Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 597895 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2790 : 24.11.05 - klo: 23.13 »
Se johtuu niistä painavista savagen vakiorenkaista. Kokeilkaapa vaikka dirt bonzeilla. Mä laitoin savagen renkaat mädiin ni siihen loppu keuliminen. Dirt bonzeilla jaksaa  :mrgreen:  Savagen vakiorenkaat painaa nimittäin 200g kappale enemmän ku dirtbonzit, eli auto kevenee melkein kilolla ku vaihtaa renkaat.
| Academy | Axial |

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2791 : 24.11.05 - klo: 23.37 »
Mulla vakiorenkaat (ei kauaa) ja keulii välillä, kesällä sai keulimaan ku lähti ojanreunalta ylämäkeen ja asvaltille... ja nyt talvella keulii välillä kun jossain tamppaantuneessa lumessa ajelee mikä on vähä kuoppanen, tasasella ei jaksa keulia...

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2792 : 24.11.05 - klo: 23.41 »
No ittellä keulii joka kerta kun lämää lusikan pohjaan paikaltaan, mutta taitaa olla tuon ison pannun ansiota..
On toisaalta ärsyttävää kun ei muista sitä niin joka paikka ruvella parin metrin asfaltti liu´un jälkeen...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2793 : 24.11.05 - klo: 23.47 »
Kokeilin kyllä noita prolinen velocityjä joissa päällä bow tiet..ja 23 mm hexoilla tietty.mut en pannut muuta merkille kuin sen että asfaltilla saa mennä kunnolla mutkaan eikä kaadu kuin vakiorenkailla..saas nähdä miten niillä truckzillan 7" ufoilla menee..huiput ainaki lisääntyy..

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2794 : 25.11.05 - klo: 00.19 »
Juu nuo vakiorenkaat on aivan liian pehmeet asvaltille, kaatuu tosi helposti ku ne joustaa sivuttain... Varmaan ensviikolla saan itellekki bonzit niin katotaas miten käyttäytyy sitte... Mitkä noista HPI:n vanteista on vahvistettu hexojen kohdasta muuta ku Q6:set?

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2795 : 25.11.05 - klo: 00.21 »
Kai minäkin sitten noihin Dirt Bonzeihin vaihdan tuossa jossain vaiheessa kerran kaikki niitä kehuu. Mitenkäs niissä ne "nappulat" eli kuviointi kestää? Katkeeko helpolla? Toisaalta jos säästäis nuokin rahat ja ostais tollasen .32 myllyn tohon ni ei paljoa renkaiden paino haittais. Sais sitä ihanaa raakaa voimaa mitä gensussaki oli...  :lol:
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2796 : 25.11.05 - klo: 00.25 »
Tumphu, se voima mitä S-25 myllystä lähtee, alkaa tuntumaan isommalta kun vaihtaa kevyemmät nakit... kiihtyy paremmin, huiput pysyy varmaan samana ellei sitten jaksa kiertääkkin paremmin, pito parempi, ei enää kaatuile asvaltilla, keuliikin helposti, ja näyttäähän nuo hienommiltaku nuo vakiot... koneen vaihdon jälkeen joudut uusimaan voimasiirron viikottain  :mrgreen:  (melkein...)

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Piti mitata..
« Vastaus #2797 : 25.11.05 - klo: 00.59 »
Pitihän ne renkaiden painot nyt mitata. Kyllä jo kädessäkin tuntuu että painoero on huomattava..mutta virallinen mittaustulos= uskollinen vanha torivaaka ilmoitti:

Savagen vakiorengas vakiovanteella 350g

Hpi Dirt Bonz Q6-vanteilla 220g

joten painoeroa huimat 130g!!!

Ei ihme jos matalamman profiilinsa ja paremman jäykkyytensä
ansiosta suorituskyky paranee...

itse olin kuin ällikällä lyöty suorituskykyerosta kun ensikertaa bonz-Q6 yhdistelmällä nännättelin!!  :mrgreen:
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2798 : 25.11.05 - klo: 01.39 »
:P Kiitoksia tuosta mittaustuloksesta...

Vielä haluaisin selvitystä siihen hexien vahvistuksiin... eli vakio vanteissa hexien kolot on huonot ja hexat pyörähtää ympäri helposti esim alastuloissa... Q6 vanteissa tuo on korjattu, mutta miten on 6 spoke ja 8 spoke vanteiden laita?

GT5 (aka. vakio)
Q6
6 Spoke
8 Spoke (aka. 4.6ss vakio)

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2799 : 25.11.05 - klo: 08.06 »
Hitto pitäsköhän mun sitten rueta säästämään renkaisiin, jos kerta lähtee paremmin. :roll:
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2800 : 25.11.05 - klo: 08.19 »
Niin mä ainakin teen nyt... Sen verran paljo kehuttu dirt bonzeja.

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2801 : 25.11.05 - klo: 08.22 »
Meikä taitaa hankkii ne Dirt Klawit :)  Lähes saman hintaset :wink:  Toi idle adjustment screw on se kurkun aukasuun tarvittava ruuvi :?:  :oops: Sen verran vielä, että: Moottori käynnisty toooosi hyvin....
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2802 : 25.11.05 - klo: 09.37 »
Ostasko joku tuon .32 koneen multa jos laittasin tilalle uuden 4.6 hpi:n koneen?
möisin 200 eurolla tän koneen pois.
Kone siis täysin uusi.

Poissa mika69

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2803 : 25.11.05 - klo: 12.19 »
Ankeeta on ettiä näistä topikeista vastausta, haku palauttaa aina miljoona riviä  :cry:

Käykö Model Technicsin tulpat Savageen, talveksi pitäs hankkia lämpösempi tulppa (vai olenko aivan väärässä).
ja Model Technicsin tulppa siksi että niitä löytyy täältä Kuopiostakin.

-Mika

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2804 : 25.11.05 - klo: 13.53 »
Eikös se niin mene että talveksi lämpimämpi ja kesäksi viileämpi tulppa...
Tuosta Model Technicsin tulpasta ei ole mitään käsitystä...

Ja pistetään vielä oma kyssäri perään:
Miten olette suojanneet radio hässäköitä talvella ajaessanne, vai oletteko suojanneet mitenkään?
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tulpista
« Vastaus #2805 : 25.11.05 - klo: 15.03 »
Kyllä Model Technicsin tulpat käy savageen. Itse ajelen Model Technicsin tulpalla ja löpöllä(nitromet. 25%). Ja hyvin pelaa. Käynnistyy nöyrästi, pyörii hyvin tuhjäkäynnillä ja tehoa piisaa. Kannattaa vaan valita kylmiin olosuhteisiin soveltuva tulppa.  

ne dirt bonzit on kyllä hyvät....suosittelen lämpimästi!  :mrgreen:
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2806 : 25.11.05 - klo: 15.18 »
Dirt Bonzien kulutus kestävyys on mielestäni todella hyvä, mutta eiköhän nekin kulu jos asfaltilla cruisailee :)
Lisäksi nuo vakiorenkaat ovat niin "vempulat" että ne rasittavat turhaan laakereita, siksi minäkin ostin Dirt Bonzit ensimmäisen gallonan aikana. Nyt on ajettu 12 litraa Dirt Bonzeilla, eikä renkaissa näy kulumista yhtään :wink:

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2807 : 25.11.05 - klo: 15.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Boltsi"
Eikös se niin mene että talveksi lämpimämpi ja kesäksi viileämpi tulppa...
Tuosta Model Technicsin tulpasta ei ole mitään käsitystä...

Ja pistetään vielä oma kyssäri perään:
Miten olette suojanneet radio hässäköitä talvella ajaessanne, vai oletteko suojanneet mitenkään?
Sevoista pohaja auki ja silikooni mönjää väliin.
Radio kotelon väliin vähän silikoonia
radio kotelossa olevat reiät silikoonilla
Sitten pohjaan sellainen panssari ettei pääse lunta sinne ohjaus/pakkiservon luokse
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2808 : 25.11.05 - klo: 15.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Lainaus käyttäjältä: "Boltsi"
Eikös se niin mene että talveksi lämpimämpi ja kesäksi viileämpi tulppa...
Tuosta Model Technicsin tulpasta ei ole mitään käsitystä...

Ja pistetään vielä oma kyssäri perään:
Miten olette suojanneet radio hässäköitä talvella ajaessanne, vai oletteko suojanneet mitenkään?
Sevoista pohaja auki ja silikooni mönjää väliin.
Radio kotelon väliin vähän silikoonia
radio kotelossa olevat reiät silikoonilla
Sitten pohjaan sellainen panssari ettei pääse lunta sinne ohjaus/pakkiservon luokse


Mites toi kaasu/jarru servo, on meinaa aika paljas siinä,  ei tuo kansi peitä sitä mitenkään...
Ja jos vielä sais sille pohjapanssarille jonkun linkin.. kiitos
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2809 : 25.11.05 - klo: 15.54 »
Ei ole linkkiä mutta vaikka joku plti siihen alle. Reiät ja nippusiteillä kiinni.
Ja edestä on myös hyvä tukkia ne runkon kevennys aukot
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!


Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
savageen bling bling ja kulkuja
« Vastaus #2811 : 25.11.05 - klo: 19.50 »
Ajattelimpa tuossa tulevien talvi-iltojen ratoksi hommata muutamia viriosia savageeni...(25rtr)

Onko tästä putkesta kokemuksia?

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=86138

Mitä muita vaihto-ehtoja joku osaisi suositella S-25 koneeseen...??

Onko jollakin kokemuksia tuosta 3-vaihteisesta laatikosta...?

Voiko 3-vaihteisen laatikon asentaa pakkimodulin kanssa?

kiitokset. :mrgreen:

Toivottavasti en kysellyt liian..... :oops:
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2812 : 25.11.05 - klo: 20.14 »
Mulla on 25 RTR:ssä toi pilli ja hyvin toimii :wink:
3-portasesta laatikosta ei oo kokemusta mutta sen voi asentaa pakin kanssa.
Traxxas Revo 2.5

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2813 : 25.11.05 - klo: 20.16 »
Juu hyvin menee pakki 3- speedin kanssa sisään. Ja ittellä ei valitettavasti oo kokemusta 2 vaihteisesta, kun ostin samantien 3-speedin uuteen autoon...
Joten en voi antaa kommenttia tuoko nopeutta kuinka paljon lisää...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2814 : 25.11.05 - klo: 21.15 »
Mulla myös tuo pilli S-25 koneessa, SS:n vakioon "juomu" pilliin nähden se tuo lisää alavääntöä. Huiput ei lisäänny mutta vääntää paremmin. Suosittelen!

3-Speedistä ei ole kokemusta koska ite en näe sitä aiheelliseksi ostaa, ainakaan vielä, nyt hankinnassa renkaat ja jotain pientä, seuraavaksi sitten tuplalevy jarrut ja camtype servo-saver...

Noista Dirt Bonzeista vielä että mitä tuossa nyt järjen kanssa oikein mietin niin paraneeko jarruteho? kun kerta renkaat kevenee niin perjaatteessa jarrujen pitäis olla sitten tehokkaamat. Huomaako sitä? ja jos joku on vaihtanu vakio-komposiitti jarrun siihen 2 levyiseen teräslevyjarruun niin onko paljonkin tehokkaampi? Mitäs jos tekis vaan ite uuden levyn teräksestä?

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2815 : 25.11.05 - klo: 23.14 »
On reilusti tehokkaampi. Auto kuulemma kippantuu ympäri tupla levyillä
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa jarzam

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2816 : 25.11.05 - klo: 23.24 »
Mulla on kaasussa/jarrussa vakio ohjausservo ja kippaa vakiojarruilla kepeästi nokan kautta ympäri.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2817 : 25.11.05 - klo: 23.32 »
ja vakio ohjaus servon teho on? mulla on joku vakio servo, arviolta 3-4kg... vois tilata bluebirdin 620 siihen...

Poissa jarzam

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2818 : 25.11.05 - klo: 23.38 »
En ihan varma ole mutta muistaakseni n.5 kiloa.

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2819 : 26.11.05 - klo: 00.06 »
Lainaus käyttäjältä: "jarzam"
Mulla on kaasussa/jarrussa vakio ohjausservo ja kippaa vakiojarruilla kepeästi nokan kautta ympäri.


Mullakin heittää kivat voltit kun jarruttaa kovalla alustalla pohjaan :)
Ja ohjaukseen kannattaa laittaa vähintään 9 kiloo vääntävä servo.