Kirjoittaja Aihe: Vika vastarissa  (Luettu 1320 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa blaxter

  • Tulokas
    • Profiili
Vika vastarissa
« : 18.09.04 - klo: 16.18 »
Ostin tässä vuos sitte asson ja paketin mukana tuli Hitecin vastaanotin  no auto kasattiin mut heti ensimmäiselläkerralla oli niin paljon radio häikkää et ajamisest ei tullu mitään vikaa etittii ja sit ku se vastari vaihettiin johonki futabaan niin auto rupes toimimaan... lähetin viallisen vastarin takaisin rc-pisteeseen ja sieltä lähetettiin uus vastari kuitenkin eri mallia mutta siinä oli sama vika no taas se vastari rc-pisteeseen nyt ne lähetti mulle futaban vastarin ja nyt auto toimii....              


Onko muilla ollu
hitecin vastarissa ns valmistus virhe

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Vika vastarissa
« Vastaus #1 : 18.09.04 - klo: 17.03 »
Mistäköhän lie johtunut vika, yhteensopivuusongelmia ehkä? Tai ehkä ne oli Maanantai malleja molemmat. Tai sitten noissa Hiteceissa on jotain "putkivalmistus virheitä"... Tuosta voi kuitenkin päätellä etta Pisteessä on hyvä palvelu :mrgreen:

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vika vastarissa
« Vastaus #2 : 18.09.04 - klo: 17.36 »
Itse olen törmännyt vastaavaan ongelmaan, tällöin autossa Futaban sekä Hitecin vastarit aiheuttivat ongelmaa, mutta JR:n vastarilla homma toimi ongelmitta. Tässä tapauksena syynä oli voimaservo ja toisella servolla kun kokeiltiin niin toimi kaikki vastarit ongelmitta. Kokeilemalla nämä yleensä selviävät. Servo voi sekoittaa vastarin ja nopeudensäätimen toimintaa mikäli vastari ei osaa pitää huolta siitä että servo ei pääse imemään liikaa virtaa käyttöönsä (joka siis on muilta pois).

Poissa Jyke_

  • Jäsen
    • Profiili
Vika vastarissa
« Vastaus #3 : 20.09.04 - klo: 14.10 »
Radiohäikät kallistuu aika usein "henkimaailman hommiksi"
Eli mikä tahansa sähkölaite voi aiheuttaa vian. Tai sitten rungon ja ajopinnan muodostama hankaussähkö.

Joskus häiriö ei liity mitenkään vastariin. Esim tehokas servo voi ajaa säätimen (BEC) jännitteen kyykkyyn. Tällöin servo syö vastarin toiminta virtaa ja syntyy häiriö. BEC riittää kun arvot on 6V/3A (Novak Dually Dual ja D7 vai mikä se oli)

Jep, pitemmittä puheitta yleisohjeena on että

~vastari niin ylös kuin saa. Pois akun ja moottorin johdoista (voimajohtoja). 5mm siirto auton sisällä tekee kummia!
~Antennijohto suoraksi, ei rullalle/nipulle auton pohjaan. EI SAA leikata poikki.
~kidepuoli ylöspäin
~vastari on puhdas sisältä. Mitä useammin vastarin puhdistaa sitä pitkäikäisempi se on.
~Moottorissa häiriönpoisto konkat, yleensä tehdas laittaa 2 (plussasta kannuun ja siitä miinukseen) mutta kolmella tehostetaan (kolmas laitetaan plussasta miinukseen)
~Antennijohto on ehjä eikä se tee turhan jyrkkiä mutkia.
~servon johto on ehjä
~säätimestä lähtevä vastarinjohto on ehjä
~joissakin autoissa antennijohto kiertää pohjan kautta. (assossa ainakin). Puhkaisee varovasti pienen antennijohdon mentävän reiän antennipilliin ja laittaa johdon siitä. Nyt ei vaan saa kaataa autoa nurin koska pilli meneepi nyt melko herkästi poikki.


Kikkoja vielä vastarin säilyttämiseen
~3x kakspuolista teippiä vastarin pohjaan vaimentamaan tärinää
Enempää ei mieleen tule. Muut lisäilköön ihan surutta. Kyseenalaistuskin on sallittua. ;)
RC Pisteestä saa ja Assolla pääsee! ;-)

Poissa JuhoM

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.thybrid.tk
Vika vastarissa
« Vastaus #4 : 20.09.04 - klo: 21.32 »
Eipä oo mun hitecissa ollu ainakaan vikaa... Kyllä se hyvin on toiminu...
Pisteessä on kyllä kieltämättä hyvä palvelu...  :wink:
Kyosho/ Duratrax/ Hitec/ GM/
Kiihtyy ku kirjahylly!!