Kirjoittaja Aihe: aloittelija  (Luettu 1571 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Koomikko

  • Jäsen
    • Profiili
aloittelija
« : 21.08.04 - klo: 13.03 »
mikä Kyosho auto ois paras aloittelijalle joka haluis vähän hyppiä ja ajaa maastossa?
Revo 3.3, aikaisemmin TT DT10, Savage 25, Hyper 7

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Re: aloittelija
« Vastaus #1 : 21.08.04 - klo: 13.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Koomikko"
mikä Kyosho auto ois paras aloittelijalle joka haluis vähän hyppiä ja ajaa maastossa?
Eli monsteriako haluaisit vai krossaria? Se sun pitää ihan eka päättää. Sitten olisi helpompi suositella jos sanoisit jonkun hintahaarukan.
ps. oletko varma, että haluat juuri kyoshon? Se on kyllä laadukas, mutta erittäin kallis merkki. Kannatan lämpimästi miettiä myös muita merkkejä.

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelija
« Vastaus #2 : 21.08.04 - klo: 14.30 »
Samaa mieltä Kukkalapparin kanssa..

Samoin jos ihan lähistöllä on jonkun merkin edustus ja varaosian saatavuus on kohdallaan,niin sen kannattaa antaa tämän vaikuttaa valintaan.  Kun markan osa seisottaa harrastevälinettä viikon/kaks niin tätä osaa arvostaa..

Mutta monsteri vai crossari ja hintahaarukkaa vähän?
Valmis(RTR) vai haluatko koota itse?  Itse suosittelen jälkimmäistä,jos uskot tähän pysttyväsi.

Muista,tyhmiä kysymyksiä ei ole jos tietoa ja apua haluat!
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Koomikko

  • Jäsen
    • Profiili
aloittelija
« Vastaus #3 : 21.08.04 - klo: 19.24 »
No vaikka Crossari hinta on ihan sama.
Revo 3.3, aikaisemmin TT DT10, Savage 25, Hyper 7

Mika R

  • Vieras
aloittelija
« Vastaus #4 : 21.08.04 - klo: 19.31 »
Jos K on ainoa vaihtoehto niin RTR (readySet) crossari on Tietonikkarissa

31275 readyset     INFERNO MP 7.5, rakennettu,
maalattu kori, sis. radiolaitt.    1:8    534,00 !!!    

Lavangon kisoissa K Kanai III oli 599e (ilman pannua ja radiolait, koria ja renkaita?)  joka on minusta ihan jees hinta

K MP777 oli 699e samalla kokoonpanolla

Katso myös Ho Bao Hyper 7 (RTR) Sanderssona tai Iso-Hepa

ja Storm RTR (Hobbylinna) 389e (sis moottori, kori, renkaat jne, ei radiolait)

Sitten on vielä Thunder Tiger (esim Hobbypeople)

Periaatteessa nää kuuluis hintakeskustelujen puolelle mutta tässä näitä on. Erot kiteissä ovat melkoisia joten hintoja ei voi suoraan verrata. Kaikki nämä ovat suomessa suosittuja autoja tällä hetkellä.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelija
« Vastaus #5 : 21.08.04 - klo: 20.44 »
Kukkalapparin..  :mrgreen:

Toisaalta jos hinnalla ei ole kauheesti väliä, ni kyoshokin on ihan hyvä vaihtoehto, mutta aloittelijana et välttämättä tarvitse mitään maailman super hyper huippuparasta koslaa, ni joku GS storm sport vois olla ihan sopiva. Auto sopii erittäin hyvin pihasuditteluun ja kevyeen kisaamiseen, mutta pitkän päälle kunnon kisoihin kuulemma kannattaa hommata jo vaikka saman auton pro-versio. Ja varaosat tähän saisit turusta hobbylinnasta varmasti kohtuuhintaan. Soita vaikka hobbylinnaan ja tiedustele sellaisen paketin hintaa, missä tulisi kaikki ajoon tarvittava mukaan polttoaineineen ja kaikkineen.
Tossa numero hobbylinnaan: 044-5444595

Mutta krossareita ei ehdottomasti ole tehty selviytymään vaikeakulkuisessa maastossa! Keskidiffin ansiosta/takia auto jää helposti killumaan jonkun kiven tai moukun varaan, sillä käytännössä ei vedä ikinä kuin yksi pyörä. Jos yksi pyörä putoaa kuoppaan, ni auto voi jäädä siihen. Toki tähän voi vaikuttaa laittamalla hyvin jäykät öljyt tai rasvat keskidiffiin, jolloin tulee enemmän nelivetoisempi.
Että jos todella maastossa haluat mennä, ni monsteri ois sit hyvä. Monstereilla pääsee uskomattoman röykkyisessäkin maastossa ja hyvin vaikeissa paikoissa. Vaikka hpi savage 25RTR ois todella mahtava monsteri. Kokoa ja painoa löytyy taittamaan risut alleen ja potkua riittää. Sitten yks traxxax t-maxx tai kyosho mad force. Mutta itse olisin mostereista savagen kannalla. Itelläki on semmonen. Keulii, mutta ei liikaa, kulkee tarpeeks (60km/h) ja maasto-ominaisuudet on mahtavat. Niin ja neliveto tietenkin.
Mutta suomessa ei ole mostereille omia kilpailuluokkia, paitsi tietenkin epävirallisia "pihakisoja" voi ajaa myös monsuilla.

Ja yhdyn tuohon jöördiksen sanaan, että tyhmiä kysymyksiä ei ole, jos tietoa ja apua haluat. Saattaa helposti tyhmyyksissään tehdä ensimmäisen auton kanssa kovinkin kohtalokkaan virheen ja vain sen takia, että eipäs tullut mieleen, että pitäisi noin tehdä. Esim. joillain on jäänyt kone kokonaan sisäänajamatta.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
aloittelija
« Vastaus #6 : 21.08.04 - klo: 21.47 »
Käykö kone edes ilman sisään ajoa???

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelija
« Vastaus #7 : 21.08.04 - klo: 21.57 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Käykö kone edes ilman sisään ajoa???
Mitenkäs ne autot käynnistetään sisäänajoa varten :mrgreen: ?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
aloittelija
« Vastaus #8 : 21.08.04 - klo: 22.02 »
Niin, mutta tarkoitin säätöjä.
Saako koneen säätöihin ilman sisään ajoa ja saako koneeseen tehoja ilman sisään ajoa.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
aloittelija
« Vastaus #9 : 21.08.04 - klo: 22.53 »
Sisäänajo helpottaa koneen käynnistystä, parantaa tehoja, helpottaa säätöjä ja pidentää ikää.

Mikäli näillä ei ole sinulle merkitystä voit jättää koneesi "ulosajoon".
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.