Kirjoittaja Aihe: Kyosho vai Ho Bao  (Luettu 15623 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #60 : 03.12.04 - klo: 21.57 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
JQ-Edition? :D


Joo, mitähän tämä "JQ-edition" pitää sisällään...

-Servot nippusiteillä kiinne
-pysty-servot
-purkki pikaliimaa
-prolinen uusi kori
-yms...
- :mrgreen:
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #61 : 03.12.04 - klo: 22.21 »
+ käytetty Piccon moottori (selvis teillekkin miksi ostin Josen Piccot talteen).  :mrgreen:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #62 : 04.12.04 - klo: 00.33 »
+kuminauha fail-safe! 8)
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #63 : 04.12.04 - klo: 00.55 »
Noilla varusteilla Jose voittaa kuitenkin  :P
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #64 : 04.12.04 - klo: 11.10 »
Tähän pitää vielä lisätä lego autosta otetut nivelveto akselit

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #65 : 04.12.04 - klo: 11.13 »
Sakkeri, noilla varusteilla se ajaa ihan oikeasti... ei sillä mitään legopalaa ole....
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #66 : 04.12.04 - klo: 11.35 »
Aijoo :oops:
En tunne miestä niin en voi tietää.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #67 : 07.12.04 - klo: 00.28 »
Et ehkä tunne, mut tiedät kyllä ;) Se on se Suomen nopein krossikuski :D
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Oxygen

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.cardomain.com/member_pages/view_page.pl?page_id=581352&cat=25&val=1&page=1
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #68 : 08.12.04 - klo: 21.45 »
Olipa ilmestynyt mukavia uutisia tuonne  Sanderssonan sivuille.  Hyper 7 tulee voimaservolla :)
HoBao Hyper7

Poissa Oxygen

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.cardomain.com/member_pages/view_page.pl?page_id=581352&cat=25&val=1&page=1
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #69 : 09.12.04 - klo: 22.07 »
Nyt on uusia auto hankittu. Testailin tässä vähän noita sähköjä ja huomasin että välillä servot jäävät surisemaan itsekseen. Surinan saa loppumaan kun kääntää servoa nopeasti edestakaisin. Onkos tuo ihan normaalia?
HoBao Hyper7

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #70 : 09.12.04 - klo: 22.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Oxygen"
Nyt on uusia auto hankittu. Testailin tässä vähän noita sähköjä ja huomasin että välillä servot jäävät surisemaan itsekseen. Surinan saa loppumaan kun kääntää servoa nopeasti edestakaisin. Onkos tuo ihan normaalia?
Kyllä on normaalia.

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #71 : 09.12.04 - klo: 23.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Lainaus käyttäjältä: "Oxygen"
Nyt on uusia auto hankittu. Testailin tässä vähän noita sähköjä ja huomasin että välillä servot jäävät surisemaan itsekseen. Surinan saa loppumaan kun kääntää servoa nopeasti edestakaisin. Onkos tuo ihan normaalia?
Kyllä on normaalia.


Juu.. Kyllähän ne semmosta surinaa aina pitää..
Kyllä se sen tekee..

Poissa Oxygen

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.cardomain.com/member_pages/view_page.pl?page_id=581352&cat=25&val=1&page=1
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #72 : 15.12.04 - klo: 16.14 »
Mikähän mahtaa olla vialla kun yritän sisäänajaa autoa ja se ei pysy käynnissä ilman hehkutuslaitetta? Siis auto sammuu samantien kun otan hehkun irti. Polttoaineena on Byronin Race 25% ja tulppa on "6". Pääsuutin on auki 6 kierrosta ja ilman lämpötila on +2. Muihin suuttimiin en ole koskenut.  Ja autohan on Hyper 7.
HoBao Hyper7

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #73 : 15.12.04 - klo: 16.18 »
Ruuvaa pääneulaa laihemmalle. 6 kierrosta on aivan liikaa auki. Ruuvaa pikku hiljaa kiinni niin kauan, että on sopiva säätö.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #74 : 15.12.04 - klo: 16.18 »
Liian kylmä tulppa ja turhan rikkaalla pitääkseen tulpan kuumana.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #75 : 15.12.04 - klo: 16.43 »
Cipolla 6 ei pitäis olla liian kylmä tällä kelillä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #76 : 15.12.04 - klo: 17.03 »
Jep...
En tiennyt mikä tulppa siellä on... kun eikös noi numerot mee eri merkeillä vähän eritavalla.
Mutta siis on liian rikkaalla.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #77 : 15.12.04 - klo: 17.10 »
Joo menee erilailla muutamalla merkillä. Cipolla, Novarossi, CMB ja Picco tulpat menee samalla lailla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Oxygen

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.cardomain.com/member_pages/view_page.pl?page_id=581352&cat=25&val=1&page=1
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #78 : 15.12.04 - klo: 17.40 »
Täytyypä koittaa vähän laihemmalla. Meneekö liian laihalle jos on vaikka 4,5 kierrosta auki se suutin?

Unohtui tuossa mainita että sain koneen yhden kerran käyntiin tuolla kuuden kierroksen säädöllä ja pysyi jopa käynnissä ilman hehkua. Tankillinen polttoainetta kului alle neljän minuutin ja pakoputken alle ilmestyi julmetun kokoinen öljylätäkkö. Olipahan ainakin rikkaalla.  


Huomasin muuten että ainakin tuolla rikkaalla seoksella autoa on lähes mahdoton tankata sen käynnissä ollessa. Heti kun raotin tankinkorkkia kierrokset nousee niin että auto pyrkii liikkeelle. Sama juttu tapahtui kun polttoaine loppui tankista, kierrokset nousi ja auto päin seinää. Tämä ilmio kaiketi poistuu kun sisäänajon jälkeen laittaa seosta laihemmalle? Toivottavasti ainakin.
HoBao Hyper7

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #79 : 15.12.04 - klo: 19.17 »
Kyseinen ilmiö tapahtuu kun paine polttoaine tankista häviää paine ja se ei enää työnnä painetta polttaine letkuun ja kone ei saa tarpeeksi polttoainetta ja korvaa puuttuvan polttoaineen ilmalla joten kone ottaa enemmän kierroksia.
Kun ajat ensimmäisiä tankillisia niin aja ne pukilla.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #80 : 15.12.04 - klo: 22.02 »
Toisin sanoen seos menee laihemmalle kun pakoputkesta tuleva paine pääsee tankin korkin kauttaa harakoille :)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #81 : 16.12.04 - klo: 10.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Oxygen"

Huomasin muuten että ainakin tuolla rikkaalla seoksella autoa on lähes mahdoton tankata sen käynnissä ollessa. Heti kun raotin tankinkorkkia kierrokset nousee niin että auto pyrkii liikkeelle. Sama juttu tapahtui kun polttoaine loppui tankista, kierrokset nousi ja auto päin seinää. Tämä ilmio kaiketi poistuu kun sisäänajon jälkeen laittaa seosta laihemmalle? Toivottavasti ainakin.


Kyllä häviää, oikein säädetty kone ei ota enempää tai vähempää kierroksia tankin loppumista kohti paitsi sitten tietty sammuu kun viimeinen pisara tankista on imetty.

Poissa Oxygen

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.cardomain.com/member_pages/view_page.pl?page_id=581352&cat=25&val=1&page=1
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #82 : 17.12.04 - klo: 01.25 »
Voi voi... Tänään kokeilin uusia säätöjä koneen sisäänajossa. Pääsuutin 5 kierrosta auki ja alaneulaa kierros tehtaanarvoa pienemmälle. Näillä säädöillä koke kävi todella hienosti puolitoista tankillista tyhjäkäynnillä kunnes lopulta leikkasi kiinni! Miten tämä voi olla mahdollista? Aluksi luulin että käynnistysnaru olisi jotenkin sotkeentunut kun kone ei pyöri, mutta kun irroitin koneen autosta ja irroitin käynnistimen moottorista, paljastui karu totuus: jumissa on.

Eikös yleensä kiinnileikkautuminen tapahdu korkeilla kierroksilla ja liian laihalla seoksella? Tässä tapauksessa oli ainakin rikkaalla kun öljyä roiskui pakoputkesta ja kierrokset oli todella alhaiset. Koneen lämpötilakin oli niin alhainen että kättä pystyi huoletta pitämään kannen päällä.

Onko tuo moottori nyt roskistavaraa vai saako näihin vaihdettua sylinteriputken ja männän?
HoBao Hyper7

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #83 : 17.12.04 - klo: 01.47 »
En millään jaksa uskoa, että kone on leikannut kiinni. Otappa papukaijat käteen ja väännä vauhtipyörästä mäntä alas.

Minä ajan Hyper koneet sisään niin, että 3 tankkia kaasu pohjassa renkaat ilmassa pääneula niin auki kuin kone käy eikä pääse ottamaan kierroksia. Neljännellä tankilla ruuvaan pääneulan siihen pisteeseen että kone alkaa ottaamaan kierroksia, eli noi 3-4 kierrosta pääneula auki (en tiedä tarkkaan koska en laske kierroksia vaan kuuntelen konetta) ja ajan autolla maassa, mutta seos silti selkeästi rikkaalla. Koko neljännen tankin ajan pikku hiljaa neulaa kiristelle, pitäen mielessä että kone ei ota vielä täysiä kierroksia. Viidennellä tankilla sitten säädän koneen jo lähes kisasäätöihin. Ja kuudennella tankilla kaikki irti mitä koneesta lähtee.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Oxygen

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.cardomain.com/member_pages/view_page.pl?page_id=581352&cat=25&val=1&page=1
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #84 : 17.12.04 - klo: 02.04 »
En minäkään oikein jaksa uskoa että olisi kiinni leikannut koska männällä oli voitelua aivan varmasti eikä lämpöäkään ollut liikaa.  Pahasti on kyllä jumissa, pelkillä käsillä ei liiku kyllä mihinkään. Ei oo just nyt yöllä pihtejä saatavilla mutta täytyy yrittää kun saan ne jostain käsiini. Mikähän on voinut aiheuttaa tuon jumiutumisen? Olisikohan koneen sisältä voinut irrota vaikka joku metallin palanen joka olisi kiilautunut sylinterin ja männän väliin tai jotain vastaavaa?
HoBao Hyper7

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #85 : 17.12.04 - klo: 02.13 »
Kyllä mullekkin on joskus noin käynyt sisäänajon alkuvaiheissa. Mulla johtunut siitä että sylinterin ja männän sovitus on yksinkertaisesti vain niin kireä. Hyper koneissa yleensäkin todella kireät mäntä/sylinteri sovitukset.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #86 : 17.12.04 - klo: 02.28 »
Se nyt vaan on sattunut jäämään sopivan tiukasti yläkuolokohtaan jumiin.
Saattaa olla myös reilu nestelukko. Löysytä tulppaa kierros niin pitäisi helpottaa.
Oma 8 Port pro oli niin tiukka että meinasi hermo mennä kun jäi joka sammumisessa ylös niin jumiin että pihtejä tarvittiin.
Aluks ei meinannu saada mitenkään käyntiin kun ei startteri saanut kuolokohdan uli ollenkaan...
Mutta kyllä se siitä kun otti föönin käyttöön ja pitkää pinnaa...
Nyt toimii kuin unelma ja kulkupuolta on reilusti.

Poissa Oxygen

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.cardomain.com/member_pages/view_page.pl?page_id=581352&cat=25&val=1&page=1
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #87 : 17.12.04 - klo: 02.58 »
Irroitin kannen ja nyt kone pyörii noin 1/6 kierrosta. Tosin se sylinteriputki liikkuu siinä mukana.  Ainakaan mitään jurmuja ei ole näkyvissä sylinterissä, siinä yläosassa mitä siitä vähän näkyy.
HoBao Hyper7

Poissa kc67

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/karic./
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #88 : 17.12.04 - klo: 04.02 »
se on sulla nyt vaan pysähtynyt sinne yläkuolokohdan seutuville ja juminu kun on jäähtynyt.
Minulla on sisäänajo loppusuoralla samanlaisella koneella tosin ilman narustarttia ja se on tosi tiukka kylmänä,ei edes kannata yrittää startata ilman lämmitystä kuumailmapuhaltimella,lisäksi olen vuorannut pytyn alumiini foliolla jotta ei kävisi liian kylmänä.
Tuohon sinun ongelmaasi palatakseni suosittelen että:

-varaat työkinttaat (helpompi käsitellä kuumaa konetta ),kuumailmapuhaltimen ja "papukaijapihdit"

-panet kannen takaisin kiinni.

-kinttaat käteen ja lämmität sylinteriä noin 2 min eli että se on tosi kuuma,puhalla esim suoraan tulpan reikää kohti (kone ilman tulppaa tietysti).

-kun kone on kuuma pyöräytät vauhtipyörästä pihdeillä männän alas,mutta älä yritä ilman lämmittämistä jos se on noin lujasti juminut kuin kuullostaa käyneen.

Jatkossa lämmitä konetta noin 20-30sec ennen starttausta niin se pyörii kuin enkeli,minä olen ajanut jo kohta 10 tankillista mutta vieläkin on kone aika tiukka kylmänä ja onhan nyt tietysti talvikin ainakin täällä keskellä Suomea eli siis Oulussa  :mrgreen: ps minulla on nyt pääneula noin 4 kierrosta auki ja kone käy rikkaalla mutta pystyy jo ajaan ihan kivasti.
Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #89 : 17.12.04 - klo: 08.36 »
Itselläni jumiutui ensimmäinen koneeni samalla tavalla. Syynä oli, että kone oli polttanut polttoaineesta rasvat sylinteriputken ja männän väliin. Eli ns. leikannut kiinni, mutta se lähti kun kuumailmapuhaltimella vedettiin kone tosi kuumaksi. Nyt toimii ja kulkee.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."