Radiohäikät kallistuu aika usein "henkimaailman hommiksi"
Eli mikä tahansa sähkölaite voi aiheuttaa vian. Tai sitten rungon ja ajopinnan muodostama hankaussähkö.
Joskus häiriö ei liity mitenkään vastariin. Esim tehokas servo voi ajaa säätimen (BEC) jännitteen kyykkyyn. Tällöin servo syö vastarin toiminta virtaa ja syntyy häiriö. BEC riittää kun arvot on 6V/3A (Novak Dually Dual ja D7 vai mikä se oli)
Jep, pitemmittä puheitta yleisohjeena on että
~vastari niin ylös kuin saa. Pois akun ja moottorin johdoista (voimajohtoja). 5mm siirto auton sisällä tekee kummia!
~Antennijohto suoraksi, ei rullalle/nipulle auton pohjaan. EI SAA leikata poikki.
~kidepuoli ylöspäin
~vastari on puhdas sisältä. Mitä useammin vastarin puhdistaa sitä pitkäikäisempi se on.
~Moottorissa häiriönpoisto konkat, yleensä tehdas laittaa 2 (plussasta kannuun ja siitä miinukseen) mutta kolmella tehostetaan (kolmas laitetaan plussasta miinukseen)
~Antennijohto on ehjä eikä se tee turhan jyrkkiä mutkia.
~servon johto on ehjä
~säätimestä lähtevä vastarinjohto on ehjä
~joissakin autoissa antennijohto kiertää pohjan kautta. (assossa ainakin). Puhkaisee varovasti pienen antennijohdon mentävän reiän antennipilliin ja laittaa johdon siitä. Nyt ei vaan saa kaataa autoa nurin koska pilli meneepi nyt melko herkästi poikki.
Kikkoja vielä vastarin säilyttämiseen
~3x kakspuolista teippiä vastarin pohjaan vaimentamaan tärinää
Enempää ei mieleen tule. Muut lisäilköön ihan surutta. Kyseenalaistuskin on sallittua. ;)