Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 574887 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1801 : 17.08.05 - klo: 14.52 »
Olikos tuo nyt jotain uutta että limited mallia myydään kaupoissa?Muistaakseni ko asiaa nostettiin jo kerran esille.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1802 : 17.08.05 - klo: 15.04 »
http://www.hpiracing.com/kits/kitMain.php?partNo=852



(ei tullut mieleen katsoa HPI:n sivuilta?)

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1803 : 17.08.05 - klo: 15.15 »
Niin tiesin kyllä tuon, mutta Hpi:n sivuilta tuskin voi mitään ostaa ja en minä ainakaan ole missään liikkeen sivuilla tuota nähnyt niinkun ihan myytävänä. (Kiireessä kirjoitettu)

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1804 : 17.08.05 - klo: 15.28 »
Jaa, että saako jostain ostaa? Sorry, ymmärsin aivan väärin tuon tekstisi. Mitäs jos ottaisit puhelimen käteen ja kysyt hobbylinnasta.. tuskin ainakaan LIDListä löytyy..

Poissa PJ

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1805 : 17.08.05 - klo: 16.39 »
Taisipa olla homman pointti siinä, että nyt tuota löytyy jo kaupoista asti, eikä vain HPI:n mainoksista.
Savage SS 4.6 + 3-speed

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1806 : 17.08.05 - klo: 16.41 »
Niin juuri!

Meinasin juuri pistää viestiä että parempi unohtaa koko homma, mutta..

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1807 : 17.08.05 - klo: 17.09 »
Hobbylinnassa en ole tota mallia nähnyt, mutta 3.5 updated-mallia on tulollaan.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1808 : 17.08.05 - klo: 17.31 »
Lainaus käyttäjältä: "PJ"
Taisipa olla homman pointti siinä, että nyt tuota löytyy jo kaupoista asti, eikä vain HPI:n mainoksista.


Ei teidän kirjoituksista ota mitään selvää niin ei kai tässä mukana pysy mitä te tarkoitatte ;-)
Luulisin että tämäkin asia selviää soittamalla, onhan hobbylinna sentään maahantuoja. HPI Europen sivuilla ko. kitti ainakin löytyy joten uskoisin että on saatavilla http://www.hpi-europe.com/kits.php?lang=en
Mutta ei kun kysymään.. Vaikka mitäpä tässä topikissa horisen kun ei asia ole millään tavalla omakohtainen joten hyppään pois häiritsemästä jutusteluanne..  :wink:

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1809 : 17.08.05 - klo: 19.43 »
Savage ei käy tyhjäkäyntiä?
Kertokaa syitä siihen että savage ei käy tyhjäkäyntiä.

Ajelin äsken tossa pihalla ja se ei käynyt tyhjäkäyntiä lainkaan/vähän.
Kun säätelin sitä niin sain sen käymään vähän  aikaa ja seuraavan kiihdytyksen jälkeen sammui :|
tuntuu että se ei johdu ollenkaan säädöstä vaan jostain muusta.
En ole tehtyt siihen muuta kuin putsannut/öljynnyt ilmanputsarin aivan normaalisti.

Poissa JuusoP

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/juusopa
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1810 : 17.08.05 - klo: 19.47 »
Tyhjäkäyntiä suuremmaksi, se säätöruuvi voi kuulemma ''löystyä'' ja silloin tyhjäkäynti pienenee...
Jo on kerpele jos tuosta ei pääse!
Kotisivut valmistuu...

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1811 : 17.08.05 - klo: 19.48 »
On sopiva.
Pyörät ei ihan pyöri kun nostaa ilmaan.

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1812 : 17.08.05 - klo: 20.51 »
Kuulostais että käy jostainpäin liian laihalla, tai joku ilmavuoto letkuissa. Tarkista ettei ole polttoaineletku painunut littiin, se kerran teki oikkuilua mulla samantyyppisesti, varsinkin kun oli hetken ollut katollaan. Kokeilisin ensin hivenen alaruuvia rikastaa ja säätää tyhjäkäyntiä isommalle jos meinaa sammua.
Aika hyvä nyrkkisääntö lienee, että hetken paikallaan käytyä liikkeelle lähdössä: jos lähtee todella hyvin, niin on liian laihalla alaruuvi ja jos pienen epäröinnin tai pienen kaasun pumppauksen lähtee jälkeen hyvin, niin on aika hyvä.
Ja moottorin tietysti käytät lämpimäksi ennen säätämistä, niin vaikeaa kun se joskus heikoilla säädöillä onkin.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
omituista
« Vastaus #1813 : 18.08.05 - klo: 01.03 »
tämä nyt menee ihan pikkusen off-topiciksi mutta savagesta lähtösin :lol:  eli mitä nyt netissä oon kattonu kuvia ja videoja niin aika useassa savagessa näyttää olevan nippusiteet ylimmässä jäähdytys rivassa, ja parissa kuvassa on ollut silikoniletkua ripojen reunoilla niin että letku on viilletty reunasta auki ja laitettu jäähdytys kannen ylimmän rivan reunaan ja 3-4 nippusidettä rivan ympäri... parin vuoden polttisharrastuksen jälkeen on edelleen jäänyt epäselväksi miksi ihmiset niitä nippusiteitä jäähdytysripoihin kiristelee... ainut mitä oon keksiny selitykseksi on että ei sormiin tuu palovammoja kun laittaa hehkun kiinni kuumaan koneeseen mutta itellä ei oo kyl ultiman koneen kans sellasta propleemaa vastaan... :wink:

Poissa Nöhvö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://RikuH.gfoto.com
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1814 : 18.08.05 - klo: 01.09 »
Mä olen saanut semmoisen käsityksen että ne nippusiteet siinä kannessa suojais sitä vähän ?

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1815 : 18.08.05 - klo: 06.51 »
Olen kait samoilla jäljillä kuin nöhvö. minä laitoin sen takia ettei tulisi naarmuja :mrgreen:
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Wizu

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1816 : 18.08.05 - klo: 09.40 »
Onkohan tälläinen ihan normaalia http://fotos.terra.com.br/album.cgi/*891300:f3?

Itselläni siis vähän tuon näköinen kun katsoo tulpan reiästä sisään. Sivusta on normaali. Ja on ollut tuollainen uudesta asti. About 6 tankkia ajeltu nyt.

http://www.savage-central.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=40298&postdays=0&postorder=asc&start=20

Tuossa vielä threadiin linkki missä joku otti tuon puheeksi. Jos joltain tunnukset tuonne löytyvät. Osa oli lähettänyt mailia HPI:lle ja saanut uuden moottorin, toisille sanottu että aivan normaalia on.

Luulisi kyllä, http://fotos.terra.com.br/album.cgi/*891300:f1 että tuolta pitäisi näyttää.

Auto pelaa ihan ok:sti lukuunottamatta ykkösvaihteen lopussa esiintyvää "öhöhöhöhöhö"-ääntä (hankala kuvailla:). Sitten kun kakkonen napsahtaa päälle ääni on taas normaali. Tuota vieläpä esiintyy kun puolella kaasulla ykkösellä ajelee.

-Riku

Poissa Wizu

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1817 : 18.08.05 - klo: 10.25 »
Väärä hälytys männän suhteen, normaalia se näemmä on tuossa k4.6:sen koneessa. Kuten http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJYT4&P=7 tuossa näkyy.

Harmi kun en itse hoksinut tuota silikoniletkusysteemiä heatsinkin päälle aikasemmin. Nyt siinä on parit naarmut ja kolot :(

-Riku

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1818 : 18.08.05 - klo: 11.31 »
kaverilla näytti ajamaton kone lähes tuolta.nyt se on on ajossa ja kaikki ok.Älä huoli :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1819 : 19.08.05 - klo: 12.04 »
Elikkä kytkimestä kaipaisin tietoutta?
Sopiiko esim. tuolla buggy puolella käytetty SPM-kytkin Savitsuun?
Onhan nitä muitakin erikoisempia, mutta kestääkö ne hiukan painavammissa autoissa? Vai kannattaako pysytellä merkkikohtaisissa paloissa, teflon/alumiini?
Pieni tovi on tullut ajeltua alkuperäisillä teflon-paloilla, n.1,5 gallonaa, ja nyt tuntuu että hiukan luistais, joten tekis mieli pitempi-ikäistä kytkintä.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1820 : 19.08.05 - klo: 12.15 »
Mulla on ollu reilun gallonan nyt noi hpi:n alupalat ja hyvin on pelittäny.

Aaah..postimies toi paketin....säädettävät ylätukivarret,rotostart levys koneelle ja tuhdimpaa iskariöljyä.

Meinasin että vaihtaa ton 30wt öljyn vakio 10wt tilalle ja ottaa ne spacerit yläpäästä pois.Kokeilin jo kerran vakio öljyillä ilman niitä mutta minulle alustasta tuli liiiiiiiian löysä.

Saa nähdä kuin nyt..menee sunnuntaille värkkäys.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1821 : 19.08.05 - klo: 12.57 »
racer, spacerit on vain maavaran säätöön, jousitus jäykistetään jäykemmillä jousilla yhdessä jäykemmän öljyn kanssa

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1822 : 19.08.05 - klo: 13.00 »
Mika,mulla on jemmassa jäykemmät jouset.Juu..maavaraa niillä säädetään mutta vakio jousilla ja öljyillä menee MINUSTA liian löysäksi.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1823 : 19.08.05 - klo: 15.23 »
Nyt on sitä punottua siimaa. aika ohutta on. epäilen kyllä. kait on katkastava perho vavasta siimaa.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1824 : 19.08.05 - klo: 15.49 »
miten teillä on pysyny noi moottorin osat noin puhtaina :S mulla on ihan mustan karstan seassa männän pääällinen, sylinterin yläkohta, pakoaukko ja pakari... ja käytän 16% sidewinderiä... koneena on ollu s-25 ja nyt on inffin .27 kone kiinni ja kummassakin on karstaa... en saa edes 25 koneesta sylinteriä pois ku on jumissa karstan takia...
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa bumba

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1825 : 19.08.05 - klo: 16.44 »
Kannattaisi varmaan vaihtaa vähän tujummat aineet tilalle. Ainakin Savagen Big Blockiin suositellaan 20%-25% nitroa ja ei varmaan pahaa tee pienemmillekään koneille. Itse ajan tuon starttipaketissa tulleen sidukan 16%:sen pois ja vaihdan byrtsin 25%:seen. Kuulemma tiputtaa koneen lämpöjäkin ihan kivasti tuo byroni. Ja ainakin oikeissa autoissa karstaan auttaa, kun antaa välillä ihan kunnolla leipää sille koneelle, eli siis kovemmilla kierroksilla ajoa, eikä mitään turausta. En tiedä miten sitten näissä pienemmissä, mutta uskoisin, että sama auttaa...
Itsellänikin on ylemmissä kuvissa havaittua "pilkullisuutta", mutta ainakin tähän asti on toiminut vallan mainiosti iso lohko.
HPI SAVAGE SS 4.6 Big Block

Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1826 : 19.08.05 - klo: 18.00 »
joo ostin tota 25% windee tossa just muttta täytyy ajaa noi 16% litkut eka pois... vaihtaisin itekkin byroon jos vaan sais tosta atalasta... ku en viitti matkahuollon kautta alkaa tilaileen ku tulis varmaankin kalliimmaksi...
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1827 : 19.08.05 - klo: 18.48 »
25% sidewinder tai 25% byron..ei hirveesti eroa, kummallakin auto liikahtaa mukavasti ja enpä sanoisi että lämmöissä mitään oleellista eroa.. muistaakseni jouduin ruuvaa neuloja vähän pienemmälle joskus kuin vaihdoin kesken päivän sidestä byroniin.. RB #6 tulppa, muuta ei tarvii oli sää mikä hyvänsä..

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1828 : 19.08.05 - klo: 18.53 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Elikkä kytkimestä kaipaisin tietoutta?
Sopiiko esim. tuolla buggy puolella käytetty SPM-kytkin Savitsuun?
Onhan nitä muitakin erikoisempia, mutta kestääkö ne hiukan painavammissa autoissa? Vai kannattaako pysytellä merkkikohtaisissa paloissa, teflon/alumiini?
Pieni tovi on tullut ajeltua alkuperäisillä teflon-paloilla, n.1,5 gallonaa, ja nyt tuntuu että hiukan luistais, joten tekis mieli pitempi-ikäistä kytkintä.


Kyllä se varmaan käy, mutta en ainakaan itse voi suositella, useamman olen nähnyt mutta yksikään ei ole toiminut (sorry Jartsa). Ehkä mielummin Fioroni tai sitten se RMV SpeedIII mikälie jota "kisakuskit" ovat täällä kovasti kehuneet. Omasta mielestäni 3-pala kytkin on paras pitkän päälle. Samat kytkimet sopii Savageen kuin krossiin, enpä usko olevan eroa. Saahan sitä vahvempia jousia, itse käytänä 1.1mm jousia komposiittipalojen kanssa RB C5 moottorissa (vakio 1.0mm).

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1829 : 19.08.05 - klo: 18.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Elikkä kytkimestä kaipaisin tietoutta?
Sopiiko esim. tuolla buggy puolella käytetty SPM-kytkin Savitsuun?
Onhan nitä muitakin erikoisempia, mutta kestääkö ne hiukan painavammissa autoissa? Vai kannattaako pysytellä merkkikohtaisissa paloissa, teflon/alumiini?
Pieni tovi on tullut ajeltua alkuperäisillä teflon-paloilla, n.1,5 gallonaa, ja nyt tuntuu että hiukan luistais, joten tekis mieli pitempi-ikäistä kytkintä.


Kyllä se varmaan käy, mutta en ainakaan itse voi suositella, useamman olen nähnyt mutta yksikään ei ole toiminut

Tuosta toimivuudesta voi olla montaa mieltä. Itse olen käyttänyt sitä jo monta gallonaa ja ei ole ollut mitään ongelmia. On ollut käytössä monta kilpailevaakin merkkiä mutta ovat hajonneet käsiin. Mutta itse luotan tuohon SPM:ään, siinä kun ei ole poikkeavia jousia tai hajoavia ruuveja  :wink: