En usko että kyse on liiasta lämpenemisestä, koska tuon 30 sec aikana sitä ei juurikaan kerkeä tapahtua. Epäilyni kohdistuvat kyllä tuohon säätimeen. En tunne kyseistä säädintä, mutta uskoisin että kyseessä on joko säätimen vialliset asetukset (vaikeata kuvitella että olisi, mutta mahdollista) taikka sitten säädin on viallinen. Tietysti myöskin yksi vaihtoehto on se, että vastari ei saa signaalia kunnolla, mutta tuntuu hieman omituiselta mikäli ohjaus kuitenkin tottelee normaalisti.
Eli siis suosittelisin käymään läpi säätimen asetukset esim. laittamalla ne uudestaan defaultille (vaikka olisivatkin jo) ja sitten sen jälkeen säätämään kaasun ja jarrun uusiksi mukana tulleiden ohjeiden mukaisesti. Tämän jälkeen jos ei toimi, niin mikäli mahdollista kannattaa kokeilla toista säädintä jolloinka vika saattaa kadota taikka sitä ainakin pystyy rajaamaan pois säätimestä. Jos ongelma korjaantuu säädintä vaihtamalla eikä asetuksia rämpläämällä tilanne korjaannu, niin sitten vaan uutta säädintä tilalle (takuu voimassa?).
Yllä mainitun lisäksi kannattaa katsoa vastarin antennijohto, eli siis että se ei ole kieritettynä millekään kerälle tms antennin ympärille ja että johdon pää tulee antennipillistä ulos reippaasti ~3-5cm. Jos se on kerällä taikka mytyssä jonkun vastarin ja auton rungon välissä tms, niin sitten purat sen kerän ja vedät antennijohdon niin ulos kuin se vain tulee antennipillistä ja jos sitä tulee pillin ulkopuolelle liian paljon (yli 5cm), niin voit vaikka sitä hieman yrittää kääriä sen pillin ympärille ettei heilu ajossa.