Kirjoittaja Aihe: Lopputulokset OR5/4WD 1. 2013 Vääksy  (Luettu 2454 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MCD RACING

  • Veteraani
    • Profiili
Lopputulokset OR5/4WD 1. 2013 Vääksy
« : 11.05.13 - klo: 22.58 »
Liitettynä tulokset sarjan avauskisoista ja alla olevasta linkistä ottamani kuvat.

http://www.flickr.com/photos/91963516@N05/sets/72157633472243192/
« Viimeksi muokattu: 11.05.13 - klo: 23.11 kirjoittanut MCD RACING »

Poissa MCD RACING

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lopputulokset OR5/4WD 1. 2013 Vääksy
« Vastaus #1 : 13.05.13 - klo: 09.13 »
Laitatteko arvon kilpailijat hivenen kommenttia kisoista. Oliko joku asia parantunut viime vuodesta tai
mihin asiaan haluaisitte organisaation kiinnittävän erityishuomiota.

Itse ainakin tein erityishuomion kilpailijoiden ajotaitojen kehittymisestä. Yhtään stop & go rangaistusta ei mielestäni jaettu ja jos kilpailija töytäisi vahingossa edellä ajavaa annettiin todella herrasmiesmäisesti sijoitus
takaisin.

HIENOA!

Kiitos vielä kaikille kilpailijoille ja järjestäjille. Erityiskiitos Vääksyn UA:lle buffetista!

Poissa mylperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lopputulokset OR5/4WD 1. 2013 Vääksy
« Vastaus #2 : 13.05.13 - klo: 10.13 »
Huh juu, olipas viikonloppu. Nyt pääsee vasta istahtaan koneen ääreen ja kertomaan kisoista.  :laugh:

Ihan ensin kiitos Elfving Racingille ja Vääksyn UA:lle kisojen järjestämisestä! Puitteet oli aivan mahtavat, mitään miinusmerkkisiä asioita en kyllä keksi nyt tässä mainita. Systeemit pelas ja aikataulussa pysyttiin. Sähköhän tuolla on toki semmoinen asia, jota on rajoitetusti, mutta toimeen tultiin kyllä joten eipä siinäkään mitään.  :azn:

Toisekseen suuret kiitokset myös kanssakilpailijoille! Ilman teitä olisi ollut aika tylsä päivä.  :laugh:

Omaan sijoitukseen (6.) voin olla tyytyväinen. Aamulla mietin, että jos tässä sakissa A-finaaliin pääsee kokeilemaan vauhtiaan, niin se on jo henkilökohtainen voitto. Tie a-finaaliin ei kyllä ollut mitenkään itsestäänselvä saatikka helppo. Alkueriä ajettiin kaksi, joista parempi jäisi voimaan. Ensimmäisessä alkuerässäni sain ajella aika rauhassa, kun edessä ei ollut ketään, eikä takaakaan ollut kukaan tulossa ohi. Ensimmäisten alkuerien jälkeen sijoitukseni oli 4. mutta monella oli ensimmäisessä alkuerässä murheita joten oli yritettävä parantaa.

Toisessa alkuerässä alku lähti ihan ookoosti liikkeelle, mutta jossain vaiheessa Vainionperä pusersi ohi ja pian tämän jälkeen vasen raidetanko irtosi ja jouduin keskeyttämään erän, sillä yhdellä ohjaavalla renkaalla on vaikea ajaa. Ruuvi oli vain jäänyt tarkistamatta (hemmetti!) ja löystynyt irti asti, joten mitään ei mennyt rikki. Tämä oli jo kuitenkin varoitus siitä, että esimerkiksi Vainionperä tuli paljon kovempaa, kuin ensimmäisellä yrittämällä, liekö säädöt löytynyt kohdilleen?
          Toisten alkuerien jälkeen sijoituksekseni lankesi kuudes sija, joten B-finaalin kakkosruudusta lähdettiin yrittämään.

B-finaalista tulisi tiukka, sillä tasan jokainen kuljettaja olisi potentiaalinen nousija a-finaaliin. B-finaalin kaksi ensimmäistä nousisi a-finaaliin. Aikaa 15 minuuttia, joten mitä vaan ehtisi tapahtua.
         Sain pidettyä oman sijoitukseni (2.) jonkun matkaa hyvinkin, siinä taisi olla takaa tulijoilla jotain hässäkkää keskenään. Hanninen ajoi edessäni sellaista vautia, että muutaman sekunnin eromme ei tainnut kaventua juurikaan missään vaiheessa. MUTTA. Omien tuntemuksien mukaan viimeiset 10 minuuttia erästä (todellisuus varmasti jotain aivan muuta) takaa tuli paljon nopeampia kuskeja ja yritti ohi taukoamatta. Ensimmäisenä minut taisi saavuttaa Paasikivi, jolla oli potkua tulla takaa paljon nopeammin. Minulla vakiomoottorini (tähän on aina hyvä vedota) kanssa ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin pitää linjat kiinni ja yrittää pitää ohituspaikat minimissä. Kyllä hermoja koeteltiin, kun hengähdystauot olivat lyhyitä ja niitä oli vähän. Sitten taisi tapahtua jotain?? , kun seuraava yrittäjä oli Elfving. Sama homma, Elfving ajoi paljon nopeammin ja minä yritin vain pitää linjat tiukkana. Välillä kilkattiin yhteen, mutta jotenkin ne tilanteet taisi päätyä aina minun edukseni. Ei törkeitä päälleajoja tai muuta sellaista, vaan puhtaita kisatilanteita. Välillä Elfvingillä meni hetki päätyä pyörilleen ja/tai nokka menosuuntaan ja pystyin hetken hengähtämään, mutta eipä aikaakaan kun hiillostus oli taas päällä. Kyllä minä sitä merkkiääntää erän päättymiseksi odotin, ja pitkään!  :laugh: Mieleeni juolahti jossain vaiheessa, että tässä taitaa olla vuoden 2011 Vääksyn viimeisten kisojen b-finaalin kana vielä kynimättä (silloin lunastin Elfvingiltä nousupaikan viimeisellä minuutilla), joten varovainen piti olla.
          Mutta, onnistuin pitämään toisen paikkani erän loppuun asti ja paikka a-finaalin viimeisestä ruudusta lohkesi.

A-finaalissa ilokseni huomasin, että pystyin kilpailemaan paikoista, tosin mitalien ulkopuolella, mutta parhaillaan taisin olla 4. Sitten neljä vuotta vanha vastarin akkuni tulikin siihen tulokseen, että 30min finaali on aivan liikaa näillä vuosilla, ja noin 20min kohdalla ajoin varikolle ja jäin nauttimaan kilpailun katselemisesta. Ja kylläpä siinä katsomista olikin!
         Joku asianomainen voi halutessaan kertoa Heikkilän ja Hiltusen kamppailusta 1. sijoituksesta, mutta sen vaan sanon, että jos ratkaisu tehdään viimeisellä minuutilla hyppäämällä toisen yli kärkisijoitukselle, niin katsottavaa riittää!  :grin:

Poissa jounihi

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Lopputulokset OR5/4WD 1. 2013 Vääksy
« Vastaus #3 : 13.05.13 - klo: 10.53 »
Täytyy sanoa, että en ole ikinä ollut kisoissa jossa ajetaan näin siististi ja herrasmies maisesti.
Todella hienoa !!! tilaa annettiin nopeammille heti,  ja jos tuli vähän kyseenalainen pusu äässiin niin jäätiin odottamaan ja päästettiin ohi. On mukava kisata kun porukka on fiksua ja rehtiä.
Kisa itsessään ratkesi tosiaan toka vikalla rundilla kun Pekka hyppäs mun yli kun mamoilin pöydällä. Ei mitään murheita sijoituksen kanssa, ensi kerralla tiedän etten jää odottelemaan Pekkaa kun olen karkuun päässyt  :wink:
Kalusto toimi hienosti ja säädöt toimi just niinkuin odotinkin.

Poissa rhm

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Lopputulokset OR5/4WD 1. 2013 Vääksy
« Vastaus #4 : 13.05.13 - klo: 11.35 »
Itse en osaa verrata aiempaan, kun ensimmäistä kertaa bensakisoissa olin mukana ja bensa-autoiluakin oli ennen tätä takana vain 1,5 tankillista. Vielä kun vapaat treenit jäi väliin kipinän puutteen takia, niin voisi sanoa että lahjattomat treenaa.. :)

Kaikenlaista kilpa-autoilua tehneenä, täytyy yhtyä edellisiin mielipiteisiin että todella rentoa ja herrasmiesmäistä kilvanajoa. Vaikka todella kovaa ajetaan, niin kenenkään pipo ei tuntunut olevan kireällä. Olisi varmasti opittavaa muihinkin luokkiin tuosta, kuinka radalla annettiin tilaa sekä jäätiin odottamaan jos sattui toista tönäisemään. Kelitkin oli tilattu juuri sellaiseksi, ettei voi edes siitä valittaa. Jos nyt väkisin pitää negatiivistä keksiä, niin kilpailijoitahan olisi voinut olla vaikka enemmänkin. Porukka on mahtavaa ja helppo oli ensikertalaisenkin tulla mukaan. Ja lisäksi neuvoja ja apua tulee helposti kokeneilta..
Ja kiitokset talkoolaisille makkarakojusta. Ratakin oli todella hyvä, vaikka ei näille taida olla alunperin rakennettukaan.

Ehdottomasti mukana ollaan jatkossa, sen verran hauskaa puuhaa tuo oli. Ja suosittelen kyllä uusia kavereitakin tulemaan mukaan, jos joku vähänkin epäröi mukaan tuloa..

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Lopputulokset OR5/4WD 1. 2013 Vääksy
« Vastaus #5 : 13.05.13 - klo: 17.42 »
Hienot kisat! Meillä kisa mein pikkuvikojen kanssa. Oli ollut kiireinen viikko hommissa eikä pystynyt täysillä rakentaa autoa kisaan. Vaudissa kuitenkin ollaan mukana kivasti ja ei kun Raisiossa sitten uudestaan.
RCH-iivan team.

Poissa Luisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lopputulokset OR5/4WD 1. 2013 Vääksy
« Vastaus #6 : 13.05.13 - klo: 21.09 »
Aivan mahtava päivä.
Kiitos järjestäjille sekä iso plussa hyvistä ja järkihintaisista sämpylöistä kioskin pitäjille.

Alkuerät meni oikein mukavasti vaikka vauhti ei aivan riittänyt A-finaaliin asti. Tuloksena kuitenkin B-finaalin paalupaikka. Oli sitten startin jälkeen elämäni pisimmät 15minuuttia. Tärinästä huolimatta onnistuin pitämään alusta loppuun kärkipaikan.

A-Finaaliin sitten 5ruudusta lopputuloksena 5sija. Jossain kohtaa tuli oltua neljäntenä, mutta sitten alkoikin se bensan piru loppua. Tämä oli tiedossa jo finaaliin lähtiessä, että saattaa löpö loppua kesken. Tankinkorkki päätti hieman falskata ja niinhän se loppuin noin 2minuuttia ennen erän päättymistä.

Mahtavat kisat ja seuraavia odotellessa.

Poissa JP80

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Lopputulokset OR5/4WD 1. 2013 Vääksy
« Vastaus #7 : 13.05.13 - klo: 22.49 »
Esitän myös kiitokset järjestäjille sekä organisaatiolle joka ko. radan on tälle vuodelle muokannut. Aivan törkeän mahtava rata. Pitkä pöytä aivan sika hieno syöttää yli. Mutta asiaan. Miinusta vaikea keksiä. Tuolla väkimäärällä varikko ihan ok, mutta käy aika pian ahtaaksi kun osallistujia hiukan enemmän. Tiedän että vaikea laajentaa mutta eikös se sopu sijaa anna. Positiivistä asiaa olisi vaikka koko palstan täyttäisi, mutta tiivistetään yhteen lauseeseen. Aivantörkeensikahienorata :cheesy: Omat alkuerät meni kikkaillessa uusien 155mm renkaiden ja säätöjen kanssa. En saanut mieiseksi koko päivänä. Finaaleihin vaihdon takaisin 180mm renkaat ja viimevuotiset iskarit / setupit. Kulkua rupesi sen jälkeen löytymään, nousu kuitenkin piti aloittaa aina C- finaalista asti. Siitä voitto ja sitten se tiukka B- finaali. Alku meni Elfvingin kanssa nahistellessa ja Myllymaa sekä Hanninen pääsi hiukan karkuun. Parivaljakon sain ajettua kiinni mutta ohi ei päässyt miltään puolelta, ei yltä eikä alta. Siinä tuli niitä virheitä tehtyä kun ohi ei pääse ja lopulta rikoin iskarit edesta yhden ja takaa toisen, sen jälkeen ajo mahdotonta. Hyvä selitys :wink: No lopulta sijoitus kahdeksas ja paras oma best lap ikinä, mutta loppupeleissä todella tyytyväinen päivään. Hienot kilpakumppanit ja mahtava sää. Kiitos vielä kaikille mukana olleille. Raisiossa nähdään :wink:
« Viimeksi muokattu: 13.05.13 - klo: 22.53 kirjoittanut JP80 »

Poissa atsi

  • Fullspeed RC
    • Profiili