Kirjoittaja Aihe: Finnish Open I 2015  (Luettu 4015 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hidastelija

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Finnish Open I 2015
« : 24.05.15 - klo: 09.18 »
Ohessa tulokset kilpailusta.

Kiitos vielä kaikille kilpailijoille ja erityisesti Timpalle kilpailun ajanotosta pitkän päivän ajan.

FO sarjan parissa jatketaan seuraavan kerran Vantaalla.


Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open I 2015
« Vastaus #2 : 25.05.15 - klo: 11.03 »
Moi kaikki kilpailuun osallistuneet,

Meillä oli paljon uutta porukkaa järjestämässä kilpailua ja kilpasarjaa. Saimme kilpailuun paljon
osallistujia ja molemmissa luokissa näytti olevan hyvää kilpailemista. Kiitokset kaikille mukana olleille!

Tarvitsemme palautetta kilpailustamme, jotta voimme käydä palautteen läpi omassa toiminnan kehityspalaverissamme. Ei kritiikkipalaveri vaan haluamme tietää miten hyvin meni.

Palautteessanne toivon unohtavanne sään vaikutuksen.

Voitko kertoa kommentteja yksityisviestillä minulle näistä:
-aikataulu ja sen sujuvuus sekä tauot
-ajoformaatti (mikä oli hyvää, mitä olisit odottanut olevan eri tavalla)
-buffetti
-rata
-varikko-alue ja kulkeminen
-tuomaritoiminta ja sen sujuvuus
-kilpailupäivän yleinen sujuminen
-mikä oli mukavinta koko päivässä (vastauksena ei kelpaa oma auto tai oma ajaminen)
-mitä muuta?

Toivoisin sanallista palautetta normaalin plus-miinusten sijaan. Voit vastata lyhyesti tai pitkästi. :)

(Yksityisviestin saa lähetettyä viestin vasemmassa reunassa olevaa tunnusta ja valitsee sieltä 'Lähetä yksityisviesti'.)


t. Kai Jämsä

« Viimeksi muokattu: 25.05.15 - klo: 11.09 kirjoittanut Jämsä »

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open I 2015
« Vastaus #3 : 25.05.15 - klo: 14.05 »
Kiitokset järjestäjille ja kisakumppaneille hauskasta päivästä itselleni uuden sarjan parissa. Touhu oli mulla vielä aivan hakusessa ja semifinaalien lähdössä se taisi olla kanssa yhdellä sini/valkoisella autolla aika haastavaa  :evil:

Omalta kohdalta kisa loppui kesken kun ajoin auton säpäleiksi, mutta se ajo meni jo ihan "ok". Palautetta on lähetetty yv:llä ja nähdään seuraavassa kisassa.

T: Mara

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Finnish Open I 2015
« Vastaus #4 : 25.05.15 - klo: 22.37 »
Kiitokset Turun porukoille mainion kesäkauden avauskisan järkkäämisestä! Jyrkkälään on aina hauska tulla kisamaan. Ehdin jo keskustella muutaman puuhamiehen kanssa omista havainnoistani, mutta laitan näitä vielä yv:llä tarkemmin.

Omaa kisaraporttia:

Kisaan lähdettiin parantamaan viime vuoden Turun FO-kisan tulosta (B-fin häntäpäässä) uudella autolla (JQ White), jolla ehdin ajamaan treenia yhden illan Lavangossa ja pari tuntia perjantaina. Kone oli onneksi viime vuonna luotettavaksi todettu Novarossi, joka olikin heti perjantaina about säädöissä mitä nyt vähän joutui alaneulaa kiristämään.

Ainut erätreenikierros antoi uskoa suht OK vauhdista, joten lähdin luottavaisin mielin alkueriin. Ekassa alkuerässä pitäisi aina malttaa ajaa varman päälle puhdas 5-minuuttinen, kun tulostaso on heikoin. Alkuerään tulee kuitenkin muutama paha kaato/virhe ja tulos jää selvästi heikoksi. Toisella eräkierroksella saan kasaan suht puhtaan femman ja sitä kautta tulos paranee 10sek, mutta muut parantavat ja näin kokonaistulos "vasta" 12. Noh, sitten vaan semiin hakemaan paikka A-finaaliin.

Ennen semiä itseäni askarrutti eksoottinen semin pituus 16min, jonka vielä varmistin useampaan kertaan. Säästeliäälle ajolla ja niukkaruokaisella koneella tuo menee yhdellä välitankkauksella, mutta janoisempi kone vaatii toisen välitankkauksen. Varikkotiimille ohjeistetaan 8 minan tankkiväli...

Semin alku menee ihan OK, ja jossain vaiheessa löydän itseni taistelemassa Parjasen kanssa sijoista 5-6, joka on viimeinen A-finaalipaikka. Jossain vaiheessa ero sekä edellä että takana ajavaan venähtää aika pitkäksi, joten vaihdamme lennossa taktiikkaa ja tulen 7 minsan kohdalla tankille. Se on oikea päätös, koska tankkimies Timo raportoi fuilin olleen aivan loppu. Kierrosta myöhemmin Thusberilla ja Parjasella loppuu fuili, ja nousen onnekkaasti pari sijaa. Loppu onkin sitten suht rentoa kruisailua ja lopussa vielä lyhyt fuilitäydennys pari minaa ennen loppua. Näin irtosi A-finaalipaikka, joka olin tosin tyytyväinen.

Finaaleista ei irtoa hirveesti tarinaa, ne menikin aika heikosti. Molemmissa tuli selvästi enemmän ajovirheitä kun semissä ja viimeiseen finaaliin laitoin vielä riskillä täysin väärät renkaat joten mahdollisuudet taistella kunnon sijoista meni siinä.

Hauskaa oli, toivottavasti osanotto ja sää on vähintäin yhtää hyvää myös 13.6. kisassa jossa mukana ollaan!

t. Mikko M
Wacky Stack Racing Team

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open I 2015
« Vastaus #5 : 26.05.15 - klo: 00.00 »
Jaahas se oli sitten ekaa kertaa 1/8 nitrolla kilpailuissa ja pakko myöntää, että hauskaahan tuollakin oli päristellä. Ero sähköautolla kisaamiseen on kyllä huikea. Pitää muistaa ja ennakoida asioita aika paljon etukäteen. Moottorin lämmitys, tankkaaminen ja tankkipullon täyttö, starttiboksin akun lataaminen, hehkun lataaminen jne. ja vielä pitäisi olla ajoissa ajamassakin :grin:.

Itse kisasta jäi ihan mukavat fiilikset. Eka treenierä meni "ajellessa" ja erän loppua kohde löytyi ihan hyvä fiilis autoon. Noh eka alkuerä sitten menikin varikolla juurikin tuon starttiboksin akun tyhjentymisen takia :grin:. Ja kun aikansa yritti eikä älynnyt kysyä "tallikaverin" boksia lainaksi niin erä ehti jo alkaa. Noh siitäkin taas oppi, että muistetaan ladata boksin akku täyteen jo kotona. Toinen alkuerä olikin varsin hyvä ja olin aika-ajojen jälkeen 11. Semifinaalin alla tuli taas kokemattomuus esiin, kun mekaanikko kysyi kuinka pitkää tankkiväliä olen ajatellut. Eka kysymys itseltä oli "tankkiväli, mikä se on??". :grin:. No semifinaali loppui jo ennen ekaa tankkausta, kun turha innostus aiheutti nelkuissa vasemman etuvetarin paikaltaan irtoamisen, sillä hetkellä taisin olla sijalla 4, ehkä.

Finaaleihin mennessä alkoi olla nitroilla kisaaminen jo hallussa ja nuo omat hölmöilyt alkoi olla voitettu. Eka finaali (B) meni suht rauhassa ajellessa sijalla 3. Mekaanikko nauroi starttia. Itse sähköillä kisaamiseen tottuneena jäin odottamaan "harjan" maahan laskeutumisen jälkeen "tööttiä" enkä edes katonut lähettäjää :grin:. Taisi siinä pyyhkäistä 2 autoa ohi ennenkuin itse edes havahtui siihen, että pitäisi vissiin lähteä liikkeelle :laugh:. Olin myös varmaan finaalien ainut kuka kävi 3 kertaa tankilla "ettei fuili nyt vaan lopu niin varmuuden vuoksi". Ennen toisen finaalin alkua alkoi ilmeisesti hehkun akku hyytymään, kun autoa sai sorvata kohtuu pitkään käyntiin, mutta lähti kuitenkin lopulta. Toinen finaali olikin sitten hyvää kilpailua Rajaniemen kanssa . Nopeus oli kummallakin suht sama ja tehtiin vuoron perään virheitä. Oma varikkotiimi (Björkman ja Piipponen) teki loistavaa työtä varikolla, minkä itse hermostuksissaan keilasin heti vetämällä varikolta ulostulon pitkäksi. Samalla katosi hetkeksi rytmi ajamiseen ja Juho otti pikkuhiljaa eroa vieden lopulta voiton 12s erolla. Kokonaisuutena tuo 20min putkeen on karmaisevan pitkä aika, kun on tottunut ajamaan 5min erän sähköautolla sisällä.

Mutta mukava päivä oli kaikkineen. Kiitokset omasta puolesta kaikille kilpakumppaneille ja erityisesti mekaanikoille (Saarelainen, Jämsä, Piipponen ja Björkman). Ja tietenkin kaikille puuhamiehille, ketkä ovat rataa kuntoon laittaneet.

-Mikko #12-
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open I 2015
« Vastaus #6 : 26.05.15 - klo: 13.41 »
Nyt kun olette pari päivää lepäilleet kilpailun jälkeen, niin voitte laittaa minulle palautetta kilpailusta YV:nä.
Katso minun aiempi kirjoitukseni asiasta. Jotkut ovatkin jo antaneet palautetta. Kiitos siitä.

Koostan palautteen eteenpäin nimettömänä. Tarkoitus on kehittää kilpailutoimintaamme vielä paremmaksi.

Kiitos!


t. Kai

Poissa Potski

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open I 2015
« Vastaus #7 : 27.05.15 - klo: 09.03 »
Moi,

Kisat takana, kalusto toimi täysin moitteetta ja kelikin oli ihan kiva. Vähän kylmä, mutta siitä selvittiin. Uusittu rata on selkeä parannus vanhaan ja kilvanajokin oli kivaa. Välialueilta oli vähän hankala päästä pois, etenkin kun nostaja ei aina nostanut autoa välialueelta pois, koska auto oli pyörillään - mutta eipä se mun kisaa pilannut.

Erityisesti auton sain ilmiömäiseen setuppiin, koitan ehtiä ladata sen sopivaan ketjuun tässä lähiaikoina.

 Kiitos kaikille kanssakilpailijoille ja järjestäjille, SM-kisoissa uudestaan ja 1 sija paremmaksi.

Samppa

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open I 2015
« Vastaus #8 : 27.05.15 - klo: 10.10 »
Kiitokset jäjestäjille ja kanssakilpailijoille hyvästä kisa päivästä!

Omat ajot sujui yllättävän hyvin. Team C T8E V3 oli todella helppo ja nopea ajaa. Kerkesin kerran käydä Lavagossa
testaamassa autoa ja tein sen jälkeen setuppi muutoksia aika paljon enkä kerrennyt testaamaan niitä kuin vasta
kisoissa. Mutta säädöt osui just kohilleen, tuli sitä mitä pitikin!

Ekan alkuerän jälkeen olin 6. ,toinen tiputti sijalle 9.
Nousufinaaleissa olin ensimmäisessä 5. ja toisessa 2.  sain A-finaalista  6. ruudun. :azn:
Ensimmäisen finaalin keskeytti lipo cut-off viimeisellä kierroksella, olin tässä vaiheessa 5.  :angry:
Seuraaviin finaaleihin otin cut-offin pois kokonaan ja pääsin maaliin asti, olin molemmissa 4.
Ensimmäisen finaalin takia loppusijoitus oli 7. , silti erittäin tyytyväinen päivän ajoihin.

Parhaiten päivästä jäi mieleen viimeisen finaalin tiukka vääntö Kai Jämsän kanssa.

Oskari S.

Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open I 2015
« Vastaus #9 : 03.06.15 - klo: 23.44 »
Kiitokset kaikille palautteen antajille!


t. Kai