Kirjoittaja Aihe: vesiraketti  (Luettu 63894 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #240 : 21.07.10 - klo: 01.12 »
Tottakai ne kokeilut tehdään ku isi ei ole kotona :grin:
...Ja selitetään jälkeenpäin, mistä vauriot on tullu.  :lol:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Otzeus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #241 : 27.07.10 - klo: 10.01 »
Minä vuosi sitten väkersin itselleni, hyvin lähti! Laukaisu piti vain suorittaa manuaalisesti(vetämällä letku irti):D Jos joku tarvitsee voin laittaa ohjeet yms.
Kyosho old-school monster, rc18, Kyosho pta 3, Cen Mini Madness, ja joku mattis löytyy myös hyllyn perältä.

Poissa pudresful

  • Jäsen
    • Profiili
    • vesi raketit
Vs: vesiraketti
« Vastaus #242 : 31.07.10 - klo: 22.33 »
Itse juuri olen noista oikeen harrastuksen tehnyt 0.5 litrasesta tonne 6 litrasee löytyy tosi hyviä letoja on saatu jo 150m rikki 7 litranen ei okee enää jaksa lähtee ku liikaa vettä pitäs kai tehä apuraketit... tuolta löytyy omia videoita http://www.youtube.com/user/pudresful ja lisää tulee. Air commad water rockets tekee okeen ammatikseen kai noita joku eläke läinen austraaliasta ihanku olis taivaasta tulleet heidän raketit :shocked: tuossa heidän videoita http://www.youtube.com/user/gk123434534
AXN Floater, Airum piper j-3cub, Traxxas slas brushless, HL mad truck,Kyosho Mini inferno  & Parkfun scout

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #243 : 10.08.10 - klo: 16.53 »
Nyt tuli leikittyä vesiraketilla. Mites paljon nykyaikanen 1,5l muovipullo kestää painetta? uskalsin laittaa 6 baaria mut sit raketti hävis jonnekki.

Poissa mongomongo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #244 : 15.08.10 - klo: 20.56 »
Pitihän sitä itsekkin kokeilla raketin väsäämistä.
Ensin pari testiä pelkällä pullolla, viinipullonkorkilla ja jalkapallopumpulla.
Hyvinhän se jo noilla lensi, mutta pitihän sitä vähän kehitellä ideaa.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iBPTSWFlQEQ[/youtube]


Ainekset: vanhanmallinen 1,5l cocacola-pullo, pulloon liimalla muovinen viemärinputken pätkä, liimalla putkeen siivet ja nippuside laukaisu systeemi.

Painetta oli enimmillään n.7,5bar, täyttö/laukaisu systeemi ei oikein kestänyt enempää. Rupesi jo natisemaan ja pihisemään..
BL

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #245 : 15.08.10 - klo: 21.05 »
Muistetaan sitten pitää suojalaseja päässä, ettei tarvii isille selittää miksi sille soitetaan silmäklinikalta :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa mongomongo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #246 : 16.08.10 - klo: 09.34 »
Joo-o, kyllä näissä leikeissä piilee todellinen vaara.
Perus pyöräpumpulla saa jo helposti n.7 baaria.
Sillä paineella mahdolliset sirpalee lentelee aika vaarallisesti.
BL

Poissa pudresful

  • Jäsen
    • Profiili
    • vesi raketit
Vs: vesiraketti
« Vastaus #247 : 06.07.11 - klo: 13.44 »
Joo-o, kyllä näissä leikeissä piilee todellinen vaara.
Perus pyöräpumpulla saa jo helposti n.7 baaria.
Sillä paineella mahdolliset sirpalee lentelee aika vaarallisesti.

Ja jos korvan vieressä losahtaa niin kuulo pois
AXN Floater, Airum piper j-3cub, Traxxas slas brushless, HL mad truck,Kyosho Mini inferno  & Parkfun scout

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #248 : 06.07.11 - klo: 16.17 »
Kuinkas paljon sitä painetta tuollaiseen pulloon uskaltas tunkea? Yli 7 bar taitaa olla liikaa... itse ammuskeli  3-4 baarilla
Passiivista harrastelua

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #249 : 06.07.11 - klo: 20.30 »
Mulla oli 6bar tavallisessa 1,5l kola pulloon, enempää ei kompurasta lähteny.

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #250 : 06.07.11 - klo: 21.20 »
Veljen kanssa joskus pari vuotta sitten tehtiin sellanen noin 1,6metriä pitä raketti 1,5litran muovipulloista. Sinne meni joku 8,5-9baaria. Kyllä siinäkin ytyä oli kun sainois hänelle että "laitetaan se mun selkään jotenkin kiinni" niin veli vastas et ovei. Siinä just ponnistin ennenkö raketti lähti niin ihan mukava lento siitä tuli. onnek oli kypärä päässä. Oi voinu pahemminki käydä kun siitä voltin ois kiepsahtanu.
Ny muuten hajos joku :D

Poissa väinö

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #251 : 07.07.11 - klo: 09.48 »
Onks kukaan uskaltanu laittaa kameraa rakettiinsa?
Vois tulla aika hieno video :wink:

Poissa väinö

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #252 : 07.07.11 - klo: 15.06 »
Koitettiin tänään rakentaa oma vesiraketti kaverin kaa mut se venttiili mikä yhistää pullon ja pumpun vuotaa.
miten ootte ite tehny sen???

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #253 : 07.07.11 - klo: 15.35 »
Koitettiin tänään rakentaa oma vesiraketti kaverin kaa mut se venttiili mikä yhistää pullon ja pumpun vuotaa.
miten ootte ite tehny sen???
Reikä normi limsapullon korkkiin(jätä se muovinen tiivisteläpyskä sinne väliin), pistä puutarhaletkun suutin reijästä läpi, ja tuki epoksilla.
Passiivista harrastelua

Poissa väinö

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #254 : 07.07.11 - klo: 21.32 »
Siis tarkotin ilmapumppua mutta löydettiin ihan hyvä tiiviste vähän myöhemmin.
Meiän 1,5 litran "red rocket"(spreijattiin punaseks) lens huimat 10 metriä. Pulloon ei kai saanu tarpeeks ilmaa kun se lähti itestään aina sitte ku siellä oli tarpeeks iso paine.

Poissa Atzku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #255 : 07.07.11 - klo: 22.29 »
Joskus kavereitten kans kasattii tollane.. 0.5l pullon korkkiin reikä ja siihe liimattii pyörän venttiili. Korkin ollessa auki sisään jonkun verran vettä ja sit kompuralla nii paljon ilmaa kun vaan uskals laittaa . -> Venttiili auki ja päästää kädestä nii kivasti lens.. Tosin muutaman kerran jälkee hävis.. :undecided:
Vakio on vain lähtökohta! / Tamiya TA-04, M-03

Poissa väinö

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #256 : 08.07.11 - klo: 15.23 »
Löysin tänään jotain pehmustetta varastosta, käärin mun digikameran siihen ja pistin raketin nokkaan. :evil:
Tuli ihan hyviä kuvia. :grin: Tossa kaks parasta: http://www.youtube.com/watch?v=0s9PEX13yIo

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #257 : 09.07.11 - klo: 14.54 »
Ite oon käyttäny fairy pullokorkkia limsapullos, jonka jälkeen suipolla suuttimella n.8 bar paine ja irti. Pulloon kannattaa kans liittää kaks rakettitikkua peräkkäin ni menee suoraan.
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #258 : 10.07.11 - klo: 16.53 »
Ite oon käyttäny fairy pullokorkkia limsapullos, jonka jälkeen suipolla suuttimella n.8 bar paine ja irti. Pulloon kannattaa kans liittää kaks rakettitikkua peräkkäin ni menee suoraan.
Miten tässä sitten laukaisu? Lähtee kun on haluaa vai onko sulla siinä joku mekanismi?
Passiivista harrastelua

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #259 : 10.07.11 - klo: 19.46 »
Ite oon käyttäny fairy pullokorkkia limsapullos, jonka jälkeen suipolla suuttimella n.8 bar paine ja irti. Pulloon kannattaa kans liittää kaks rakettitikkua peräkkäin ni menee suoraan.
Miten tässä sitten laukaisu? Lähtee kun on haluaa vai onko sulla siinä joku mekanismi?
Pidät sen pullon väärin päin maassa ja painat suutinta kiinni siihen aukkoon koko ajan kaverin pumpatessa. Laukaisussa lopetetaan eka pumppaus sitten pullo ympäri,pumpun letku irti ja pullo taivalle.
HUOM!
Pulloon ei kannata laittaa yli 11 bar painetta, pullo ei oikeen kestä enempää.

E: tollanen ois ok ostaa:http://www.youtube.com/watch?v=HBCP_ReTEio
pulju.netissä ainakin oli joskus myynnissä
« Viimeksi muokattu: 10.07.11 - klo: 19.49 kirjoittanut sponge »
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #260 : 11.07.11 - klo: 18.51 »
Ite oon käyttäny fairy pullokorkkia limsapullos, jonka jälkeen suipolla suuttimella n.8 bar paine ja irti. Pulloon kannattaa kans liittää kaks rakettitikkua peräkkäin ni menee suoraan.
Miten tässä sitten laukaisu? Lähtee kun on haluaa vai onko sulla siinä joku mekanismi?
Pidät sen pullon väärin päin maassa ja painat suutinta kiinni siihen aukkoon koko ajan kaverin pumpatessa. Laukaisussa lopetetaan eka pumppaus sitten pullo ympäri,pumpun letku irti ja pullo taivalle.
HUOM!
Pulloon ei kannata laittaa yli 11 bar painetta, pullo ei oikeen kestä enempää.

E: tollanen ois ok ostaa:http://www.youtube.com/watch?v=HBCP_ReTEio
pulju.netissä ainakin oli joskus myynnissä
Itse suosin viel ihan puutarhaletkun liitintä, voi pumpata niin paljon painetta kuin haluaa ja helppo laukaista.
Passiivista harrastelua

Poissa väinö

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #261 : 13.07.11 - klo: 11.14 »
Itse suosin viel ihan puutarhaletkun liitintä, voi pumpata niin paljon painetta kuin haluaa ja helppo laukaista.
Siis saisko kuvan siitä kun en oikeen tajuu? :tongue:

Poissa juuttaanjunttura

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #262 : 17.07.11 - klo: 13.59 »
Toimiskohan paineilmakäyttöön tarkotettu pikaliitin? Eli runko-osa maahan tukevaan alustaan pultattuna ja pistoke jykevällä epoksilla itse "raketissa". Kun rungon lukituksen vetää alas, pistoke irtoaa ja raketti lähtee.
Samalla pistoke toimisi suuttimena etta suihku kestää pidempään. Esim. CEJN 408 sarja. Tietääkö joku näistä värkeistä enemmänkin?

 :shocked:
|Tamiya TT-01E|Li-Po|2.4Ghz|6800kv BL| 

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #263 : 28.07.11 - klo: 19.37 »
Toimiskohan paineilmakäyttöön tarkotettu pikaliitin? Eli runko-osa maahan tukevaan alustaan pultattuna ja pistoke jykevällä epoksilla itse "raketissa". Kun rungon lukituksen vetää alas, pistoke irtoaa ja raketti lähtee.
Samalla pistoke toimisi suuttimena etta suihku kestää pidempään. Esim. CEJN 408 sarja. Tietääkö joku näistä värkeistä enemmänkin?

 :shocked:
Olin kesätöissä eräässä hydrauliikkafirmassa, siell oli hydrauliikka ja pneumatiikka käyttöön pikaliittimiä, ne vain ovat terästä, eli painavat niin paljon, että jos tippuu esim. auton päälle, niin tulee kyllä rumaa jälkeä.
Passiivista harrastelua

Poissa RcJack

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: vesiraketti
« Vastaus #264 : 12.12.11 - klo: 15.59 »
On testattu ja toimiviakin on tehty. Laitettiin kerran kolme 2euron kolikkoa painoksi kärkeen ja yllätys yllätys raketti lensi puuhun ja kuus euroo jäi sinne....
Vesiraketit on ihan kivoja mutta siinä kastuu aika helposti.
|HPI Savage X 4.6 2.4GHz| |Kyosho PureTen Alpha EP 3| |Kyosho Mini-Z Subaru|