Kirjoittaja Aihe: Kollektorisorvin osto edessä...  (Luettu 3360 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nihel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kollektorisorvin osto edessä...
« : 07.06.04 - klo: 22.20 »
Yritin etsiä enkä löytänyt sopivaa topicia. Olen ostamassa sorvia, ja huomasin että ainakin jenkkituotteissa (esim Hudy, Cobra) on sorvi erikseen virikoneille ja stanukoneille, tai ainakin niin että lisävarusteena on stanu/viri kilkkeet. Onko asia niin että jos hankit virikoneille tarkoitetun sorvin niin et voi sorvata stanukollektoria ja toisinpäin? LRPn sorvissa ei ole mainittu asiasta mitään?? :? Mitä sorvia käytätte stanukoneisiin?
Tamiya TRF416|www.racingfactory.fi|HARM SX3 WC Edition|UltimateRacing|Muchmore

Poissa J.M.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #1 : 07.06.04 - klo: 22.29 »
Ite oon sorvaillu Hudyn sorvilla viri ja stanu koneita. Eikä mitään lisäjuttuja tarvii laittaa... Voihan se olla, että johonkin sorviin joutuu laittaa jonku jutun, mutta tuskinpa tarvii... Eihän ankkureissa ole paljoakaan eroa...
LRP / Power-Racing

Poissa nihel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #2 : 07.06.04 - klo: 22.34 »
Sitä minäkin mittailin, lähes saman kokoisia ovat. No, hyvä tietää että kumpikin tyyppi käy Hudyyn. Olen ostamassa tällaista: http://www.hudy.net/xhudy/products/proddesc.php?prod_id=89&kategoria=61
Tamiya TRF416|www.racingfactory.fi|HARM SX3 WC Edition|UltimateRacing|Muchmore

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #3 : 07.06.04 - klo: 23.31 »
Kaikki "normaalit" sorvit toimivat avattavien viri- ja stanukoneiden kanssa, eli siis ankkuri pitäisi pystyä kiinnittämään laitteeseen ongelmitta.

Veikkaisin että tämä käsitys erilaisesta sorvista on tullut siitä, että on olemassa sorveja joilla voi sorvata koneita joissa on kiinteä pääty, eli siis sellaisia missä ei ole erikseen avattavaa päätyä. Näissä laitteissa sorvin terä menee hiilikanavasta sisään, mutta homma on käsittääkseni aika hemmetin hankalaa ja jälki ei ole lähestään yhtä hyvää. Tämän tyyppisistä sorveista olen ainakin itse kuullut puhuttavan juuri tuolla termillä "stanusorvi", mutta tosiaankin tälläistä ei tarvitse missään stanukoneessa jossa on normaali avattava pääty.

Nämä laitteet ovat lähinnä tarkoitettu sellaisten koneiden sorvaamiseen, joita käytetään jossain tietyssä sarjassa missä kaikki ajavat samoilla sinetöidyillä koneilla tasavertaisuuden nimissä. Normaaliin käyttöön kiinteällä päädyllä varustetun koneen hankkiminen ei ole kovinkaan käytännöllistä juuri tämän hankalan huollettavuuden takia.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #4 : 07.06.04 - klo: 23.35 »
Onkos kellään Mikkelissä sorvia  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #5 : 07.06.04 - klo: 23.38 »
OT: Kerholta löytyy MikUA:n sorvi ..

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #6 : 08.06.04 - klo: 09.47 »
Lainaus käyttäjältä: "J.M."
Ite oon sorvaillu Hudyn sorvilla viri ja stanu koneita. Eikä mitään lisäjuttuja tarvii laittaa... Voihan se olla, että johonkin sorviin joutuu laittaa jonku jutun, mutta tuskinpa tarvii... Eihän ankkureissa ole paljoakaan eroa...


Lisätään vielä tämä itsestäänselvyys, että jokasessa vastaantulleessa sorvissa se ankkuria pyörittävä remmi on harmillisesti ollut juuri stanuankkurin magneettien välissä. Tämä rako on hyvä teipata 'umpeen', jotta ankkuri pyörii tasaisemmin (tai edes ollenkaan).

Suuresti en hämmästyisi, jos jenkeissä tätä ratkaisua varten olisi erikseen myynnissä joku Stock motor holder kit :D
---

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #7 : 08.06.04 - klo: 10.45 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"

Lisätään vielä tämä itsestäänselvyys, että jokasessa vastaantulleessa sorvissa se ankkuria pyörittävä remmi on harmillisesti ollut juuri stanuankkurin magneettien välissä. Tämä rako on hyvä teipata 'umpeen', jotta ankkuri pyörii tasaisemmin (tai edes ollenkaan).

Suuresti en hämmästyisi, jos jenkeissä tätä ratkaisua varten olisi erikseen myynnissä joku Stock motor holder kit :D


Jokaisessa minun näkemässäni kollektorisorvissa (ja niitä on useita) on ollut siellä orjamoottorin akselilla se remmiä pyörittävä rissa moniurainen. Eli remmin saa useampaankin kohtaan pyörimään. Jos kyseinen rissa on vain yksiurainen, niin ainahan sen voi asemoida siten, että remmi pyörii myös stanuankkurissa lamellien päällä.

Poissa 2 fast 4 u

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://khendricksson.1g.fi/kuvat/
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #8 : 08.06.04 - klo: 16.16 »
Ite olen käyttänyt LRP:n sorvia myös stanukoneisiin, ja hyvin on toiminu, eikä ole tarvinnu ostaa mitää "tillbehööriä".
>>Death Race Pilots<>WSA Freeriders<<

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #9 : 08.06.04 - klo: 17.20 »
Onko kenelläkään tietoa, kokemusta, Eagle Racingin kollektorisorvista ?
Sellaista näyttäisi olevan myynnissä Medasecilla.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #10 : 08.06.04 - klo: 18.38 »
Lainaus käyttäjältä: "ylikar-h"
Onko kenelläkään tietoa, kokemusta, Eagle Racingin kollektorisorvista ?
Sellaista näyttäisi olevan myynnissä Medasecilla.

Ihan OK sorvi, mutta tulevat kovapalaterällä vakiona, joten siihen kannattaa lisäksi hankkia timanttiterä.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #11 : 10.06.04 - klo: 00.32 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"

Lisätään vielä tämä itsestäänselvyys, että jokasessa vastaantulleessa sorvissa se ankkuria pyörittävä remmi on harmillisesti ollut juuri stanuankkurin magneettien välissä. Tämä rako on hyvä teipata 'umpeen', jotta ankkuri pyörii tasaisemmin (tai edes ollenkaan).

Suuresti en hämmästyisi, jos jenkeissä tätä ratkaisua varten olisi erikseen myynnissä joku Stock motor holder kit :D


Jokaisessa minun näkemässäni kollektorisorvissa (ja niitä on useita) on ollut siellä orjamoottorin akselilla se remmiä pyörittävä rissa moniurainen. Eli remmin saa useampaankin kohtaan pyörimään. Jos kyseinen rissa on vain yksiurainen, niin ainahan sen voi asemoida siten, että remmi pyörii myös stanuankkurissa lamellien päällä.

Meidän LRP:n sorvissa on vain yksi ura, mutta sitä saa jonkun verran siirrettyä sorvin moottorin ankkurin akselilla.

Lisäksi meillä on tehty hieman sisähalkaisijaltaan pienemmästä muoviputken pätkästä "apuväline" ankkurin päälle.

Putki on halkaistu yhdestä kohtaa pituussuunnassa, jolloin se menee hyvin kevyesti venyttämällä ankkurin päälle.

Saumakohdassa on lisäksi teippi, joka on "kireällä" silloin, kun muoviholkki on ankkurin päällä.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa nihel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #12 : 13.06.04 - klo: 03.14 »
Hudy on ollut käytössä muutaman päivän, toimii hienosti. Olen toistaiseksi käyttänyt teippiä stanuankkureihin mutta siinä voi myös säätää hihnan pyörimiskohtaa portaattomasti. Pitää kokeilla muuttamalla sen paikka, kunhan sade loppuu :?
Tamiya TRF416|www.racingfactory.fi|HARM SX3 WC Edition|UltimateRacing|Muchmore

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #13 : 13.06.04 - klo: 10.04 »
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Lainaus käyttäjältä: "ylikar-h"
Onko kenelläkään tietoa, kokemusta, Eagle Racingin kollektorisorvista ?
Sellaista näyttäisi olevan myynnissä Medasecilla.

Ihan OK sorvi, mutta tulevat kovapalaterällä vakiona, joten siihen kannattaa lisäksi hankkia timanttiterä.


Kyllä, ja huomaa muuten eron sorvaustyön jäljessä kun vaihtaa timanttiterään.

Ostin itse aikoinani Eliten sorvi srj. joka oli edullinen kovapalaterällä, mutta jälki oli mielestäni kelvotonta, joten hommasin siihen timanttiterän ja sen jälkeen ei ole ollut työstöjäljessä moittimista.

Kannattaa vaan käyttää sitä terää hienovaraisesti ja ottaa sitä lastua mieluummin liian vähän kuin liikaa kerrallaan käyttäen oikeaa leikkuunestettä, niin siitä riittää iloa pitkään.

Olen käyttänyt omaani jo yli neljä vuotta ja yhä toimii :D
Sponsored by own wallet

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #14 : 15.06.04 - klo: 17.01 »
Onkos tietoa, kuka Suomessa myy tätä Hudyn sorvia?
Olen soitellut liikkeisiin näistä sorveista, tuntuu olevan kaikissa tilaustavaraa...( 1-2kk)?
Liekö missään hyllytavarana minkään merkkistä sorvia?

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #15 : 15.06.04 - klo: 17.03 »
Käsittääkseni Dantom ja Hobbypeople myyvät ainakin Hudyn tuotteita, en tosin osaa sanoa onko niillä hyllyssä, mutta noista paikoista kannattaa kysellä jos et jo ole sitä tehnyt.

Poissa nihel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kollektorisorvin osto edessä...
« Vastaus #16 : 16.06.04 - klo: 16.19 »
Ostin omani JR-hobbystä, niillä oli sorveja varastossa ja muutenkin tuntuu että hinnat ovat kohdallaan.
Tamiya TRF416|www.racingfactory.fi|HARM SX3 WC Edition|UltimateRacing|Muchmore