Päävalikko

Kyosho pure 10 GP Alpha 3 viriosat ja muut...

Aloittaja primerap10gtr, 03.07.04 - klo: 18.23

primerap10gtr

Moikka kaikille! Olen vasta aloittelija ja hommasin pari päivää sitten tommotin Kyosho pure 10 GP Alpha 3 polttis auton.
Nyt kiinnostas tietää saisko siihen sopimaan esim. isompia vanteita jostakin muusta mallista että pystys paremmin ajaan soralla?Nyt alusta on nostettu korkeimmilleen ja kori ylä asennossa.
Sit toinen kysymys että kannattaako ostaa kyoshon oma viripilli ja minkälainen vaikutus sillä on kulkuun vai sit jonku muun valmistajan jos käy suoraan kiinni ilman modausta?
Hieno foorumi teillä.
Kiitos vastauksista jo etukäteen. :)

kukkalapio

Hieno foorumi(mme) on myös sinun! Auto tunnetaan kait yleisemmin nimellä pureten alpha GP 3, ainaki mä oon totunu sillee sanoo. En tiiä sanonko ihan väärin.
Käyttämällä haku-toimintoa löydät kyllä satoja ja satoja viestejä pureten alphoista. Niille on ihan omia topicejakin, ni niitä kannattaa kans lukee. Itse virittämisestä en osaa kauheesti sanoo.

primerap10gtr

Löytyykö pureteniin sopivaa alku käyrää mistään elikkä siihen vakio "viripilliin" pyöreä "pakosarja"? Se vakio neliskanttinen ei vissiin virtaa kauheen hyvin. Kumpi on teidän mielestänne järkevämpi ostos 2 vaihteinen loota vai viri pilli sarja molemmat maksaa sen 60ekee?Kuulalaakerit on jo vaihdettu.
Haulla ei löydy oikein selvää vastausta näihin kysymyksiin...
Mistä kannattaa ostaa osia suomessa kyoshoihin ja paljoko on tullut kulkuja lisää vaihteistolla ja putkella?Kiitti vastauksista. :)

Poju12

Lainaus käyttäjältä: "primerap10gtr"Löytyykö pureteniin sopivaa alku käyrää mistään elikkä siihen vakio "viripilliin" pyöreä "pakosarja"? Se vakio neliskanttinen ei vissiin virtaa kauheen hyvin. Kumpi on teidän mielestänne järkevämpi ostos 2 vaihteinen loota vai viri pilli sarja molemmat maksaa sen 60ekee?Kuulalaakerit on jo vaihdettu.
Haulla ei löydy oikein selvää vastausta näihin kysymyksiin...
Mistä kannattaa ostaa osia suomessa kyoshoihin ja paljoko on tullut kulkuja lisää vaihteistolla ja putkella?Kiitti vastauksista. :)
Minä sanon että viripilli koska itse tein silleen että ekaks viripilli ja nyt olis hankittava uus kone(mulla on Pure 1) ja 2 tomaatti.

primerap10gtr

Onko sillä viripillillä tosiaan suurempi vaikutus kulkuun ja kiihtyvyyteen ku 2 vaihteisella lootalla?Tuntus vaan että nytki loppuu välitykset että muuten kulkis.

Poju12

Lainaus käyttäjältä: "primerap10gtr"Onko sillä viripillillä tosiaan suurempi vaikutus kulkuun ja kiihtyvyyteen ku 2 vaihteisella lootalla?Tuntus vaan että nytki loppuu välitykset että muuten kulkis.
Kyllä mun mielestä kannattais ostaa viripilli ja sit 2- tomaatti, mutta tee sillee ku on rahaa et jos on ylimääräistä lompsassa nii osta kummatkin :wink:

Mika R


primerap10gtr

Auttaskohan se paljo jos vaihtas ton alku käyrän paremmin virtaavaan? Toi vakiopillihän on ns viripilli. Kasvaako äänet kauheen isoiksi jos laittaa tehopillin.

Mika R

se kyoshon vakio "pilli" ei ole varsinainen pilli vaan sellaiseksi lähinnä naamioitu perus muffleri. Kunnollinen pilli lähentelee K:lta 100e kun toi vakio irtoaa jollain 15e :llä, sekin kertoo jo aika paljon.
Tehoero on huomattava. Ääni ei kasva, ei muutu juurikaan. Luonnollisesti ns. tubulaarinen paremmin virtaava käyrä auttaa varmasti, ei tollaset kulmat käyrässä tee hyvää virtaukselle. lisäksi käyrän suuaukko kannattaa portata jos ei ole valmiiksi portattu (avata suuaukon reunoja esim. dremelillä)

primerap10gtr

Oisko se kyoshon oma 65 euron viripilli tohon pureteniin hyvä?Ei nyt haluis kuitenkaan mitään äly kallista pilliä ostaa. Vaikuttaako viripilli huippunopeuteen vai pelkästään kiihtyvyyteen?Tää on kyllä hyvä foorumi ku tuntuu olevan tietoa ja halua neuvoa aloittelijaa.
Kiitos siitä. :) Kyselin tosta yhdeltä joka oli vaihtannu 2 vaihteisen lootan pureten 3 gphen ja sillä oli kuulalaakerit ja vakiopilli. Sano että huippuja tuli 10kmh lisää.

Mika R

joo, varmaan ihan ok, mutta katso muitakin merkkejä kuin K, ovat usein etenkin pillien osalta hinta-laatu -suhteessa halvempia.
Huippunopeushan on loppujen lopuksi kiinni välitysksistä; juuri niitä saat muokattua paremmin vaihteella, 1-vaihteinen on aina kompromissi, 2-vaihteisella saat sekä kiihtyvyyttä että huippunopeutta.10 km/h on täysin mahdollinen.

hanzu12

Mäkin ostin ton pureten alpha 3. Aluksi toimi aika hyvin mutta nyt moottori kuumenee tosi nopeaa ja tehot on aika vähäiset :cry: . Tilasin nyt kylmemmän tulpan niin saa sitten lämmöt kuriin. Ostin myös varamoottoriksi HPI 15FE  :lol: . Pitää nyt kokeilla kummalla menee paremmin on toi HPI visiin vähän parempi. Onko jollain kokemusta moottorista?
Tilaan kanssa ton 2 vaihteisen laatikon kun tuntuu että vauhti loppuu kesken.

Mika R

15FE ei ole tehokkaimmasta päästä vaikka Alphaan kyllä riittävä, ja siinä 1-neulainen kaasari; lämpöongelmia voi tulla siinäkin. Kun se ajaa sisään huolella ~6 tankillista ja jäähdytys välillä, niin pitäs ihan kelpo käynti olla ja luotettava. Jos nyk. motissasi on 2-neulaa, niin rikasta alaneulaa, se yleensä lämmittää koneen. Tyhjäkäynnillä renkaat eivät saa pyöriä ilmassa, sekin lämmitää koneen jos ottaa kiinni.

hanzu12

Nykyisessä moottorissa on vain se yksi neula. Motti on tällä hetkellä GX15. Autolla on ajettu jo 4 tankillista ja moottori on puolen tankin jälkeen jo vähän yli 150 astetta. Parilla ekalla tankillisella ei ollut lämpö ongelmia. Tiedoissa ainakin toi HPI 15FE on tehokkaampi kuin kyoshon GX15

C-Art

Eikös tuo lämpö ole ihan liikaa? :shock:

Oikeat lämmöt on siinä 100-120. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta jos käy liian kuumana niin pilaa koneen hyvin vähällä ajomäärällä.

hanzu12

Niinpä sitä mä tässä oonkin miettinyt että mistä se johtuu että nuo lämmöt nousee noin korkeeksi. Aluksi auto toimi moitteettomasti. Nyt ei viitti ajella kun nuo lämmöt nousee niin korkeeksi. Harmittaa niinkun auto on uusi eikä silti toimi kunnolla. Tekisi mieli päästä ajelemaan  :twisted: .

hanzu12

Ei kyllä lukemat ovat ikäväkyllä celciusta  :lol: . Saa nähä auttaako kylmee tulppa.

Mika R

Oliko 1 vai 2 naulaa? Jos 2, säädä rikkaammalle sitä alaneulaa (ei pääneulaa) jos 1/2 - 1 kierros

primerap10gtr

Tilasinpa sitten molemmat sekä 2 vaihteisen lootan ja kyoshon oman viripillin ja lisäksi F5 hehkutulpan joka on siis pykälän verran kylmempi. Saa nähdä miten alkaa alpha kaikilla virityksillä ja kuulilla liikkuun. :) Onkohan kukaan muu laittannu noita kaikkia palikkoja?

hanzu12

Eihän tossa kyöshon koneessa ole kuin tyhjäkäynti ja seos ruuvi.

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"Ei kyllä lukemat ovat ikäväkyllä celciusta  :lol: . Saa nähä auttaako kylmee tulppa.
Ettei sulla oo vain seos liian laihalla, oli yksi tai kaksineulanen. Ja ajoitko konetta ollenkaan sisään :?:

hanzu12

Kyllä on välillä olut niin rikkaalla että röpöttänyt oikeen kunnolla.

Kaveri osti kanssa smalla reisulla puretenin aivan saman. Antoi este käydä puolitankkia kunnes ei jaksanut odottaa vann rupesi jo pyöritteleen asfaltilla ja kokeilemaan huippuja. (katon kauttakin meni muutaman kerran  :lol: ) Nyt se on ajellut jo 2litraa ja silti pelaa hyvin.
Ite oon ajanut ehkä 5 tankillista ja niistä 3 tankillista toimi hyvin, Kunnes yhtäkkiä rupes kuumeneen aivan hirveesti. Nyt ei viitti enää ees ajella. Oli kyllä kone alussa niin jäykkä että tuntui  vetonarun menevän poikki. Kaverin kone pyöri leikiten mun omaan verrattun.
Johtuusko se kuumeneminen muka liian vähäisestä sisään ajosta. Ihmetten vaan kun se kaverin auto toimii ja menee niin hyvin.

Nyt kun tutkiin vähän konetta niin ei siellä ollut kannen tiivistettä ollenkaan. Ohjeissa se oli kyllä merkitty.

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"Kyllä on välillä olut niin rikkaalla että röpöttänyt oikeen kunnolla.

Kaveri osti kanssa smalla reisulla puretenin aivan saman. Antoi este käydä puolitankkia kunnes ei jaksanut odottaa vann rupesi jo pyöritteleen asfaltilla ja kokeilemaan huippuja. (katon kauttakin meni muutaman kerran  :lol: ) Nyt se on ajellut jo 2litraa ja silti pelaa hyvin.
Ite oon ajanut ehkä 5 tankillista ja niistä 3 tankillista toimi hyvin, Kunnes yhtäkkiä rupes kuumeneen aivan hirveesti. Nyt ei viitti enää ees ajella. Oli kyllä kone alussa niin jäykkä että tuntui  vetonarun menevän poikki. Kaverin kone pyöri leikiten mun omaan verrattun.

Nyt kun tutkiin vähän konetta niin ei siellä ollut kannen tiivistettä ollenkaan. Ohjeissa se oli kyllä merkitty.
Olihan auto siis uus? Valmistusvika? Ehkä väärän tai huonon sisäänajon syytä? Vai piditkö ensin pari tankkia pukilla eeerittäin rikkaalla ja sit pitää vielä ehkä 5 tankkii hissutella ja jäähdytellä tankkien välissä ja seki tosi rikkaalla. Mutta kuitenkin tankkien väleillä voi aina pikkasen laihentaa..

hanzu12

Auto ilo aivan uusi. Ihmettelen vaan sitä kun itte ajelin pari tankkia tyhjäkäyniillä ja oikeen rikkaalla. Kaveri ei ajanut oikeastaan yhtään sisään ja silti toimii aivan hyvin. Ei kai se mun motti rikki olisi liian vähäisestä sisään ajosta kun kaverin auto toimii vieläkin. Autot ostettiin yhtä aikaa ja yhtä aikaa ruvettiin ajeleen.

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"Auto ilo aivan uusi. Ihmettelen vaan sitä kun itte ajelin pari tankkia tyhjäkäyniillä ja oikeen rikkaalla. Kaveri ei ajanut oikeastaan yhtään sisään ja silti toimii aivan hyvin. Ei kai se mun motti rikki olisi liian vähäisestä sisään ajosta kun kaverin auto toimii vieläkin. Autot ostettiin yhtä aikaa ja yhtä aikaa ruvettiin ajeleen.
Mut se on ihan konekohtasta. Aina se sisäänajo pitää koneen iän kunnollisena ja aina se on pakko tehä! Kaverilla on joku ihmeyksilö, mutta ei senkään ikä varmaan loppujen lopuksi päätä huimaa. Ja ootko varma, että siinä on täydet tehot, mitä siitä autosta hyvän sisäänajon tuloksena voi saada irti? :P  Mutta mutta. Kokeile laittaa se tiiviste sinne, jos ei oo ni osta. Jos sielä on kato liikaa puristuksia, ni se ei "jaksa" käydä ja kone kuumenee.

hanzu12

Kokeilin joo tiivistettä. Meni huonompaan suuntaa. Mun autos on ehkä puolet sen verran tehoa kun kaverin autos.

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"Kokeilin joo tiivistettä. Meni huonompaan suuntaa. Mun autos on ehkä puolet sen verran tehoa kun kaverin autos.
Aijaa.. Falskaako se jostain välistä? Onko pytty/mäntä sarja varmasti kohallaan, ettei oo pakoaukko kaasariin päin. On siis puristuksia normaalin verran? Koita vaan rikastaa seosta niin paljon, että lämmöt laskee.. Jos auto käynnissä laitat sormen ilmanputsarin paikalle, ni sammuuko välittömästi? Jos se vielä vähän aikaa sinnittelee käynnissä tai jatkaa käymistään, ni sielä on kunnon ilmavuoto jossain päin kaasaria. Sekin voi kuumentaa konetta, kun ei saa polttoainetta ilmavuodon takia.

hanzu12

Kyllä pytty on kohdalaan. Purkaisn hetki sitten koneen ja huomasin että se mäntä jumittaa sinne ylä kohtaan onka tämä normaalia. Jos kansi on irti ja vetää narusta niin sylinteri putki nousee aina siinä lopussa vähän mukaan vaikka yrittää sormella pitää vastaan. Tunttuu kyllä että puristukset olisi vähentynyt huomattavasti. Kaasari ei kyllä päästä ilmaa.
Loppuu ymmärrys ja hermot :evil:

Mika R

On normaalia, mäntä kulkee sylinterissä jumittumatta vasta kun kone on lämmin ja sylinteri laajentunut oikeihin mittoihinsa juuri sen verran että mäntä mahtuu kulkemaan "vapaasti" loppuun asti. Jos näin ei olisi, kone olisi väljä. Toki tämä efekti vähenee pian kun ajat litroja sillä koneella ja lopulta se sitten onkin väljä.

kukkalapio

No ehkä se on sitten vaan synnynnäinen susi. Koko kone. :mrgreen:
Ootko tarkistanu, että pillissä ei oo jotain valuvirheitä tai jotain tukoksia? Esim. sen putken mistä pakokaasut tulee lopullisesti pihalle, ni sen reikä voi olla vaikka liian pieni.
Mutta se on joka tapauksessa totta, että ei tuommoisilla lämmöillä oo oikein ajelemista.
Jos et muuta keksi, ni kokeile sillä kaveris pillillä. Jos on taas sama vika, ni kokeilkaa toistenne pytty/mäntä sarjoilla. Ja mitä ikinä mieleen juolahtaakin vaihtaa... Sillee sen vian on teoriassa pakko löytyä. Jos sieltä koneesta on laakeri rikki. Ruostunu jos oot käyttäny jotain qwik firee ja unohtanu after run oilit...
Ettei se auto sit jumita jotenkin ihan täydellisesti?