Tehdääs tälle nyt ihan oma aiheensa kun näitä alkaa rantautumaan omistajilleen.
Scorpion 2014 on Kyoshon ensimmäinen uudelleenjulkaisu, alunperinhän Scorpion esiteltiin 1982.
Heinäkuun alussa kauppoihin tullut auto on pääpiirteittäin alkuperäistä vastaava, kuitenkin jonkinverran päivitettynä. Tässä linkki Kyoshon sivuille:
http://www.kyoshoamerica.com/Scorpion-2014-Kit_p_23152.htmlTänään oma autoni saapui A Main Hobby:ltä. Autolle kertyi hintaa hieman yli 200€ posteineen ja veroineen.
Laatikkokin on kuin 80-luvulta:
Osittain koottuna:
Tämä oli minun ensimmäinen täysin itse kokoamani auto. Ohjeet olivat selkeät ja kasaaminen olikin helppoa.
Pari paikkaa meinasi laittaa hanttiin:
1. Iskarien ilmaaminen vaati useamman yrityksen ja kärsivällisyyttä. Tälle ei ollut oikein kunnollista ohjetta.
2. Takatukivarret. Ilman säätöä vetoakseli ei pääse sulavasti liikkumaan ja n. puolessavälissä joustomatkaa se tökkää vastaan. Tukivarsia hieman ulospäin vedättämällä ja samalla ruuvia kiristämällä tukivarret ja vetarit alkoivat liikkumaan sulavasti.
3. Servolta ohjaukselle menevä tanko. Tätä ei raa'alla voimallakaan saanut paikalleen servosaveriin, pitänee lenkkiä koettaa varovasti lämmittää ennen asennusta.
Jonkin ajan kuluttua auto olikin sähköjä ja maaleja vaille valmis:
Itse teen tästä alkuun laatikon kuvia muistuttavan, myöhemmin voisi hankkia optio-osina saatavana olevat erivärisen radioammeen ja spoilerin, joita saa mustana sekä punaisena tuon keltaisen lisäksi. Periaatteessa Beetlen korinkin pitäisi tähän sopivan, jota ainakin Marwan ja Team Bluegroove (TGB) valmistaa reprona.
Moottoriksi hankin Le Mans Stock 05 vakiokoneen ja nopariksi Tamiya TEU-105BK:n. Servo vielä on hankintalistalla. Tekniikkaa päivitetään tarpeen tullen, mennään noilla nyt alkuun.
Josko ensiviikon mittaan pääsisi jo ajamaan.