Kirjoittaja Aihe: pure alpha 3  (Luettu 9317 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #30 : 08.09.04 - klo: 16.47 »
käykö pureen esim. rc-pisteen proline korit
Are you sure?

Poissa anon 71

  • Jäsen
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #31 : 08.09.04 - klo: 18.18 »
Voiko pureen pistää monsun iskarit? :shock:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #32 : 08.09.04 - klo: 18.29 »
Lainaus käyttäjältä: "anon 71"
Voiko pureen pistää monsun iskarit? :shock:
Tuskimpa kauheesti hyödyttäis, ku joustovaraa ei kumminkaan ole enempää..

Poissa anon 71

  • Jäsen
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #33 : 08.09.04 - klo: 19.58 »
Mut jos maavaraa nostais.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #34 : 08.09.04 - klo: 20.06 »
Lainaus käyttäjältä: "anon 71"
Mut jos maavaraa nostais.
Eiköhän vakioiskareillakin saa siitä sen maavaran irti, mitä siinä pystyy käyttämään. Menee muuten akselit liian vinoon ja pomppii paikaltaan ja kuluttaa kupit.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
pure alpha 3
« Vastaus #35 : 08.09.04 - klo: 20.07 »
Kaippa siellä diffin ulostulot hajois, eikä se tai no...

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
pure alpha 3
« Vastaus #36 : 08.09.04 - klo: 22.26 »
Nyt sain sen ajettua sisään vihdoin ja viimein ja on tälläinen ongelma kun auto on käynnissä ja kun painaa kaasua niin se ei lähe vaan rupee pikkuhiljaa kerää kierroksia ja kun painaa lisää kaasua niin se sammuu??

Saako liikaa polttoainettaa ja voiko joku paikka vuotaa??

Nyt menee uusiks tankki ja polttoaineletkut...

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
pure alpha 3
« Vastaus #37 : 09.09.04 - klo: 12.20 »
Mikäköhän tohon nyt tuli??

Elikkä kun painaa kaasua niin kone ottaa kierroksia mutta auto ei liiku ihan heti ja sitten kun se lähtee liikkeelle niin taka pyörät ottaa vastaan eli jarruttaa ja en ole varma tekeekö etupyörät samoin ku en ainakaan huomannut?

Tarttisin pikaisesti vastauksen.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
pure alpha 3
« Vastaus #38 : 09.09.04 - klo: 13.01 »
Kytkin luistaa ilmeisesti sen takia, että autosi takavaihteistossa on jotain pielessä. Eli otappa auto käteesi ja katso, että takarenkaat pääsevät vapaasti pyörimään. Pyörittele samalla vaikka isoratasta, jolloin edelleen kaiken pitäisi pyöriä nätisti.

Olisiko esim. kivi eksynyt väärään paikkaan.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #39 : 09.09.04 - klo: 14.08 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Kytkin luistaa ilmeisesti sen takia, että autosi takavaihteistossa on jotain pielessä. Eli otappa auto käteesi ja katso, että takarenkaat pääsevät vapaasti pyörimään. Pyörittele samalla vaikka isoratasta, jolloin edelleen kaiken pitäisi pyöriä nätisti.

Olisiko esim. kivi eksynyt väärään paikkaan.


Niin tai diffin rattaat takaa muusina tai joku ruuvi irti sieltä. Tosiaan niinkä sanottiinkin jo että pyöritäppä pääratasta ilmassa niin onko se "raskas" vai pyöriikö kevyesti?  Jos siinä on jotain vikana ja on jäykkä niin ei ihme että moottori tarvii isommat kiekat että kytkin ottaa tarpeeksi kiinni, kytkin voi ollla kovilla. ;)
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
pure alpha 3
« Vastaus #40 : 09.09.04 - klo: 14.37 »
Kyllä ne hienosti liikkuu kaikki...

Voi olla että jostain ihmeen syystä kone on liikahtanut lähemmäksi ratasta...

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #41 : 09.09.04 - klo: 15.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Kyllä ne hienosti liikkuu kaikki...

Voi olla että jostain ihmeen syystä kone on liikahtanut lähemmäksi ratasta...
No silloin ne eivät pyörisi nätisti.. :?

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
pure alpha 3
« Vastaus #42 : 09.09.04 - klo: 22.23 »
Parin tunnin purkamisen ja miettimisen jälkeen löysin vian...

Taka pään akseli on liian kaukana tai oli liian kaukana...
Nyt auto toimii hienosti paitsi että meni pääratas sileeks ja se olikin aika silee valmiiksi.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #43 : 10.09.04 - klo: 23.42 »
Kyllä mun pure kulukee ihan hyvin sitikaksi (citroenin korilla) sillä sitikathan ovat tunnetusti jaskoja (älkää sitikan omistajat suuttuko se on vain vitsi) :mrgreen:

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
pure alpha 3
« Vastaus #44 : 11.09.04 - klo: 09.42 »
Meen taas tänää ajamaan varmaankin ja haen säätöjä, kun nyt tuli se pääratas tai no eilen se tuli ja eilen sen vaihoin. :wink:

Poissa Raipe

  • Jäsen
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #45 : 11.09.04 - klo: 12.46 »
käytin lumi kolaa hyppyrinä.. puren kannu väänty ja uus vanne halkes, kummatkin etu ripustukset hajos, bensa tankki repes ja kaikkea kivaa, mut silti saan sen liikkumaan täs parin päivän kuluttua.. mun pure käy tyhjää loistavasti mitään ongelmaa ei esiinny paitsi kori päällä kone kuumenee liikaa. :D

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #46 : 11.09.04 - klo: 13.54 »
tulikko nää siitä lumi kola hyppyristä katolleen alas ilman koppaa kun kannu väänty :?:  :?:  :?:

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #47 : 11.09.04 - klo: 14.02 »
puren maavaraa saa nostettua vääntämällä pohja levyssä olevia ulokkeita
(ne siaitsevat siinä ala tukivarren alla) alas päin. mulla on toiminut hyvin

Poissa Raipe

  • Jäsen
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #48 : 11.09.04 - klo: 14.20 »
juu.. mä hypin ilman koppaa.....

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
pure alpha 3
« Vastaus #49 : 11.09.04 - klo: 17.13 »
Jos niitä väänteleepi niin maavara pienenee, ei pahalla, mutta niitä pitää joko viilata tai ne pitää kokonaan katkaista jos haluaa saada lisää maavaraa ihan oikeasti.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #50 : 12.09.04 - klo: 08.46 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Jos niitä väänteleepi niin maavara pienenee, ei pahalla, mutta niitä pitää joko viilata tai ne pitää kokonaan katkaista jos haluaa saada lisää maavaraa ihan oikeasti.
Täh, kuinka niin? Ai että ne väännetyt palat ottaa sitten ensimmäisenä maahan kiinni vai? Mä ainakin silloin pure-aikoina taitoin niillä maavaraa isommaks.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #51 : 12.09.04 - klo: 13.12 »
olen samaa mieltä kukkalapparin kans :D  :D  :D

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
pure alpha 3
« Vastaus #52 : 12.09.04 - klo: 14.27 »
Painappa auto alas ja kato mitkä ottaa ekana kiinni. Kyllä ne on ne palaset, ei pahalla mutta kokeiltu on.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #53 : 12.09.04 - klo: 16.04 »
Lainaus
Lähetetty: 12.09.2004 14:27    Viestin aihe:  

--------------------------------------------------------------------------------
 
Painappa auto alas ja kato mitkä ottaa ekana kiinni. Kyllä ne on ne palaset, ei pahalla mutta kokeiltu on
 


15mm X 10mm palasista ko sulla jää keikkumaan möykyn päälle
mullla ainakin jää kaikista muista paitsi niistä

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
pure alpha 3
« Vastaus #54 : 12.09.04 - klo: 19.33 »
Mikäköhän mun autossa on, kun kiihdyttää niin kone ottaa kierroksia mutta auto ei kulje vaikka kone vetää normaaaliin malliin ja kun jarruttaa niin jarru ei oikee pidä??

Voiko kytkinpalat olla kuluneet??
Voiko vikana olla että jarrulevy ei ole kunnolla paikallaan??

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #55 : 12.09.04 - klo: 20.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Mikäköhän mun autossa on, kun kiihdyttää niin kone ottaa kierroksia mutta auto ei kulje vaikka kone vetää normaaaliin malliin ja kun jarruttaa niin jarru ei oikee pidä??

Voiko kytkinpalat olla kuluneet??
Voiko vikana olla että jarrulevy ei ole kunnolla paikallaan??
Kytkinpalat voivat hyvin olla kuluneet. Levy ei oikein kyllä voi olla huonosti paikallaan, ainakaan kovin helposti, mutta onko jarru säädetty mahd. hyvin?

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
pure alpha 3
« Vastaus #56 : 12.09.04 - klo: 21.07 »
Täytyy kattoa huomenna niitä...

Miten jarrun saa säädetty?? :oops:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #57 : 13.09.04 - klo: 08.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Täytyy kattoa huomenna niitä...

Miten jarrun saa säädetty?? :oops:
No ihan vaan laittamalla sen niin, että jarru juuri ja juuri ei ota kiinni kun auto on tyhjäkäynnillä, mutta jos pikkasen hipasee kahvaa jarrulle päin, ni heti ottaa kiinni ja saati sitten kun painaa ihan pohjaan, ni repii OIKEIN voimakkaasti kiinni. Sitä siis säädetään siitä jarrukepistä. Ääh, todella vaikea selittää. Kyllä sä sen varmaan tiedät, mitä mä haen. Siis kiristää sen kiristettävän holkin siinä jarrukepissä niin lähelle jarruvipua, että ottaa heti pienestäkin jaruliikkeestä kiinni, eikä vasta sitten, kun painaa jarrun pohjaan.

Poissa teacdance

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
pure alpha 3
« Vastaus #58 : 13.09.04 - klo: 08.34 »
Sairaan halpa ja hyvä pilli

Pilli 20Eur

Sairaan halpa ja hyvä pilli 1/8 Buggy Autoihin

Pilli 30Eur

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
pure alpha 3
« Vastaus #59 : 13.09.04 - klo: 15.22 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Täytyy kattoa huomenna niitä...

Miten jarrun saa säädetty?? :oops:
No ihan vaan laittamalla sen niin, että jarru juuri ja juuri ei ota kiinni kun auto on tyhjäkäynnillä, mutta jos pikkasen hipasee kahvaa jarrulle päin, ni heti ottaa kiinni ja saati sitten kun painaa ihan pohjaan, ni repii OIKEIN voimakkaasti kiinni. Sitä siis säädetään siitä jarrukepistä. Ääh, todella vaikea selittää. Kyllä sä sen varmaan tiedät, mitä mä haen. Siis kiristää sen kiristettävän holkin siinä jarrukepissä niin lähelle jarruvipua, että ottaa heti pienestäkin jaruliikkeestä kiinni, eikä vasta sitten, kun painaa jarrun pohjaan.
Jaa jaa. Nyt mä tajusin.

Täytyy kattoa jos jaksaisin tänää kattoa ne jarrut ja kytkimen...