Kirjoittaja Aihe: Alue 8 ja pro stock...  (Luettu 1844 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Alue 8 ja pro stock...
« : 13.10.04 - klo: 18.32 »
nyt on ajettu yksi alue kasi kisa ja siinä ei ollut pro stock luokkaa.
Elikkä mun kysymys kuuluu: onko noihin seuraaviin kisoihin tulossa pro stock luokkaa.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Alue 8 ja pro stock...
« Vastaus #1 : 13.10.04 - klo: 18.55 »
Alue 8:n topicista lainattuna.....
Tuon perusteella ei tule, mutta varmaankin ihan hyvin 17t moottorilla olisi allaolevilla perusteluilla pärjännyt esim. Riihimäellä....

Lainaus käyttäjältä: "Alue 8"
TS-luokka sopii A8-kisoissa hyvin Prostock-kisaamiseen.

Ajatus erillisestä Prostock-luokasta olisi kieltämättä istunut hyvin A8:aan harjoituskilpailuina. Syitä, miksi sitä ei ole erikseen mukana:

- tieto Prostockista tuli hyvin myöhään, eikä sitä kai vieläkään ole lopullisesti hyväksytty viralliseksi luokaksi?

- lisäluokka ei olisi enää mahtunut kisapäivien ohjelmaan. TS-luokankin halutaan olevan mukana, koska siihen nouseville on oltava harjoituskisamahdollisuus samoin kuin TJ-luokkaan tuleville uusille kisaajille.

- TS-luokassa voi aivan hyvin ajaa 17-lankaisella moottorilla. TS/Prostock-vasta-alkaja ajaa vieraalla radalla 17-lankaisella jopa paremmin kuin 12-lankaisella.


Lisäänpä vielä oman mielipiteeni.
Muistan joskus ehdottaneeni 17t luokkaa viriluokaksi alue 8:aan. Tarkoituksenani oli silloin se, että stanusta viriin siirtyvät voisivat harjoitella "pykälittäin" luokan vaihtoa.

Kuten alue 8:n kirjoituksen perusteluissa mainitaan, niin nyt voi harjoitella ihan hyvin kaksi luokkaa yhdessäkin.

Mietittävää antoi vain toisessa topicissa ollut Jani S:n kirjoitus noista 17t tehoista jne....
Nythän se alkaa näyttämään yhtä hullulta, kuin nykyisen stanukoneen "ylläpito"!
Lainaus käyttäjältä: "Jani S"
Omat kokemukset pro stock ovat että koneen saa kulkemaan lähes virin vauhtia mut sitten kalustoa menee paljon paljon enempi kuin virissä ( stanu hiiliä, kollektoreita ja parempia akkuja ). No tämä vain oma miete mikä tullut mieleen kuukauden pro stock treenaamisel.

-     :shock:    -
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Alue 8 ja pro stock...
« Vastaus #2 : 13.10.04 - klo: 19.45 »
Oiskohan ideaa laittaa Pro stockiin ykstyyppikoneeks Tonyn testaama eurostanu? Sillähän kuitenkin mentiin lujaa Kuusankosken Pro stockissa viime talvena ja oli sen vuoksi liian tehokas stanun uudeksi koneeksi. Rajottaisi ainakin hieman kilpavarustelua, josta on kaikenlaista huhua liikkunut.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Alue 8 ja pro stock...
« Vastaus #3 : 13.10.04 - klo: 21.50 »
Tuo yksityyppikone kuulostaisi itsestäni ainakin hyvältä. Ei tarvitsisi ainakaan valittaa että ottaa turpiin huonon koneen takia.

Kai muutes Purple Tigerillä kerkee kapinoissa ees ö-finaaliin?
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Alue 8 ja pro stock...
« Vastaus #4 : 13.10.04 - klo: 21.53 »
Yksityyppikonetta itsekin kannatan jo omien testien sekä liikkeellä olevien huhujan vuoksi.. No, myöhäistähän se tässä vaiheessa on.

Toivottavasti ei hyvä idea kuole siihen että homma karkaa kaluston osalta käsistä välittömästi..  :?

edit: Ei sillä, että se TEK-tiimiä mitenkään haittaisi  :lol:
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Alue 8 ja pro stock...
« Vastaus #5 : 13.10.04 - klo: 23.18 »
Ei kiitos (yksityyppikoneille).

Tässä on jo ihan tarpeeksi ollut sähläystä koneiden kanssa ensi kaudelle stanun ikärajoituksen takia. Varsinkin niille jotka yllätyksenä joutuvat TSS-luokasta siirtymään TSP-luokkaan. ;)

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Alue 8 ja pro stock...
« Vastaus #6 : 14.10.04 - klo: 12.14 »
Oli säännöt mitkä hyvänsä, niin samanlaista nysväämistä siitä tulee, jos ajetaan kilpaa tosissaan. Eli kaikki lähtee kilpailijoista itsestään.  Ainoa vaihtoehto moottorin nysväämisen ja hieromisen poistamiseksi on joka osaltaan (hiiliä, jousia ja laakereita myöden) luokiteltu kone ja vielä siten, että koneet arvotaan ja jaetaan järjestäjän toimesta jokaiseen kilpailuun. Jokainen voi miettiä minkälaista spekuloinita tuosta syntyisi ja kuinka toteuttamiskelpoinen idea tuo Suomen mittakaavassa on. Eikä sekään loppujen lopuksi mitään auta. Sama nysvääminen siirtyy akkuihin ja auton osiin.

Toinen totuus, jonka tähän voisi laukoa on se, että mitä vähemmän tehoa on käytössä sitä enemmän kalusto ratkaisee. Tältä kantilta katsottuna 17t on ProStockissa parempi kuin esim 19t tai 21t.

Kyse on siis pohjimmiltaan siitä, kuinka paljon aikaa, vaivaa ja rahaa haluaa polttaa. Ja kuinka paljon haluaa menestyä. Täysin sama juttu virin ja stanun kärjessä.

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Alue 8 ja pro stock...
« Vastaus #7 : 14.10.04 - klo: 12.48 »
Prostokkiin tämä jokamiesluokkasääntö, eli moottori pitää myydä kisan jälkeen hintaan X€ jos joku sen haluaa ostaa :wink:

just kidding.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Alue 8 ja pro stock...
« Vastaus #8 : 14.10.04 - klo: 14.38 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"
Prostokkiin tämä jokamiesluokkasääntö, eli moottori pitää myydä kisan jälkeen hintaan X? jos joku sen haluaa ostaa :wink:

just kidding.


o/

Toi on hyvä idea, ettei jotkut tuhlaa 10000e koneeseen joka kulkee vain yhen kisan...

Tulkaa ajaa syndicatee, se on hyvä luokka.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue 8 ja pro stock...
« Vastaus #9 : 15.10.04 - klo: 23.50 »
Mut yksityyppiluokassa on omat ongelmansa:
-Koneen kallis hinta, kun voi käyttää vain yhtä mallia, ei oo kilpailua
-Ei voi huoltaa, sinetöity, eli pitää vaihtaa kone tarpeeksi usein
-Ei voi itse sorvata
-Ja kun kaikilla on samat koneet pitää hakea lisätehoa akuista, joka tulee kalliiksi

Joten ei.

Mutta semmonen luokka, jossa saa käyttää vaikka vain 2000mAh zappäämättömiä akkuja vois olla hyvä, koska akut on kalliita...
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion