Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 574860 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1740 : 07.08.05 - klo: 20.26 »
Kerron vielä kerran. Ajoin sen 25 koneen p*skaksi kun auto tuli kone edeltä hyndästä ja kampikammiosta länti palanen. Mulla oli jo hyllyllä sitä ennen HotBodiesin 26 kone. en muista sitä mallia mutta se on siintä HotBodies light stadium trukista. Ja nyt on se alla. Eka ajokerta sillä mottorilla ja tuli myös elämäni ensimmäiset spurri kaupat, tai ei viellä tullut tehtyä.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1741 : 07.08.05 - klo: 21.18 »
<OT> HotBodies ja HPI ovat muuten nykyisin samaa firmaa </OT>

Poissa Pave

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1742 : 07.08.05 - klo: 21.54 »
Jotain tapahtui... kiertokangen kampiakselinpuoleinen kiinnike murtui ja kone täynnä hienoa metallipölyä. Mistähän mahtaa johtua? Ideoita? Koneella - NitroStar S-25 - ajettu vain litran verran eli ei paljoo sisäänajoa enempää.

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1743 : 07.08.05 - klo: 22.08 »
Sisäänajon ajoit varmasti ohjeen mukaan?
Polttoaine oikea?
Ja kiristelit säätöjä ohjeen mukaan?
Muussa tapauksessa ei voine olla kuin valmistevika.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Pave

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1744 : 08.08.05 - klo: 09.24 »
Juu, kyllä sisäänajo tuli suoritettua ohjeen mukaan. Mukana tulevat ohjeet ovat hyvin yksiselitteiset aina sisäänajosta säätöihin. Taidanpa lähettää palaset suoraan HPI:lle ja pyydän kauniisti tutkimaan onko kysessä materiaali- tai valmistusvika. Kommentoin myöhemmin ryhmään jos vastaavat jotain.

Onko muuten konetta järkevää korjata vai kannattaako vaihtaa suoraan uuteen? Kokemuksia?

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1745 : 08.08.05 - klo: 13.42 »
riippuu minun mielestä hyvin pitkälti siitä kuinka kalliiksi se tulee.esim jos männän ja sylkkäputken joutuu vaihtaa niin USEIMMISSA tapauksissa se kannattaa tehdä ennemmin kuin että uuden koneen laittas.mutta kuten mainittu,hinta itsellä ainakin ratkaisisi.jos on yli puolet uudesta koneesta niin ehkä ostaisin uuden koneen(samanlaisen) ja jos taas siitä hajoaisi jotain mikä olisi ehjänä rikkinäisessä niin eipähän tarvitsisi osia erikseen ostaa :wink:

jeps,tänään tuli pomppulinnasta niitä laakerin sovitus lautasia vai mitä nyt sit ovatkaan.just äsken niputin koneen kasaan.huomasin että ainakin minullakin kytkinkello pyörii todella paljon paremmin niin uusien prikkojen kanssa,eikä messinki prikka edes yritä pyörähdellä mukana.

tänksit vaan jk nitrolle.

tänään ois tarkotus lähtee pommittaa parin muun savagisti kaverin kanssa motocross radalle...tosi jees kun täällä päin alkaa tulla uusia harrastajia lajin pariin..rata hankekin otettu esille :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Svg

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/rcmikko
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1746 : 08.08.05 - klo: 15.38 »
Mä laitoin siihen sen Mesiinki "prikan" tilalle Saman paksuisen mutterin ja porasin siihen isomman reijän, koska siinä oli liian pieni reikä.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1747 : 09.08.05 - klo: 08.46 »
niin juu..mut noita sovitus prikkoja(shimmejä) kannattaa käyttää sen takii et ei mee laakerit niin helposti rikki.esim jos on pelkkä messinki prikka niin se ottaa laakerin molempiin kehiin kiinni-->laakeri ei  toimi käytännössä ollenkaan.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Zeiska

  • Tulokas
    • Profiili
Savagen Diffien öljyt?
« Vastaus #1748 : 09.08.05 - klo: 21.09 »
Onko kukaan vaihtanut diffien vakio "öljyjä" siis sitä tahnaa semmoseen juoksevampaan ölyyn? Minkalaista öljyä olette kayttäneet ja kuinka paljon olette laittaneet kyseistä ainetta? Piripintaanko? Pitääkö diffiä jotenkin tiivistää jos aikoo laittaa juoksevampaa tavaraa sisään ja jos pitää niin millä? Vai toimiiko vakio tiivisteet?

Sitten toinen asia. Tuli mieleen että jos hommaisin alumiinista tai jostain muusta kevytmetallista valmistetut vanteet Savageen. Vanteet on varmaankin painavemmat mitä normaalit, joten onko kenelläkään tietoa onko niistä haittaa auton käyttäytymiselle tai voiman siirrolle? Entä onko niistä sellaisista vanteista mitään hyötyä. Ois ainakin aika BLING BLIN Wink jos ei mitään muuta.

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1749 : 09.08.05 - klo: 21.11 »
Mun käsityksen mukaan siel on vaa vakiona rasvat diffeis...
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1750 : 09.08.05 - klo: 21.16 »
Oljytäänkö diffi sellain että se täytetään sillä oöjyllä ja sitten kaadetaan ylimääräiset pois?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1751 : 09.08.05 - klo: 21.19 »
älä tietenkään heitä ylimääräisiä pois.. niitä voi käyttää myöhemmin.. :wink:  pulloon jääneet öljyt
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa Zeiska

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1752 : 09.08.05 - klo: 21.23 »
Niin siis rasvaa siellä vakiona onkin, mut jostain olin lukevinani että jotkut on täyttäny sen kupin öljyllä ja sulkenee pakan. Pitääköhän tämmöinen paikkaansa?

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1753 : 09.08.05 - klo: 21.25 »
Juu ne öljyt vaikuttaa kitkalukkona siellä diffis ettei veto huku pyörään mikä esim. ilmassa. Ja paremmin auto toimiikin ku siel kunnon öljyt.
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Zeiska

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1754 : 09.08.05 - klo: 22.24 »
Eli siis se alkuperäinen rasva pois ja kuppi täyteen öljyä(jäykkää/puoli juoksevaa) ja isoratas kiinni ja menoks?

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1755 : 09.08.05 - klo: 22.37 »
sinne kuuluu laittaa ihan diffejä varten tarkotettuu öljyy et se ees auttaa mitään...
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1756 : 10.08.05 - klo: 01.24 »
Eli kun diffejänne taytätte niin oikeat diffiöljyt sisään... ei mitään muuta. Jäykkyydeks vaikka 30.000-60.000 wattia.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1757 : 10.08.05 - klo: 09.26 »
Itselläni on takana 1000 öljyä ja edessä 6000!!??

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1758 : 10.08.05 - klo: 10.53 »
Savageen aivan liian lirua. Krossarissa sopivaa, mutta ei monsussa.
Vaihda reilusti paksumpaan niin rupee auto menemään kivemmin.

Poissa Nöhvö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://RikuH.gfoto.com
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1759 : 10.08.05 - klo: 14.25 »
Mulla on tällähetkellä Edessä 7000 ja takana 5000 , onko liian löysää ? vai tarvisko laittaa vielä jäykempää öljyä ?

Poissa Fat Boy

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1760 : 10.08.05 - klo: 14.46 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Eli kun diffejänne taytätte niin oikeat diffiöljyt sisään... ei mitään muuta. Jäykkyydeks vaikka 30.000-60.000 wattia.


Mitähän tuolla äsken luki...

Monsuissa saa olla erittäin jäykät diffiölkät, johtuen suuresta renkaan halkaisijasta.
Myydään Orionin 27-lankainen mosa ja Mtronics Tempo 11 nopari.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1761 : 10.08.05 - klo: 16.05 »
DOOOOOH... :?

Se olikin kertausta että menee varmasti perille...
Todella monella on hukassa edelleen se mitä iskareihin ja diffeihin sisälle leitetaa. Koskaan ei ole ylimääräinen viesti jos varmuudeksi mainitsee... Ja vilkastaan vaikka sitä mun viestin kirjotusajankohtaa... ei enää hirveen terävänä tohon aikaan meikäläinen ole kun on normaalisti herätys klo 6.00.

Eli haist ite.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1762 : 10.08.05 - klo: 16.31 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
DOOOOOH... :?

Se olikin kertausta että menee varmasti perille...

Eli haist ite.


Joo, mut Fat Boyn reply tais olla Nöhvölle, ja quotes vaan sun tekstiäs *HOKE* kertaukseksi Nöhvölle, tai näin minä sen ainakin tajusin.

 - Hount

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1763 : 10.08.05 - klo: 17.08 »
Näin sen minäkin ymmärsin, eli että juurihan se öljysuositus oli tarjolla, eli Fat Boy;n vastaus oli Nöhvölle, ei sinulle Hoke... Tietty se aikanen aamuherätys tekee tuossakin tehtävänsä  :lol:

Tosiaan, WT 30 000 on ihan minimi, mitä monsuissa kannattaa käyttä missään diffissä. Suurista renkaista johtuen vääntömomentit diffeissä on paljon suuremmat kuin muissa RC-autoissa. Mutta, oikea diffi jäykkyys löytyy vain kokeilemalla, kannattaa rohkeasti kokeilla reilullakin skaalalla, ei se öljy niin kallista ole.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1764 : 10.08.05 - klo: 17.28 »
No niin nyt on öljyt tilattu ja taakse tulee 300k öljyy että saa melkeen lukkoperän tohon ja eteen vain 30k että ees vähän kääntys eikä aina ala puskeen mutkis...

Vaikka haittaahan noi jäykät öljyt takanakin kääntymistä mutta ei niin paljoo kuin eessä ois noin jäykät.
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1765 : 10.08.05 - klo: 18.43 »
Ei se WT 300 000 öljy tee vielä lähellekään lukkoperää. Itselläni on yhdistelmä WT 60k/wt300k...

Tuo 300k antautuu suurien renkaiden väännöstä vielä hyvin helposti, edes liukkaalla pinnalla tiukassa kaarteessa hitaasti ajettaessa sisäpuolen rengas ei yritä sutaista.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1766 : 10.08.05 - klo: 19.55 »
ai se auttaa nii vähän...
tarviii kattoo miten auto toimii tolla ja jos ei viel tuu sellanen ku haluu... nii tarvii kaivaa epoksit esiin.
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Fat Boy

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1767 : 11.08.05 - klo: 08.00 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
DOOOOOH... :?

Se olikin kertausta että menee varmasti perille...
Todella monella on hukassa edelleen se mitä iskareihin ja diffeihin sisälle leitetaa. Koskaan ei ole ylimääräinen viesti jos varmuudeksi mainitsee... Ja vilkastaan vaikka sitä mun viestin kirjotusajankohtaa... ei enää hirveen terävänä tohon aikaan meikäläinen ole kun on normaalisti herätys klo 6.00.

Eli haist ite.


Siis kuten muutama muukin tuossa mainitsi, vastaus ei ollut sulle. Lainasin vaan tekstiäsi, kun olit juuri maininnut hieman jäykempiä tötköttejä ja välittömästi joku kyselee lirujensa perään.

Haistellaan :D
Myydään Orionin 27-lankainen mosa ja Mtronics Tempo 11 nopari.

Poissa Wizu

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1768 : 11.08.05 - klo: 08.22 »
Tulipas kannettua itselläkin korteni kekoon Savagen kunniaksi.

Eilen tuli postissa Savage ss 4.6 kitti. Kokoaminen täyti lopettaa 02.00 yöllä kun ei enää tahtonu selvää nähdä ohjeista :p

Entisenä asso b3 ja 10gt:n omistaja tuntui että mitenhän tämä kasassa pysyy ajossa kun niin paljon kaikkea härpäkettä :) Sekä huolto näyttäisi olevan pitkän tien takana eli autoa luultavasti pitää purkaa melkolailla.

Iskareiden asennus alkaa tänään ja pianpa se onkin sisäänajon vuoro. Ja siitäpä olisi ainakin seuraavanlainen kysymys: Eli entisessä pirssissä oli Sidewinder 16% polttoainetta ja sitä on vielä reilu puoli gallonaa jälellä. Tuohon Savageen suositellaan 20-25% mutta tuskin siitä on haittaa jos pienemmällä määrällä ajelee ainakin alkuun, kunhan voitelu riittää? Tai näin ainakin olen ymmärtänyt. .

-Riku

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1769 : 11.08.05 - klo: 09.07 »
Ei siinä 16% aineessa mitään vikaa ole,tai riippuu aineesta :wink:
nostat vaikka siitä 20% ja sit 25%.

Ite ajoin kanssa alussa 16% aineella ja nyt on ollu jonniin aikaa 25% byron ja tuntuu kuin kaikki käynti ongelmat hävis pelkällä löpön vaihdolla,koneen lämmöt tippui myös n.10'c

Tämä nyt oli taas tätä vanhan kertausta mutta ei hyvää tavaraa voi suitsuttaa ikinä liikaa.
-Team lapsena liian vähän leluja-