Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 575374 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Loikkaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #630 : 18.03.05 - klo: 19.22 »
onkos tässä savagessa valmiina toi fail safe laite???
mulla ainakin ku loppu kerran kantomatka ja oli kaasu pohjassa niin se meni tyhjäkäynnille??? :?

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #631 : 18.03.05 - klo: 21.09 »
Onko Savagen renkaissa inserttejä?

Jos on, niin meneekö nuo poistamalla liian pehmeäksi tommoseen möyrintään?
Axial SCX 10 TR

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #632 : 18.03.05 - klo: 21.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Loikkaa"
onkos tässä savagessa valmiina toi fail safe laite???
mulla ainakin ku loppu kerran kantomatka ja oli kaasu pohjassa niin se meni tyhjäkäynnille??? :?


Ei ole, mutta usein kaasu poistuukin kantavuuden loputtua :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #633 : 18.03.05 - klo: 22.04 »
:|

No niin tapahtuu sähkö-autoissa, mutta jos polttiksessa loppuu kantavuus kaasu pohjassa niin se yleensä myös jää pohjaan.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #634 : 19.03.05 - klo: 10.29 »
Päärattaan kiristyksestä löytyy ohje täältä: http://www.hpieurope.com/manuals/845/845-50.jpg

Fail safe ei yleensä kuulu vakiovarusteisiin. Kaasarin palautusjousen jäykkyydestä riippuu palautuuko kaasari tyhjäkäynnille häiriön sattuessa.

Savagen renkaissa on insertit. Toimivuudesta ilman inserttiä ei ole kokemusta.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Tomppa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #635 : 20.03.05 - klo: 21.09 »
Savage kiipeää vaikka puuhun näköjään, tänään kokeiltiin arviolta noin 10-15 metriä korkeen kasan päälle ajamista usean savagen voimin ja kyllä se sinne meni harjoittelun jälkeen melkein joka kerta nätisti. Videossa ei oikeen saa täyttä kuvaa korkeuserosta

Pirkanmaan rc-autoilijat ajelu 20.03.2005  (Koko 7mt)

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #636 : 21.03.05 - klo: 17.12 »
Kun katsoo kaasaria ilman ilmanputsaria, kuuluuko kurkun olla kokonaan auki? Kun otan ilmanputsarin pois ja laitan kaasun pohjaan jää kaasarin kiiltävä luisti jonkin verran näkyviin. Jos joku asiani ymmärsi...

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #637 : 21.03.05 - klo: 17.15 »
Ei tietenkään saa jäädä yhtään näkyviin. Säädä linkit paremmin.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #638 : 21.03.05 - klo: 17.47 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Ei tietenkään saa jäädä yhtään näkyviin. Säädä linkit paremmin.


Jep, kiitos.
Ajattelinkin että melko vaisu .25 moottoriksi. Täytyy korjata kunhan lähtee tämä kuume/oksennustauti pois :(

Hpi Savage 3.0
« Vastaus #639 : 22.03.05 - klo: 14.30 »
No johan on... Pullstartin naru suli kokonaan tosta 25 motista  :shock:  mitään muuta ei kyllä menny ja konekkin kävi ihan tasasesti  :?  Mitä narua toi tommonen on joka sulaa kun kone on käynnissä... Laitoin kyöstin narun siihen niin saas nähä kauanko toimii  :P  ainakin toi kyöstin naru on paksumpaa :P
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa ilej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #640 : 22.03.05 - klo: 14.58 »
Mä olen käyttänyt kalastusliikkeestä saatavaa verkkonarua, sellaista ohutta. Kestää tosi hyvin ja hylkii likaa.
Myytävänä Tr-15 monster touring

Hpi Savage 3.0
« Vastaus #641 : 22.03.05 - klo: 17.48 »
Niin ja eikös näissä savage ss versioissa pitäisi olla pumpulla varustetut tankit? tässä ei ainakaan oo  :?
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #642 : 22.03.05 - klo: 18.27 »
Ostitko sitten käytettynä? Se pumppu on vaan huono juttu, että elähän murehdi. Hyvin monet poistavat pumpun heti uutena tankista ja laittavat jonkun ruuvin hyvillä tiivisteillä sen paikalle. Se kun rupeaa helposti vähän valskaamaan --> polttoaineensaantihäiriöitä --> käynti huonoa ja lämmöt saattavat karkailla.

Poissa ilej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #643 : 22.03.05 - klo: 18.28 »
Joskus ollut, nykyisin se on korvattu pumputtomalla, koska pumppu aiheutti ilmavuotoja.
Myytävänä Tr-15 monster touring

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #644 : 22.03.05 - klo: 18.41 »
Tässä kohtaa voisi sanoa että on muuten kestävää narua tuossa infinityn moottorissa jos vertaa savagen vakiomoottoriin.

 Tuossa kuva.

 http://irc-galleria.net/view.php?nick=vontersild&image_id=7013010

Hpi Savage 3.0
« Vastaus #645 : 22.03.05 - klo: 18.45 »
ostin tän ihan uutena... No hyvä että sain ton pumputtoman. Mutta huonona puolena on se, että sen polttoaineen pumppaus sinne koneeseen on aina vaikeeta, ellei ala puhaltelemaan siitä paine letkusta... mikä on taas vähän riskimpää :(
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #646 : 22.03.05 - klo: 18.50 »
Osta apteekista lääkeruisku, siihen kiinnität päähän pätkän polttoaineletkua -> työnnät sen mekanismin "ladattuna" tankin painenippaan. Puhallat latingin menemään hitaasti, niin johan menee löpö koneelle iloisesti. Vaihtoehtoisesti voit tukkia pakoputken ja pyöritellä konetta, vetarilla tai mikä startteri sulla ikinä onkaan.

(Tietysti sen lääkeruiskun voi myös laittaa paineletkuun, kun irrotat paineletkun pillin päästä... no etköhän itsekkin tajua. =)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Loikkaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #647 : 22.03.05 - klo: 18.52 »
saakos savageen lukkoja diffeihin?? :?

Poissa Loikkaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #648 : 22.03.05 - klo: 19.19 »
mut onko mistään suomesta?? ku en viittis tilata jostai hong kongista

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #649 : 22.03.05 - klo: 20.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Mike_87: Ei liian vahvaa mulle.. kummasti .21koneen vetostartti joka mulla oli .25:ssa on kestävämpi :?
No minulla taas meni silloisesta .21 savagesta niin usein vetari p*skaks ettei mitään järkeä.

 Ja nyt on kyllä hyvin kestänyt tämä vetari.

Hpi Savage 3.0
« Vastaus #650 : 22.03.05 - klo: 21.12 »
Kummaku ne ei paranna noita vetareita  :?  kummiskin tehny noin hyvän auton jo muuten, niin olis voinu tehä ton vetarin viel kunnolla... Eikä noi vetaritkaan oo mitään halpoja.
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

jose92

  • Vieras
vetostartti
« Vastaus #651 : 22.03.05 - klo: 21.25 »
Pystyykö tuon vetostartin narun vaihtamaan?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #652 : 22.03.05 - klo: 21.27 »
Pystyy, mutta saattaa vaatia vähän sorminäppäryyttä. Kyllä se kaikilta onnistuu, jos vain viittii ja jaksaa näprätä sen kanssa. Jousi kai sielä kaikkein ikävin on laittaa kasaan, kun siihen pitää saada neutraaliasentoonkin jännitys päälle, että se vetää varmasti narun ihan loppuun asti..

jose92

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #653 : 22.03.05 - klo: 21.39 »
Mulle sanottiin että mäntä pitäs jattää ajon jälkeen alas mutta miksi?

Hpi Savage 3.0
« Vastaus #654 : 22.03.05 - klo: 22.15 »
Lainaus käyttäjältä: "jose92"
Mulle sanottiin että mäntä pitäs jattää ajon jälkeen alas mutta miksi?


Koska jos sää jätät sen männän sinne ylös ja annat koneen jäähtyä niin se mäntä laajenee ja jumittuu sinne ylös... ja kun se sylinteri on kartion muotoinen eli se menee pienemmäs ylöspäin mennessä... Ainakin näin minä oon ymmärtänyt asian  :?
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #655 : 22.03.05 - klo: 22.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Ghostman_132"
Lainaus käyttäjältä: "jose92"
Mulle sanottiin että mäntä pitäs jattää ajon jälkeen alas mutta miksi?


Koska jos sää jätät sen männän sinne ylös ja annat koneen jäähtyä niin se mäntä laajenee ja jumittuu sinne ylös... ja kun se sylinteri on kartion muotoinen eli se menee pienemmäs ylöspäin mennessä... Ainakin näin minä oon ymmärtänyt asian  :?


Mistä tietää männän asennon?

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #656 : 22.03.05 - klo: 22.36 »
Kun vauhtipyörä tökkää, niin silloin se on yläasennossa. Siitä sitten pyöräytät takasinpäin niin paljon ettää tökkää uudestaan. Tökkäysten välillä on alakuolokohta. Eli silloin mäntä on ala-asennossa.
Silloin kun vauhtipyörä "tökkää", eli siis jarruttaa tai ei mene enää niin helposti, niin silloin mäntä on yläkuolokohdassa, eli yläasennossa.
Vaikeaa? Ehei...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Tom Byron

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #657 : 23.03.05 - klo: 00.46 »
kun koneen sammuttaa niin mäntä harvemmin jää yläkulokohtaansa, ainakaan omissa koneissani en ole tämmöistä huomannut. Tietysti poikkeus saattaa olla, joku todella väljä kone... Noh, jos siitä asennosta jaksaa ressata niin voi vetää tussilla vaikka vauhtipyörään merkin niin näkee heti miten mäntä on.

jose92

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #658 : 23.03.05 - klo: 07.22 »
Veto startista kun vetelee hiljaa ja kuuluu PLUPS ääni, niin siintä tietää, että mäntä on alhaalla.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #659 : 23.03.05 - klo: 10.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Tom Byron"
kun koneen sammuttaa niin mäntä harvemmin jää yläkulokohtaansa, ainakaan omissa koneissani en ole tämmöistä huomannut. Tietysti poikkeus saattaa olla, joku todella väljä kone... Noh, jos siitä asennosta jaksaa ressata niin voi vetää tussilla vaikka vauhtipyörään merkin niin näkee heti miten mäntä on.


No hyvä.

Lainaus käyttäjältä: "jose92"
Veto startista kun vetelee hiljaa ja kuuluu PLUPS ääni, niin siintä tietää, että mäntä on alhaalla.


Tämän kyllä tiesin mutta rotolla on vähän eri juttu...