Kirjoittaja Aihe: Kuinka tilata  (Luettu 2336 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kuinka tilata
« : 21.07.04 - klo: 17.18 »
Ulkopuolelta EU:n mahdollisimman vähillä kuluilla?
Tein pienenpienen tilauksen. Tulipa ja iskipä verottaja ja tullilaitos. Joudumpa vielä itse paketin noutamaan lähimmästä tullista. Olisipa mahtunut tavarat miltei vaikka kirjekuoressa...
Kuinka tämä on tavallista? Kun olin lukenut jotta esmes ameriikasta (Tower Hobby) voi tilata tuostavaan, hakea tavarat omasta postista ja silläviisii?
Kyllä oli tämä ensiUSAtilaus pettymysten pettymys. (tavara vielä tullissa)
Neuvoja?
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Kuinka tilata
« Vastaus #1 : 21.07.04 - klo: 17.27 »
Ensimmäinen neuvo on ostaa Suomesta jos sen vaan täältä saa.
Toisekseen tavaran koko ei ratkaise vaan hinta. Jos hinta postikuluinen on yli 38€ (tjsp) niin siitä joutuu maksaamaan tullin ja arvonlisäveron.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kuinka tilata
« Vastaus #2 : 21.07.04 - klo: 17.51 »
"Ensimmäinen neuvo on ostaa Suomesta jos sen vaan täältä saa." -Jep ja TOTTAKAI. Ensitestin vain tuolta ameriikasta tein... -Kumpa hinnat olisivat yhtään järkevämmällä tasolla Meillä Täällä Kotosalla.
Silti, vaikka sen paketin haen 100km päästä, maksan tullit ja verot, tulee halvemmaksi. Turhaa kitinää joo, mutta kun olen saanut sen käsityksen jotta ulkomailta tilaaminen olisi heleppoa kuin heinänteko, ei kyllä tällaisen rulijanssin kanssa. Lisäpäiviäkin tulee lähetykselle kun lähettelee vielä kotimaassa sopivaan paikkaan paketin noudettavaksi...

Missä sijaitsee SUOMEN halvin Kyosho -varaosien myyjä?
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Re: Kuinka tilata
« Vastaus #3 : 21.07.04 - klo: 17.58 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Kun olin lukenut jotta esmes ameriikasta (Tower Hobby) voi tilata tuostavaan, hakea tavarat omasta postista ja silläviisii?


En tiedä mistä olet lukenut mutta kyllä täällä ainakin mielestäni on painotettu sitä että tulliin voi nasahtaa ja siitä tulee extrakustannuksia.

Lainaus
Turhaa kitinää joo, mutta kun olen saanut sen käsityksen jotta ulkomailta tilaaminen olisi heleppoa kuin heinänteko, ei kyllä tällaisen rulijanssin kanssa.


Onhan se kun tietää miten toimitaan. Toki pidemmät välimatkat tekevät asian hankalammaksi.

Kannattaa kokeilla esim hakea sanoja towerhobbies ja lukaista ketjut läpi.

Tästäkin asiasta tosin voisi vaikka väsätä FAQ:n kun on aika yleinen kysymyksen aihe.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Mika R

  • Vieras
Kuinka tilata
« Vastaus #4 : 21.07.04 - klo: 18.06 »
Joo, FAQ olisi ihan jees, hyvä idea!

Ei se Towerista tai ulkomailta tilaaminen aina niin kivutonta ole. Jokainen tilaus on aina erilainen ... välillä toimii hyvin, välillä saa vain rupia takapuoleen.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kuinka tilata
« Vastaus #5 : 21.07.04 - klo: 18.11 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
"
Missä sijaitsee SUOMEN halvin Kyosho -varaosien myyjä?


Suomessa ei ole halpaa/halvinta Kyosho -varaosien myyjää.
SC10 4x4

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kuinka tilata
« Vastaus #6 : 21.07.04 - klo: 18.13 »
--Missä sijaitsee SUOMEN halvin Kyosho -varaosien myyjä?

"Suomessa ei ole halpaa/halvinta Kyosho -varaosien myyjää." -siihen tulokseen minäkin tulin ja aloitin ulkomaanostokoittamisen... Eli en ihan väärässä ole "painostaessani" kotimaisia myyjiä halvempiin osiin?? ;)
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kuinka tilata
« Vastaus #7 : 22.07.04 - klo: 12.26 »
Kannattaa ettiä EU:n sisällä oleva liike (esim. saksa) ja tilata sieltä.
Sieltä saa tilata kamaa niin paljon kun huvittaa ja muita kuluja ei ole kun postikulut.
HPI Nitro MT2

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kuinka tilata
« Vastaus #8 : 22.07.04 - klo: 12.58 »
"Kannattaa ettiä EU:n sisällä oleva liike (esim. saksa) ja tilata sieltä. Sieltä saa tilata kamaa niin paljon kun huvittaa ja muita kuluja ei ole kun postikulut." -oiskos ehotuksia liikkeen nimeks, josta Kyosho -varaosia voisi tilata edullisesti ja luotettavasti EU:n sisäpuolelta?

Ja sikseen. Tullin kertoman mukaan: "EU-alueen ulkopuolelta tuleva tavara on tulliselvitettävä ja siitä kannetaan maahantuontiverot, useimmiten tulli ja arvonlisävero." - "Useat lelujen osat kohdistetaan samaan nimikkeeseen kuin itse lelu. Lelu-nimikkeisiin kohdistettavien tavaroiden yleinen tulli on 0 %" - "Jos verojen summa jää alle 10 euron veroja ei kanneta."
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kuinka tilata
« Vastaus #9 : 22.07.04 - klo: 13.55 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
"Kannattaa ettiä EU:n sisällä oleva liike (esim. saksa) ja tilata sieltä. Sieltä saa tilata kamaa niin paljon kun huvittaa ja muita kuluja ei ole kun postikulut." -oiskos ehotuksia liikkeen nimeks, josta Kyosho -varaosia voisi tilata edullisesti ja luotettavasti EU:n sisäpuolelta?

Ja sikseen. Tullin kertoman mukaan: "EU-alueen ulkopuolelta tuleva tavara on tulliselvitettävä ja siitä kannetaan maahantuontiverot, useimmiten tulli ja arvonlisävero." - "Useat lelujen osat kohdistetaan samaan nimikkeeseen kuin itse lelu. Lelu-nimikkeisiin kohdistettavien tavaroiden yleinen tulli on 0 %" - "Jos verojen summa jää alle 10 euron veroja ei kanneta."


www.cmc-versand.de

Joo-o, mutta alv. on aina se 22%. Eli karkeasti, jos tilauksen arvo lähetyskuluineen on yli 48€, menee pelkkä alv. jo yli sen 10€.
Tosin Honkkarista kun tilaa, tullauslapussa on tilauksen arvona usein 1 dollari tai jotain sotkua.
SC10 4x4

Poissa make xd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kuinka tilata
« Vastaus #10 : 14.08.07 - klo: 13.40 »
Onko kukaan ikinä tilannu Englannista Schumacherilta mitään? Mulla on Schumacher Havoc monsteri ja nyt kun tilasin jr-hobbylta siihen yhden osan niin siinähän kestää ikuisuuden että se osaa tulee tänne meidän päähän postiin. Eli sitä kysyn vaan että onko kannattavampaa tilata suoraan Englannista jatkossa niitä osia? Kuinka paljon tulee erinlaisia maksuja?

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vs: Kuinka tilata
« Vastaus #11 : 14.08.07 - klo: 14.50 »
Kannattaa ehdottomasti tilata suoraan Schumacherilta. Ainakin aikoinaan tavarat tulivat mallikkaasti.

Kuluja tulee itse osan hinta ja postikulut. Iso-Britania kuuluu EU:hun, jotenka tavara liikkuu vapaasti ;-)

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuinka tilata
« Vastaus #12 : 14.08.07 - klo: 18.02 »
Jep, kannattaa enemmän tilata ulkomailta, kun jr-hobbysta.  (On ollu saman puljun kanssa ongelmia) :evil:
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa make xd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kuinka tilata
« Vastaus #13 : 14.08.07 - klo: 19.03 »
Kuinka kauan sen osan kiikuttaminen tänne meille Suomeen oikein kestää jos tilaa sieltä Schumilta?