Päävalikko

Rock crawling?

Aloittaja aatu, 29.08.04 - klo: 13.27

pate

ammattilaiset opettaa,aloitteliat kuuntelevat. :grin:

Tomy

Lainaus käyttäjältä: Jarzanza - 04.08.10 - klo: 12.39

Luin arvostelun ja kyllä se varmaan on sidewinderi hommattava.


Varmuuden vuoksi tiedoksi, ettei tule ikävänä yllätyksenä - Sidewinder vaatii tietokoneohjelmointiin usb-palikan (30e Suomesta hankittuna). Saattaa hyvinkin olla, että muilta Jämsän rc-autoilijoilta tuo palikka löytyy lainaan. Ellei, voit lainata sen minulta. Ohjelmoinnin voi toki osittain suorittaa ilman tietokonettakin, mutta tietkoneella se on mukavan näppärää.

Jarzanza

Lainaus käyttäjältä: Tomy - 04.08.10 - klo: 14.40
Tämä on viisautta. Mambasta tiedätkin, kuinka näppärästi kaasukäyrät ym. ovat säädettävissä. Sidewinder on säätöjen osalta aivan yhtä monipuolinen kuin Mamba. Nämä ominaisuudet ovat herkkua crawlingissa. Ja Roosteriin verrattuna 3S Lipo mahdollisuus on ehdoton! Näin voit halutessasi käyttää pientä 3S 1000mAh lipoa, jolla saat sekä vauhtia että vääntöä ja samalla pidät painopisteen matalalla.

Tomi

Heh. Lähinnä nuo käppyrät hämmentää, kun on ollut 10v tauolla niin tuo kehitys on laukannut aika kauas, sen aikaisista säätimistä.

Tuo castleLinkin tiesinkin. Jos sen sais sitten lainaan, kunhan saan ensin vaan sen säätimen  :azn:
DEX410r

Duster1

Parit tilanne kuvat.
Kuvien jälkeen autoon tullut mm. 4-linkit.



Axial SCX 10 TR

pate

mitä suosittelisitte koneeksi axial skorppion 10 rtc:hen.siinä on ihan vakio sähköt,mutta kone hajosi.

ja sit viellä yks kysymys
pystyyko vakio noparia ohjelmoimaan niin että kaasusta ei menis suoraan pakkiin vaan jarruun,mutta pakki sen jälkeen.

Tomy

Ajelet ilmeisesti 2S Lipoilla, kun on vielä vakionopari käytössä? Silloin minä ottaisin crawling-käyttöön esimerkiksi edullisen 35t Lathen Sabesta.
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39272&grpid=4306

Vakionoparia ei pysty ohjelmoimaan. Castlen Sidewinder lienee crawleriin edullisin ja asiallisin nopari, jota voi ohjelmoida.

pate

no mä ajan kyllä ihan vakio akkuja eli 7,2v


ja onko se sit normaalii että menee suoraan kaasusta pakkiin ja pakista jarruun.

rrike

No ei se varmaan normaalia ole
jos pakittaessa vasta jarruttaa. :afro:
| Team Associated | LRP | Sanwa |

sjos

Siis, eli.

Ajat eteenpäin, ja pitäisi jarruttaa, eli liipasinta taakseppäin, muuta lähteekin heti pakittamaan.

Ja toisinpäin.

Pakitat ja vedät liipasita, et vaihtuis suunta eteenpäin, mut tällöin jarruttaakin ekaksi minkä jälkeen vasta lähdetään eteenpäin.

Jos näin asia, ns vaikeesti selitettynä on, niin on kalibroitu väärinpäin nopari.
son loppu ny.

pate

eli kun laitan kaasua niin pitäis laittaa jarrua niin menee pakille.

sitkun pitäis lähteä pakilta kaasulle niin jarruttaa ensin.



ja se viellä lisäksi kulkee pakilla nopeempaa,mutta kaasulla on tarkempi ja hitaampi.ja auto on ihanvakio kaikin puolin.

pate

#1930
se on kyllä ihan tehtalla kalibroitu



se suuntahan vaihtuu jos piuhoja vaihtaa,mutta miten se kuuluis olla ihan vakiona


ainakin mulla oli niin että punanen ja sininen,oranssi ja musta

sjos

Joko käännät radiosta kaasun toisinpäin.

Tai, kokeilet moottorin johtoja vaihtaen toisinpäin.
son loppu ny.

pate

mulla ei kyllä ole tällä hetkellä moottoria,mutta kuuluuko se olla sillein että kaasu on nopeempi kuin pakki.

sjos

Näin ainakin oli omassa axialin noparissa.
Eettepäin mentiin joutusampaa, mitä pakkia.
son loppu ny.

pate

mulla on ollut sit moottori piuhat väärin päin.ja se on tehtaan vika,koska se oli siellä laitettu niin.

pate

onko axial 10 skorppion rtc ja rtr sama nopari.eli kestääkö rtc:n nopari 27t konetta

ihis81

Kuuluuko Axialin AX10 olla klappia siinä linkissä ja akselin välissä joka tulee siihen akselin keskelle?

Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitan :grin:?

Eli rungosta lähtee molemmilta puolilta nuo tukitangot tms jotka yhdistyy akselin keskelle. Heti siihen vetarien yläpuolelle.
Omassa axialissa on näissä klappia edessä ja takana. Kuuluuko näin olla vai onko tuo kulumaa?
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Chili

Sem osan nimi on 3-linkki
Klappi tulee kulumisesta, tämän voi korjata vaihdettavalla 3-linkin pidikkeellä, taikka 4-linkillä
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

ihis81

#1938
Öööö.... mikä ero on kolme ja nelilinkillä käytännössä?

Tuossa on kyllä nelipyöräohjaus, jos siihen viittaa jotenkin?
Mistäs tuota osaa saisi?
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Chili

Nelilinkissä tukilinkit eivät yhdisty kolmiomaiseen muotoon, vaan pysyvät erillään ja ovat erillisinä kiinni akselissa.
Asiasta lisää www.rc-offi.net
Google: http://www.google.fi/search?q=axial+3-link+holder&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

ihis81

#1940
No nyt selvis tuokin asia, mulla on tossa kolmilinkit.

Ei ole paljon crawlerista vielä kokemuksia, kun tuli juuri hankittua ax10 ja nämä kaikki termit ym. on hieman hakusessa vielä.

Sitten vielä kysymys. Kuinka paljon kuuluu olla "klappia" kun auto on paikoillaan, niin kun liikutan autoa käsin, auto liikkuu n 4cm ennenkuin ottaa "veto kiinni"

Eli toisinsanoen vielä vaikeammin :laugh: Tuossahan on Diffi ns lukossa, mutta kun pidän toisen puolen rengasta paikoillaan, niin toisen puolen rengasta pystyy pyörittämään hieman, joka johtuu klapista.

Ilman klappiahan molemmat renkaat pyörisivät juuri samoin kuin toiselta puolelta pyörittäisi
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Chili

Tämä johtunee rattaiden ja muiden voimansiirron osien lievästä väljyydestä, rattaita jne. on niin paljon että jokaisen osan pieni väli tekee suuren ''klapin''
Itselläni on samanlainen klappi, ja 3-linkin pidike on niin löysä, että se irtoaa pahassa tilanteessa, tämän takia laitoin prikan ulkopuolelle että akseli ei tipu pois.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

ihis81

#1942
Juuri tätä voimansiirron väljyyttä tarkoitin, mutta ei oikein vielä startannu nuo termit näin sunnuntaina :cheesy:

Sitten vielä hieman häiritsee, kun tuossa on alumiiniset 6x101mm- 30 asteen lower suspension linkit Niin niiden päissä kun on muoviset linkkien päät, niin niitä ei saa kiristettyä putkiin, vaan putket pääsevät pyörimään paikoillaan. Kuuluuko näiden olla noin löysät, vai voinko esim lukitteella laittaa linkkien päät paikoilleen putkiin.
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Chili

Mikset voisi laittaa ruuvilukitetta ja jos tarkoitat linkkienpäiden ruuvaamista kiinni aluputkeen, tosin itselläni kiristäminen onnistuu helposti.
(saatoin ymmärtää väärin)
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

ihis81

Linkkipäitä juuri tarkoitan, ne kun on muoviset niin kierteethän edellinen omistaja on rikkonut varmaan, tai käytössä menneet.
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Chili

Sama ongelma olo minullakin kun ostin käytetyn, ostappas nämä http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=7850&grpid=3901
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Nokka-akseli

Noniin nostetaas tämäkin aihe taas puheeksi kun kelit rupeaa lämpenemään kalliot näyttäytyy ja mukavan oloisia mutavelli paikkojakin rupeaa näkymään, joten kysynkin että löytyykö niitä harrastelijoita vielä.

Itse ostin tovi sitten axial scx10 "honcho" alustaisen scale mönkijän tuohon tamiyan Hi-liftin kaveriksi.

Nyt sit axialista hieman lyhensin akseliväliä jotta sain istutettua siihen Jeep Cherokeen vm92 korin ja vähän valoja tuli laiteltua ja nyt olis sit kiva vähän isommalla porukalla lähteä scaleilemaan jonnekkin tähän pk seudulle, ainakin RangerWalker on mukana omalla axialillaan.....eikö?

Paikkaa aikaa saa ehdotella ja katsotaan saadaanko jonkin moinen miitti aikaiseksi

Joo tiedän et on olemassa hieno rc-offi sivustot ja kaikkee mut kokeilen ensin täältä

-Timo
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

jannekoskinen

helsingissä on keskuspuiston alueella ruskeasoulla on yksi todella mahtava polku jossa on uria, mutaa, kiviä ja juuria. Paikka on juuri minun koulun lähellä ja olen kerran käynyt sen ajamassa.
Liian monta auto tähän tilaan

koivistonkylä

Moi
Osaisko joku sanoa mikä osa pettänyt: Auto, Losi mini rock cravler. yksi rengas ei vedä, muuten auto toimii ja menee hyvin tuossa 3 vuotiaan pojan ajoissa. Siksi en vielä viitsi purkaa ja katsoa,koota takaisin.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

bluebeetle

Vetoakseli, vanteen heksikolo tai heksipinni.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu