Ei niitä koskaan laiteta ruuvilukitteella kiinni vaan itse olen vääntänyt raa-alla voimalla vauhtipyörän pultin kiinni. Ja hyvin on pysynyt. Hyvä konsti on laittaa se semmoiseen ruuvipenkkiin kiinni varovasti ja sen jälkeen vääntää kunnon avaimella se pultti kiinni.
Tää on tää mielenkiintonen väite mille ei löydy mitään perusteita.
Viimeksi eilen nettiä selaillessani törmäsin jonkun auton/moottorin ohjeisiin jossa neuvottiin käyttämään lukitetta.
Kerroppas mitä haittaa siitä on, eli mille perustat tuon väitteen että ei lukitetta koskaan käytetä.
Itse varmistan lukitteella ja hyvin olen irti saanut.
Kaveri joka ei käytä lukitetta on jo neljä kertaa joutunut purkamaan kytkimen kun on mutsku löystynyt ja jumittanut koko kytkimen kerta laakista.
Itsellä oli eka kerta kun kytkimen kasasin enkä uskaltanut hampaat irvessä kiristää, ainut jonka jälkeen tuo mutteri oli löystynyt vaikka oli lukitteella varmistettu. Tuolloin vauhtipyörä oli luistanut niin vähän että sitä luistoa ei kukaan huomannut ennenkuin olin ajanut luistavalla vauhtipyörällä 5 litraa.
Silloin yksi kytkimen jousista oli kulunut kiinnitys mutteria vasten sen verran että se oli muljahtanut yli, jolloin yksi pala jäi hieman kantamaan. Jos ois ollu kisatilanne kun tuo löystyminen tapahtui niin autolla olisi ajettu erittäin helposti vielä maaliin ja myöhemmin kotona ruvettu ihmettelemään auton erilaista käyttäytymistä lopussa. Kun kaveri ei ole käyttänyt lukitetta on kytkin narahtanut totaalisen jumiin heti kun mutsku on edes vähän päässyt löystymään.
Sellasella kytkimellä ei voi ajaa kierrostakaan.
Eli lukitetta kannattaa käyttää ihan vaan varmuuden vuoks ja hyvin vähän, niinkuin lukitetta muutenkin pitäisi annostella. Mutta huom. sen kannattaa olla sitä normaalia irtoovaa mallia.