Kukkalapparin.. :mrgreen:
Toisaalta jos hinnalla ei ole kauheesti väliä, ni kyoshokin on ihan hyvä vaihtoehto, mutta aloittelijana et välttämättä tarvitse mitään maailman super hyper huippuparasta koslaa, ni joku GS storm sport vois olla ihan sopiva. Auto sopii erittäin hyvin pihasuditteluun ja kevyeen kisaamiseen, mutta pitkän päälle kunnon kisoihin kuulemma kannattaa hommata jo vaikka saman auton pro-versio. Ja varaosat tähän saisit turusta hobbylinnasta varmasti kohtuuhintaan. Soita vaikka hobbylinnaan ja tiedustele sellaisen paketin hintaa, missä tulisi kaikki ajoon tarvittava mukaan polttoaineineen ja kaikkineen.
Tossa numero hobbylinnaan: 044-5444595
Mutta krossareita ei ehdottomasti ole tehty selviytymään vaikeakulkuisessa maastossa! Keskidiffin ansiosta/takia auto jää helposti killumaan jonkun kiven tai moukun varaan, sillä käytännössä ei vedä ikinä kuin yksi pyörä. Jos yksi pyörä putoaa kuoppaan, ni auto voi jäädä siihen. Toki tähän voi vaikuttaa laittamalla hyvin jäykät öljyt tai rasvat keskidiffiin, jolloin tulee enemmän nelivetoisempi.
Että jos todella maastossa haluat mennä, ni monsteri ois sit hyvä. Monstereilla pääsee uskomattoman röykkyisessäkin maastossa ja hyvin vaikeissa paikoissa. Vaikka hpi savage 25RTR ois todella mahtava monsteri. Kokoa ja painoa löytyy taittamaan risut alleen ja potkua riittää. Sitten yks traxxax t-maxx tai kyosho mad force. Mutta itse olisin mostereista savagen kannalla. Itelläki on semmonen. Keulii, mutta ei liikaa, kulkee tarpeeks (60km/h) ja maasto-ominaisuudet on mahtavat. Niin ja neliveto tietenkin.
Mutta suomessa ei ole mostereille omia kilpailuluokkia, paitsi tietenkin epävirallisia "pihakisoja" voi ajaa myös monsuilla.
Ja yhdyn tuohon jöördiksen sanaan, että tyhmiä kysymyksiä ei ole, jos tietoa ja apua haluat. Saattaa helposti tyhmyyksissään tehdä ensimmäisen auton kanssa kovinkin kohtalokkaan virheen ja vain sen takia, että eipäs tullut mieleen, että pitäisi noin tehdä. Esim. joillain on jäänyt kone kokonaan sisäänajamatta.