Ihmeellisen tuntusia vastuksia täällä kyllä sataa :) Leopard 4082 kyseessä ja haukutaan ettei tolla kovaa mennä tai ei ole huippujen ajoon hyvä moottori :) Mistähän satukirjasta näitä väitteitä on keksitty :) Maxximo näemmä jo faktat löikin pääasiassa tiskiin :) 4082 tosiaan truggyn moottori ja tehoja on enemmän kun esim paljon puhutussa 1/8 perus Castlen koneessa.
Toki kv on pienempi eli jännnitettä vaatii, mut 6s:llä tuo tuskin ongelma. Pinjonilla saa toki varmaan olla kokoa vähintään tuo 20t voi olla isompikin varmaan riippuen toki akun, motin ja noparin lämmöistä. Ite joskus ajelin Hyperillä 1400kv koneella ja 6s:llä 26t pinjonilla ja sillä toimi ihan hyvässä lämpö/teho suhteessa.
Tekinin 2650kv koneiden kehuskelu 6s:n omaavalle nyt ei mitään hirveen toimiva ehdotus ole. Tollanen 2650kv kone ei järin tykkää 6s:llä kiljuttaa ja pienempi kv:n kone ja isompi kannu antaa lisää vääntöä. Toisekseen 2650kv rasittaa akkua jo älyttömästi hirveillä virtavaatimuksillaan tollanen 1600kv on huomattavasti lempeämpi akulle niin kestää akutkin paremmin kun otetaan se teho mieluummin jännitteestä, kuin virrasta.
Leopardin sivuilla toisekseen hyvät taulukot moottorien spekseistä, mitä välillä hyvin vaikee löytää näiltä isoilta brandeilta.
Itsekkin tullut ajettua ton leopardin pikkuveljellä eli Leopard 4074 1774kv mallilla 2vuotta ilman ongelmia kaverilla myös buggyssä samanlainen. EI yhtäkään ongelmaa vaikka pari kertaa pinjoni testeissä meni melkosen kuumaksi.
Tässä muutama video kokoonapanolla: (MMM(MMM2), leopard 4074 1774kv, 6s 40C 4Ah, huiput noin 100km/h)
Vorza 5s & Hyper 8.5e 6s (gravel and tarmac)