Kirjoittaja Aihe: thunder tiger  (Luettu 33698 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #90 : 29.06.04 - klo: 20.18 »
Mä hommasin ton TT:n oman ja meni kiltisti paikalleen. Samalla pitää sit ottaa se metallinen pääratas. Suosittelen sit samalla ottamaan toisen levyn ja jarrukammet. Muuten jarrut jää lähinnä taakse.
Osat ei ole pahan hintaisia.

http://www.twf8.ws/new/tech/car/ttr/eb4build/tteb4le.html

Tossa on muuten sivusto joka on ihan hyvä katsella läpi!
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #91 : 30.06.04 - klo: 09.21 »
Onko kukaan ottanu TT:pohjalevystä niitä alumiini paloja pois jotka rajoittaa ulosjoustoa?  Tarkoitan nurkkia joihin tukivarret ottaa kii ennenkuin iskari on täysin ulkona.
Jos olette poistanu,paljonko oli saatu hyöty ulospäin joustoissa,ja jääkö vetari kuinka hyvään tai pahaan kulmaan?
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #92 : 30.06.04 - klo: 10.31 »
RB:n koneet on ihan hyviä, se CE kuljettaa jo TT:tä ihan mukavasti!
Itselläni oli T2M M21XP pitkäiskuinen kisapannu, se kuljetti TT:tä todella kovaa, kytkintä oli vaan kevennetty aika rutkasti, koska koneeseen ei löytynyt pilli/käyrä yhdistelmillä paljotta alavääntöä!
Kytkin kyllä luisti aina, mutta kovaa mentiin....

Kuva kytkinpaloista: http://koti.mbnet.fi/tux10/polttikset/kytkin.jpeg

Itse en ole nähnyt/kuullut, että joku olisi alustasta niitä stoppareita pois ottanut! Kyllä siihen saa ulosjoustoa mielestä ihan tarpeeksi muutenkin!

Vinkki: Jos teillä on TT EB-4 missä on alumiini iskarit eikä niissä ole männänvarsien suojakumeja, vaan siinä on sellaiset pienet keltaiset jutut, niin Hobaon männänvarsien suojakumit sopivat ihan hyvin siihen autoon!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #93 : 30.06.04 - klo: 10.37 »
Heh,mä odottelin että Toweriin olisi tullut Ofnan .26 koneita,mutta en jaksanut odottaa ku loppujen lopuksi olisi mennyt heinäkuun ja elokuun vaihteeseen...

Tilasin sit eilen RB:n TM 728 padan ja pakettia odotan maailmalta alkuviikolla :mrgreen:

Toi iskarin suoja oli hyvä tieto. Eiku soitto Hepalle...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #94 : 30.06.04 - klo: 13.26 »
Minun pitäisi tässä lähiaikoina ostaa sellainen RB S7II moottori, kun pääsi T2M leviämään!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
thunder tiger
« Vastaus #95 : 30.06.04 - klo: 13.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"
Heh,mä odottelin että Toweriin olisi tullut Ofnan .26 koneita,mutta en jaksanut odottaa ku loppujen lopuksi olisi mennyt heinäkuun ja elokuun vaihteeseen...

Tilasin sit eilen RB:n TM 728 padan ja pakettia odotan maailmalta alkuviikolla :mrgreen:

Toi iskarin suoja oli hyvä tieto. Eiku soitto Hepalle...


Saahan sieltä heti .26 Team Oriona (ja OFNAaakin)  ilman pullstartia. Kuulemma ihan hyvä. Ja halpa, varmaan puolet tosta RB:stä. Tai sitten HobbyLinnasta GS .25

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEKX2&P=7
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXESC1&P=7

Mutta vaatii sitten boksin.

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #96 : 30.06.04 - klo: 14.33 »
Mika, ei vetostarttia,vaan Tigerdrive...  ja ei se RB niin tolkuttoman hintainen ole Ranskan maalla....
Rekkakuski ystäväni osti sen jo ja tuo tullessaan kun palaa.
Taitaa se olla niin,että oli mikä tahansa .26-.28 kone,niin poweri ainakin riittää :lol:

Towerin toimitukset tähän asti on ollut todella hyvin toimineita. Mutta sieltä kannattaa ottaa tavaraa jota ei muualta ihan helpolla saa(esim tuo TigerDrive). Hinta kerroin on luokkaa 1,3-1.4.
RB jää noin 100e kalliimmaksi ja tuskin on huonompi vaihtoehto :shock:
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Mika R

  • Vieras
thunder tiger
« Vastaus #97 : 30.06.04 - klo: 15.13 »
OK. Kyllä!
-Mika

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #98 : 01.07.04 - klo: 08.24 »
Kuis kaunista tyhjäkäyntiä olette TT:n oman koneen (21pro) saaneet käymään? Välillä miettii mitenhän sen pitäis käydä tyhjää :shock:
Ulvoa niin että vähän ryömii ja liikkuu,vai kiltisti pöristä hiljalleen ja olla paikallaan.
Ainakaan tossa omassa ei taida olla muita vaihtoehtoja. Si ku saa pöriseen nätisti,se sammuu aina ilman varoitusta,käy vin todella hetken niin.
Asia alkoi vaivaamaan kun katselin radalla paria autoa ja ne kävi kiltisti tyhjää ja aina kun päästi kaasun niin nätisti tikkas tyhjää.
Jäi kaiveleen ,olenko saanu koneeni jo rikki....
Ilmavuotoa olen hakenut,mutta en ole löytänyt. Onko jokin niin yksinkertainen paikka jota en olisi vielä keksinyt?
Olenko väärässä että 3.5 pitäis käydä tyhjää kauniimmin ku 2,1cc?
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #99 : 01.07.04 - klo: 10.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"
Kuis kaunista tyhjäkäyntiä olette TT:n oman koneen (21pro) saaneet käymään? Välillä miettii mitenhän sen pitäis käydä tyhjää :shock:
Ulvoa niin että vähän ryömii ja liikkuu,vai kiltisti pöristä hiljalleen ja olla paikallaan.
Ainakaan tossa omassa ei taida olla muita vaihtoehtoja. Si ku saa pöriseen nätisti,se sammuu aina ilman varoitusta,käy vin todella hetken niin.
Asia alkoi vaivaamaan kun katselin radalla paria autoa ja ne kävi kiltisti tyhjää ja aina kun päästi kaasun niin nätisti tikkas tyhjää.
Jäi kaiveleen ,olenko saanu koneeni jo rikki....
Ilmavuotoa olen hakenut,mutta en ole löytänyt. Onko jokin niin yksinkertainen paikka jota en olisi vielä keksinyt?
Olenko väärässä että 3.5 pitäis käydä tyhjää kauniimmin ku 2,1cc?



No jos tyhjäkäyntiä ei saa muuten hyväksi, niin kevenny kytkintä vähäsen niin sitten se alkaa pysymään paikalla!
Niistä ilmavuodoista en osaa sano mitään, takalevy ja kaasari kannattaa aina koneissa tiivistää silikoonilla!!

Tietääkseni kaikkien koneiden kuuluisi käydä tyhjäkäynti niin kauan, että soppaa loppuu! Eli eroja noiden koneiden välillä ei pitäisi olla!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #100 : 01.07.04 - klo: 10.19 »
Ja lisää paikkoja jotka voisi vielä vuotaa?  Pitääkö toi liun haitarikumi kanssa pistää silikonilla kiinni?
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #101 : 01.07.04 - klo: 16.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"
Ja lisää paikkoja jotka voisi vielä vuotaa?  Pitääkö toi liun haitarikumi kanssa pistää silikonilla kiinni?


Juu, unohtus kokonaan!
Kannattaa katsoa, ette haitarikumi ole halki ja sitten liimata sen molemmat päät pikaaliimalla tiiviisti kiinni kaasariin!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #102 : 01.07.04 - klo: 19.57 »
Ja,kas,käynti parani ja yks kaks sammumiset loppu siihen :lol:
Vielä kun toi vetostartin akselin sais tiiviiksi....   Mutta sille kun nyt ei voi mitään...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa make72

  • Jäsen
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #103 : 03.07.04 - klo: 09.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"
Ja,kas,käynti parani ja yks kaks sammumiset loppu siihen :lol:
Vielä kun toi vetostartin akselin sais tiiviiksi....   Mutta sille kun nyt ei voi mitään...
missä oli ilmavuoto,tai mikä sen käynnin paranti?

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #104 : 03.07.04 - klo: 09.49 »
Kaasarin haitarikumi tuli liimattua,samoin tiivistin kaasari/lohko sauman silikonilla. Sit vielä otin koneen takalevyn irti,laitoin laippaan ohuen silikonilin ja takas kii. Ei sen suurempia :mrgreen:
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #105 : 03.07.04 - klo: 11.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"
Kaasarin haitarikumi tuli liimattua,samoin tiivistin kaasari/lohko sauman silikonilla. Sit vielä otin koneen takalevyn irti,laitoin laippaan ohuen silikonilin ja takas kii. Ei sen suurempia :mrgreen:
Ai tarkoitatteko kaasarin haitarikumella sitä mikä on siinä putken päässä, mihin tulee voima servolta. Voiko se sen kautta imee ilmaa? :o  Oon luullu, että se on vaa koriste. Ei mulla oo se liimattu kiinni, pitäiskö. Vai oonko käsittäny ihan vai vain vähän väärin.

Mika R

  • Vieras
thunder tiger
« Vastaus #106 : 03.07.04 - klo: 11.30 »
Mäkin vähän **luulen** ettei tolla kaasarin haitarikumilla ole käytännössä mitään merkitystä. Mulla on ainakin tossa EPICin myllyn kaasarissa se ihan löysä eikä kaasarissa ole ollut mitään ongelmaa.

Mika R

  • Vieras
thunder tiger
« Vastaus #107 : 03.07.04 - klo: 11.33 »
Joo, mutta ei haittaa vaikka olis löysällä so. ei sitä tarvii liimata kiinni.

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
thunder tiger
« Vastaus #108 : 03.07.04 - klo: 12.54 »
Kyllä se haitarikumi nyt vaan kannattaa liimata kiinni!!!! :wink:  Sieltä se pääsee vuotamaan ilmaa ainakin isoissa koneissa.
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #109 : 03.07.04 - klo: 13.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, mutta ei haittaa vaikka olis löysällä so. ei sitä tarvii liimata kiinni.


1/8 krossareiden koneissa, se täytyy liimata kiinni!
Sillä on suuri merkitys koneen käyntiin, jos kone vetää sieltä ilmaa, niin ei hyvä!!  :mrgreen:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #110 : 03.07.04 - klo: 14.29 »
Muiden osalta on paha sanoa,mutta ainakin mun koneessa se haitari kumi oli todella löysä,pyöri meilkeimpä omia aikojaan paikallaan. Jokainen itse päättää liimaako vai ei....
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #111 : 04.07.04 - klo: 15.04 »
Noniin menin tilaan jr.hobbysta tollaisen auton.  http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=298
Onko tua auto minkään veroinen ja onko rahojen vastine. Laittakaa suora mielipiteitä. Niin hyviä kun huonojakin. Minkähän kokoiset renkaat tossa on.

Poissa drillmaster

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/drillmaster/
thunder tiger
« Vastaus #112 : 11.07.04 - klo: 21.13 »
No niin...tätä on varmasti muutkin jo kysyneet, mutta kerta vielä pojat...Eli mikä naru vetokäynnistimessa oikein kestäisi vähän paremmin...alkaa niska punottaa, kun ei saa autoa edes käyntiin kun naru menee kokoajan poikki.
Omassani on kokeiltu jo linjalankaakin, mutta se ei näemmä kestä solmuja :cry:

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #113 : 11.07.04 - klo: 21.17 »
Lainaus käyttäjältä: "drillmaster"
No niin...tätä on varmasti muutkin jo kysyneet, mutta kerta vielä pojat...Eli mikä naru vetokäynnistimessa oikein kestäisi vähän paremmin...alkaa niska punottaa, kun ei saa autoa edes käyntiin kun naru menee kokoajan poikki.
Omassani on kokeiltu jo linjalankaakin, mutta se ei näemmä kestä solmuja :cry:


No jos linjalanka ei kestä, niin 1-2mm. vaijeria sit!  :mrgreen:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa drillmaster

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/drillmaster/
thunder tiger
« Vastaus #114 : 11.07.04 - klo: 21.50 »
Niin kyllä mä itsekin ajattelin vaijeria, mut tuli mieleen että kun se ei anna periksi yhtään, niin alkaako se syömään vetostartin koteloa???
Mahtaisikohan paksumpi siima kestää tuossa?

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #115 : 11.07.04 - klo: 22.06 »
Lainaus käyttäjältä: "drillmaster"
Niin kyllä mä itsekin ajattelin vaijeria, mut tuli mieleen että kun se ei anna periksi yhtään, niin alkaako se syömään vetostartin koteloa???
Mahtaisikohan paksumpi siima kestää tuossa?


Kyl se vaijeri on turhan tuhtia kamaa....  :mrgreen:
Niitä linjalankojakin on erilaisia, koitas jotain kestävämpää!
Siimoista en tiiä oiken (ei kokemusta), mut jotkus käyttää sälekaihdin narua.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa hondacbr

  • Jäsen
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #116 : 12.07.04 - klo: 01.33 »
hankaako se johonkin? vai miksi katkeilee noin usein. Mulla oli omassa koneessa linjalankaa eikä ollut mitään ongelmaa (t2m kone)
Hyvä meininki syö kalustoa

Mika R

  • Vieras
thunder tiger
« Vastaus #117 : 12.07.04 - klo: 09.03 »
Jos on nestelukko, sitä ei saa väkisin vetää.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
thunder tiger
« Vastaus #118 : 12.07.04 - klo: 21.21 »
Se on aika paljon käyttäjästäkin kiinni, niin kuin mikakin sanoi, että nestelukon sattuessa ei saa väkisin vetää ja naru ei saa hangata mihinkään. Eikä vedä liian pitkälle. Eikö ohjekirjassaki sanota jotain, että saisi vetää max 30cm vetoja. Joku kalaverkonki naru vois olla hyvää. Tai kenkänauha!

Poissa drillmaster

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/drillmaster/
thunder tiger
« Vastaus #119 : 12.07.04 - klo: 22.50 »
Olen vetänyt narua n.20cm, eikä ole ollut nestelukkoa...tosin tuossa äsken kun avasin vetarin ja rupesin tarkemmin tutkimaan moottorin räjäytyskuvaa, niin huomasin että jousi ei olekaan samanlailla kuin kuvassa...tainnut tehtaalla tulla pieni valmistus virhe, eikös jousen pitäisi olla nätisti rullalla, eikä tehdä mitään ylimääräisiä lenkkejä :!:  :!:  :!:  no oma moka kun en tuota ole heti hokassut, vaan kasannut nätisti samanlailla kuin se siinä on aina ollut...