Kirjoittaja Aihe: Kaasarissa kiehuu  (Luettu 6283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #30 : 05.10.04 - klo: 07.35 »
Lainaus käyttäjältä: "jhellman"
Onko varma, ettei kone vuoda ilmaa esim kaasarin ja rungon välistä? Silloinhan seos ohenee aina nopeasti ja kone ylikuumenee ja sammuu - eikä lähde käyntiin ennenkuin on jäähtynyt. Vuoto voi vaihdella tärinän mukaan, eli joskus toimii paremmin ja joskus huonommin..

Ongelma on suhteellisen helppo tunnistaa; jos kone ei reagoi säätöihin oikealla tavalla vaan seos ohenee itsestään- U got it!

Ultimate test on laittaa painetta bensaletkusta ja kone veteen (muut reiät suljettuna). Jos tulee kuplia ulos niin selvä peli.

Sopivaa silikonia tms väliin ja vuodot seis.
Niin, tai jos on pahoja ilmavuotoja, ni sen tunnistaa sillä, että laittaa käynnissä olevan koneen kaasarin kurkkuun sormen, jos kone sammuu ihan välittömästi, selviä ilmavuotoja ei ole, mutta jos sinnittelee vähän aikaan käynnissä, niin johtuu ilmavuodosta.

Poissa Hjpt

  • Jäsen
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #31 : 05.10.04 - klo: 14.34 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee  <----- nyt on oikein :) "

Jeejee kirjoitti?  :mrgreen:


Sori, joku kämmi pääs tapahtumaan  :)

Täytyy tutkia tuota ilmavuotoa, kun saa taas auton pelaamaan. Tänään tulee uus tulppa jos hiltusella on ja sitten vielä tuo naru kuntoon..

Poissa ilej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #32 : 05.10.04 - klo: 16.47 »
OT: Kalastuskaupoissa on narua, jota käytetään verkkoihin. Se on tosi kestävää ja sopivaa käynnistysnaruksi.
Myytävänä Tr-15 monster touring

Poissa Hjpt

  • Jäsen
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #33 : 05.10.04 - klo: 19.14 »
Ei ollut liikkeessä tulppaa, mutta löysin kotoa Ossin A5
Kuvan mukaan vielä kasiakin kylmempi.
Pitää koittaa sitä ja kattoa lähteekö ees käyntii :roll:

Eikös muuten muidenkin tulppien pitäis käydä jos laittaa toisen rikan väliin?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #34 : 05.10.04 - klo: 19.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"
Ei ollut liikkeessä tulppaa, mutta löysin kotoa Ossin A5
Kuvan mukaan vielä kasiakin kylmempi.
Pitää koittaa sitä ja kattoa lähteekö ees käyntii :roll:

Eikös muuten muidenkin tulppien pitäis käydä jos laittaa toisen rikan väliin?
Ai ei ollut hobbyli hiltusella tulppia? Hm, se on kyllä "vähän" ihmeellinen kaveri. Kyllä sillä vielä jokin aika sitten oli, ku kaveri osti, mutta ilmeisesti nyt loppu..

Poissa Hjpt

  • Jäsen
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #35 : 09.10.04 - klo: 14.09 »
Nyt vasta pääsin koittamaan uudella tulpalla, kun on koko ajan ollu märkää.
Tulokset ei oo mitään kovin loistavia: Ensin sain auton oikee hienosti katon kautta ympäri kolmella voltilla ja sitten sammu n. puolen tankin kohalla  :|
Taas oli bensaletku täynnä ilmaa, mutta moottorin kansi ei kyllä ollu mun mielestä mikään kovin kuuma.
Kattelin kanssa miten putkesta tulee pakokaasua ja kyllä sitä tuli ihan tasaseen tahtiin kokoajan, eli kauheasti se ei voi itsestään laihemmalle mennä.

Poissa SLem

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #36 : 09.10.04 - klo: 21.42 »
Eihän siinä autossasi ole tankin korkin tiiviste kulunut niin, että se vuotaa. Itsellä oli kerran autossa samanlaisia oireita ja lopulta syyksi paljastui tuollainen vuotava tiiviste. Paineet karkasi pihalle eikä kone tietenkään enää saanut juotavaa.
Kone sammui aina puolen tankin kohdalla, siihen asti moottorille riitti nitroa tankissa olevan nesteen omalla paineella.

Poissa Hjpt

  • Jäsen
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #37 : 10.10.04 - klo: 13.45 »
Tossa just eilen huomasin, että kun autoa käänteli väärinpäin, niin tankin korkista pääs vuotamaan pari tippaa, eli uus tiiviste vois tosiaan olla paikallaan.
Mutta sittenhän sen korin ei pitäisi vaikuttaa siihen niin paljoa?
Korin kanssa sammuu nimittäin aina alle puolen tankin jälkee, mutta ilman koria saa yleensä tankin tyhjäksi.
Ja korissa on kyllä ilma-aukko.
Miten iso sen pitäis olla? Nyt on n. 3,5cm x 4,5cm.

Miten paljon moottori yleensä kuumenee?
Eli pitäisikö isolla kentällä pystyä ajaa ympyrää kaasu pohjassa koko tankin jos säädöt on kunnossa?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #38 : 10.10.04 - klo: 20.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"
Tossa just eilen huomasin, että kun autoa käänteli väärinpäin, niin tankin korkista pääs vuotamaan pari tippaa, eli uus tiiviste vois tosiaan olla paikallaan.
Mutta sittenhän sen korin ei pitäisi vaikuttaa siihen niin paljoa?
Korin kanssa sammuu nimittäin aina alle puolen tankin jälkee, mutta ilman koria saa yleensä tankin tyhjäksi.
Ja korissa on kyllä ilma-aukko.
Miten iso sen pitäis olla? Nyt on n. 3,5cm x 4,5cm.

Miten paljon moottori yleensä kuumenee?
Eli pitäisikö isolla kentällä pystyä ajaa ympyrää kaasu pohjassa koko tankin jos säädöt on kunnossa?
Juu, pystyy huudattamaan kuinka vaan, jos säädöt ovat täysin kohdallaan. Moottori kuuluu kuumeta ~100-130 astetta suurinpiirtein. Infrapunalämpömittari, jolla ton voi mitata tarkasti, maksaa n. 30€ hobbylinnassa.
Kyllä se voi vaikuttaa just silloin niin paljon se korin käyttö, koska moottori käy ylikuumana (?), ni jos sitä saa edes vähän jäähdytettyä, voi pysyä käynnissä. Se kone muuten kärsii hyyvin paljon, jos se usein pääsee kuumenemaan niin paljon, ettei edes käynnissä pysy!

Poissa Hjpt

  • Jäsen
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #39 : 11.10.04 - klo: 20.50 »
Bensakorkin alapuolella oli halkeama ja siitä kuplia tuli aika hyvää vauhtia kun puhalsi letkuun.
Voiko pelkästään tuollainen aiheuttaa koko jutun, eli kone kuumenee,sammuu varsinkin koppa päällä puolessa tankissa ja kaasari kiehuu kun pumppaa bensaa?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #40 : 11.10.04 - klo: 21.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"
Bensakorkin alapuolella oli halkeama ja siitä kuplia tuli aika hyvää vauhtia kun puhalsi letkuun.
Voiko pelkästään tuollainen aiheuttaa koko jutun, eli kone kuumenee,sammuu varsinkin koppa päällä puolessa tankissa ja kaasari kiehuu kun pumppaa bensaa?
Niin, vika voi löytyä siitä, mistä sitä vähiten odottaisi. Kone on kyllä voinut kärsiä hyvinkin paljon, jos olet kauankin yrittänyt ajaa vaan, vaikka kone on tulikuuma. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Kyllä se vielä siitä!

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #41 : 30.04.05 - klo: 13.28 »
Mullakin on alkanut nyt samat ongelmat,moottori(hpi t-15) sammuilee vähän väliä, kun ryypyttää sammutuksen jälkeen niin kuuluu vain sihahdus ja löpöt vetäytyy letkusta...
Tulppana muistaakseni cipolla #8 ja os 5.
Moottorin lämpöjä mittasin niin sain tulokseksi 110-astetta...
Mikä neuvoksi?
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #42 : 30.04.05 - klo: 15.58 »
samoja ongelmia minullakin, yritän tulpalla ja polttoaineen vaihdolla(nyt vain 10% kun sellaista minulle auton mukana myi, se olmi) saada sitä vähän viileämmäksi. polttoaineletkun vedän erikautta kuin ennen, tällä kertaa välttäen lämpeneviä paikkoja.

ilmastointikin voisi tietty parantaa joko reikää kasvattamalla tai kanavoimalla
(hihi mikä sana) ilma paremmin.

milläs muulla voisi konetta vielä saada viileämmäksi? (rikkaalla se jo on)
-Lithium Love Racing-

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #43 : 30.04.05 - klo: 16.03 »
yhden tankillisen pystyin äsken ajamaan ilman katkoja, sitä ennen puhdistin, ja irrotin kaasarin...
Testasin onko ilmavuotoja tankissa, letkuissa tai missään muuallakaa.
-ei ollut
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #44 : 30.04.05 - klo: 16.24 »
Omalla kohdalla en saanut T-15:n lämpöjä pysymään aisoissa muuten kuin erittäin rikkaalla seoksella.
Isompaa reikää tuli tehtyä ym. mutta ei meinannut pelittää muuten kuin rikastamalla ääriräjoille konetta.
HPI:n Superissa käytin kyseistä moottoria jonkin aikaa.
Tyhjä

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #45 : 30.04.05 - klo: 19.58 »
Tää nyt on ihan mutu-heitto, mutta koitetaan..
Eikös noilla pienemmillä koneilla yleensä käytetä kuumempia tulppia? Cipollan kasi on kylmää sorttia. Kuuma tulppa ja reilusti rikkaampi seos vois johtaa samoihin käyntilämpötiloihin mutta viileempään kaasariin?
Itelle tulis mieleen hommata esim. Cipollan vitonen tulpaks ja ruuvata ronskisti ruuveja auki.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #46 : 30.04.05 - klo: 20.01 »
On mulla os:sin 5, kannattaisko koittaa sitä?
Ja sitten säädöt rikkaille...
Huomenna nähdään tulokset...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasarissa kiehuu
« Vastaus #47 : 30.04.05 - klo: 20.17 »
Cipollan ja OS:n tulpissa on sitten kierre osassa pituus ero. Ainakin noissa jotka omasta pakista löytyy....  
Olkaahan varovaisia ettei tule vahinkoa. Jos tulppa lyhenee ,häviää vaan voima, mutta  jos pitenee,voi tulla vaurio.....
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...