Jos sinulla on hiemankin kireämpi kone, niin kokeilisin kylmempää A5 tulppaa. Voipi olla, että tuon 8 on liian lämmin, vaikka kelit ovatkin vielä hieman viileät. Auttaisi hieman, jos mainitsisit, mitä konetta olet sisään ajamassa ja mihin tarkoitukseen se on tulossa.
Et oikein selvästi sano, mitä tuo iloisesti kiehuminen on, jos kyseessä on .21 kokoinen kone, niin syljen pitääkin kiehahtaa nopeasti pois. Normaalit käyntilämmöt on yleisesti selvästi yli 100 astetta. Ihan normaali lämpö voi olla helposti 120-130 astetta, joka on selvästi yli veden kiehumispisteen.
Yksi mahdollisuus on myös se, että pääneula on ihan hyvin rikkaalla, mutta alaneula on puolestaan liian laihalla, joka voi myös aiheuttaa lämpöongelmia.
Minulla on myös ollut aikoinaan yksi kone, jossa oli vastaavia oireita. Kävin usean kerran kaiken mahdollisen läpi. Viimeisenä keinona oli metallisen kaasarin vaihto muoviseen. Ongelmat hävisivät kertalaakista. Muovi johtaa huonommin lämpöä, joten kiehumisongelmat katosivat.