Kirjoittaja Aihe: Mitä ruuvaamaan...  (Luettu 3300 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« : 10.09.04 - klo: 16.59 »
Menin sitten sössimään alkuperäisen aloitukseni. Siinä oli kuitenkin kyse autoni säädöttömyydestä jonka syyksi on ilmenemässä "vain" kytkimen rikkonaisuus.
- jatkuu alempana -
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #1 : 10.09.04 - klo: 17.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Kokeile vaihtaa tulppaa kylmemmäksi, tahi säätöjä vaikka 3kiekkaa auki..

Noku noku. Lähimpään RC-liikkeeseen on matkaa ja pakissa on vain näitä Ossin kaseja :) ja auto ON toiminut loistavasti, kunnes... Menin ropaamaan itte säätöjä kun innoissani yritin siittä lisätehoja (olen nimittäin kuullut samanlaista konetta joka kävi HUOMATTAVASTI pirteämmin - on meinaan tallissa varalla). Kummasti se nälkä kasvanut syödessä kun alkukesästä tuo motti riitti Hienosti - nyt tietty jo sais männä kovempata kun alustan säätäminen ja "testiajelu" alkaa olemaan opittu :)
Jotenkin tuntuis tuo 3 kiekkaa auki hurjalta, kun tässä yhdessä välissä olin löytävinäni toimivat säädöt joissa polttoaineen kulutus muuttui sen verran jotta ajoaikaa tankillisella tuli n. 2minuuttia lisää. Ne säädöt tosin toimi vain 2-3 kierrosta, elikkä siis kylmällä koneella. Siinä se sekavuus sitten tuli kun nyt yritän löytää niitä "jokapaikan" säätöjä takaisin.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #2 : 10.09.04 - klo: 17.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Katso koneen ohjekirjasta

Ei auta yhtää mittää. Sillai jos mänen säätämään, ei etes käynnisty ja jos sen tekee - sammuu ihan het pian kohta (korkeentaa 5 sek.). Lähinnä ilmeisimmin pitäisi löytää oikeantyyppinen säätö tuolle "tyhjäkäynti ruuville joka säätää ilman ja polttoaineen seossuhteen" -jolle lienee toisenkinlainen nimi - siis tuolle ruuville joka tulee suoraan sivulle (ei jousta).
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #3 : 10.09.04 - klo: 18.09 »
"Tyhjäkäynti on säädetty kaasun trimmistä, jolloin jarruttaessa auto sammuu: Säädetään trimmi siten, että neutraalilla kaasari on niin kiinni kuin tyhjäkäynti ruuvi antaa." -neutraalilla, siis *KokonaaN* ratiosta nollilla?
"Kytkin on väärin säädetty, eli ottaa kiinni aivan liian aikaisin: Kytkimen jousta pitää kiristää tai kytkinpaloja on kevennettävä sen verran, että kaasua joudutaan antamaan jonkun verran ennen auton lähtemistä liikkeelle. On myöskin mahdollista, että jousi on vaihdettava kireämpään tai kytkinpalat kevyempiin." -tämä kuulostaisi omaan korvaan sopivammalta, koska auto pyrkii lähtemään Nykyään (ei siis ennen) etiäpäe het startattuaan.
Näistä mää tairan lähtee liikkeelle. Muita ehrotuksia?
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa Raipe

  • Jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #4 : 11.09.04 - klo: 12.43 »
mun autossa on sellanen ongelma et ku painaa paikoiltaan läpän pohjaan ni auto nykii eteempäin pari kertaa ja sit sammuuu..  siis kun painaa kaaasua ni moottori alkaa kiertää ja auto liikkuu, sitten kierrokset laskevat sekunnissa ja auto alkaa vain rullaaa, yht äkkiä kierrokset nousevat ja auto liikkuu hetken ja kone sammuu.. mikäs ihme tuli tohon tt pro-21bx-r(p):hen?

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Asia edistyy
« Vastaus #5 : 14.09.04 - klo: 13.12 »
GX21
Senverran eteenpäin menty huollossani/säädössäni jotta kytkinpalojen jousi on poikki (alum. kytkinpalat sitä mukaa entiset, toiset samanmoiset ovat kaapissa, kuluneet kyllä..). Mistään en löytänyt pelkkää jousta ostaakseni, vinkkejä? Onkohan kukaan tehnyt "omaajousipatenttia", korjaamalla jo katkenneen -kokemuksia?
KUINKA paljon parempi olisi kolmipalainen kytkin ja kestääkö se ainakin sen kaksikertaa pidempään, mitä maksaakin?
Vauhtipyörähän pitäisi vaihtaa myös tuohon koneeseeni jos kolmipalakytkimen ostoon Joskus päädyn, joten näistä (GX21 yhteensopivista) kokonaisuuksista saisi linkkejä ja tietoja antaa?
http://www.kolumbus.fi/hobbyman/tarvkytkimet.html   -siinä vertailulähtökohta.
-
Menin sitten sössimään alkuperäisen aloitukseni. Siinä oli kuitenkin kyse autoni säädöttömyydestä jonka syyksi on ilmenemässä "vain" kytkimen rikkonaisuus.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa ppkujala

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/pasi.kujala
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #6 : 14.09.04 - klo: 23.04 »
Älä ihmeessä vaihda kolmipalakytkimeen. Kun menet ja ostat KC-45 kytkinsetin, sis. palat ja 2 jousta, pärjäät tosi pitkään ja toimii huomattavasti mukavammin kuin 3-pala kytkin. Eikä tarvitse ostaa uutta vauhtipyörää.
Tuota Kyöstin 2-palaista on myös "ikuiseksi" kutsuttu...
Kyosho Inferno MP777 SP1 - MP7.5 Sports - DX II - GS Storm
Futaba - JR - Hitec  Lasten kanssa radalla = iltalenkki isille :-)

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #7 : 15.09.04 - klo: 09.51 »
Lainaus käyttäjältä: "ppkujala"
Älä ihmeessä vaihda kolmipalakytkimeen. Kun menet ja ostat KC-45 kytkinsetin, sis. palat ja 2 jousta, .. . Tuota Kyöstin 2-palaista on myös "ikuiseksi" kutsuttu...

Mistäs minä tuollaisen löydän?
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #8 : 15.09.04 - klo: 09.54 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Mistäs minä tuollaisen löydän?


kujala tarkoitti varmaan tätä... Eli ihan tolla KC-45 pitäs löytyä kyosho jälleenmyyjiltä

edit. Itse vaihdoin sportin kytkimen 3-palaiseksi... Eipä olisi uus motti kyllä mahtunutkaan sillä vanhalla isolla vauhtipyörällä. Jos GX21 koneella meinaa ajaa niin siihen se vakio vauhtipyörä/2pala käy lostavasti

Poissa cevipu

  • Jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #9 : 15.09.04 - klo: 09.55 »
Atalarc:stä saa ainakin kytkinjousia erikseen, 5kpl:n pusseissa.

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #10 : 15.09.04 - klo: 10.04 »
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
kujala tarkoitti varmaan tätä... Eli ihan tolla KC-45 pitäs löytyä kyosho jälleenmyyjiltä...
...Jos GX21 koneella meinaa ajaa niin siihen se vakio vauhtipyörä/2pala käy lostavasti
Vauhtipyörä on kunnossa, vain jousi ja senmyötä palat entiset...
Tuppaa nuo jälleenmyyjät olemaan liian kaukana yhen kytkimen palojen/jousenhakureissun takia. Eikä netitse kaikilta edes suoraa löydy kun ei tiedä - no, kysyvä ei eksy tieltä.
-Tarkoitus olisi "ajaa loppuun" 2 kpl GX-moottoreita ennen uuden, hienomman, tehokkaamman ja suorituskykyisemmän ostamista. Eiköhän siinä ajassa jo jotain opi säätämisestä ja erilaisista sääolosuhteista. Toivottavasti.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #11 : 15.09.04 - klo: 10.08 »
voithan sinä kysellä Kyosho myyjiltä että onko kellään hyllyssä tuota kytkintä jos postittaisivat sinulle.. Puh numerot löytyy www.kyosho.fi

Jos jossainvaiheessa tarttet varaosia niin pistä viestiä... Löytyy gallonan ajettu GX21 kokonaisuudessaan josta puuttuu vain just toi sun kaipaama jousi ja kellon neulalaakeri

Poissa cevipu

  • Jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #12 : 15.09.04 - klo: 10.12 »
Jousia tuntuu menevän todella usein ainakin omassa kyöstissä hajalle.

Kannattaa varmaan soittaa jonnekkin ja tilata kerralla kunnon setti pakin pohjalle.

EDIT: Edes kyosho-hinta näille jousille ei ole aivan mahdoton, jousia on tosin kahta tyyppiä, vahvemmat ovat väriltään mustia ja heikommat metallinvärisiä.

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #13 : 15.09.04 - klo: 10.16 »
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
... Löytyy gallonan ajettu GX21 kokonaisuudessaan josta puuttuu vain just toi sun kaipaama jousi ja kellon neulalaakeri

Juu, yhteysnummerot on tallella ollu jo pitkään, joka paikasta vaan ei sitä ammattitaitoa ole myyntipuolella. Pietää mielessä tuo Halvalla ;) tarjoamasi motti, vaikkakin niitä taitaa tuo 2kpl:lää riittää. Nää on muutenkin kuin kaks eri konetta. Molemmissa eri säädöt ja eroa ON. Muutenkin kaiketi voi joskus tulevaisuudessa vaihtaa "lennosta" kireemmän moottorin, koska kaikki kuluvat osat on jo vaihdettu Parempiin.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa cevipu

  • Jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #14 : 15.09.04 - klo: 10.20 »
Onko muuten hyötyä ostaa kahta kokonaista samanlaista moottoria, vaan ainoastaan uusi mäntä, sylinteri ja kampiakseli n. 60 euron hintaan?  Tällä tavalla ainakin varmistaisi ettei osta konetta joka on jo valmiiksi väljä?

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #15 : 15.09.04 - klo: 11.01 »
Niin, kun ostaa kaksi samanlaista autoa, säästää tulevaisuuden varaosissa ja oppii tekniikkaa purkamalla toista. Satuin saamaan toisen vastaavan auton miellyttävällä hinnalla täysissä varusteissa. Siinä vielä sattuu olemaan "erikois-osia" joita voi hienosti hyötykäyttää ja yhdistellä...
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #16 : 17.09.04 - klo: 11.25 »
Nyt sitten tarvis kammeta tuo kytkinpalojen jousi paikalleen perinteisillä työkaluilla - onko Todella Hyviä neuvoja / ehdotuksia kuinka se mahollisimman vähillä kirosanoilla onnistuu??
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Mika R

  • Vieras
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #17 : 17.09.04 - klo: 12.12 »
Pari kertaa kun olen laitellut niin alkaa jo sujua niin helposti ettei kirosanoja eikä aikaa kulu juurikaan.. pelkällä talttapääruuvarilla avittaminen riittää.. Iso-Hepasta saa varsinaista työkaluakin...

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #18 : 17.09.04 - klo: 13.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Pari kertaa kun olen laitellut niin alkaa jo sujua niin helposti ettei kirosanoja eikä aikaa kulu juurikaan.. pelkällä talttapääruuvarilla avittaminen riittää.. Iso-Hepasta saa varsinaista työkaluakin...

Kerro lisää, iteltä loppuu sanat... Siis ensin toiseen palaan ja sitten livautetaan se toinen vai . . pietää molempia yhessä ja luikautetaan jous paekallee?
edit: Juu, molemmat palat tukevalle pöydällle kohilleen ja neljäkättä käyttöön, ni johan :) meni.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä ruuvaamaan...
« Vastaus #19 : 17.09.04 - klo: 16.18 »
Oiskohan tuohon selitystä, kun nuo reiät jotkä menee vauhtipyörän tappeihin -ovat ahtaanoloiset. Nyt jos painaa niin joutuu käyttämään Voimaa. Kuuluuko ne palat olla NOIN jäykänoloisesti menevät niihin tappeihin, vai kannattaako modifioida väljemmiksi? (tosin toinen pala mennä hulahti jotta humpsista vain)
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive