Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 598593 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jarzam

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2640 : 20.11.05 - klo: 14.48 »
Nyt on ekat talviajot savagella suoritettu. Pakkasta oli pari astetta eli just sopiva keli. Vähä meinaa liukasta olla mutta tuleepahan näyttävää kahva edellä ajoa 8)  Toisen tankin loppupuolella rupesin ihmettelemään että mikäs nyt on kun ei oikein auto kule mutta syykin selvisi kun kurkkasi kopan alle ------> ilmanputsari ihan tukossa lumesta :lol:  Täällä olis kuvia tältä päivältä. Kaks ekaa kuvaa on omasta savagesta(2. kuvassa näkyy se hyvin virtaava putsari) ja lopuissa kuvissa oma auto ja kaverin SS 4.6 savage kuivamassa. Sen verran hauskaa hommaa ettei tulis mieleenkään olla ajamatta myös talvella :)

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2641 : 20.11.05 - klo: 14.53 »
Onko toisessa dirt klawit??? Toimiiko ne??
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa jarzam

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2642 : 20.11.05 - klo: 15.08 »
On Dirt Klawit. Lumella pitää todella hyvin mutta jäällä ei pidä(tai no mikäpä edes pitäisi ilman nastoja).

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2643 : 20.11.05 - klo: 15.20 »
Milläs vanteilla nuo dirt klawit on, oisko mahdollista punnita paljonko yks kappale painaa? Ja ihan vertailuksi paljonko dirt bonz painaa vanteen kanssa?

Poissa jarzam

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2644 : 20.11.05 - klo: 15.27 »
SS 4.6:sen vakiovanteilla on. Ja voin punnita kunhan tässä kerkiän.

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2645 : 20.11.05 - klo: 15.27 »
Olikohan dirt bonz about 220g :roll:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2646 : 20.11.05 - klo: 15.27 »
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"
Olikohan dirt bonz about 220g :roll:
Vanteella vai ilman ja millä vanteella?

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2647 : 20.11.05 - klo: 15.28 »
Senku tietäis... kumpihan olis :roll:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa jarzam

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2648 : 20.11.05 - klo: 15.59 »
230 grammaa painaa Dirt Klaw SS 4.6:sen vakiovanteen kanssa.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2649 : 20.11.05 - klo: 16.24 »
Selvä kiitos!

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2650 : 20.11.05 - klo: 17.35 »
Noin Dirt klawit ja Q6 vanteet saa n 60€ Pomppulinnasta :wink:  Samoissa hinnoissa pyörii Dirt Bonzit :!:  Voiko ton ajaa sisään ilman uusi diffirasvoja? Tossa savagessa minkä tilasin JR-Hobbystä, siinä on varmaa päivitetyt diffit?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2651 : 20.11.05 - klo: 18.48 »
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2652 : 20.11.05 - klo: 18.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Turbo? http://rbinnovations.com/catalog/product_info.php/cPath/21_26/products_id/173

Ei ole turbo vaan "imuri" joka imee ilmaa...
Tällaisen käsityksen sain...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2653 : 20.11.05 - klo: 18.53 »
Ei oo turbo vaan mekaaninen ahdin, tosin en usko että toimii kovin hyvin 2 tahtisessa, nelkussa saattas auttaa jos on kykenevä tuottamaan painetta.

Ihan hienon näköinen noin show mielessä  :D
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2654 : 20.11.05 - klo: 18.57 »
Siis imee ilmaa tuonne kaasariin että löbö virtaa paremmin?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2655 : 20.11.05 - klo: 19.03 »
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"
Noin Dirt klawit ja Q6 vanteet saa n 60€ Pomppulinnasta :wink:  Samoissa hinnoissa pyörii Dirt Bonzit :!:  Voiko ton ajaa sisään ilman uusi diffirasvoja? Tossa savagessa minkä tilasin JR-Hobbystä, siinä on varmaa päivitetyt diffit?


Mulla oli ainakin päivitetyt diffit.
Ja on siellä rasvat sisässä ei ne ilman rasvoja ole.ajat sisään ja laitat sitten paremmat silikoonit sisään ja ne shimmit :)
Itsekin shimmaan nuo uudet diffit kunhan tulee.

Poissa SJK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2656 : 20.11.05 - klo: 19.07 »
Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"
Ei oo turbo vaan mekaaninen ahdin


Eikö se turbo ole ahdin ?? Niitä vaan on kahden tyyppisiä, mekaaninen ja pakokaasulla toimiva.

OT:

Mekaanisella ahtimella 1:1 autoissa saadaan turbo (ahdin) jo käyttöön heti alakierroksilla kun taas pakokaasuahdin tarvitsee kierroksia pakokaasun virtaamiseen josta se ottaa käyttövoimansa ja samalla toimii hieman viiveellä.

Esimerkiksi WRC ja Mitsun evoissa  toi viive tohon pakokaasu turbon toimintaan on ratkaistiu sillä että kun kuski vaihtaa vaihdetta "työnnetään" pakosarjaan bensiiniä ja sytytettään se jolloin tulee putkistoon painetta ja saa sen ahtimen pyörimään kovilla kierroksilla heti kun vaihde on vaihdettu ja kuski painaa oikealta alas, siitä se miehekäs putkiston pauke ja lieskat putkistosta eikä suinkaan väärin säädetystä sytytyksestä. :lol:

( mahtoiko ketään ymmärtää yhtään mitään  :lol: )
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2657 : 20.11.05 - klo: 19.13 »
Turbo ahdin. On remmi ahtimia ja pako ahtimia
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa SJK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2658 : 20.11.05 - klo: 19.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Turbo ahdin. On remmi ahtimia ja pako ahtimia


Remmi ahdin=mekaaninen ahdin
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Poissa PJ

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2659 : 20.11.05 - klo: 19.58 »
Lainaus käyttäjältä: "SJK"
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Turbo ahdin. On remmi ahtimia ja pako ahtimia


Remmi ahdin=mekaaninen ahdin

Remmiahdin on ns. "supercharger" ja pakoahdin on tuo turboahdin.
Savage SS 4.6 + 3-speed

Poissa jarzam

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2660 : 20.11.05 - klo: 19.58 »
Turboahdin tarkoittaa vain ja ainoastaan pakokaasuahdinta. Mekaanisia ahtimia ovat remmiahtimet ym.

edit. PJ kerkes näköjään ensin

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2661 : 20.11.05 - klo: 20.02 »
Noniin, Kyllä hymy on edelleen korvasta korvaan :D MUTTA....

Spurri 2 päivää sitten


Spurri nyt


No eipä tuo menoa haittaa :D uusi on jo tilattu, tais mennä ihan omaan piikkiin rattaan rikkoutuminen (slipery tiukalla), mutta jatketaan sano Mummo lumessa.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2662 : 20.11.05 - klo: 20.14 »
Muista että niitten välitysten pitää pyöriä kun puöräität spurria sormelle/rullata
Niin ja pojjat siellä ylhäällä: Muistakaa ei saa lainata turhaan!
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!


Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2664 : 20.11.05 - klo: 21.12 »
SJK:

Kumma juttu kun oon lukenut just päinvastoin, että esim. mersun kompressorit (eli nimenomaan pakokaasuturbo) tulee mukaan heti alhaalta, kun taas remmiahdin tuottaa tehopiikin hyvinkin korkeille kierroksille (jonnekin 3500-4000rpm). Mutta tosiaan luettua tietoa eikä mitään faktaa eli voin olla yhtähyvin väärilläkin jäljillä..
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa SJK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2665 : 20.11.05 - klo: 21.17 »
plissken_s :

Saatan se minäkin olla väärässa eli täytyypi ottaa asiasta selvää  :lol:

Tekniikan kehittyessä ovat saattaneet muistikuvani koulun oppitunneilta jääneet jälkeen.
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Poissa screed

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2666 : 20.11.05 - klo: 21.21 »
kyllähän toi turbohomma menee aivan niin miten SJK aiemmin kirjoitti:

"Mekaanisella ahtimella 1:1 autoissa saadaan turbo (ahdin) jo käyttöön heti alakierroksilla kun taas pakokaasuahdin tarvitsee kierroksia pakokaasun virtaamiseen josta se ottaa käyttövoimansa ja samalla toimii hieman viiveellä."
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2667 : 20.11.05 - klo: 21.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Boltsi"

Spurri nyt


No eipä tuo menoa haittaa :D uusi on jo tilattu, tais mennä ihan omaan piikkiin rattaan rikkoutuminen (slipery tiukalla), mutta jatketaan sano Mummo lumessa.


Tossa kuvassa on kyllä käynyt niin, että kellon ja spurrin välys on ollut liian suuri.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2668 : 20.11.05 - klo: 21.35 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Lainaus käyttäjältä: "Boltsi"

Spurri nyt


No eipä tuo menoa haittaa :D uusi on jo tilattu, tais mennä ihan omaan piikkiin rattaan rikkoutuminen (slipery tiukalla), mutta jatketaan sano Mummo lumessa.


Tossa kuvassa on kyllä käynyt niin, että kellon ja spurrin välys on ollut liian suuri.


Juu huomasin purkiessa että kone oli liikahtanut pikkasen paikoiltaan, ja sen takia on spurri sileä...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2669 : 20.11.05 - klo: 21.36 »
Anteeksi, menee pahasti OT:ksi:
 
Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"
SJK:

Kumma juttu kun oon lukenut just päinvastoin, että esim. mersun kompressorit (eli nimenomaan pakokaasuturbo) tulee mukaan heti alhaalta, kun taas remmiahdin tuottaa tehopiikin hyvinkin korkeille kierroksille (jonnekin 3500-4000rpm). Mutta tosiaan luettua tietoa eikä mitään faktaa eli voin olla yhtähyvin väärilläkin jäljillä..


Mersun bensa "kompressor"-moottorien yhteydessä on nimenomaan mekaaninen ahdin, ei turbo. Aivan uusimmissa malleissa, esim. B-sarja, on jo uudet turbo-moottorit käytössä ja mallimerkinnän lisäys on silloin T. C-sarjaan on tulossa samat moottorit, mutta maahan ei ole vielä tullut varmaan yhtäkään.

Sori vielä OT:sta, ei voi olla oikaisematta, kun jotain tietää varmaksi.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm