Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 574882 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1710 : 03.08.05 - klo: 19.55 »
ei jumankekka!

ei oo palturia puheet siitä että byron on kaikinpuolin parempaa ainetta kun sidewinder.tänään tule koepönikkä(byron 25%) ja sitähän piti tänään sitten testata.pari tankkia meni säätöjä hakiessa koska sai vetää paaallljon piikimmälle konetta kuin sidewinderilla.noh...

säädöt löyty kohilleen ja ei kun radalle.tankki täynnä säntäsin pieksämään savagee,ai sitä moottorin ujellusta :wink: tankin ollessa lähes tyhjä, mittasin ekaa kertaa lämmöt-->95'c!!kun taas sidewinderilla "samoilla" säädöillä lämmöt oli 105-115'c!!

tää ei oo mitään bullshittiä kuten jotkut saattanevat luulla..

vedin konetta vielä hieman piikimmälle ja lämmöt oli kokoajan  alle 110(sidewinderilla saattoivat välillä pomppia 130'c nurkilla).
jotenki kuulostaa ja tuntuu että kone tosiaan myös käy nätimmin tyhjää jne...tästä suivaantuneena tilasin laatikon 25% byrtsiä :wink:

että näimpä tällä erää..kiitokset vain niille jotka byronii suosittelivat!!
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1711 : 03.08.05 - klo: 21.11 »
Ite huomasin samanlaiset ominaisuudet vaihtaessani Model Techicsin Dynaglo 25% Byronin 25% RACE fuilii.
Niissä ihan on eroja. Byronissa etua on se, että konetta voi ajaa laihemmalla seoksella ilman että lämmöt nousevat. Kone myös toimii kaikilla kierrosalueilla paljon tasaisemmin.
Hyperin koneissa vakavat käyntihäiriöt korjaantuivat lähes kokonaan polttoaineen vaihdolla.
Väljempikin kone toimii taas kun ajaa Byronin fuililla. Laatukamaa sanon minä.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa jarzam

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1712 : 03.08.05 - klo: 21.51 »
Liekkö muuten 16% Sidewinderillä ja 16% Byronilla yhtä iso tuo ero mitä 25% aineilla :?:

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1713 : 03.08.05 - klo: 22.00 »
Varmaksi en voi sanoa, mutta olen aika varma että eroa ihan on. Byronin hyväksi.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1714 : 03.08.05 - klo: 22.04 »
Oi kiitos!

Vihdoin tulee positiivista palautetta...
Ensin kaikki mussuttaa viikkotolkulla vastaan kun sanon että Byron on parasta. Hiirvee taistelu saatiin hommasta aikaseks kun ei kukaan vaan voi heti uskoa kun jotain sanon.

Tarviiko tähän edes mainita että kokeilkaapas pari tankkia CoolPoweria... sillon loppuu koneen toiminta, tehot katoaa, lämmöt nousee todellakin taivaisiin ja kone kuluu todella nopeesti.

(Älkää edes kokeilko)

Poissa jarzam

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1715 : 03.08.05 - klo: 22.08 »
No ilmeisesti pitää sitte Byronia hommata kun kaikki sitä kilvan kehuu :)  Mutta saa riittä kyllä tuo 16% mulle kun ei ilmeisesti niin hirveetä eroa tehoissa ole jos vertaa vaikka tuohon 25% ja pysyypähän kone pitempään iskussa.

Poissa Nöhvö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://RikuH.gfoto.com
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1716 : 03.08.05 - klo: 23.03 »
Minä olen kans huomannu eron Byronilla ja sidewinderillä, byronilla kone käy mun mielestä paljon tasasemmin ja tehojakin löytyy hitusen enemmän ilman että kone alkaa käymään liian kuumana.

Poissa Loikkaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1717 : 04.08.05 - klo: 17.06 »
mulla tuli semmonen ongelma ton 3 portasen vaihteen asennuksessa että semmonen musta "speacer" on liian iso eikä E-clipsu pääse paikalleen :roll: pitäiskö sen paketin mukana tulla semmonen musta palikka?? mulla ei ainakaan tullu :|

Poissa Loikkaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1718 : 04.08.05 - klo: 17.47 »
oho.... siä olikin semmonen palikka kiinni rattaassa :D  

nyt on sitten 3-speedi asennettu :P  8)

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1719 : 04.08.05 - klo: 20.09 »
Kellään kokemuksia Truckzillasta? Minkälainen on moottori? Olen lukenut, että kävisi kuumana? Saako noita lämpöjä jotenkin kuriin? Mitä kannattaisi maksaa hyväkuntoisesta Truckzillasta, jossa tulee auto, servot ja futaban 3-kanavainen radio?

Poissa Svg

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/rcmikko
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1720 : 05.08.05 - klo: 13.57 »
Mitenkäs toi servo niin kuin pitäisi säätää? :? Kun ottaa siitä servon päältä pois sen "ohjauspalan", niin mitenkä sen voisi säätää siitä?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1721 : 05.08.05 - klo: 14.19 »
Siis mitä säätöä tarkoitat?
Jos keskitystä tarkoitat niin otat sen servovarren irti, laitat radioista virrat päälle, säädät trimmit keskiasentoon. Annat virtojen olla päällä ja laitat servovarren paikalleen siten että (jos kyse ohjausservosta) renkaat ovat mahdollisimman suorassa. Otat virrat pois ja ruuvaat servovarren kiinni.

Jos auto kaartaa hieman johonkin suuntaan niin sitten tietysti säädät trimmistä auton menemään suoraan. Sehän tapahtuu parhaiten niin että ajat itsestäsi pois päin ja katsot minne päin auto kaartaa... sen mukaan sitten trimmaat niin kauan että auto menee suoraan.

Poissa Svg

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/rcmikko
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1722 : 05.08.05 - klo: 14.21 »
Juu tuota keskitystä mä juuri tarkotinkin, kiitos. :wink:

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1723 : 05.08.05 - klo: 14.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Kellään kokemuksia Truckzillasta? Minkälainen on moottori? Olen lukenut, että kävisi kuumana? Saako noita lämpöjä jotenkin kuriin? Mitä kannattaisi maksaa hyväkuntoisesta Truckzillasta, jossa tulee auto, servot ja futaban 3-kanavainen radio?


maksun määrästä en tiedä,on täysin riippuvainen iästä ja kunnosta.olen kuullut että ne hot bodiesin koneet ei ole niitä varmimpia :?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1724 : 05.08.05 - klo: 14.28 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Kellään kokemuksia Truckzillasta? Minkälainen on moottori? Olen lukenut, että kävisi kuumana? Saako noita lämpöjä jotenkin kuriin? Mitä kannattaisi maksaa hyväkuntoisesta Truckzillasta, jossa tulee auto, servot ja futaban 3-kanavainen radio?


maksun määrästä en tiedä,on täysin riippuvainen iästä ja kunnosta.olen kuullut että ne hot bodiesin koneet ei ole niitä varmimpia :?


Vuoden vanha ja hyvässä kunnossa on. 4 gallonaa ajettu koneella. Eikö toi ole jo aika paljon? Vai paljon noilla yleensä pystyy ajamaan?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1725 : 05.08.05 - klo: 14.34 »
Se on suht vähän ajoa, olettaen että kone on oikeesti ollu kunnon säädöissä ja polttoaine kunnollista (ei siis Coolpower).

Mikäli säädöt ollu aivan pielessä niin kone saattaa olla tiensä päässä, mutta jos oikeasti homman osaava jampa on sen sisäänajanut ja säätänyt niin on varmasti loistavassa kunnossa.

Kone pitäis nähdä että siitä pystyy sanomaan missä kunnossa se on.

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1726 : 05.08.05 - klo: 14.44 »
Sidewinderilla sitä on ajettu. No enpä tiedä ostanko tota. Varsinkaan jos noi Hot bodiesin koneet ei ole välttämättä kovin hyviä.

Poissa revittelijä

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1727 : 05.08.05 - klo: 14.58 »
Paljon te olette ajaneet noilla hpi21:koneilla maksimissaan, silleen että se on ollut savagessa kiinni? Mä ajelin noin 10 gallonaa ja toimii vieläkin suht hyvin.
Kalustossa tällä hetkellä savage 21 +
Team Infinity.27:lla

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1728 : 05.08.05 - klo: 18.48 »
hyvin pidetty ja "huollettu" kone voi olla voimissaan yli 50litrankin jälkeen.ei kai siinä..hyvin olet pitänyt etkä liian laihalla ajanut kerta toimi vielä ok.hyvä vaan kerta pelaa.

kuten hokekin mainitsi..kestävyys on suoraan suhteessa siihen kuin konetta käytät/pidät.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1729 : 05.08.05 - klo: 18.53 »
ai että....noi messinki prikka viritelmät ei kestä tossa kytkinkellon edessa :evil: aika shceisse keksintö hpi:ltä :evil: millähän sais kestämään?kokeiltu myös rikkaa joka oli laakeriprossia-->ruuvi syö ittensä sisään.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1730 : 05.08.05 - klo: 19.05 »
Mulla on nyt kokeilussa sellanen asennus että, laitoin kytkinkellon taakse laakerin ja prikan väliin ohuen prikan oisko sisäreikä 6mm, ulkokehä 8mm ja paksuus joku 0,2mm ja samanmoisia 2 kpl pronssihelan ja laakerin väliin ulkopuolelle siten että ruuvi juuri ja juuri kiristää koko paketin. kello pyörii nyt todella hienosti ilman välystä koska laakereiden sisäkehät on yhtäpuuta ja sen pronssihelan ei pitäis pyöriä mukana. Kokeiltu tosin äsken vasta pihalla 20 min. mutta toimii edelleen.
Kiitos Virtaselle Hobbylinnaan, sieltä niitä prikkoja ainakin saa ostaa.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1731 : 05.08.05 - klo: 19.12 »
Kiitos vinkistä,kokeillaan.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Svg

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/rcmikko
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1732 : 06.08.05 - klo: 08.53 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
ai että....noi messinki prikka viritelmät ei kestä tossa kytkinkellon edessa :evil: aika shceisse keksintö hpi:ltä :evil: millähän sais kestämään?kokeiltu myös rikkaa joka oli laakeriprossia-->ruuvi syö ittensä sisään.


eilen huomasin, että mullakin oli toi messinki prikka hajonnu yhdestä kohtaa :evil: , ei ollu viä tippunu.

Edit. Sulanut siis

Poissa Matrix18

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1733 : 06.08.05 - klo: 16.18 »
onko kokemuksia miten vahvoja teidän spur gear rattaat ovat olleet?
Minulla meni spur gear ratas sileeksi jo sisään ajossa  :cry:
Liekkö hajoaminen sitte johtunut siitä että rattaat oli liian tiukalla hammastuksistaan toisiinsa. Mutta mistä lie se johtunut että yhden kerran ku suditeltiin pihalla niin spur gear jotenkin sulahti kun auto oli vähän aikaa paikallaan?!?!
"noh prkl" [Hpi Savage SS  S-25]

Poissa revittelijä

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1734 : 06.08.05 - klo: 17.29 »
Tota joo samajuttu kun minä ostin savagen, sulla on ollut melko varmaan jotenkin liian lähellä rattaat ja vielä vinossa. Mulla on kestänyt nytten aika hyvin ratas kun onnistuin saamaan rattaan silleen että se rullaa ihan sika herkästi mutta ei ole väljä kuin ehan hullun vähän ja on kestänyt. Siitä sulamis jutuusta mulla ei ole mitään käsitystä. Kaitse on ollut niii lähellä toista ratasta että se on sulanut, enkeksi mutakaan selitysta.
Kalustossa tällä hetkellä savage 21 +
Team Infinity.27:lla

Poissa Matrix18

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1735 : 06.08.05 - klo: 20.55 »
Hmm. voiko sitä moottorin eka kytkintä säätää muuten kun jousen vaihdolla, aattelin vaan että jos ois kytkin jääny liian luistavaks ja kuumentanu sen metallisen offroad/onroad rattaan ja sen seurauksena "spurgu" gear ois sulahtanu??
Heh tuli tänään kokeiltua omatekele lyijy ratasta spur gearina , mut ku autolla lähti ajaa ni lyijy silppua vaan lens :P ja parin metrin ajon jälkeen oli ratas aika sileenä. Ei näköjää lyijystä kannata moisia tehhä  8)
"noh prkl" [Hpi Savage SS  S-25]

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1736 : 06.08.05 - klo: 21.23 »
Mulla kävi se sulamis ilmiö heti parin ajetun litran jälkeen kun olin kasatessa jättänyt slipperin liian löysälle, toimi vallan mainiosti ja hetken paikallaolon jälkeen ei inahtanutkaan vaan kierrokset nousi vaan. Kiristys ei auttanut kun oli kerran sulanut niin että se pronssiholkki oli uponnut spurriin sisälle.
No nyt on Robinson racingin teräscombo joka ei hajoo/sula.
Elio tarkkana niitten slippereiden säätämisten kanssa saa olla, löysällä niin sulaa ja tiukalla niin kartaani poikki (veljellä kävi näin).
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Svg

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/rcmikko
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1737 : 06.08.05 - klo: 21.33 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Mulla kävi se sulamis ilmiö heti parin ajetun litran jälkeen kun olin kasatessa jättänyt slipperin liian löysälle, toimi vallan mainiosti ja hetken paikallaolon jälkeen ei inahtanutkaan vaan kierrokset nousi vaan. Kiristys ei auttanut kun oli kerran sulanut niin että se pronssiholkki oli uponnut spurriin sisälle.
No nyt on Robinson racingin teräscombo joka ei hajoo/sula.
Elio tarkkana niitten slippereiden säätämisten kanssa saa olla, löysällä niin sulaa ja tiukalla niin kartaani poikki (veljellä kävi näin).


Mullakin kävi alussa niin että se luisti ja suli :(

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1738 : 07.08.05 - klo: 19.18 »
Ensimmäinen spurri meni tänään. Pitää varoa ettei renkaat kulu tuolla 26 koneella :)  Onko ne metalliset spurrit parempia?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1739 : 07.08.05 - klo: 19.26 »
Veli (Jyri Korkka) on ajanut 4.6 Savagella aika monta gallonaa tollasella Robinsonin combolla ja ei paljon kulumisen merkkejä ole näkynyt itsellä ensimmäinen gallona loppu just tunti sitten, eikä näy edes naarmuja.
Suosittelen.

Mikäs .26 kone sulla muuten on, en löytänyt mainintaa ainakaan muutama sivu taaksepäin kattellessa. Sori uteliaisuus :D .
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm