Mitäs autoa suosittelisitte kolmikosta Team Losi Mini LST, ASSO RC18MT ja LRP Shark Monster?
Mitä olen näitä foorumeja selannut, niin olen tullut seuraaviin käsityksiin:
Mini LST
-Kaksi moottoria ja kaksi ohjausservoa = lisää ongelmakohtia
-Viekö kaksi moottoria myös kaksinkertaisesti virtaa?
-Selvästi parhaan näköinen.
-Virityskustannukset taitavat olla kaksinkertaiset (moottorit), jos sille tielle lähtee?
-Onko voimansiirto suojattu?
RC18MT
-Suojaamaton voimansiirto = ei hiekalle (onko totta, löytyykö suojuksia? Esim. tämä kuulostaa jonkinlaiselta ratassuojalta, olenko oikeassa:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=31383 ?)
-Mauton jenkkilippukori vaatii erillisen korin hankinnan.
LRP Shark Monster
-Tuntuu olevan vähän toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä tapaus
-Onko voimansiirto suojattu?
-Miten vertautuu ylläoleviin?
Ilmeisesti mitkään 1/18 -luokan autot eivät ole oikein "maastoautoja", mutta mikä noista nyt menisi parhaiten metsäpoluilla/hiekkatiellä? Mikä noista on nopein suoraan laatikosta? Missä noista on pisin akkukesto vakioakulla / jollain soveliaalla tehokkaalla NiMH-akulla?
Jos lähdetään siitä, että ajoinnostuksen kohdistus lähinnä huutaisi Traxxas Stampeden hankintaa, mutta härvelin suuri koko tekee siitä vähän turhan hankalan hankinnan, niin mikä noista olisi paras korvike? Ja edelleen, jos oletetaan, että Stampede kuitenkin jossain vaiheessa tulee taloon, niin mikä noista kolmesta olisi sitten Stampeden ohelle kivoin kovempien maastojen (asfaltti) menopeli? Vai pitäisikö tältä pohjalta harkita Asson tai LRP:n truck tai buggy-versioita? Onko niiden "hiekka-ominaisuudet" merkittävästi huonommat kuin noiden monsteriversioiden, vai ovatko molemmat hiekalla / metsäpolulla aivan toivottomia?