Jaahas se oli sitten ekaa kertaa 1/8 nitrolla kilpailuissa ja pakko myöntää, että hauskaahan tuollakin oli päristellä. Ero sähköautolla kisaamiseen on kyllä huikea. Pitää muistaa ja ennakoida asioita aika paljon etukäteen. Moottorin lämmitys, tankkaaminen ja tankkipullon täyttö, starttiboksin akun lataaminen, hehkun lataaminen jne. ja vielä pitäisi olla ajoissa ajamassakin
.
Itse kisasta jäi ihan mukavat fiilikset. Eka treenierä meni "ajellessa" ja erän loppua kohde löytyi ihan hyvä fiilis autoon. Noh eka alkuerä sitten menikin varikolla juurikin tuon starttiboksin akun tyhjentymisen takia
. Ja kun aikansa yritti eikä älynnyt kysyä "tallikaverin" boksia lainaksi niin erä ehti jo alkaa. Noh siitäkin taas oppi, että muistetaan ladata boksin akku täyteen jo kotona. Toinen alkuerä olikin varsin hyvä ja olin aika-ajojen jälkeen 11. Semifinaalin alla tuli taas kokemattomuus esiin, kun mekaanikko kysyi kuinka pitkää tankkiväliä olen ajatellut. Eka kysymys itseltä oli "tankkiväli, mikä se on??".
. No semifinaali loppui jo ennen ekaa tankkausta, kun turha innostus aiheutti nelkuissa vasemman etuvetarin paikaltaan irtoamisen, sillä hetkellä taisin olla sijalla 4, ehkä.
Finaaleihin mennessä alkoi olla nitroilla kisaaminen jo hallussa ja nuo omat hölmöilyt alkoi olla voitettu. Eka finaali (B) meni suht rauhassa ajellessa sijalla 3. Mekaanikko nauroi starttia. Itse sähköillä kisaamiseen tottuneena jäin odottamaan "harjan" maahan laskeutumisen jälkeen "tööttiä" enkä edes katonut lähettäjää
. Taisi siinä pyyhkäistä 2 autoa ohi ennenkuin itse edes havahtui siihen, että pitäisi vissiin lähteä liikkeelle
. Olin myös varmaan finaalien ainut kuka kävi 3 kertaa tankilla "ettei fuili nyt vaan lopu niin varmuuden vuoksi". Ennen toisen finaalin alkua alkoi ilmeisesti hehkun akku hyytymään, kun autoa sai sorvata kohtuu pitkään käyntiin, mutta lähti kuitenkin lopulta. Toinen finaali olikin sitten hyvää kilpailua Rajaniemen kanssa . Nopeus oli kummallakin suht sama ja tehtiin vuoron perään virheitä. Oma varikkotiimi (Björkman ja Piipponen) teki loistavaa työtä varikolla, minkä itse hermostuksissaan keilasin heti vetämällä varikolta ulostulon pitkäksi. Samalla katosi hetkeksi rytmi ajamiseen ja Juho otti pikkuhiljaa eroa vieden lopulta voiton 12s erolla. Kokonaisuutena tuo 20min putkeen on karmaisevan pitkä aika, kun on tottunut ajamaan 5min erän sähköautolla sisällä.
Mutta mukava päivä oli kaikkineen. Kiitokset omasta puolesta kaikille kilpakumppaneille ja erityisesti mekaanikoille (Saarelainen, Jämsä, Piipponen ja Björkman). Ja tietenkin kaikille puuhamiehille, ketkä ovat rataa kuntoon laittaneet.
-Mikko #12-