Rata on täällä liian kuumassa Izmirissä ihan huima. Tilaaja tilasi radan suunnittelun Michael Salvenilta ja antoi ohjeeksi, että pitää olla isompi kuin tähän asti suurin (Eurooppalainen) rata Lostallossa. Big is beautiful tuntuu olevan muutenkin filosofia koko rata-alueen suunnittelussa.
Rataa ajetaan myötäpäivään ja se on kaikille todella vaikea. Juttelin Salvenin kanssa radan vaikeusasteesta ja hän paljasti, että se on suunniteltu ajettavaksi toiseen suuntaaan kuin nyt ajetaan. Ns. oikeaan suuntaan ajettuna muutamat hankalimmat mutkat/chikaanit olisivatkin paljon ajettavampia. Jonkun informaatiokatkon vuoksi warm-upit ajettiin ns. väärään suuntaan eikä sen jälkeen säännöt sallineet muutosta takaisin oikeaan ajosuuntaan.
Handout rengas on Contact, jonka kanssa on ollut paljon ja pahoja ongelmia. Esim. Leinolla yhdessä sarjassa 30mm leveä takarengas olikin liimattu 26mm leveälle etuvanteelle, heh heh. Renkaat lohkeilevat kaikilla joka erässä hyvin herkästi. EFRA ilmoittikin jo, että tämä oli viimeinen kerta kun Contact'in renkailla ajetaan.
Tänään ajettiin aamun treenin jälkeen 2 alkuerää. Teemu Leino on kärjessä tässä vaiheessa.
Tilanne 2 alkuerän jälkeen
1. Teemu Leino
12. Matias Kuusinen
14. Teemu Saarinen
17. Tino Eriksson
27. Jari Valkola (ei vielä ehjää kokonaista erää)
Tino veti todella hienosti. Monilla on vaikeuksia saada tankki kestämään maaliin asti.
Otan kuvia ja laitan tänne kotiin tultuamme. Koko ratakompleksi on aivan ennen näkemätön (touring-rata, lentokoneille 2 kiitorataa, helikopterialue, krossirata, tekojärvi veneilijöille ym jne.
Pikku hankaluuksia järjestämisen sujuvuudessa on jatkuvasti, ja moni turkissa vieraillut tietää mitä se täällä on.
@Jerzi: vaikka tattiksella saataisiin käyttöömme vallattua koko karting-alue, se ei vielä riittäisi vastaavan RC-keskuksen toiminnoille.