin käytettyyn Asso TC 6 autoon(150€), LRP Zero säätimeen(99€), stanukone LRP X12 17.5-lankainen käytettynä vaihtokaupalla (hinta ehkä muutama kymppi), servo Sanwa SDX-701 Low prof. (89€) ja ohjain+vastari oli valmiina, Sanwa MT-4 (uutena maksoin 239€, lisävastarista 75€), akut 2kpl Vampire 6800/70C (89€ kpl), kori Protoform Stratus, (Saben tarjous 12,90€) Renkaat LRP Cpx:t, oli jäljellä pari settiä Hobbylinnan RTR-cupin jäljiltä jossa ajelin Hpi Sprintillä.
Mun kiinnostus Onroad autoihin syttyi juurikin tuosta RTR cupista ja Hpi Sprintin kans harjoittelusta. Se oli halpa ja kiva aloitusluokka.
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #61 : 17.01.13 - klo: 15.50 »
Mun kiinnostus Onroad autoihin syttyi juurikin tuosta RTR cupista ja Hpi Sprintin kans harjoittelusta. Se oli halpa ja kiva aloitusluokka.

Millaisilla paketeilla sitä ajetaan? Kuinka paljon sellainen setti maksaa?

Jos olet jo saanut stanuturistisi radalle, niin miten kuvailisit autojen eroa?
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #62 : 17.01.13 - klo: 16.14 »
LRP areenan RTR sarjaa ajettiin Hpi Sprintillä, Maveric Strada TC:llä tai LRP:n Blast TC:llä, siis halvan hintaluokan alustoilla, sähköinä autopaketin alkuperäinen servo, tai Futaba 3010. Moottorina LRP K4 13.5 ja säädin LRP Ai reverse. Itse ajoin LRP Zerolla, joka kelpuutettiin mukaan. Hobbylinnasta sai paketin muistaakseni n. 300€ paikkeilla.
Nykyään LRP areenalla ei ole sileää rataa, joten tietääkseni luokkaa ei Turun suunnalla tällä hetkellä ajeta.
Rakensin kyseiselle Hpi:n alustalle VTR -korin ja alla on nyt vintage renkaat. Ei sillä kunnon touring alustan vauhtiin oikein ehdi (ainakaan mun lapasissa) mutta pitää kokeilla, millainen VTR-peli se olisi..
Asso TC6 on kaikkinensa nopeampi ajaa, kääntyy herkemmin, pitoa on samoilla renkailla enemmän(LRP CPX), helpompi ajaa hieman ylihjaavana jne.
Hpi Sprintillä oli minusta kuitenkin hyvä aloitella, koska alustasta löytyy säädöt, niiden vaikutuksen kyllä huomasi, kun kokeili eri setuppeja, muovilaatu on aika joustavaa ja varaosat edullisia.
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #63 : 17.01.13 - klo: 18.10 »
Kiitos vastauksista!

Moottorina LRP K4 13.5 ja säädin LRP Ai reverse. Itse ajoin LRP Zerolla, joka kelpuutettiin mukaan.
Oliko se LRP AI reverse siis tämä ESC: http://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/brushless-brushed-forwardbrakereverse/produkt/ai-brushless-reverse-digital/details/ (Mulla on tuollainen tuossa laatikossa - siinä noparissa ei ole jarrua.  :shocked:)

Oliko akkuina RTR Nimh vai lipoja?
« Viimeksi muokattu: 17.01.13 - klo: 18.14 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #64 : 17.01.13 - klo: 19.14 »
Tämä säädin: http://www.hobbylinna.com/brushless-reverse-digital-p-23876.html tai tuon "kesympi" versio, siis se jonka linkitit.
Akkuina käytettiin kovakuorisia Lipoja.

Alempana lainaus säännöistä, joilla mentiin, joitakin tarkennuksia noihin tuli mm. LRP:n K4 moottorit ja autojen leveys max 200mm. Tuo oli minusta tosi hyvä ja tasaväkinen aloittelijoiden kerholuokaksi.

"Perussäännöt:
LRP-HPI CUP –SÄÄNNÖT
- Alkuperäisosilla olevat seuraavat 1/10 touring autot: HPI Sprint (ei FLUX-versiot), Maverick Strada TC tai HPI E10
- Moottori- ja säädinrajoitus: LRP Eraser 13.5t ja A.I Reverse Brushless (moottoricombo 80582) tai vastaava Nosram. Myös alkuperäinen harjallinen moottori käy alkuperäisellä akulla.
- Sallitut servot: Vakioservo, Futaba S3003, Futaba S3010, Sanwa SX-01 - Maavara min. 8mm - Renkaat LRP CPX (LRP65031) tai vastaava Nosram - Down Stop (droop) ei saa olla säädettävä
- Max kokonaisvälitys 5,8 - Akut: 6-kennoiset NiMh akut tai 2S lipoakut - Kaikki kivat touring-korit sallittuja - Min korkeus n.12 cm
Sallitut muutokset : - Iskunvaimentimiin saa vaihtaa öljyt - Pyörän kulmia saa säätää linkeistä - Ruuveja saa vaihtaa mutta ne on oltava terästä - Pyörän shimmejä saa kayttää. Silloin muistettava että auton max leveys on 190 mm - Radio ja vastari: vapaa - Pyörän hex-palat saa vaihtaa alumiinisiin Sekä perinteiseen tyyliin muita muutoksia ei saa tehdä
Huom! Lipo-akut ladattava kaupallisesti myytävissä Lipo-pussissa ja kaikkia akkuja koskee lataus maximi joka on 1C"

Tässä minun RTR-kilpuri:
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #65 : 17.01.13 - klo: 22.03 »
Tässä olisi artikkeli mikä tavallaan liittyy aiheeseen.

http://www.area52.cc/news/3243-serpent-s411-sport-for-racing.html
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #66 : 18.01.13 - klo: 09.29 »
Tässä olisi artikkeli mikä tavallaan liittyy aiheeseen.

http://www.area52.cc/news/3243-serpent-s411-sport-for-racing.html

Voisi olla hyvä vaihtoehto. Mä harkitsin tämän tilaamista, ennen kuin päädyin käytettyyn alustaan: http://www.rcm.fi/rc-autot/rakennussarjat/schumacher/schumacher-mi1-1-10th-touring-4wd.html
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #67 : 18.01.13 - klo: 12.48 »
Voisi olla hyvä vaihtoehto. Mä harkitsin tämän tilaamista, ennen kuin päädyin käytettyyn alustaan: http://www.rcm.fi/rc-autot/rakennussarjat/schumacher/schumacher-mi1-1-10th-touring-4wd.html

Tässä on sellainen tosi inhottava ongelma, että vaikka se auto maksaisi 0€ tulee kokonaiskustannuksia kuitenkin aika paljon jos ei omista mitään etukäteen. Sen takia nuo RTR paketit on niin houkuttelevia, varsinkin jos jopa sitä NiMH akkua voi käyttää ekan kuukauden ajan.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #68 : 18.01.13 - klo: 16.54 »
Tässä olisi artikkeli mikä tavallaan liittyy aiheeseen.

http://www.area52.cc/news/3243-serpent-s411-sport-for-racing.html
Mainio juttu jonka ansiosta myydään varmasti paljon Serpentin S411 Sporteja.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #69 : 18.01.13 - klo: 23.03 »
Ei ton vaan laskukauden takia. Nousukaudella kukaan ei edes kusis ton suuntaan ;)
On nähty.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #70 : 19.01.13 - klo: 11.15 »
Myykö joku kauppa suomessa tuota Serpentiä?
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #71 : 19.01.13 - klo: 11.16 »
Dantom kai virallisena maahantuojana edelleen toimii mutta ollut aika hiljaista sillä suunnalla viime aikoina. Tikkurilan touringkisoissa oli Viron myyjällä Serpenttejä.

Poissa Kuskus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #72 : 23.02.13 - klo: 10.10 »
Nonni, nyt hintaa omasta RTR-paketista. Hommasin HPI-Sprint2sport drift paketin (RTR-X) ja hintaa tuli tuolta rapakon takaa tilattuna aböyt 350€. No,ei se paha hinta oo työssäkäyvälle, mutta sitten mitä piti vielä ostaa/parantaan autoon oli:
-Servo: Savöx SC1251. 60€
-Lipo akut 2kpl aböyt 100€ (ei mitään kiina laatua)
-Uuden radion/vastarin. (Panostin kunnolla) Sanwa M12, aböyt 550€.

Tietty autossa on tuo vakiomotti/nopari niin en (kai) saa osallistua mihinkään kisoihin. motti: 15T HPI joku, eli sellaisenkin joudun vielä hommaan ja noparin. Hintaa en oo kattonu niille.
Eli loppusummaksi tulee PALJON ja aloittelioille SUOSITTELEN käytettyä autoa/settiä.
Itselläni on noita vehkeitä mihin sitten saan tuon radion kiinni että siksi niin (pro) lähetin.
Niin ja tietty kaikki varaosat jotka hajoo niin maksaa oman osansa.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #73 : 23.02.13 - klo: 10.19 »
Nonni, nyt hintaa omasta RTR-paketista. Hommasin HPI-Sprint2sport drift paketin (RTR-X) ja hintaa tuli tuolta rapakon takaa tilattuna aböyt 350€. No,ei se paha hinta oo työssäkäyvälle, mutta sitten mitä piti vielä ostaa/parantaan autoon oli:
-Servo: Savöx SC1251. 60€
-Lipo akut 2kpl aböyt 100€ (ei mitään kiina laatua)
-Uuden radion/vastarin. (Panostin kunnolla) Sanwa M12, aböyt 550€.

Tietty autossa on tuo vakiomotti/nopari niin en (kai) saa osallistua mihinkään kisoihin. motti: 15T HPI joku, eli sellaisenkin joudun vielä hommaan ja noparin. Hintaa en oo kattonu niille.
Eli loppusummaksi tulee PALJON ja aloittelioille SUOSITTELEN käytettyä autoa/settiä.
Itselläni on noita vehkeitä mihin sitten saan tuon radion kiinni että siksi niin (pro) lähetin.
Niin ja tietty kaikki varaosat jotka hajoo niin maksaa oman osansa.

tässä taas nähdään ettei se auto yksinään ole se jutun juuri. Tosin jos ostaa m12 niin se kyllä vie kaikki argumentit sille että haluttais säästää tai etsiä edullista helposti lähestyttävää kokonaisuutta :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Kuskus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RTR Touring paketit ja muut touringin aloittamishaasteet
« Vastaus #74 : 23.02.13 - klo: 10.25 »
tässä taas nähdään ettei se auto yksinään ole se jutun juuri. Tosin jos ostaa m12 niin se kyllä vie kaikki argumentit sille että haluttais säästää tai etsiä edullista helposti lähestyttävää kokonaisuutta :)
[/quote]

Juu, se M12 tuli hommattua kun on noita muitakin autoja/veneitä niin saan 1:ellä ohjaimella kaikki samaan. Varmaan olis löytyny halvempiakin lähettimiä,mutta ajattelin panostaa 1:een kunnon radioon jonka säilytän varmaan 10-20vuotta.