Kirjoittaja Aihe: Radiolaitteista... Novak Elektra... APUA!  (Luettu 1604 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Radiolaitteista... Novak Elektra... APUA!
« : 22.06.04 - klo: 15.29 »
Itselläni on ollut viime aikoina rutkasti radiolaite ongelmia joten kysyisin että toimivatko kaikki 27 MHz vastarit ja lähettimet keskenään mikäli käytössä vain on sama taajuus (sama kide)?
Itselläni on Futaba R123F vastari (joka on 27 MHz AM) ja Kyosho Perfect lähetin (joka myös on 27 MHz AM), toimivatko nuo siis keskenään moitteettomasti?

Minun ongelmat ovat seuraavanlaisia:
Kun auto menee noin 20m kauemmas auto "ottaa ohjat omiin käsiinsä" ja lähtee teille tietämättömille. Olen kokeillut myös kaverin radiolaitteita ja tulos oli seuraava:
*Kaverin vastari, minun lähetin, minun kiteet ---> Toimii hienosti
*Kaverin lähetin ja vastari, minun kiteet ---> Toimii hienosti
*Minun akku kaverin radiolaitteet ---> Toimii hienosti
*Kaverin akku, minun vastari, minun lähetin sekä minun kiteet ---> Ei toimi
*Kaverin lähetin, mun vastari ja mun kiteet ---> Ei toimi
Kuka osais sanoa missä on vika? Itse epäilen kiteitä/vastaria mutta onko vika kiteissä tai vastarissa?
Kaverin kiteitä ja mun vastaria ei voi kokeille koska kiteiden ympäriltä pitäis hajottaa semmonen "kotelo".

Ja sit vielä semmonen kysymys että miten Novak Elektra säädin säädetään?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Radiolaitteista... Novak Elektra... APUA!
« Vastaus #1 : 22.06.04 - klo: 15.37 »
Koska kiteesi toimivat kaverisi laitteissa, vika ei ole niissä. Eli vika on ilmeisesti vastarissa. Ettei vain olisi vastarin antennijohto poikki.

Säädin säädetään seuraavasti:

- Sähköt päälle
- Paina nappia säätimestä kunnes punainen palaa (älä koske lähettimeen)
- Paina lähettimestä kaasu pohjaan, kunnes säätimessä syttyy vihreä.
- Paina lähettimestä jarru pohjaan, kunnes säätimessä vilkkuu vihreä.
- Päästä lähetin neutraalille, jolloin punainen syttyy ja ohjelmointi on valmis.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Radiolaitteista... Novak Elektra... APUA!
« Vastaus #2 : 22.06.04 - klo: 15.40 »
Lainaus
Kuka osais sanoa missä on vika?

Sinun vastari. Siltä ainakin vaikuttaisi tuon perusteella mitä juuri kirjoitit.

Kannattaisi kokeilla muuten sinun kamoillasi, mutta kaverin vastarilla. Mainitsit noista kiteistä sen verran, että ne on jossain kotelossa ja sen takia eivät sovi yksiin. Kiteiden koteloinnit kuitenkin ovat sellaisia yleensä, että niistä saa kiteen pois rikkomatta itse kidettä taikka sen koteloa, eli siis suosittelisin nyt vain irroittamaan sen kiteen siitä kotelosta ja kokeilemaan yllä ehdoittamallani tavalla jotta saisit asiaan varmuuden. Kiteen myöskin saa takaisin koteloon painamalla.

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Radiolaitteista... Novak Elektra... APUA!
« Vastaus #3 : 23.06.04 - klo: 14.30 »
Tuo Futaba R123F vastaanotin on kyllä FM ei AM. Eli ei ole ihme jos ei oikein toimi
Xray