Kirjoittaja Aihe: Hot Bodies Powerhouse .26 ja nitron määrä  (Luettu 1128 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hot Bodies Powerhouse .26 ja nitron määrä
« : 20.08.04 - klo: 08.12 »
Otsikon mukainen moottori olisi tulossa. Tarkemmat tiedot :http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFWS1&P=ML

Tuossahan lukee, että motti toimii 10-30% nitrolla joten minä sitten ostamaan 15% polttoainetta, kun 20% kohdalla hinta 'pompsahtaa' huomattavasti. Sen jälkeen, kun olen ostanut polttoaineen, huomaan sivun alaosassa tekstin, että motti tartteekin 20% polttoainetta.

Kuinkas nyt kävikään. Toimiiko motti tuolla 15% polttoaineella vai täytyykö käydä ostaan ärtsympää ainetta ja sytytellä vaikka grilliä tuolla 15% aineella?   :wink:  Ilmeisesti ainakin vakiota kuumemman tulpan voi vaatia?

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Hot Bodies Powerhouse .26 ja nitron määrä
« Vastaus #1 : 20.08.04 - klo: 08.33 »
Kyllä siellä sanotaan, että pollttoaineen tulee sisältää 10-30% nitroa ja 18% voiteluainetta. Tuo 20% polttoaine sivun lopussa on vain yksi esimerkki sopivasta polttoaineesta.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hot Bodies Powerhouse .26 ja nitron määrä
« Vastaus #2 : 20.08.04 - klo: 08.36 »
Huh. Minä jo säikähdin.  Ihmettelinkin hieman, kun toisessa paikassa sanotaan 10-30% ja toisessa 20%.

Jostain olin käsittävänäni, että tuo motti olisi säädetty 20%:lle. Miten säätöjä pitää muuttaa jotta motti toimisi oikein 15%:lla? Ilmeisesti kuumemman tulpan voi vaatia, mutta neuloja? Noh, kokeilemallahan se selviää.  :wink:

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Hot Bodies Powerhouse .26 ja nitron määrä
« Vastaus #3 : 20.08.04 - klo: 08.59 »
15% ja 20% polttoaineen ero on niin marginaalinen, että muutoksia ei tarvitse käytännössä tehdä. Optimaalisessa neulan asennossa voi olla ehkä 1/8 kierroksen heitto, mutta mihinkään tulpanvaihtoihin tämän takia ei kannattane ryhtyä.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hot Bodies Powerhouse .26 ja nitron määrä
« Vastaus #4 : 20.08.04 - klo: 09.24 »
Tämä selvä. Kiitoksia. Pelastit päiväni.  :lol:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hot Bodies Powerhouse .26 ja nitron määrä
« Vastaus #5 : 18.11.04 - klo: 18.54 »
Sopiiko tämä motti mp 7.5?

Poissa Tom Byron

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hot Bodies Powerhouse .26 ja nitron määrä
« Vastaus #6 : 18.11.04 - klo: 22.11 »
Ei se ainakaan heittämällä mene. Tarvitaan moottoripukki, vauhtipyörä, (kytkin kai) ja varmaan kellokin. Tilan puolesta ton luulis mahtuvan.