Kirjoittaja Aihe: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?  (Luettu 13401 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HPI-man

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #30 : 01.08.07 - klo: 09.40 »
Isoveli aloitti noin 12 vuotiaana polttiksella ja kun siitä palo kaikki hermot,
hommasi hän Tamiyan, joka meiltä löytyy vieläkin. Noin 5 vuotiaana pääsin
ajaa Tamiyalla mökillä, siitä se sitten lähti. Vähän aikaa oli aika hiljaista,
vaikka Mega Forcea katottiin Kyosho lehdestä joka päivä. :grin: Sit kun
löysin RC-Autoja ja aijemmin lentokoneita harrastavan kaverin ihan samasta kaupungin osasta ( noin 0,4 km päässä )
niin kipinä syttyi viime kesänä uudestaan. Nyt olen talvella käynyt MikUAn treeneissä ajamassa tolla HPI:lla.

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #31 : 01.08.07 - klo: 11.40 »
Nikoistahan kai se kaikki on lähtenyt jotenkin?
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa Jerry.T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #32 : 26.08.07 - klo: 23.53 »
Nikkoja joskus ollu ja sitten model exposta auto mukaan. :mrgreen:
FG baja, Protech yada st

Poissa cardic

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #33 : 27.08.07 - klo: 01.25 »
Erehdyin käymään naapurin tallissa!!! :grin: Kiitokset Jankalle mahtavasta harrastuksesta ja avusta, opastuksesta ym.
Rahat on kyl menny mut on se ollu ja on sen arvoista!

Poissa Mibo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #34 : 27.08.07 - klo: 08.15 »
Kaipa se Nikoista lähti... Joku sellane "maasturi" jne. olipa mulla myös kerran sellane 100mk maksanut porsche "turisti" Nikkokin  :shocked: Sitten tää nyt jäi vähän, mut viime kesän ostin sitte käytettynä jonkun vanhan HPI sprintin, olin pistämäsä elektroniikkoja uusiks, mut sitten eräs myyjä "unohti" laittaa vastarin pakettiin, kaikki rahat meni, ja innostus lopahti, kun uuteen vastariin ei varaa ollut.

Nytten ostin sitten tuon CEN MG10:n, josta on vastari rikki  :laugh: toivottavasti takuu korjaa, koska tuolla ei ole ehitty ajaa vielä senttiäkään. 
Cen MG10 ST. ei ole liikkunut omin voimin vielä senttiäkään.

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #35 : 27.08.07 - klo: 17.10 »
Ihan sattumoisin eksyttiin Lavangon motocross radan ajojen jälkeen rc-radalle jokunen vuosi sitten. Siitä mielenkiinto hurahti käyntiin. Eikä sovi unohtaa rc foorumeitten auttavaa kättä  :smiley:
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa JaNppa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #36 : 28.08.07 - klo: 14.40 »
Joskus ~5v sit kävin papan kanssa katsomassa Laukaan FT-kisoja. Sillon tuli fiilis että tuommonen pitää saada.
Noh ukolta rahoja ei herunut, sitten tuli armotonta säästöä 1v. Ensimmäisen auton osto oli eessä. Turistin ostin tuolloin koska tykkäsin enemmän niistä, mutta nyt sykkii sydän krossille.  :tongue:
HoBao Hyper 8 Pro / Futaba / Infinity
"Lahjattomat treenaa ja köyhät liimaa tarroja"

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #37 : 31.08.07 - klo: 17.40 »
Kaveri suditteli pihalla joskus -86. Pakko oli sitten omakin lelu ostaa.

Poissa Täikampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #38 : 24.09.07 - klo: 18.34 »
Kamulta, jolla oli silloin Traxxas T-maxx.

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #39 : 19.02.08 - klo: 21.52 »
katellsessa kaiken maailman vilmeja ja sittte noista autosta pääsis jo nuorena vähä rällää jollaa muullaku pyörällä
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #40 : 19.02.08 - klo: 22.37 »
Kaveri selitti muinoin RC-offroadista, kuullosti pirun tylsältä toiminnalta... kunnes kävin eräänä kesäisenä päivänä järven rannalla louhikossa seuraamassa toimintaa ja kokeilin itse... Jotenki sai kuitenkin pysyttyä erossa :P  Kuukausi takaperin kaveri puhui RC-Driftingistä, kuuntelin ehkä hieman enempi mielenkiinnolla, kävin katsomassa kaverin autoakin... lähdimme sitä sitten koeistamaan ja priskules... omahan tuli hommattua heti :D  Pari viikkoa sen jälkeen saapui jo toinenkin RC, mini :D

Mä annoin pikkusormen, se vei koko käden...

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #41 : 20.02.08 - klo: 07.44 »
Jo tenavana kateltiin rc-auto mainoksia ja haaveiltiin omasta autosta mutta vanhemmilla ei ollut varaa sellaisiin härpättimiin...Nyt sitten "aikuisena" innostuin uudestaan ja ostin ensimmäiseksi savagen x ss monsterin  :grin:
Kiittää voin silloista työkaveria !(emäntä syyttää  :wink:)kuultuani hänen harrastavan kipinä syttyi uudestaan  :laugh:
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

Poissa nuuska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #42 : 20.02.08 - klo: 09.47 »
Lapsuudesta. Ei nyt mikään totisin harrastus ollut koskaan. Ja monta vuotta on ollut välissä kunnes taas viimevuonna ostin auton. Pihalla ja metsässä olen suditellut. Polttiksia kokeilin ja radalla ajamista, mutta ei ollut mun juttu. Kuvaan radalla mielummin.  :cool:  ... ja ajan pihalla parin kaljan kera.  :afro:
[BigBear '87]   [Stampede XL5 '07]

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #43 : 20.02.08 - klo: 10.21 »
Aikanaan oli Kotkassa Markun lelupuoti, jonka ikkunassa pyöri aina tamiyan esittelyvideo. Satuin sen näkemään, ja siitähän se kipinä lähti. Vuosi oli jotakin 83-84. Kovasti tamiyan grasshopperia kaipailin, mutta eipä sitä sitten saanut kuitenkaan.

Ensimmäinen Rc-auto tienattiin jakamalla mainosksia :)  Oli Nichimo luminous. Ja vuosi oli 88-89.

Sen jälkeen alennusmyynnistä tamiya avanten ostin. Välissä useita vuosia etten koskenut koko vehkeisiin, oli kaikkea muuta tekemistä. Vuonna 2004 aloitin harrastuksen uudestaa, ja hommasin mm se grasshopperin  :grin:
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #44 : 20.02.08 - klo: 21.44 »
mulla alko jo kiinnostamaan rc v 2003.
minä sanoin äitille että huomenna pitää käydä ostamassa uus nikko!iso-veli kans paikan päällä sillon,ja sitten iso-veli sano että "osta suoraan polttis,se menee ton tie toisesta päästä toiseen päähän alle 10.sekunissa"nooh..siitää se lähti,v.2005 ostin ekan auton tamiya mighty bull.
NYKYÄÄN:hpi savage x,team associated rc18t ja tamiya mighty bull.

Poissa PROpioneer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #45 : 20.02.08 - klo: 23.00 »
jaa-a mites tää nyt meni  :smiley:

Noh. tein kännykauppaa joskus 12v nä ja sitte yks tuon huutonetin kautta tarjos kännykkään vaihdossa polttista. joten siitä se näitten kunnon autojen harrastus lähti mutta olen mä noita nikko vempeleitä harrastellu 5 v stä saakka :) sillon purin ensimmäisen nikko auton kun aloin virittämään xDD

niin tosiaan ja olenhan mä välillä lentokone harrastustaki testannu.. mutta se oli n 10 kertaa tylsempää kun tää auto juttu.
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

Poissa Juubis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #46 : 21.02.08 - klo: 11.39 »
minä sain siitä kun näin kaverilla sellasen asson ja näin korissa tarran missä luki "www.rc10.com" ja kun pääsin kotiin panin googleen sen osoitteen ja sitä kautta itse asiassa päädyin tälle foorumille :cool: :shocked: :cry: :laugh:
mini inferno ST (ei viri moottoria)
ja joku helikopteri+jotai pientä sälää

Poissa ägä

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #47 : 05.03.08 - klo: 16.58 »
no se lähti kai siitä kun mummo osti mulle nikko monsterin kun olin jotai 4v
sitte hain googlesta "nikko- radio-ohjattavien ykkönen"  ja sitte löysin atalan sivut... siel oli iha mahtavii autoi!!!

Poissa ägä

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #48 : 05.03.08 - klo: 18.12 »
siis korjaan: SIIHEN AIKAAN mahtavii autoi... :cheesy:

Poissa markus11

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #49 : 05.03.08 - klo: 18.39 »
Hobby Hiltusesta kun pienoismalleja käviostamassa niin kerran sieltä sitten lähti mukaan kyoshon Zabooni:grin:.
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #50 : 05.03.08 - klo: 21.08 »
Kun kaveri ajoi mini z ( Mädi) mosterilla . Iskä sanoi että turussa yhessä liikkeessä myydään rc autoja  ja silloin se oli lähin kyosho kauppa .  Jos olisin mennyt hobbylinnaan  olisi nyt savage  :mrgreen:  Oli pakko saada  monsteri  :p Olen harrastanu  kolme vuotta eikä loppua näy... Nyt autona giga  ja ennen oli mädi ... :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 05.03.08 - klo: 22.42 kirjoittanut mad »
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #51 : 05.03.08 - klo: 22.24 »
kyllä mahtaa harmittaa ku et päässy hobbylinnaan :p
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #52 : 05.03.08 - klo: 22.39 »
Noh ei ...  :p  Kyllä kyosholla pärjää
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa Niko79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #53 : 07.03.08 - klo: 23.15 »
Isi se tutustui naapureihin jotka harrastivat rc autoja,heidän kauttaan sitten hankittiin ensinmäinen kunnon rc auto(associated rc 10) ja he veivät minua ajamaan  ja opettivat autolla ajoa ja huoltamista.Sitten poismuutto Tapulista ja hulvattomat teinivuodet,joten harrastus jäi,ikävä kyllä =(( Nyt sitten innostus palannut uudestaan ja yhden lelun jo poikani kanssa yhteistoimin tuhosimme=)Nyt vaan uusia pelejä kehiin ja pojalle hyvä harrastus ja jos se pappakin vielä joskus oppisi ajamaan.Suuri kiitos ja kumarrus kuuluu harrastukseen perehdyttäneille henkilöille,Veikko ja Timo Jalakselle

Poissa JP1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #54 : 19.07.08 - klo: 19.49 »
kaveril oli kyoshon joku 35km/H kulkeva sähkö buggy. nyt ostin sit ite polttiksen.
mini inferno st gp 09

Poissa kessi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #55 : 19.07.08 - klo: 21.10 »
kävin kattoo huvikseen tattarisuon radalla katsomassa rataa ja c8 auton kun näin menevän radalla se teki suuren vaikutuksen ja kun kokeilin kaverin semmoista peliä . sen jälkeen se sano että netissä olisi edullinen kyosho evolva myynnissä ja ostin sen siitä se lähti on se hienoa ajaa kun oppinut koko ajan vaa´n enemmän touhusta en kadu hetkeäkään sitä ostosta kiitos ystävälleni! jonka takia homma lähti käyntiin
C8, kyosho evolva, rex pr-21r01wc (m.rossi) ,picco 21 (Ielasi Daniele), Sanwa.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #56 : 19.07.08 - klo: 22.02 »
kiitos ystävälleni! jonka takia homma lähti käyntiin
Eipä kestä..  :cool:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa NitroCen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #57 : 28.07.08 - klo: 15.42 »
Kaveri ajeli polttikesellaan 1½ vuotta sitten pihatiellä.. Siitäpä se lähti..
Hong Nor X1X-CRT/WERKS/FORCE/O.S

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #58 : 31.07.08 - klo: 21.53 »
Pienenä ei ollut nikkoa...Kavereilla oli ja minua suoraan sanoen v*tutti.

Syntyi poika 2.5 vuotta sitten ja on saanut noilla työnnettävillä autoilla ajella matolla.
keväällä 07 huomasin marketeissa isot ja hienot nikot. Hintaa kalleimmilla 100€. Pidin kalliina ja ajattelin kenellä lapsella on varaa ostaa 100€ leluja?!?

Keväällä 08 ostin nikko alien panic 2 auton 59egellä. Vein sen kotiin, latasin akun ja yritin ajaa. Eihän tämä romu edes sutase!!! Ostin p*skan! Möin nikon, mutta kutku jäi: jostain pitäis saada menopeli.

Ilmeisesti siskon miehellä oli samanlaista kutkaa kun sitten yksissä tuumin ostettiin Ceniltä monsterit. Loppu onkin kuten sanotaan historiaa. Nyt 2,5kk rc autojen kanssa leikkineenä olen 1 Cenin, kahden Asso RC18 ja yhden 9 vuotta vanhan HPI turistin onnellinen persaukinen omistaja  :grin:
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa cornelius

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • Lahden UA
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #59 : 31.07.08 - klo: 23.13 »
 Avokin veli osti herätteenä käytetyn polttiksen, 1/10:n eka, sitä vuoden ihmettelin menoa ja välillä kävin ajelemassa (päin seiniä) mutta innostus vasta heräsi kun hän osti inferno gt:n.

 Itsellä oli tietty varustelukilpailun makua ja piti valita isompi auto, siispä hommasin tuossa huhtikuussa tuon cen GST:n, nyt on ostettuna toinen gst jo varaosa/upgradeosien riistoautoksi, sekä kaksi kappaletta pureten gp:tä ja yksi zaboon josta tekeillä gp konversio kanssa.

 Varsinaisesti innostus syttyi nopean alku piikin jälkeen vielä uudestaan kun pääsi sopivasti rc radan rakennuspuuhiin, talkoissa käyty koko kesä ja toivottavasti ennen lumia pääsee jo ajelemaan :-)


"If in a doubt flat out" - Colin McRae