Kirjoittaja Aihe: Larppaus/Ropettaminen/Roolipelaus  (Luettu 2287 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Larppaus/Ropettaminen/Roolipelaus
« : 20.10.04 - klo: 14.31 »
terve kysyn vaan että onko kukaan ikinä kokeillut larppausta?
ite en :mrgreen:  mulla on siitä omat mielipiteet mut kummiskin onko joku kokeillut??
jepajee

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Larppaus/Ropettaminen/Roolipelaus
« Vastaus #1 : 20.10.04 - klo: 14.44 »
Joskus vuosikymmen takaperin tuli kokeiltua vampire larppia kerran kaverien mukana. Ei se sitten niin kovin iskenyt että olisi jaksanut toistekkin raahautua.

Tosin paikan päällä oli bändi soittamassa josta kovasti diggasin. Siitä tuli sitten myöhemmin vähän kuuluisampikin bändi.. Kulki silloin vielä nimellä His Infernal Majesty :wink:
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Jesse|K

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Larppaus/Ropettaminen/Roolipelaus
« Vastaus #2 : 20.10.04 - klo: 15.02 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"
Tosin paikan päällä oli bändi soittamassa josta kovasti diggasin. Siitä tuli sitten myöhemmin vähän kuuluisampikin bändi.. Kulki silloin vielä nimellä His Infernal Majesty :wink:

Himihän tuo .. :P
Mitä koko larppaus ylipäätään ees on?  :|   ITse olen saanut siitä sellaisen käsityksen että heilutaan pusikoissa/metiköissä jotkut superlooni/jeesus teippi miekat kädessä ... :mrgreen:  :mrgreen:
Brushless rc18t 8000kv, tc3 ft.

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Larppaus/Ropettaminen/Roolipelaus
« Vastaus #3 : 20.10.04 - klo: 16.42 »
jees just tollasta se on  :mrgreen:  mut siitä on eri teemoja  :wink:
jepajee

Poissa Jesse|K

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Larppaus/Ropettaminen/Roolipelaus
« Vastaus #4 : 20.10.04 - klo: 17.46 »
Siis onko siinä jokin järki tai tarkoitus...? Vai heilutaanko siinä ihan tietämättömänä metiköissä?  :mrgreen:  :roll:  :mrgreen:
Brushless rc18t 8000kv, tc3 ft.

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Larppaus/Ropettaminen/Roolipelaus
« Vastaus #5 : 20.10.04 - klo: 18.11 »
ei siinä on jumalattomat säännöt ja sit niitä sääntöjä on niin jumalattomasti ettet jaksa lukee yhes illas  :wink:
se vois olla kivaa  :mrgreen:
jepajee

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Larppaus/Ropettaminen/Roolipelaus
« Vastaus #6 : 21.10.04 - klo: 14.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
terve kysyn vaan että onko kukaan ikinä kokeillut larppausta?
ite en :mrgreen:  mulla on siitä omat mielipiteet mut kummiskin onko joku kokeillut??

mä oon kokeillu ja se on kivaa :)

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Larppaus/Ropettaminen/Roolipelaus
« Vastaus #7 : 21.10.04 - klo: 14.36 »
mikä oli teema? ja mikä oli olit?
jepajee

Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Larppaus/Ropettaminen/Roolipelaus
« Vastaus #8 : 21.10.04 - klo: 15.28 »
Pikkasen aiheesta poiketen....Ite oon "harrastanu" näitä ns. pöytäroolipelejä jo n. 9 vuotta. Kyseiset pelit vaatii suht paljon mielikuvitusta ja totaalista uppoutumista. Esim. pelituokiosta harvemmin tulee mitään jos aika on rajotettu vaikka muiden menojen takia. Kunnolla kun pääsee peliin mukaan nii äkkiä huomaakin kuinka 4-5 tuntia hurahti ihan yllättäen. Jos kokoajan kyttää kelloa ja miettii liiaksi muita asioita ni harvemmin peli illasta tulee onnistunut. Sama pätee jos peliporukassa on mukana näitä "heikon" mielikuvituksen omaavia tyyppejä. Tälläiset kaverit yleensä vaan "roikkuu" mukana tekemättä oma-aloitteisesti mitään. Suosittelen kovasti kaikille kokeilemaan, mikäli löytyy innokkaita kanssapelaajia pari kolme kappaletta. Aloittelijoille voisi olla ihan hyvä "peli" ikivanha Taru Sormusten Herrasta...sääntöjä taitaapi olla jotakin 40-50 sivua ja säännöt ovat todella yksinkertaiset. Kun tuo alkaa sujua niin kannattaa kokeilla GURPS lite sääntöjä. Nuo ovat siis "pelkät" säännöt joita, kuten lähes mitä tahansa muitakin sääntöjä voi soveltaa eri peli "maailmoissa".
http://www.sjgames.com/gurps/lite/gurpslite.pdf
Linkistä voi ladata GURPS liten.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Larppaus/Ropettaminen/Roolipelaus
« Vastaus #9 : 21.10.04 - klo: 15.54 »
Muutaman kerran pelattiin kavereiden kanssa itse kehitettyä Newtown-peliä, jota on mahdoton selittää muille koska se oli insidevitsi. Muuten ei pahemmin ropet nappaa.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Larppaus/Ropettaminen/Roolipelaus
« Vastaus #10 : 21.10.04 - klo: 16.48 »
suomessakin on tota mettäs pomppimista  :mrgreen:
jepajee

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Larppaus/Ropettaminen/Roolipelaus
« Vastaus #11 : 21.10.04 - klo: 17.08 »
Pari kertaa on tullu käytyä noilla larppimiekoilla huitomassa ns. treeneissä. Pöytäropeja on tullut sitten pelattua enemmänkin. Vanhaa D&D:tä tuli pelattua harvakseltaan aika monta vuotta ja uudempaakin D&D:tä pelattiin pari vuotta. Nykyisin tulee pelailtua Star Wars ropea.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti