Okei jos nyt sit tota tarkotettiin.
Halvan voi vaan käsittää niin monella tavalla.
Hyper 7 pro maksaa noin 400? ja se on kullä erittäin halpa täysiverinen kilpa auto.
Mikä estäisi Hyper 7 PCR RTR autolla kisoihin osallistumisen?
Tietenkään sellainen henkilö joka hankkii itselleen RTR auton ei ole heti ensinmäisenä kisoihin menossa ja toivo hyvää SM tason sijoitusta.
Vaan harjoittelee ensin sillä ja pikkuhiljaa parantelee.
Itse tarkoitin sitä Sanderssonan myymää RTR-pakettia. 450 euroa perusradioilla ja 4 porttisella moottorilla. Ratakäytössä se kaipaa rungonjäykistimiä (taakse ainakin), takajarruja, polttoaineensuodatinta ja mielellään nivelvetareita eteen.
Tässä RTR mallissa on vain hieman karsitut ominaisuudet, vanha karvalakkimalli kelpaisi kilpakäyttöön mainiosti. Ohjauksen kuulalaakereiden tai ~10 grammaa kevyempien hiilikuitulevyjen merkitystä ei oikein voi aloittelijatasolla mielestäni perustella.
Muutoinhan Hyper-malleissa on hyvin vähän eroja. Pro-mallien spider-diffien lisäksi erot ovat lähinnä kevennyksiä tai makuasioita, montaa vahviketta ei autoon ole ympätty.
En ole RTR-markkinoita järin seurannut, mutta erään liikkeen tiskillä näin karvalakkimallin Thunder Tigerin jossa ei ollut keskidiffiä lainkaan. Tämä teettää jo ison menoerän mikäli haluaa aktiivisesti radalla ajaa.