Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 574827 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1500 : 03.07.05 - klo: 20.10 »
Pitää siinä pieni välys aina olla.
Se ei haittaa yhtään mitään.

Poissa Maintenanceman

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1501 : 03.07.05 - klo: 20.28 »
Kytkinkellon akselinsuuntainen edestakainen välys (liiallinen) voi johtua siitä että se messinkiprikka on "syönyt" itseään sitä akselin päässä olevaa ruuvia vasten. Itsellä oli noin 3-4mm välystä kun huomasin asian. Vakio prikka on mielestäni väärän kokoinen (ulkohalkaisija) koska prikka ottaa kiinni sekä laakerin ulkokehään että sisäkehään. Missään "oikeassa" koneessa/laitteessa ei laakerin stoppariprikka ole tuollainen, ulkokehä on aina hieman pienempi kuin laakerin ulkokehä.
Itse tein laakeripronssista prikan jonka ulkohalkaisija on 8.5mm eikä 10mm kuten alkuperäisessä. Nyt ei ota kiinni laakerin ulkokehään ja kellokin pyörii herkemmin, eikä em. kaltaista kulumista ole ollut havaittavissa.
Huom. edellä tarkoitin "oikealla" koneella/laitteella esim. työstökoneita, vaihteistoja, alennusvaihteita yms. Tämä lisäys vain selvyyden vuoksi ettei ala keskustelua siitä mikä on oikea kone.

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1502 : 03.07.05 - klo: 22.05 »
elikkä tua 1mm välys siis ihan jee vissii? ja perkule oli se kitkapinta palanut... auto siis seisomaa hetkeks et saa sellasen jostain. ja just ku alko maittaa tää ajaminen ku auto alko toimii aika kivasti. nyt jo purettu toi kone irti ja spurri irti eli osan odotteluun siis.
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1503 : 04.07.05 - klo: 11.00 »
se millin välys on ok...

ostin sitten tänään kompuran :wink: ei tarvii enää roudata autoo huoltsille puhdistukseen,ja onpahan siltäkin varalta kun joskus tekee remppaa kotona jne..---->eikun puhdistelemaan :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1504 : 04.07.05 - klo: 18.18 »
karmeeta tää ku tekis mieli mennä ajaa ja kelit sallis... mut auto osina ja ei saa kasaa ku ei oo osii... :?


hmm onkos normaalii ku konetta pyörittää ku se käsis nii toisee suuntaa pyörii hienosti ja toisee suuntaa tökkää vähä yhes kohtaa... johtuuks toi tökkäsy tosta roto startin koneen kyljes olevast pömpelistä?
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1505 : 04.07.05 - klo: 18.33 »
Mulla sama juttu. Eli kertaan vielä: Moottori pukki murusina, Tilattu mutta ei vielä saapunut. Runko levy vääntynyt, sen kyllä oikaisin äsken. Kytkimen osat kulahtaneet. En tiedä mistä tilaisin uudet. Hobbylinna? No tässä pukkia odotellessani olen ruennut valmistamaan noita skid pladeja vai mitä nyt olivatkaan.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1506 : 04.07.05 - klo: 18.36 »
joo ja nyt ois viel hienot kelit ajella... ainii ja toi roton pömpeli heilahtaa vähä ku toi tökkäsy tulee ku pyörittää konetta.
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1507 : 04.07.05 - klo: 19.49 »
ensinnäkin siksi että kampiakseli on tarkoituttu pyöriväksi vain toiseen suuntaan.älä huoli...sama mulla nosramissa ja vakio s-25:ssa.eli se Toimii vain toiste päin.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1508 : 04.07.05 - klo: 20.29 »
Onpas team infinityn .27 koneen alaneulan säädöt hassusti mulla :S Aluksi säädin yläneulan piikille... no sitten kun tuli alaneulan vuoro niin laitoin sitä tietenkin köyhemmälle... jolloin tyhjäkäynti äänikin parani huomattavasti ja olsi käyny matalaa tyhjäkäyntiä vaikka tunnin muttaku ei vaan lähteny yhtään mihinkään.... no sitten koitin viel köyhemmälle eikä sitten tosiaankaan lähteny mihinkään... no sitten kiersin pari kieppaa rikkaammalle että alko oiekin röpöttään eikä jaksanu käydä tyhjäkäyntiä vaan tukehtu... no mutta kun ei antanu koneen tukehtua vaan paino nopeesti kaasua eikä antanu sen käydä tyhjää niin kyllä lähti lujaa liikkeeelle... miten kummassa voi kone lähtree paljon paremmin ku se käy ihan liian rikkaalla.. :S ei toivookaan että olis käyny ees 30 sekkaa ilman sammumista... ja 15 sekkaa kesti ku piti kierrokset niin kovilla että auto ryömi kokoajan eteenpäin. muuten tukehtu alle 10 sekunnissa :S Onko muilla inffin omistajilla samanlaiset säädöt? alkaa jo pikkuhiljaa tuntuun siltä että tarttis vähän kokeneemman apua :D
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1509 : 04.07.05 - klo: 20.31 »
Pistä kylmempi tulppa.

Mites koneen lämmöt?

Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1510 : 04.07.05 - klo: 20.33 »
oon laittanu siihen jo inffin oman kultatulpan... lämmöt ei tunnu olevan mielettömän korkeella ku ei siinä kannessa heti polta sormia :D vaikka se kansikin on epäilyttävän pieni :S töistä piti tänään saada infra lämpömittari mutta en sitten saanukkaan lainaan :D täytys jostain repästä semmonen...
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1511 : 04.07.05 - klo: 22.07 »
Vielä kylmempi. Infinityn kultanen ei oo kovin kylmä. Hyvä jos edes lähellä Novarossin kutosta, joka ei sekään edes ole vielä kylmä.

Sanoisin että sulla on yläneula reilusti liian piikillä.
Kylmä tulppa, ylhäältä auki ja alhaalta kohdilleen.

Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1512 : 04.07.05 - klo: 22.09 »
no sano mikä on sitten tohon tarpeeksi kylmä niin hankin semmosen :D
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1513 : 04.07.05 - klo: 22.10 »
Mitä polttoainetta suosittelette Tuohon mun uuteen koneeseen? HotBodiesin 26 kone. HOKE sanoi että cool powerin polttoaineet on täyttä p****a jos oikein ymmärsin. Pitäisi olla vähintään 20 prossaa nitroa että moottorista saadaan tehot irti.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1514 : 04.07.05 - klo: 22.11 »
Kokeile Novarossin tai Sirion kutosta. Voi olla että toimii jo noilla paremmin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1515 : 04.07.05 - klo: 22.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Mitä polttoainetta suosittelette Tuohon mun uuteen koneeseen? HotBodiesin 26 kone. HOKE sanoi että cool powerin polttoaineet on täyttä p****a jos oikein ymmärsin. Pitäisi olla vähintään 20 prossaa nitroa että moottorista saadaan tehot irti.


Otappas rauhassa...
Pikkusen parempi asenne niin voi saada oikeanlaisen neuvon ja nopeesti.
Itse en enää viitsi vaivautua kun et kuitenkaan uskoisi vaan vänkäisit vastaan. :?

Erittäin monia olen neuvonut ja kaikki ovat antaneet erittäin positiivisen palautteen. Jopa polttoaineista mainitsin ja johan on muutama kisaaja vaihtanu merkkiä ja palaute oli heti että lämmöt putos vähintään 10 astetta, tehoa tuli lisää, yms. yms.
Eikä niillä edes ollu CoolPoweria.

Mutta kuten sanoin niin en vaivaudu neuvomaan.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1516 : 04.07.05 - klo: 22.25 »
Ei sinun tarvitse jos et halua. Muutkin olivat samaa mieltä että cool power onkin täyttä p****a, joten en sitä enää tankkiin laita. Sekotin myös tuossa aluss tuon pottoaineen valmistajan tuohon polttoaineen merkkiin :oops:  Joten pyydän anteeksi tätä erehdystä. Itse ajoin kyllä coolilla yhden koneen, eikä minulla ollut vaikeuksia. En kyllä kisannutkaan, vaan heitin aloittelija hurua. Side winderia on siis 16, 20 ja 25 prossasia. Onko hinta ero miten paha? En kyllä löytänyt 20 prosenttista sidea mistään netti kaupasta.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Pinkki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1517 : 04.07.05 - klo: 22.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Ghostman_132"
no sano mikä on sitten tohon tarpeeksi kylmä niin hankin semmosen :D


ite suosittelisin ainakin ossin jtn kylmää tulppaa ku näyttää ton infintyn tulpat olevan lyhyempiä kuin esim. sirion tulpat.
ja


Sorry huono laatu kuvissa,mut en vaan osaa.

(eli kultainen on infinityn tulppa ja musta on sirio.)
Diipa daapa

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1518 : 04.07.05 - klo: 22.47 »
Jose, kannattaa tutkia esim. saben myymiä Byron löpöjä. Edullisia.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1519 : 04.07.05 - klo: 22.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Pinkki"
ite suosittelisin ainakin ossin jtn kylmää tulppaa ku näyttää ton infintyn tulpat olevan lyhyempiä kuin esim. sirion tulpat.


Kaverin infinityssä käytetty menestyksekkäästi sekä Novarossia että Siriota.

En itseasiassa edes muistanu enään että tuossa on lyhyempi tulppa.

No jos varmanpäälle haluat ottaa niin hommaat Ossin tulpan.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1520 : 04.07.05 - klo: 22.56 »
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1521 : 04.07.05 - klo: 23.01 »
Okei... anteeksipyyntö hyväksytty.

Osuit oikeaan.
Parasta mitä oon käyttäny ja mikä parasta, se on hyvää suoraan tollasena.

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1522 : 04.07.05 - klo: 23.11 »
tekeekös tol 20% byronil mitää ku ittel nyt tota morganin sidewinderii 20% nii kannattaakos vaihtaa vai pysyy tos morganis
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1523 : 04.07.05 - klo: 23.17 »
No winderii on porukka käyttäny harraste mielessä, ja kai sillä on parit kisannukki. En osaa sanoa puolueetonta mielipidettä kun ei ihan omakohtasta kokemusta winderiin ole. Byron on tällähetkellä paras jolla oon ajanu, enkä sitä vaihda ennenkuin tulee vastaan löpö joka on monien testanneiden mielestä parempaa, ja on näyttää konkreetisesti mikä on ero.

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1524 : 04.07.05 - klo: 23.20 »
ok aattelin vaa ku ihan omaks iloks ajan nii et mikä ois koneelle parempaa? ja kun itte en tiiä mitää noista litkuista muutakun et 1gallona menny tota sidee alas kaasarista. mut onkos toi parempi et ois tota risiinii enemmän öljys ku synteettistä?
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1525 : 04.07.05 - klo: 23.30 »
Jep...
Risiini on parempaa.

Jos ihan huvikseen ajelee niin kannattaa silti olla mahdollisimman hyvää löpöä niin pysyy kone kauemmin hyvänä ja toimii paremmin.
Tietty hyvät löpöt saattaa olla pari euroo kalliimpia, mut se on pieni summa siitä että on kiva ajaa, eikä tarvii niin nopeesti uusia koneen sisuskaluja tai koko konetta.

Sama juttu putsareissa että niitä kannattaa vaihtaa tiheesti ja öljytä vain tarkoitukseen valmistetulla öljyllä.

Suodattimiks suosittelen Jartsan myymiä filsuja jotka on edullisia, tulee öljy mukana ja on hyväks todettu.

[lisäys]Ainiin, jos ei tiedä kenestä on kyse niin tässäon suora linkki JP-Nitro Racingin sivulle.[/lisäys]

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1526 : 04.07.05 - klo: 23.34 »
tarvii muutenkin tilaa bensaa lisää nii jos testais tota byronin 20%. joo hain ittelle sellasta filter foam oilii mitä noi motocrossi kuskit tuuppaa suodattimiinsa 1l makso vaa 15 ekee nii paha vissii ollu. ja tarvii kans tilaa  noita suodattimii lisää nii on aina pari minkä laittaa pesukoneesee ja sit yks kii autos öljytynä ja sit ku parikertaa pessy nii vaikka sit pistää roskii ne... ja ois joo kiva ettei tarvis kovin äkkii alkaa uudistaa konetta jos menee rikki.
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa SaVaGe4.6

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.net/pleppa
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1527 : 04.07.05 - klo: 23.41 »
Itse ajelin pari gallonaa 16%:lla sidewinderillä ja vaihdoin 20%:een byroniin.
Kyllä pelittää ihan eri tavalla.
Suosittelen lämpimästi....
Josko nitrolisäykelläkin oli varmaan vaikutusta asiaan.....
SaVaGe4.6

Poissa PJ

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1528 : 04.07.05 - klo: 23.55 »
Lainaus käyttäjältä: "SaVaGe4.6"
Itse ajelin pari gallonaa 16%:lla sidewinderillä ja vaihdoin 20%:een byroniin.
Kyllä pelittää ihan eri tavalla.
Suosittelen lämpimästi....
Josko nitrolisäykelläkin oli varmaan vaikutusta asiaan.....

Pitäsiköhän minunkin vaihtaa Byroniin, se kun on halvempaa kuin sidewinder. Tämmöistä ainetta ajattelin hankkia.

Edit:
Sori, tätä kyseltiinkin jo. :oops:
Savage SS 4.6 + 3-speed

Poissa Nöhvö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://RikuH.gfoto.com
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1529 : 05.07.05 - klo: 00.25 »
Minä ainakin vaihdoin Sidewinder 25%  Byronin 25% sen takia kun tota sidewinder 25 % ei ollut missään , joten taidan pysyä byronissa edelleen