Kirjoittaja Aihe: Vanhan auton tarkistuskohteet  (Luettu 934 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa stribu

  • Jäsen
    • Profiili
Vanhan auton tarkistuskohteet
« : 01.08.04 - klo: 01.38 »
Olen vasta puolivuotta kerennyt perehtyä tuohon sähköautoon, jonka ostin käytettynä keväällä [-98 vuonna valmistettu HPI rs4 pro1].
Ja nyt tuli ensimmäinen hyvä syy purkaa auto atomeiksi. Etudiffin hajotti kivi, ja nyt voisi samalla korjata, vaihtaa, öljytä osia. Mutta mitä osia?

Tuohan on jo aika monta vuotta vanha auto, ja ei mitään hajua onko kertaakaan kokoamisen jälkeen tehty mitään huoltoja. Eli nyt kun luultavasti pitää diffi ostaa uusi [ja siihen öljyä?], niin mitä muuta kannattaa tarkistaa? ja mahdollisesti tilata uutta osaa samalla.

Lisätty myöhemmin:
Aloitin sitten purkamisen, ja on kyllä likaiseksi päässyt sisältä. laakereita löytyy jotka rahisee, ja muutamasta paikkaa löytyi kuulia joista puolet oli ihan mustina ja jumittuneena. Taitaa tulla aika urakka puhistaa ja ehostaa koko auto.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vanhan auton tarkistuskohteet
« Vastaus #1 : 01.08.04 - klo: 12.27 »
Laakerit ovat varmastikin ne tärkeimmät kohdat mitä kannattaa tarkistaa, myöskin tietysti diffit kannattaa irroittaa ja tarkistaa että toimivat moitteettomasti. Itse kun huollan auton niin puran sen kokonaan atomeiksi, ensimmäisenä laitan laakerit likoamaan öljyyn ja sillä aikaa sitten jynssään kaikki muut osat puhtaiksi. Sen jälkeen sitten käyn jokaisen laakerin lävitse, eli tarkistan pyöriikö moitteettomasti. Jos ei pyöri niin sitten yritän puhdistaa ko. laakerin käyttämällä öljyä ja puhdistussprayta, mutta jos sekään ei auta niin sitten yksinkertaisesti vaihdan laakerin uuteen. Lisäksi sitten kasaamisen yhteydessä tosiaan hieman käsin pyörittelen diffiä, jotta tunnen niiden olevan vielä iskussa. ;)